بهترین فیلم های چینی تاریخ سینما + [2023 و تمام دوران]

بهترین فیلم های چینی 2023 و تمام دوران در ژانرهای رزمی، عاشقانه، افسانه‌ای و فانتزی در این مقاله برای علاقه‌مندان به سینمای چین معرفی شده است.

جدیدترین فیلم های چینی

با معرفی بهترین فیلم های چینی 2023 و تمام دوران در خدمت شما هستیم. فیلم‌ های چینی با به کار بردن صحنه های اکشن و رزمی و نمایش داستان‌های عاشقانه در کنار این صحنه‌ها، مخاطبان بسیاری در سر تا سر جهان دارند.

مردم ایران نیز از گذشته‌ها، طرفدار این سبک از فیلم‌ها هستند. با تماشای فیلم‌های چینی، شاهد فرهنگ و سنت‌های چینی هستید. محوریت اکثر این دست از فیلم‌ها، تاریخی و نمایش جنگ‌های سلطنتی، مبارزان و شروران خیابانی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال‌های چینی

بهترین سریال‌های 2023

بهترین فیلم های چینی

بهترین فیلم های چینی
بهترین فیلم های چینی

سینما و تلویزیون چین، با پرداختن به داستان‌های عاشقانه و افسانه‌های چینی، مخاطبان بسیاری را در سر تا سر جهان، جذب خود نموده است. ایرانیان نیز یکی از مخاطب‌هایی هستند، که به فیلم‌ها و سریال‌های چینی علاقه دارند.

فرهنگ و سنت چین، مانند فیلم‌ها و سریال‌های ترکی، در آثارشان مشخص است. محوریت اکثر این دست از فیلم‌ها و سریال‌ها، تاریخی و نمایش جنگ‌های سلطنتی، مبارزان و شروران خیابانی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم‌های 2023

بهترین انیمیشن‌های 2023

Sakra (2023)

بهترین فیلم های چینی 2023
بهترین فیلم های چینی 2023

ساکرا یک فیلم ووشیا محصول سال ۲۰۲۳ به کارگردانی و بازی دانی ین است که همچنین تهیه‌کننده فیلم با وانگ جینگ است. این فیلم از رمان نیمه خدایان و نیمه شیاطین نوشته جین یونگ اقتباس نشده است. در این فیلم دانی ین، چن یوچی و سیا لیو ایفای نقش می‌کنند و در سال نو چینی ۲۰۲۳ در پلتفرم‌های خدمات رسانه‌ای بر فراز اینترنت در چین منتشر شد. همچنین در ۱۶ ژانویه ۲۰۲۳ در سینماهای مالزی اکران شد.

داستان فیلم درباره یک رزمی‌کار درستکار است که به اشتباه به قتل متهم شده و مجبور به فرار می‌شود. حال او تلاش می‌کند گذشته اسرارآمیز خود و دشمنان ناشناخته‌ای که قصد نابودی او را دارند را کشف کند.

Hachiko (2023)

بهترین فیلم های چینی 2023
بهترین فیلم های چینی 2023

این داستان یک سگ وفادار به نام با تانگ را روایت می‌کند که حتی پس از مرگ صاحبش ده سال منتظر بازگشت صاحبش بود. استاد دانشگاه چن جینگ شیو با یک توله سگ در خیابان ملاقات می‌کند و مخفیانه از روی ترحم او را به خانه می‌برد.

با این حال، همسرش لی جیا ژن در “جلسه خانوادگی” منفجر می‌شود و او را به خاطر نقض توافق قبل از ازدواج برای نداشتن سگ در خانه سرزنش می‌کند. خو آنگ کارگردان این فیلم در ژانر زندگی، درام، خانوادگی و ملودرام است. جو گانگ بای، جوآن چن، شیائوگانگ فنگ و اپونین هوانگ از ستارگان این فیلم چینی هستند.

The Polar Odyssey (2023)

بهترین فیلم های چینی 2023
بهترین فیلم های چینی 2023

تیمی از مزدوران برای یک ماموریت خطرناک به دایره قطب شمال فرستاده می‌شوند و به دنبال یک شی مصنوعی مرموز می‌گردند. یاسه لیو، یوان ژانگ، یینو تانگ و اندیان کیو از ستارگان این فیلم در ژانر اکشن و ماجراجویی هستند. مدت زمان فیلم 71 دقیقه است.

One Week Friends

بهترین فیلم های چینی
محبوب ترین فیلم های چینی
  • نام فارسی: دوستان یک هفته ای
  • ژانر: دوستی، روانشناسی، عاشقانه، زندگی، مدرسه
  • کارگردان: گاوین لین
  • ستارگان: ژائو جین مای، لین یی
  • تاریخ انتشار: 18 ژوئن 2022

لین شیانگ ژی از فراموشی عجیبی رنج می‌برد. خاطره او از دوستانش فقط یک هفته دوام می‌آورد و در نتیجه او گوشه گیر شده است. این تا زمان ورود دانشجوی انتقالی به نام “شو یو شو” است. مهربانی و پشتکار او باعث می‌شود شیانگ ژی به تدریج از گوشه‌گیری درآید. این دو مصمم هستند با گذشته خود روبرو شوند، حقیقت را در خاطرات خود بیابند و آینده یکدیگر را نجات دهند.

فیلم “دوستان یک هفته‌ای” از جدیدترین فیلم های چینی می‌باشد که امتیاز 8 را از طرف منتقدان و مخاطبان فیلم کسب کرده است. داستانی عاشقانه در رابطه با نوجوانان مدرسه‌ای دارد که با دید روانشناسی به آن پرداخته شده است.

Ten Years of Loving You

بهترین فیلم های چینی
محبوب ترین فیلم های چینی
  • نام فارسی: ده سال از دوست داشتن تو
  • ژانر: عاشقانه، زندگی، جوانی، ملودرام
  • کارگردان: لی یو
  • ستارگان: رن مین، دینگ یو شی
  • تاریخ انتشار: 14 فوریه 2022

در 17 سالگی، “ون هنگ” که یک فرزندخوانده بود، سرانجام والدین بیولوژیکی‌اش را پیدا می‌کند و به خانه خانواده خودش در پکن بازگردانده می‌شود. در آنجا، او سعی می‌کند خود را با زندگی جدید و با خانواده جدیدش وفق دهد، اما مشکلات زمانی رخ می‌دهد که خواهر خوانده‌اش از حضور او احساس خطر کرده و شروع به پرخاش می‌کند.

در تلاش برای حفظ آرامش در خانواده، از ون هنگ خواسته شد که به خانه یکی از دوستان خانوادگی همسایه خود نقل مکان کند. در آنجا، ون هنگ با یان شی ملاقات می‌کند و آن دو به آرامی صمیمی‌تر می‌شوند. آن دو با هم زندگی می‌کنند و با هم به مدرسه می‌روند. اما این زندگی شاد زمانی که یان شی مجبور می‌شود برای پرستاری از مادر بیمارش به آمریکا برگردد، پایان می‌یابد.

یکی از مشکلاتی که این فیلم دارد، سرعت بالا و مدت زمان کوتاه آن است. در واقع تا احساس و بار دراماتیک بخواهد به مخاطب منتقل شود، صحنه عوض می‌شود. این فیلم اقتباسی از یک رمان وب که 600 صفحه دارد است؛ طبیعتا بخش عمده‌ای از کتاب حذف شده و در فیلم به نمایش گذاشته نشده است.

Don’t Forget I Love You

بهترین فیلم های چینی
محبوب ترین فیلم های چینی
  • نام فارسی: فراموش نکن که دوستت دارم
  • ژانر: عاشقانه، درام
  • کارگردان: وونگ چون چون
  • ستارگان: گلنظر بختیار، جاسپر لیو، ژانگ لی
  • تاریخ انتشار: 14 فوریه 2022

اگر روزی معشوق‌تان شما را فراموش کند چه؟ آیا شما شجاعت این را خواهید داشت که از نو شروع کنید و او را دوباره عاشق خود کنید؟ یک بار، دو بار یا برای صدمین بار؟

زینگ یو و لو یائو رابطه‌ای دارند که فردایی ندارد. برای یک زوج بدون آینده، آن‌ها حاضرند برای یکدیگر شجاعت به خرج دهند. حتی اگر گذشته را فراموش کنی مشکلی ندارد، اما فراموش نکن که دوستت دارم.

یک داستان عالی که می‌توانید در روز ولنتاین به همراه معشوق خود به تماشای آن بنشینید. ترکیب گلنظر و جاسپر در این فیلم عالی است. آن‌ دو صحنه‌های جالب بسیاری را خلق کرده‌اند. “Don’t Forget I Love You” با دریافت امتیاز 8 از 10، در این فهرست جایگاه ویژه‌ای دارد.

My Blue Summer

بهترین فیلم های چینی
بهترین فیلم های چینی
  • نام فارسی: تابستان آبی من
  • ژانر: دوستی، عاشقانه، مدرسه، جوانی
  • کارگردان: ژانگ دی شا
  • ستارگان: ژانگ ژیو یانگ، شین یون لای، وو جیا چنگ
  • تاریخ انتشار: 2 ژوئن 2022

Sheng Huainan نامی است که برای مدت طولانی در قلب لو ژی وجود دارد. او برای لو ژی مانند پرتوی از نور است که نمی‌تواند به بالا نگاه کرده و او را دنبال کند. حکاکی روی پشت بام که روی آن نوشته شده بود “لو ژی عاشق شنگ هواینان است” بیانگر ابراز عشق لو ژی است که او هرگز نمی‌توانست با صدای بلند بگوید.

لو ژی مشتاق بود که از نو شروع کند تا متوجه شود که شنگ هوآینان در همان دانشگاه او است. این دو به تدریج به هم نزدیک می‌شوند، اما جرات ابراز احساسات خود را ندارند. وقتی فشارهای زندگی واقعی یکی پس از دیگری وارد می‌شود، سرنوشت این عشق پنهانی چه خواهد شد؟

داستانی در رابطه با عشق‌های یک طرفه و مخفی، که در دوران مدرسه و جوانی به وجود می‌آیند. بازی ژانگ ژیو یانگ و شین یون لای در این فیلم قابل تحسین است. “My Blue Summer” با امتیاز 7.6 یکی از فیلم‌های برتر این فهرست است.

Only Fools Rush In

بهترین فیلم های چینی
بهترین فیلم های چینی
  • نام فارسی: فقط احمق‌ها هجوم می‌آورند
  • ژانر: اکشن، کمدی، عاشقانه
  • کارگردان: هان هان
  • ستارگان: لیو هائو ران، لیو هائو کان، شن تنگ
  • تاریخ انتشار: یک فوریه ۲۰۲۲

داستان رنگارنگی بین منطقه ساحلی و شهر بزرگ، در رابطه با زندگی یک جوان ترک شده که پدرش سال‌هاست برنگشته است، زنی جوان، برادر بزرگتر وو رن یائو و تیم موتورسیکلت RSZ‌اش، موضوع این فیلم است.

وو رن یائو در شیرین‌کاری با موتور سیکلت مهارت دارد. او یکی از “کودکان ترک شده” چین است که دور از والدین خود در مناطق روستایی زندگی می‌کند. یک روز او دوباره با پدرش وو رن تنگ که سال‌هاست او را ندیده است ملاقات می‌کند. آیا رن یائو جوان دوست پیدا کرد یا دشمن، خوشبختی یا دردسر؟

مدت زمان این فیلم اکشن و کمدی، دو ساعت و هشت دقیقه است که به کارگردانی “هان هان” در یکم فوریه 2022 به نمایش درآمد. “فقط احمق‌ها هجوم می‌آورند” امتیاز 7.1 را از طرف مخاطبان و منتقدان دریافت کرده است.

Breaking Through

بهترین فیلم های چینی
بهترین فیلم های چینی
  • نام فارسی: شکستن
  • ژانر: درام، ورزشی
  • کارگردان: وانگ فانگ فنگ
  • ستارگان: منگ می کی، کیا یو، سا ری نا
  • تاریخ انتشار: 25 فوریه 2022

این فیلم با الهام از “شکستن از صفر” چین برای کسب مدال طلا در بازی‌های المپیک زمستانی چین، داستان ورزشکاران المپیک زمستانی را روایت می‌کند که در تلاش برای پیشرفت و کسب افتخار برای کشور هستند.

در سال 1980، هیئت چینی شروع به شرکت در بازی‌های المپیک زمستانی کرد و بارها مدال طلا را از دست داد. این شکست‌ها ناخواسته بر دل چینی‌ها خنجر زد. برای دستیابی به موفقیت‌ “شکستن از صفر”، Qin Shan تیم ملی اسکیت سرعت پیست کوتاه (short track speed skating) چین را به نمایندگی از یانگ فن تشکیل داد. در نتیجه این حرکت به موفقیت‌های بسیاری دست یافتند.

فیلم مستندی ورزشی که در رابطه با موفقیت تیم اسکیت در بازی‌های المپیک زمستانی چین ساخته شده است.

The Mystic Nine: Qing Shan Hai Tang

بهترین فیلم های چینی
بهترین فیلم های چینی
  • نام فارسی: عارف نهم: چینگ شان های تانگ
  • ژانر: اکشن، تاریخی، رازآلود، فانتزی
  • ستارگان: ریچارد دونگ، ژو ژان ژین، کن لوک
  • تاریخ انتشار: 10 فوریه 2022

ماجرای فیلم چینی جدید “عارف نهم: چینگ شان های تانگ” در آغاز قرن بیستم شکل می‌گیرد. ژانگ چی شان و پدرش توسط خائن “زو کیان ژی” مورد آزمایش قرار گرفتند. ده سال بعد، ژانگ چی شان به دنبال انتقام او است. او برای اولین بار به چانگشا می‌رسد و “ار یو هونگ” را ملاقات می‌کند. این دو با هم متحد می‌شوند تا علیه زو کیان ژی و هیولایی که شهر را تهدید می‌کند، بروند.

می‌توانید با تماشای فیلم از هنرهای رزمی لذت ببرید. شخصیت شرور اصلی نیز تاثیرگذار است، زیرا توانست بعد از 10 دقیقه اول تماشا، کاری کند که از متنفر شوید. جلوه‌های ویژه و CGI در جا و زمانی که مورد نیاز بود استفاده شده‌اند.

اما سرعت فیلم بالاست و هر صحنه پینگ پونگی نمایش داده می‌شود. این به راحتی می‌توانست یک فیلم 3 ساعته باشد تا هر نکته درک شود و شخصیت‌ها به درستی نمایش داده شده و حذف شوند.

اگرچه جفت اصلی فیلم دوستی خوبی داشتند، اما به نظر می‌رسید که این دوستی از هوا شکل گرفته است. نحوه یافتن این مرد خالکوبی تصادفی بود. کاش توضیح بیشتری در مورد هیولا داده می‌شد، قبل از اینکه خودش را در 10 دقیقه پایانی فیلم نشان دهند.

Nice View

بهترین فیلم های چینی
بهترین فیلم های چینی
  • نام فارسی: منظره زیبا
  • ژانر: زندگی، درام، خانواده
  • کارگردان: ون مویه
  • ستارگان: جکسون یی، ها لین، اریک ونگ
  • تاریخ انتشار: یک فوریه ۲۰۲۲

جینگ هائو 20 ساله، به شنژن آمد تا با خواهر جوان خود به تنهایی زندگی کند. برادران و خواهران در زندگی گرم اما سختی زندگی می‌کنند. به دلیل هزینه‌های بالای جراحی خواهرش، به طور اتفاقی، جینگ هائو این فرصت را پیدا کرد. او فکر می‌کرد که زندگی بهتری در راه است، اما به طور غیرمنتظره‌ای متحمل خسارات سنگین شد.

تحت فشار مضاعف زمان و پول، جینگ هائو که عقب نشینی ندارد، تصمیم گرفت یک حرکت ناامیدکننده انجام دهد. آیا زندگی عادی پریشان او می‌تواند بارقه امید را روشن کند؟ داستان، بازیگرانی که شخصیت‌ها را به تصویر می‌کشند، همه چیز ارزش دیدن دارد.

جکسون یی واقعا بی‌نظیر است، او خیلی خوب عمل می‌کند. شما می‌توانید احساس را در هر صحنه به خوبی دریافت کنید. اکثر مردم جهان می‌توانند با این داستان ارتباط برقرار کنند. درس‌های اخلاقی خوب زیادی هم در محتوای فیلم وجود دارد.

Detached/Asunder/Disunite

بهترین فیلم های چینی
بهترین فیلم های چینی
  • نام فارسی: جدا/ شکافته/ متفرق شده
  • ژانر: مستند
  • کارگردان: ماتیلدا شن
  • ستارگان: فانگ تان، فانگ فانگ گی
  • تاریخ انتشار: هشت مارس ۲۰۲۲

از جمله فیلم های چینی سال 2022 مستند “جدا/ شکافته/ متفرق شده” است. این مستند داستان‌های واقعی طلاق زوج‌ها را نشان می‌دهد. زنانی که سعی می‌کنند باورهای غلط را تغییر دهند. ضعیف نباشند و خیلی پر قدرت به سعادت واقعی خود دست یابند.

Good Night Beijing

فیلم های چینی عاشقانه
فیلم های چینی عاشقانه
  • نام اصلی: Beijing: Wan Jiu Zhao Wu
  • نام فارسی: شب به خیر بیژینگ
  • ژانر: درام
  • کارگردان: جای‌سی چان
  • ستارگان: بولین چن، امبر کو، چائو یانگ

یکی از بهترین فیلم های چینی عاشقانه می‌تواند فیلم “شب به خیر بیژینگ” باشد. این فیلم از جدیدترین فیلم های چینی 2021 به کارگردانی جای‌سی چان است، که مخاطب از آن استقبال کرد. ستارگانی همچون بولین چن و امبر کو در آن ایفای نقش نموده‌اند.

A Writer’s Odyssey

بهترین فیلم های چینی
بهترین فیلم های چینی
  • نام اصلی: Ci sha xiao shuo jia
  • نام فارسی: سفر طولانی یک نویسنده
  • ژانر: اکشن، جنایی، ماجرایی
  • کارگردان: یانگ لو
  • ستارگان: ژیانگ لی، می یانگ، یانگ دون

داستان این فیلم چینی جدید به این صورت آغاز می‌شود: شش سال پس از ربوده شدن دختر یک مرد، مردی به عنوان یک نویسنده استخدام می‌شود، تا یک رمان فانتزی را بنویسد. اما به نظر می‌رسد دنیای رمان با واقعیت تلاقی دارد. فیلم “سفر طولانی یک نویسنده” یکی از بهترین فیلم های چینی بود و مخاطبان بسیاری از آن استقبال نمودند. IMDb امتیاز ۶.۲ را به این فیلم اختصاص داده‌است.

The Eight Hundred

فیلم های افسانه ای چینی
فیلم های افسانه ای چینی
  • نام فارسی: هشتصد
  • ژانر: جنگی
  • کارگردان: هو گوآن
  • ستارگان: ژی‌ژانگ هوآنگ، هاو او، وو یانگ
  • تولید سال: ۲۰۲۰

این فیلم جنگی که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد، در مورد مبارزات ۸۰۰ سرباز چینی است که می‌خواهند از یک انبار استراتژیک در برابر ارتش بزرگ ژاپن دفاع کنند. در مبارزات شانگهای، که یکی از حوادثی است که سرنوشت جنگ را تغییر داد، این تیم ۸۰۰ نفره سعی می‌کند ۴ روز و  ۴ شب در برابر دشمن مقاومت کند.

Jiang Ziya: Legend of Defication

فیلم های افسانه ای چینی
فیلم های افسانه ای چینی
  • نام فارسی: انیمیشن چینی جیانگ زیا
  • ژانر: جنگی، انیمیشن
  • کارگردان: تنگ چنگ، لی وی
  • تولید سال: ۲۰۲۰

از جمله فیلم های افسانه ای چینی که به صورت انیمیشن ساخته شده، جیانگ زیا است. در این انیمیشن پر از اکشن، داستان یک جنگجو که از بهشت رانده شده است، دیده می‌شود. این جنگجو به زمین تبعید شده و تنها راه برگشت او، کشتن یک ابلیس است. این ابلیس بر روی زمین مشغول از راه به در کردن انسان‌ها و نابودی زمین است. جنگجوی جوان با نجات زمین از شر این شیطان، می‌تواند مجددا به بهشت بازگردد و همچنین نامیرا شود.

The Wandering Earth

فیلم های فانتزی چینی
فیلم های فانتزی چینی
  • نام فارسی: زمین سرگردان
  • ژانر: اکشن، علمی تخیلی
  • کارگردان: فرانت گو
  • ستارگان: جینگ وو، چوخاو کو، گانژی لی
  • تولید سال: ۲۰۱۹

از جمله فیلم های فانتزی چینی فیلم در رابطه با پایان دنیاست. با برخورد ژوپیتر به زمین، زمین نابود خواهد شد. گروهی از فضانوردان در پی ستاره‌ای که مناسب زندگی برای بشر باشد، هستند. فیلم The Wandering Earth در ژانر فانتزی و مرتبط با فضا و علم نجوم است، که قطعا ارزش دیدن دارد.

Better Days

فیلم های افسانه ای چینی
فیلم های چینی عاشقانه
  • نام فارسی: فیلم چینی روزهای بهتر
  • ژانر: جنایی، درام
  • کارگردان: درک سانگ
  • ستارگان: دونگ‌یو ژو، جکسون یی، فنگ یین
  • تولید سال: ۲۰۱۹

از جمله فیلم های چینی عاشقانه می‌توان به روزهای بهتر اشاره کرد. موضوع این فیلم در رابطه با کاراکتری به نام نیان (Nian) و دوستانش است. آن‌ها در حال حاضر شدن برای کنکور ورود به دانشگاه هستند. اما درگیر یک اتفاق پر از جرم می‌شوند. فیلم مجموعه‌ای از حوادث را به نمایش می‌گذارد. یکی از هم‌کلاسی‌های نیان خودکشی کرده است‌. مشخص می‌شود که در پس این اتفاق، یک سری زورگویی‌ها وجود داشته است. متاسفانه نیان نیز دچار آن‌ها می‌شود.

One Child Nation

فیلم های چینی عاشقانه
بهترین فیلم های چینی
  • نام فارسی: مستند چینی ملت تک فرزندی
  • ژانر: مستند
  • کارگردان: نانفو ونگ، یالینگ ژانگ
  • تولید سال: ۲۰۱۹

مابین سال‌های ۱۹۷۹ تا ۲۰۱۶ در کشور چین، سیاست تک‌فرزندی، برای کنترل جمعیت اعمال می‌شد. داستان این فیلم نیز، به حالت مستندی از درام آن دوران است. بررسی خانواده‌هایی که یک فرزند داشتند و در مقابل، خانواده‌هایی که تمایل به داشتن تعداد بیشتری فرزند داشتند.

The Forbidden Kingdom

فیلم های رزمی سال
بهترین فیلم های چینی
  • نام فارسی: فیلم چینی پادشاهی ممنوعه
  • ژانر: اکشن، ماجرایی و حماسی
  • کارگردان: راب مینکوف
  • ستارگان: جت لی، جکی چان، کولین چو
  • کشور: چین و آمریکا
  • زبان: انگلیسی
  • تولید سال: ۲۰۰۸

از بازیگران حرفه‌ای چین از جمله جکی چان و جت لی، به همراه یک بازیگر جوان آمریکایی در پادشاهی ممنوعه ایفای نقش می‌کنند. در این فیلم، که یکی از بهترین‌ فیلم‌ها شناخته می‌شود، کاراکتری به نام جیسون وجود دارد. جیسون در تلاش است با یادگیری کنگفو، از خودش در برابر شروران محافظت کند. داستان‌ فانتزی اتفاقاتی که بر سر جیسون می‌آید، موضوع این فیلم است.

بر اساس روایت‌ها، صدها سال پیش، عصای گمشده شاه میمون، صلح و حضور را خواهد آورد. در فیلمی با صحنه‌های مبارزه عالی و خنده‌دار، اجرای جت لی و جکی چان توجه مخاطب را به خوبی جلب می‌کند.

Mulan

فیلم های فانتزی چینی
فیلم های فانتزی چینی
  • نام فارسی: فیلم چینی مولان
  • ژانر: ماجرایی، تاریخی
  • کارگردان: جینگل ما
  • ستارگان: یائو خو، کون چو، جون هو
  • زبان: Mandarin
  • تولید سال: ۲۰۰۹

در این فیلم چینی که بازیگران نامداری همچون یائو خو، کون چن و جون هو نقش اول را ایفا می‌کنند، هنرمند معروف جینگل ما، کارگردانی آن را برعهده دارد. داستان دختر جوانی به نام مولان، که قرار است به جای پدرش به جنگ برود. جنگی که برای محافظت از تاج و تخت شروع شده است.

او با استفاده از زره و شمشیر پدرش وارد یک ماجرای سخت و پر دردسر خواهد شد. این فیلم که در سال ۲۰۰۹ تولید شده است، در رسته بهترین فیلم‌ها جای گرفته است.

Ash Is Purest White

بهترین فیلم های چینی
بهترین فیلم های چینی
  • نام فارسی: فیلم چینی خاکستر خالص‌ترین سفید است
  • ژانر: درام، عاشقانه
  • کارگردان: یا هانگ‌که
  • ستارگان: ژائو تائو، لیاو فن،خو ژنگ
  • زبان: چینی و Mandarin
  • تولید سال: ۲۰۱۸

ماجرای جوانه زدن یک عشق در دنیایی پر از جرم و جنایت، موضوع اصلی این فیلم است. بازیگرانی همچون ژائو تائو، لیاو فن و خو ژنگ در این فیلم ایفای نقش نموده‌اند. شیائوزندگی‌اش را با رقص می‌گذراند. او عاشق خطرناک‌ترین گنگستر شهر، شخصی به نام بین، شده است. در یک درگیری بین دسته‌های خلافکار، شیائو برای نجات بین، تیراندازی می‌کند. و در نتیجه پنج سال محکوم به زندان می‌شود.

اما این اتفاق آتش عشق شیائو را بیشتر می‌کند. سال‌ها بعد، پس از آزاد شدن، دوباره به دنبال بین می‌رود. حتی اگر در راه این عشق مجبور به فدا کردن جان خود شود، باز هم شیائو از آن دست نمی‌کشد. این فیلم داستان تراژیک این عشق را، بدون هیچ نقصی و با تمام احساساتش، به مخاطبانش منتقل می‌کند.

The Children of Huang Shi

بهترین فیلم های چینی
بهترین فیلم های چینی
  • نام فارسی: فیلم چینی فرزندان هوانگ‌شی
  • ژانر: درام، اکشن
  • کارگردان: راجر اسپوتیسوود
  • ستارگان: جاناتان میرز، رادها میشل، یون‌فت چو
  • کشور:استرالیا، چین و آلمان
  • زبان: انگلیسی، چینی و ژاپنی
  • تولید سال: ۲۰۰۸

راجر اسپوتیسوود روی صندلی کارگردانی این فیلم عالی با بازی جاناتان میرز نشسته است. این فیلم در زمانی که چین توسط ژاپن اشغال شده بود، تعریف می‌شود. داستان یک روزنامه‌نگار انگلیسی به نام جورج هاگ، و اتفاقاتی که برای او رخ می‌دهد، در این فیلم شرح داده شده است.

جورج، با لباس مبدل، به عنوان یک افسر صلیب سرخ، از وقایع عکس می‌گرفت، که توسط سربازان ژاپنی اسیر می‌شود. پس از مدتی، به لطف یک کمونیست چینی از زندان فرار می‌کند و به همراه ۶۰ یتیم راهی یک سفر طولانی به سمت آزادی می‌شود.

The Warlords

بهترین فیلم های چینی
جدیدترین فیلم های چینی
  • نام فارسی: فیلم چینی اربابان جنگ
  • ژانر: جنگی، درام
  • کارگردان: پیتر چان
  • ستارگان: جت لی، اندی لاو، تاکشی کانشیرو
  • تولید سال: ۲۰۰۷

این فیلم یک محصول بسیار چشمگیر برای خوانندگان ما است. برای کسانی که عاشق ژانر فیلم‌های جنگی هستند. بازیگر معروف، جت لی نیز در آن بازی می‌کند. موضوع فیلم داستان سه برادر است، که در میانه جنگ بزرگی گرفتار می‌شوند. این جنگ تحت شرایط سختی در جریان است.

فیلمی که با صحنه‌های جنگی باورنکردنی و اجراهای موفق بازیگران برجسته شده است و یکی از محبوب‌ترین فیلم‌ها برای کسانی است، که می‌خواهند فیلم‌های جنگی تماشا کنند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های چینی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

سوالات متداول

نمونه‌ای از بهترین فیلم‌های چین؟

فیلم “ببر خیزان، اژدهای پنهان”، فیلم “ایپ من”، فیلم “ماهی بزرگ و بگونیا”

چه نوع فیلم‌هایی در چین محبوب هستند؟

در سال 2020 فیلم‌های درام و کمدی موفق‌ترین ژانرها در چین بودند و 71 درصد از درآمد باکس آفیس را به خود اختصاص دادند. فیلم‌های جنگی، تاریخی و اکشن دیگر دسته بندی فیلم‌های محبوب در کشور چین هستند.


2 thoughts on “بهترین فیلم های چینی تاریخ سینما + [2023 و تمام دوران]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *