بهترین فیلم های شارلیز ترون تا سال 2024 ؛ زیباترین بازیگر هالیوود

شارلیز ترون به عنوان یکی از بهترین و زیباترین بازیگران هالیوود شناخته می‌شود و در این مقاله بهترین فیلم های شارلیز ترون تا سال 2024 را معرفی می‌کنیم.

شارلیز ترون، یکی از محبوب‌ترین و با استعدادترین بازیگران هالیوود، با زیبایی، استعداد و تنوع در بازیگری خود، به عنوان یکی از صدرنشینان صنعت سینما شناخته می‌شود. او در طول دوره فعالیت حرفه‌ای خود، نقش‌های برجسته و لحظه‌هایی فراموش نشدنی را در فیلم‌های مختلف به ارمغان آورده است. از بهترین فیلم های اکشن تا درام و از عاشقانه تا علمی-تخیلی، شارلیز ترون توانسته است در هر سبکی نشان دهد که چقدر یک بازیگر چند جانبه و فوق العاده است.

در این مقاله از فیگار، به بررسی بهترین فیلم های شارلیز ترون تا سال 2024 خواهیم پرداخت. این فیلم‌ها نه تنها نشان‌دهنده استعداد و توانایی بازیگری او هستند، بلکه به عنوان بهترین فیلم های جهان، با محتوا و ارزش هنری نیز مورد توجه و استقبال قرار گرفته‌اند. بازی‌های قوی و عملکرد بی‌نقص شارلیز ترون، او را به یکی از بهترین بازیگران زن هالیوود تبدیل کرده است.

بهترین فیلم های شارلیز ترون تا سال 2024

برترین فیلم های شارلیز ترون

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های شارلیز ترون تا سال 2024 را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های شارلیز ترون تا سال 2024
بهترین فیلم های شارلیز ترون تا سال 2024

شارلیز ترون یکی از بازیگران برجسته و محبوب صنعت فیلم هالیوود می‌باشد که در طول سال‌ها در فیلم‌های بسیاری حضور داشته است. با استعداد بازیگری برجسته و زیبایی فوق‌العاده‌ای که دارد، ترون توانست نقش‌های متنوع و چالش‌برانگیز را به اجرا درآورده و بازی‌های استثنایی ارائه دهد. او در یکی از روانشناختی ترین فیلم های تاریخ سینما، وکیل مدافع شیطان، ایفای نقش کرد و قدرت بازیگری خود را به رخ کشید. در این مقاله از فیگار به بهترین فیلم های شارلیز ترون تا سال 2024 می‌پردازیم.

پرومتئوس (Prometheus)

بهترین فیلم های شارلیز ترون تا سال 2024
فیلم های برتر Charlize Theron

این فیلم علمی تخیلی سال 2012، داستان یک خدمه است که با یک کشتی فضایی آینده‌گرا راهی سفری می‌شود تا منشأ زندگی را پیدا کند. متأسفانه، کشفی در یک سیاره دوردست تهدیدی برای انسانیت به همراه دارد. ترون در این فیلم نقش مردیدیت ویکرز، یک کارمند شرکت ویلاند که به نظارت بر سفر می‌پردازد، را بازی می‌کند.

این فیلم با بودجه بسیار زیاد، جلوه‌های ویژه جذاب، مجموعه‌های زیبا و طرح‌های شگفت‌انگیز را به ارمغان می‌آورد. اگرچه داستان فیلم نقدهای منفی را نیز دریافت کرده است، اما این امر از جلوی طرفداران را نمی‌گیرد تا این قسمت جدید از سری فیلم‌های “بیگانه” را تماشا کنند. اگر به ژانر این فیلم علاقه‌مند هستید، می‌توانید مقاله بهترین فیلم های علمی تخیلی جهان را مطالعه کنید.

در دره الاه (In The Valley Of Elah)

بهترین فیلم های شارلیز ترون تا سال 2024
بهترین فیلم های شارلیز ترون تا سال 2024

در سال 2007، ترون در کنار تامی لی جونز و سوزان ساراندون در یک اثر رازآلود و درام درباره یک کارآگاه نظامی حرفه‌ای به نام هانک دیروس با بازی تامی لی جونز بازی کرد. داستان فیلم درباره یافتن قاتلان پسر هانک است. شارلیز ترون نقش کارآگاهی را بازی کرد که به پیشرفت پرونده کمک می‌کند. طرفداران این فیلم از داستان جذاب آن لذت بردند و اجراهای قوی بازیگران را برجسته دانستند. اگر به ژانر این فیلم علاقه‌مند هستید، می‌توانید مقاله بهترین فیلم های معمایی تاریخ سینمای جهان را مطالعه کنید.

مردان افتخار (Men Of Honor)

بهترین فیلم های شارلیز ترون تا سال 2024
بهترین فیلم های شارلیز ترون تا سال 2024

این فیلم درام سال 2000، داستان واقعی اولین غواص استاد آمریکایی سیاه‌پوست در نیروی دریایی ایالات متحده، کارل براشیر، را روایت می‌کند. در حالی که رابرت دنیرو و کوبا گودینگ جونیور در نقش‌های اصلی حضور دارند، شارلیز ترون نقش گوئن ساندی، همسر شخصیت اصلی با بازی رابرت دنیرو را بازی می‌کند. نقدهای منفی به سمت این فیلم روانه شد، با این وجود، نظرات تماشاگران به طرح داستان جالب و سرگرم‌کننده و بیشتر مثبت بود. اگر به ژانر درام علاقه دارید، می‌توانید مقاله بهترین فیلم های درام تاریخ سینمای جهان را مطالعه کنید.

جاده (The Road)

بهترین فیلم های شارلیز ترون تا سال 2024
بهترین فیلم های شارلیز ترون تا سال 2024

اگرچه فیلم جاده در فروش تئاتری موفقیتی نداشت، اما به هر حال مخاطبان را مجذوب خود کرد. این فیلم داستان یک پدر و پسر است که سعی در بقا در یک دنیای آخرالزمانی دارند. در حالی که ویگو مورتنسن و کودی اسمیت مک‌پی در نقش‌های اصلی حضور دارند، شارلیز ترون با صورت فلش‌بک، به عنوان همسر و مادر شخصیت‌های اصلی، در فیلم ظاهر می‌شود. این فیلم می‌تواند جزو بهترین فیلم های آخرالزمانی تاریخ سینمای جهان قرار بگیرد.

کشور شمالی (North Country)

بهترین فیلم های شارلیز ترون تا سال 2024
بهترین فیلم های شارلیز ترون تا سال 2024

این فیلم در سال ۲۰۰۵ به مسائل تجاوز جنسی در یکی از اولین دعاوی حقوقی گروهی در ایالات متحده اشاره می‌کند. داستان درباره‌ی یک مادر کارگر در مینه‌سوتا است که توسط همکاران مرد خود در معدن آهن محلی، آزار و اذیت جسمانی و کلامی می‌بیند. او تصمیم می‌گیرد با ارائه این موضوع به دادگاه، وضعیت را تغییر دهد. این فیلم در سینما موفقیتی کسب نکرد، اما داستانی که به عدالت متوجه می‌شود، تماشاگران را به خود جذب کرد. همچنین، شارلیز ترون به خاطر بازی خود در این فیلم، نامزدی بهترین بازیگر زن در مراسم اسکار را به دست آورد.

هیولا (Monster)

بهترین فیلم های شارلیز ترون تا سال 2024
بهترین فیلم های شارلیز ترون تا سال 2024

شارلیز ترون همزمان با بازی در این فیلم جنایی زندگی‌نامه‌ای درباره‌ی آیلین وورنوس، یک زن خیابانی و قاتل سریالی که چندین مرد را بین سال‌های ۸۹ و ۹۰ به قتل رساند، تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده دارد. این فیلم باعث بحث و تبادل نظر منتقدان شد، اما آنها نمی‌توانستند به بازی قوی شارلیز ترون در نقش اصلی خود بی توجهی کنند.

به علاوه، شارلیز ترون با تغییر فیزیکی خود به آیلین وورنوس، از جمله اصلاح ابروها، افزایش وزن و استفاده از دندان‌های مصنوعی، به شکلی قابل قبول و متقاعد کننده، شخصیت را به تصویر کشید. به دلیل بازی قابل قبول خود، شارلیز ترون جایزه‌ی بهترین بازیگر زن را در مراسم اسکار به خود اختصاص داد. اگر به ژانر جنایی علاقه‌مند هستید، می‌توانید مقاله بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینمای جهان بر اساس واقعیت را مطالعه کنید.

قوانین خانه سایدر (The Cider House Rules)

بهترین فیلم های شارلیز ترون تا سال 2024
بهترین فیلم های شارلیز ترون تا سال 2024

فیلم قوانین خانه سایدر، یک اثر درام در سال 1999 است که داستان مردی را روایت می‌کند که در طول جنگ جهانی دوم در ایالت مِین در یک یتیم‌خانه مشغول به کار است و پس از آنکه متوجه می‌شود پزشکی که او را همیشه راهنمایی می‌کرده، عمل‌های سقط جنین غیرقانونی انجام می‌دهد، تصمیم می‌گیرد از این مسئله فرار کند.

اما پس از ملاقات با یک زن بارداری که قربانی تجاوز شده است، او مجبور می‌شود دوباره با این مسئله روبرو شود. توبی مگوایر در نقش اصلی این فیلم حضور دارد و شارلیز ترون نیز نقش زنی به نام کندی را بازی می‌کند. این فیلم برای جوایز بهترین فیلم نامزد شد و بسیاری از مردم به عنوان یک فیلم زیبا و با موضوعات چندگانه آن را تحسین کردند.

وکیل مدافع شیطان (The Devil’s Advocate)

بهترین فیلم های شارلیز ترون تا سال 2024
بهترین فیلم های شارلیز ترون تا سال 2024

در سال 1997 شارلیز ترون به همراه آل پاچینو و کیانو ریوز در یک فیلم ترسناک ماورایی بازی کردند که درباره‌ی یک وکیل جوان است که قصد دارد در فلوریدا به کار خود ادامه دهد و به نیویورک سفر کند. او پس از آنکه متوجه شد که همسرش توسط تصاویر وحشتناکی که می‌بیند، دیوانه شده است و به تصمیم خود شک کرده و سوالاتی پیرامون زندگی خود پیدا می‌کند.

چارلیز ترون نقش همسر او را بازی می‌کند، مری آن لوماکس. شخصیت‌های جالب و داستان این فیلم توسط بینندگان تحسین شد، اگرچه وکیل مدافع شیطان به طور کلی موفقیت بزرگی را کسب نکرد. اگر به ژانر ترسناک علاقه‌مند هستید، می‌توانید مقاله  بهترین فیلم های ترسناک جهان را مطالعه کنید.

کوبو و دو تار (Kubo and the Two Strings)

بهترین فیلم های شارلیز ترون تا سال 2024
بهترین فیلم های شارلیز ترون تا سال 2024

در فیلم Kubo and the Two Strings، شارلیز ترون صداپیشگی یکی از شخصیت‌های اصلی به نام میمون را بر عهده داشت. این فیلم اکشن فانتزی در سال 2016 منتشر شد و درباره یک پسر ژاپنی به نام کوبو است که باید با همکاری میمون و خرطومی با صداپیشگی متیو مک‌کانهی با استفاده از ساز جادویی شامیسن، با خدایان و هیولاها مبارزه کند و اسراری درباره گذشته‌اش کشف نماید. این فیلم به خاطر داستان جذاب و موضوعات عمیق خود تحسین زیادی را به دست آورد و در مراسم جوایز اسکار نامزد بهترین انیمیشن برگزیده شد.

مکس دیوانه: جاده خشم (Mad Max: Fury Road)

بهترین فیلم های شارلیز ترون تا سال 2024
برترین فیلم های شارلیز ترون

فیلم مکس دیوانه: جادهٔ خشم که برترین فیلم شارلیز ترون تاکنون است، در سال 2015 منتشر شد. این فیلم قسمتی از سری فیلم‌های اکشن مکس دیوانه است و داستان در دنیای آخر الزمانی رخ می‌دهد. در این دنیا، یک سرباز جنگ به نام فوریوسا با بازی شارلیز ترون تصمیم می‌گیرد از رهبر شرور و خبیث به نام ایمورتان جو و همراهان او که به نام پنج همسر شناخته می‌شوند، فرار کند.

این فیلم با موفقیت نسبی در باکس آفیس و با موفقیت بزرگ در بین منتقدان منتشر شد و توانست نامزدی برای بهترین فیلم در مراسم جوایز اکادمی را دریافت کند. بازی قاطعانه شارلیز ترون در نقش فیوروزا توانست منتقدان و تماشاگران عمومی را متحیر و مبهوت کند. این فیلم می‌تواند جزو بهترین فیلم های پساآخرالزمانی تاریخ سینمای جهان قرار بگیرد.

فوریوسا (Furiosa)

بهترین فیلم های شارلیز ترون تا سال 2024
بهترین فیلم های شارلیز ترون تا سال 2024

یک اسپین آف از فیلم مکس دیوانه: جاده خشم، با عنوان مکس دیوانه: فوریوسا، بر منشأ شخصیت فوریوسا با بازی شارلیز ترون تمرکز خواهد کرد. فوریوسا، فیلمی اسپین آف از مجموعه فیلم‌های مد مکس است که احتمال دارد سبک سینمایی مشابه فیلم جاده خشم را نداشته باشد، اما سایمون داگان با تخصص ویژه خود، به آن هویتی تازه خواهد بخشید.

سابقه کار چشمگیر داگان نشان می‌دهد که وی قادر است اکشن و درام در مجموعه فیلم‌های مکس دیوانه را بالاتر ببرد و عمق شخصیتی لازم را که فوریوسا به آن نیاز دارد، به ارمغان آورد. اگرچه عدم حضور جان سیل در این اسپین آف ممکن است سوالاتی را برانگیزد، اما دیدگاه سینمایی داگان قابلیت افزودن لایه‌های بیشتری به دنیای پسا آخرالزمانی مد مکس را دارد و به این مجموعه فرصتی جدید برای ایجاد لحظات هیجان انگیز می‌دهد. فیلم‌های مکس دیوانه همواره جزو بهترین فیلم های جاده ای بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های شارلیز ترون تا سال 2024 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *