همنواز

نقد فصل چهارم سریال پسران (The Boys) ؛ تحلیل و بررسی تمامی قسمت‌ها

در این مطلب قصد داریم تا به بررسی و نقد فصل چهارم سریال پسران (The Boys)، جدیدترین محصول آمازون پرایم بپردازیم و ببینیم چه عملکردی داشته است.

بالاخره فصل جدید سریال پسران منتشر شد و ما که از علاقه‌مندان این سریال هستیم، بی صبرانه دوست داریم ببینیم که چه اتفاقاتی در ادامه رخ خواهد داد. پس از گذشت دو سال از انتشار فصل سوم این مجموعه، ما شاهد بازگشت گروه پسران هستیم و می‌خواهیم ببینیم که آیا این سریال توانسته عملکرد خوب خود را ادامه دهد یا خیر؟

دانلود فصل چهارم سریال پسران (The Boys) با زیرنویس چسبیده


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


فصل قبلی با نبردی هیجان انگیز و خبری ناراحت‌کننده به پایان رسید. «بیلی بوچر» به دلیل استفاده زیاد از محلولی که به او قدرت‌های ابرقهرمانی می‌داد، دچار یک سرطان بسیار بدخیم شده و در تریلرها هم دیدیم که او در این فصل با بیماری خود دست و پنجه نرم می‌کند.

مهم‌ترین نکته در پایان فصل سوم کشته شدن یک فرد معمولی توسط هوملندر بود که به سمت پسرش یک بطری پلاستیکی پرت کرد. این موضوع نه تنها باعث وحشت مردم نشد، بلکه تشویق زیادی برای «هوملندر» به همراه داشت.

نقد فصل چهارم سریال پسران

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

نقد فصل چهارم سریال پسران
نقد فصل چهارم سریال پسران

بعد از اتفاقاتی که رخ داد، هیچکدام از ما تقریباً ایده مطمئنی ندارد که این سریال چه چیزی برای ما به تصویر می‌کشد. قبل از اینکه به نقد این مجموعه بپردازیم، در ابتدا بیایید تحلیل فصل چهارم سریال The Boys از نگاه منتقدان را مرور کنیم.

نقد و نمرات منتقدین

نقد فصل چهارم سریال پسران
نقد فصل چهارم سریال پسران

نقد و بررسی فصل چهارم پسران توسط منتقدان با نمرات بسیار خوب و مثبتی همراه بود. فصد جدید این مجموعه از وب‌سایت Metacritic امتیاز 76 از 100، از وب‌سایت IMDb امتیاز 8.7 از 10 و از وب‌سایت Rotten Tomatoes امتیاز 92 از 100 را دریافت کرد. در ادامه نقد فصل چهار سریال The Boys توسط برخی از منتقدان را مطالعه خواهید کرد:

We Got This Covered / مارکو ویتو اودو: 90

فصل 4 روی تمام ویژگی‌هایی که طرفداران عاشقش هستند، پافشاری می‌کند و بهترین فصل این حماسه را تا به امروز ارائه می‌دهد.

The Playlist / برایان تالرینو: 83

تا پایان سال سوم به نظر می‌رسید که این سریال در حال تمام شدن ایده‌هایش است. یکی از بزرگترین شگفتی‌های تلویزیون در سال 2024 این است که برعکس است. سریال پسران شاید بالاخره در حال بزرگ شدن باشد.

Consequence / لیس شانن میلر: 83

آنچه از فصل 1 تغییر کرده این است که در حالی که اشاره‌های گستاخانه به فرهنگ ابرقهرمانان همچنان وجود دارد، پسران به سریالی تبدیل شده است که به طور قابل توجهی در موقعیت خوبی برای نظر دادن نه تنها در مورد فرهنگ عامه، بلکه در مورد جامعه به طور کلی قرار دارد.

Looper / متیو جکسون: 80

پسران، به سادگی، دوباره برگشته است، انگار که هرگز آن را ترک نکرده است. دو سال انتظار ارزشش را داشت، بازیگران هنوز تمام تلاش خود را می‌کنند و این نمایش حتی برای یک ثانیه هم دست نمی‌کشد. این هنوز یکی از وحشیانه‌ترین سواری‌های تلویزیون است و به نظر می‌رسد قدرت فوق‌العاده‌اش این است که هرگز آن هدیه را از دست ندهد.

نقد قسمت اول تا سوم

نقد فصل چهارم سریال پسران
نقد فصل چهارم سریال پسران

مبارزه گروه پسران با ابرقهرمانان فاسد، به خصوص «هوملندر» ادامه دارد. فصل چهارم تا به اینجا نشان داد که سریال همچنان به ریشه‌هایش پایبند است و خشونت و کمدی سیاه مخصوص به آن را شاهد هستیم.

پیش از اینکه پسران بتوانند با «هوملندر» مقابله کنند، باید معاون رئیس‌جمهور منتخب و قاتل، «ویکتوریا نیومن» را از بین ببرند. در ابتدای قسمت اول می‌بینیم که گروه برای انجام این قتل‌عام در یک مهمانی شب انتخابات حاضر می‌شوند، در صحنه‌ای ترکیبی از طنز و خشونت که به امضای این سریال تبدیل شده، ماجرا جالب و جالب‌تر خواهد شد.

در همین ابتدا شاهد قدرت بازیگری کارل اربن (بیلی بوچر) و آنتونی استار (هوملندر) هستیم که به شدت مارا تحت تاثیر قرار می‌دهد. تمرکز سریال روی مسائل سیاسی بیشتر شده و ترکیبی از فساد در سیاست و پشت پرده‌های کثیف افراد معروف را به تصویر می‌کشد.

مردم بازیچه دست افراد معروف هستند و جانشان را برای کسانی که فقط ظاهر آن‌ها را می‌شناسند به خطر می‌اندازند. پسران همچنان طعنه‌های سنگین خود به جهالت مردم و دست‌های پشت پرده سیاست را ادامه می‌دهد و حتی در این فصل بیشتر از قبل شاهد آن هستیم.

The Boys همچنان ابرقهرمانان و خدایان خیرخواه در فیلم‌ها و سریال‌های «مارول» و «دی‌سی» را به سخره می‌گیرد و نشان می‌دهد تمام چیزهایی که از دنیای ابرقهرمانی می‌دانیم در دنیای اصلی وارونه می‌شود و فساد همه آن‌ها را در بر می‌گیرد.

تمام اعضای گروه پسران با مشکلات شخصی خود دست و پنجه نرم می‌کنند و سریال به بهترین شکل ممکن تمامی آن‌ها را به تصویر می‌کشد. از تروما در کودکی «هیوئی» گرفته تا عذاب وجدان «فرنچی» که در طول این سه قسمت همراه آن‌هاست.

حضور «جفری دین مورگان» حال و هوای تازه‌ای به این سریال بخشیده و کارگردان به خوبی از کاریزمای به خصوص این بازیگر در سکانس‌ها استفاده می‌کند. امیدواریم حضور بیشتری از او را در ادامه این سریال شاهد باشیم و ببینیم که چه تاثیری در داستان این مجموعه خواهد داشت.

روابط پدر و پسری «هوملندر» و «رایان» بسیار بسیار چالش برانگیز پیش می‌رود و «رایان» نمی‌تواند خودش را با خواسته‌های پدرش به راحتی وفق دهد. از طرفی دیگر «بوچر» مدام سعی می‌کند تا «رایان» را به سمت خود بکشاند و این موضوع اصلا برای «هوملندر» خوشایند نیست.

سه قسمت اول سریال سرگرم‌کننده است، اما داستان آن ریتم کندی دارد و تا جایی مخاطب را خسته می‌کند. فصل 4 پس از پایان هر قسمت، دلیلی به مخاطب برای دیدن قسمت بعدی نمی‌دهد و این کمی نگران‌کننده به نظر می‌رسد. به غیر از این موضوع، عملکرد سریال در هر نظر فوق‌العاده بوده و می‌تواند بیننده خود را پای صفحه نمایش نگه دارد.

نقد قسمت چهارم

نقد فصل چهارم سریال پسران
نقد فصل چهارم سریال پسران

اصلا نمی‌توان چیزی گفت! وقایع زیادی در این قسمت رخ داد و ما به مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم. قسمت چهارم ما را در دنیایی از دلهره، ترس و احساسات فرو می‌برد. شروع این قسمت با ورود «هوملندر» به مرکز تحقیقاتی که در آن بزرگ شده شروع می‌شود. این اولین باری است که ما به صورت کاملا متمرکز شاهد گذشته او هستیم و متوجه می‌شویم که تا بزرگسالی چه چیزهایی را از سر گذرانده است.

بعد از ورود او، نگاه‌های پر از ترس و شوکه‌شده کارمندان آنجا را شاهد هستیم که تعلیق فوق‌العاده‌ای را برای مخاطب ایجاد می‌کند. «آنتونی استار» رسماً با بازی خودش در این سکانس‌ها شاهکار کرده و توانسته مخاطب خود را میخکوب کند. خنده‌های پر از جنون که شرارت از آن‌ها تراوش می‌کند، دلهره‌ای بسیار وحشتناک به جان ما می‌اندازد.

از زمانی که «هوملندر» وارد این اتاق می‌شود و آن‌ها او را می‌بینند، ما به صورت تیکه‌ای شاهد وقایع هستیم. این باعث شده تا تنش داستان تا انتهای اپیزود ما را همراهی کند و هر لحظه کنجکاو باشیم که در انتها چه اتفاقی می‌افتد. شاید در نگاه اول فکر کنیم که افراد حاضر در اتاق قربانی‌های «هوملندر» هستند؛ اما بعد از رد و بلد شدن دیالوگ‌ها متوجه می‌شویم که در واقعا خود «هوملندر» قربانی بوده است.

ما متوجه گذشته بسیار تاریک و تراژدیک او شدیم و نشان داده شد که او تا چه حد در طول آزمایشات مورد آزارهای مختلف قرار گرفته است. این قسمت باعث شد تا ما درک بهتری از شخصیت «هوملندر» داشته باشیم و در حال حاضر می‌فهمیم که مشکلات روانی و شخصیت عجیب او چطور به وجود آمده است.

همچنین در کنار این وقایع ما می‌بینیم که «استارلایت» در حال مبارزه با کمپین «فایرکرکر» است و نقشه‌های او پشت سر هم در حال خراب شدن هستند. تا جایی که او از کوره در می‌رود و جلوی تمام دوربین‌ها به «فایرکرکر» حمله می‌کند. سریال اصلا به شکل کلیشه‌ای پیش نمی‌رود و هر لحظه نشان می‌دهد که چقدر می‌تواند ماجراهای متفاوتی را به تصویر بکشد و بیننده را شگفت‌زده کند.

«فرنچی» بالاخره به «کالین» می‌گوید که قاتل خانواده او است و ماجرا بین آن‌ها تمام می‌شود. «تومر کاپون» به خوبی توانسته عذاب وجدان شخصیت خود ار این واقعه را به تصویر بکشد و در هر صحنه فقط از نگاه‌اش می‌توان حرف‌های دل او را فهمید.

از طرفی دیگر، قسمت چهارم سریال چیزی بی‌سابقه را به تصویر کشید که سوالات بسیاری را برای مخاطب به وجود آورد. در یک سکانس، درگیری بوچر با یک فرد که قدرت‌های کششی دارد را شاهد هستیم. او تقریبا در یک قدمی مرگ بود که در یک لحظه بیدار شد و دید که حریف‌اش را به طرز وحشتناکی کشته است؛ اما چطوری؟ امیدواریم که سریال دلیل خوبی برای این موضوع به مخاطب بدهد و هیجان انگیزتر شود.

به طور کلی قسمت 4 از فصل چهارم سریال The Boys به شدت دلهره‌آور و فوق‌العاده بود و ما شاهد بهترین عملکرد بازیگران و نویسندگان تا به اینجای کار بودیم. باید ببینیم که در قسمت‌های آینده چه چیزی در انتظار ماست.

نقد قسمت پنجم

نقد فصل چهارم سریال پسران
نقد فصل چهارم سریال پسران

از ابتدای شروع تماشای فصل چهارم پسران، این سریال ما را به یک سفر از ترس، استرس، دلهره و هیجان برده است. حالا در قسمت پنجم این سریال کمی به سمت احساسات و روابط بین افراد می‌پردازد. عمق احساسی این فسمت بسیار زیاد بود و روی رابط بین افراد، از پدر و پسر گرفته تا دو دوست که با هم اختلاف نظر دارند. با نقد فصل چهارم سریال پسران قسمت پجنم همراه ما باشیم.

نقد فصل چهارم سریال پسران
نقد فصل چهارم سریال پسران

در ابتدا «هوملندر» را در یک مراسم معرفی فیلم‌های سینمایی از فیلم‌های ابرقهرمانی می‌بینیم که چهره‌ای بسیار بی حس یا به قولی پوکر دارد و مشخص است که بعد از اتفاقاتی که در قسمت قبل رخ داد، تغییرات رفتاری از او شاهد هستیم. در یک صحنه که دیپ و مجری سعی دارند تا فیلم‌های آینده را معرفی کنند، حرف از فازهای آینده دنیای سینمایی وات می‌شود.

این یک طعنه و اشاره مستقیم به دنیای سینمایی مارول بود و اگر با دقت مشاهده کنید، متوحه می‌شوید که این مراسم و جدول نمایش داده شده به شدت شباهت زیادی با مراسم‌های معرفی فیلم‌های مارول دارند. البته این اولین باری نیست که سریال The Boys به دنیای ابرقهرمانی مارول و حتی دی‌سی طعنه می‌اندازد و در فصل‌های قبلی هم شاهد این موضوع بودیم.

از طرفی دیگر کمی از وقت گذرانی «هوملندر» به همراه پسرش را شاهد هستیم و به طور واضح او راه و روش دیگری را برای به دست آوردن اعتماد «رایان» پیش گرفته است. «هوملندر» به «رایان» اجازه می‌دهد تا خواسته‌های خود را دنبال کند؛ در ابتدا شاید این موضوع بسیار خوب به نظر برسد، اما مطمئنا نیت دیگری در پشت این تصمیم و رفتارهای پدر خوب وجود دارد.

از طرفی دیگر برای اولین بار شاهد حضور شخصیت‌های سریال Gen V در این قسمت هستیم که برای «هوملندر» کار می‌کنند و این پیامد خوبی برای گروه پسران نخواهد داشت.

از طرفی دیگر به مادر «هیوئی» و پدرش می‌رسیم که برای نجات‌اش به او وی تزریق کرد. این سوال به وجود می‌آید که مادر «هیوئی» چگونه از ماهیت ماده وی اطلاع دارد. درست است که عموم مردم از این این ماده اطلاع دارند، اما این چیزی نیست هر کسی بداند چیست و هر مایع آبی رنگی که نمی‌تواند وی باشد.

سریال توضیحی در این مورد نمی‌دهد و نمی‌گوید که چطور مادر «هیوئی» از این ماجرا اطلاع دارد. اگر تا انتهای فصل چهارم توضیحی برای آن داده نشود، می‌توان آن را به عنوان یکی از حفره‌های فیلمنامه محسوب کرد.

پدر «هیوئی» درمان می‌شود، اما عقل خود را از دست می‌دهد و چندین نفر را به قتل می‌رساند. در انتها «هیوئی» مجبور می‌شود که او را بکشد. این سکانس یکی از غم انگیزترین لحظات ممکن در طول این فصل را به تصویر کشید و دیالوگ‌هایی که رد و بدل می‌شوند، تمام احساسات مخاطب را درگیر می‌کنند و یکی از ماندگارترین لحظات سریال را رقم می‌زنند.

این قسمت به راحتی دست روی احساسات بینندگان می‌گزارد و با قرار دادن شخصیت‌های مورد علاقه آن‌ها در شرایط سخت، باعث می‌شود تا روی دیگری از این ماجرا را شاهد باشیم.

«فرنچی» به دلیل عذاب وجدانی که داشت، خود را به پلیس معرفی می‌کند و باید ببینیم که این کار او در قسمت‌های آینده چه تاثیری در عملکرد گروهی پسران خواهد گذاشت.

به طور کلی این قسمت دنیایی از لحظات غم انگیز بود و به جای هیجان و اکشن‌های زیاد، به عمق روابط بین افراد پرداخت و قطعا می‌توان گفت که ما به چنین چیزی نیاز داشتیم تا کمی با شخصیت‌ها ارتباط بیشتری برقرار کنیم.

نقد قسمت ششم

نقد فصل چهارم سریال پسران
نقد فصل چهارم سریال پسران

اگر تا به حال متوجه نشده‌اید؛ فصل چهارم سریال پسران به جای اکشن و زد و خوردهای فراوان، یک بازی روانی و احساسی را برای مخاطب ایجاد کرده که هر لحظه نمی‌دانید چه اتفاقی قرار است رخ دهد و فکر می‌کنید که چه کسی قرار است بمیرد؟ با نقد فصل چهارم سریال پسران قسمت 6 همراه ما باشید.

در ابتدا بیایید در مورد اتفاقات هیجان انگیزی که برای «بوچر» می‌افتد صحبت کنیم. قسمت ششم با حضور «بیلی بوچر»، «جو کسلر» و «سمیر» آغاز می‌شود. «بوچر» سعی دارد تا با تهدید کردن «سمیر»، ویروسی که می‌تواند باعث مرگ «هوملندر» شود را به دست آورد. «سمیر» می‌گوید چنین ویروسی می‌تواند تمام ابرقهرمانان روی زمین را نابود کند و یک نسل کشی اتفاق می‌افتد.

«کسلر» از این موضوع خوشحال است، اما «بوچر» با همراه توهم خود، «بکا»، صحبت می‌کند و متوجه می‌شود اینکار درستی نیست و می‌تواند «رایان» را به کشتن دهد. از طرفی «کسلر» سعی دارد او را متقاعد کند که این کار باید انجام شود و مانند یک رویا است. در یک لحظه «کسلر» به «بکا» می‌گوید خفه شو و اینجاست که سکوتی مرگبار سکانس را فرا می‌گیرد.

درست فهمیدید، «جو کسلر» هم یکی دیگر از توهمات «بوچر» بود و حالا همه چیز منطقی می‌شود. از ابتدای سریال، «کسلر» ملاقات‌های متعددی با «بوچر» داشت و این سوال پیش می‌آمد که چرا هیچگاه با بقیه اعضای گروه آشنا نمی‌شود و یک همکاری شکل نمی‌گیرد. اینجا «کسلر» حکم قطب منفی و وحشی «بوچر» را دارد و «بکا» قطب ممثبت او است که سعی می‌کند کار درست را انجام دهد.

از طرفی دیگر «هوملندر» و «ویکتوریا نیومن» سعی دارند در یک مهمانی در عمارت «تک نایت» با جذب اعتماد سران بزرگ سیاست، کنترل بیشتری روی کشور داشته باشند و یک کودتا را شکل دهند. اینکار تقریباً با موفقیت پیش می‌رود و همچنین با اتفاقات عجیب و غریبی رو به رو هستیم که گفتن ندارند.

در قسمت ششم برای اولین بار شاهد حضور پر رنگ «تک نایت» هستیم و همچنان متوجه می‌شویم که او تا چه حد آدم مریضی است و چه کارهای عجیبی در مخفیگاه خانه خود انجام نمی‌دهد. نکته مورد توجه این است که یک شخص به عنوان دستیارش وجود دارد که او را «ارباب نایت» صدا می‌زند و به گفته خودشان، از وفتی که پدر و مادر «تک نایت» مرده‌اند، او را بزرگ کرده است.

این یک اشاره مستقیم و جالب به «بتمن» است و از هر نگاهی این سکانس را ببینید، متوجه می‌شوید که سریال به طور واضح به سرگذشت «بروس وین» از کمیک‌های دی‌سی اشاره می‌کند. سریال پسران تقریبا چه مارول و چه دی‌سی را به سخره می‌گیرد و با بی رحمی تمام اینکار را از انجام می‌دهد.

از طرف دیگر «هوملندر» با «فایرکرکر» ارتباط بهتری برقرار می‌کند و این موضوع نشان می‌دهد که او همچنان به توجه و محبت دیگران نیاز دارد و این چیزی نیست که او بتواند از وجود خود حذف کند.

قسمت ششم سریال پسران نشان داد که اینبار احتمالا قرار نیست با نبردهای بزرگ رو به رو شویم و بیشتر ماجرا با بازی‌های روانی و احساسی پیش می‌رود. این یک روند تازه برای مجموعه The Boys است که نشان می‌دهد همه چیز صرفا با اکشن و مبارزات پیش نمی‌رود و سریال می‌تواند با پیچش‌های داستانی به موقع، مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد.

نقد قسمت هفتم

نقد فصل چهارم سریال پسران
نقد فصل چهارم سریال پسران

به قسمت هفتم از فصل چهارم سریال پسران رسیدیم. جایی که اوضاع خطرناک و خطرناک‌تر می‌شود و همچنین زمینه‌ای قسمت آخر، یعنی قسمت هشتم را خواهیم داشت.

قسمت 7 از جایی شروع می‌شود که «رایان» در صحنه فیلمبرداری یک برنامه کودک است که شعری در رابطه با گزارش دادن کارهای خانواده به کمپانی وات و ابرقهرمانان را به توصیر می‌کشد. او می‌داند که پیام این برنامه درست نیست و در روند برگذاری برنامه کمک نمی‌کند؛ در ادامه پیامی را که می‌گوید “خانواده تنها چیزی است که دارید” را رو به دوربین بیان می‌کند.

روند شخصیت پردازی «رایان» بسیار جالب است، سریال گاهی مارا فریب می‌دهد و فکر می‌کنیم که او خیلی به «هوملندر» شباهت دارد؛ اما اینطور نیست. کاملا مشخص است که او مانند پدرش فکر نمی‌کند، اما گاهی فریب خوش اخلاقی او را می‌خورد و در نهایت می‌تواند درست و غلط را تشخیص دهد. این یک برگ برنده برای گروه پسران، به خصوص «بیلی بوچر» است که آن‌ها را یک قدم به پیروزی در مقابل «هوملندر» نزدیک می‌کند.

در قسمت قبل شاهد اصابت گلوله به سر «سیستر سیج» بودیم. طبق گفته‌های خودش، مغز او توان بازسازی خودش را دارد و هیچگاه از بین نمی‌رود، اما آیا پوست و استخوان او چنین قابلیتی دارند؟ در این مورد توضیحی ارائه نشد و در این قسمت می‌بینیم که پوسته سر او کاملا سالم است و اثری از جای شلیک گلوله نیست.

«هوملندر» کم کم متوجه می‌شود که دارد تنها می‌شود و اطرافیان او به مرور کم‌تر و کم‌تر خواهند شد. برخلاف قسمت‌های قبلی که شاهد شکست گروه پسران در مقابل تیم «هوملندر» بودیم، در اپیزود 7 متوجه می‌شویم که روند مبارزه به نفع پسران بازگشته و تیم دوباره دور هم جمع شده تا کار «هوملندر» را یکسره کنند.

پس از 6 قسمت متوالی که با جنگ‌های رسانه‌ای و روانی همراه بود، شاهد یک اپیزود با سکانس اکشن نفسگیری هستیم که مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. درگیری بین «استارلایت»، «بوچر» و «ام ام» با «دیپ» و «بلک نوار» جدید بسیار دیدنی و فوق‌العاده بود و مشخص می‌شود که سریال تمام نبردهای خوب را برای انتهای فصل نگه داشته بود.

«استارلایت»، «بوچر» و «هیوئی» به دنبال کسی هستند که می‌خواهد رئیس جمهور را ترور کند، اما با یک ابرانسان مواجه می‌شوند که می‌تواند ظاهر دیگران را کپی کند و تغییر شکل دهد. در انتها متوجه می‌ویم آن فرد «استارلایت» را زندانی کرده و ظاهر او را به همراه دارد. این یک تهدید بسیار بزرگ برای گروه پسران است و این پیچش داستانی بسیار ادامه ماجرا را هیجان انگیزتر کرد.

حالا وارد برهه‌ای از سریال شده‌ایم که موقعیت بسیار حساس است و نمی‌دانیم که در قسمت آخر شاهد چه چیزهایی خواهیم بود. تیم پسران در حال ساخت ویروسی است که می‌تواند «هوملندر» و تمام ابرقهرمانان را بکشد، «استارلایت» زندانی شده و یک نفوذی با ظاهر او در تیم حضور دارد، شخصیت‌های جدید از سریال Gen V آماده به مبارزه برای «هوملندر» هستند؛ چه کسی برنده میدان خوهد بود؟

به احتمال بسیار زیاد در قسمت بعدی، شاهد مبارزات بسیار هیجان انگیز باشیم که وقایع فصل پنجم را رقم می‌زنند. باید مننتظر بمانیم و ببینیم که قسمت آخر از فصل چهارم سریال پسران چه اتفاقاتی را به تصویر می‌کشد.

نقد قسمت هشتم

نقد فصل چهارم سریال پسران
نقد فصل چهارم سریال پسران

قسمت آخر از فصل چهارم سریال پسران منتشر شد و باید منتظر بمانیم تا ببینیم که فصل پنجم چه چیزهایی را به تصویر می‌کشد. تا نقد قسمت آخر سریال The Boys همراه ما باشید.

قسمت آخر به طور کامل وارد سیاست‌های آمریکا شده و از همان اول بحث در مورد ترور و حفاظت از کاندیدهای ریاست جمهوری است. جالب اینجاست که اتفاقات سریال شباهت زیادی به حال و هوای این روزهای آمریکا دارد. از ترور شدن تراپ گرفته تا درگیری‌های مختلف که بسیاری از کاربران در فضای مجازی را شوکه کرده است. برای اطلاع از جزئیات مطلب “قسمت آخر سریال پسران جنجال‌های سیاسی بر پا کرد” را مطالعه کنید.

گروه پسران سعی دارد تا با ساخت ویروس کشنده ابرقهرمانان، «ویکتوریا نیومن» را زمین گیر کرده و جلوی اتفاقات فاجعه‌بار را بگیرند؛ اما با تسلیم شدن او مواجه می‌شوند، چرا که «هوملندر» او و خانواده‌اش را تهدید کرده تا کاری که میخواهد را انجام دهند. این موضوع به طور دقیق نشان دهنده شخصیت سیاست‌مدار «ویکتوریا نیومن» است، زیرا هر طرف را که به نفع خود ببیند حرکت می‌کند.

از طرفی دیگر این نگرانی وجود دارد که فرد تغییر شکل دهنده چع کاری می‌خواهد انجام دهد؟ آیا او به هیوئی آسیب می‌زند؟ یک سکانس مکالمه بین او و «انی» یا همان «استارلایت» واقعی را شاهد هستیم که به شدت افراد جامعه را هدف می‌گیرد که نگاه جامعه‌ستیز بودن سریال را تا حد زیادی نشان می‌دهد.

در این مکالمه فرد تغییر شکل دهنده اشاره می‌کند که به آدم‌های مختلفی تغییر شکل داده و خاطرات آن‌ها را نیز دیده است. آن‌ها کارهای وحشتناک زیادی انجام داده‌اند و فکر می‌کردند که اعمال‌شان درست است. شخصیت «استارلایت» در این سکانس مورد هدف قرار می‌گیرد و خرد می‌شود. انگار یک شخصیت شرور نیاز بود تا به «انی» نشان دهد آن چیزی که فکر می‌کند نیست و در این داستان قهرمانی وجود ندارد.

با اینکه این شخصیت حضور بسیاری کوتاهی در طول فصل چهارم داشت و ما اسم او را نمی‌دانیم و حتی صورت واقعی او را ندیدیم، اما می‌توانیم او را به عنوان یکی از بهترین شرورهای این فصل در نظر بگیریم. ایفای نقش «ارین موریارتی» در دو نقش متفاوت بسیار فوق‌العاده بود و قدرت بازی خود را در این سکانس به رخ می‌کشد.

«بوچر» روی تخت بیمارستان است و به عنوان آخرین لحظات زندگی، سعی دارد تا کارهای باقی‌مانده را تمام کند. او توسط «کسلر» که به عنوان نیمه تاریک وجودش است تحت فشار قرار می‌گیرد. «کسلر» می‌گوید باید ویروس کشنده را فعال کنیم و تمامی ابرقهرمانان را از بین ببریم، اما «بوچر» همچنان به «رایان» ایمان دارد و می‌خواهد توسط او به مرگ «هوملندر» برسد.

او در آخر متوجه می‌شود که «رایان» هم حتی راه خوبی برای انجام اینکار نیست و باید به حرف‌های «جو کسلر» گوش دهد. از ابتدا تا انتهای فصل شاهد درگیری «بوچر» بین نیمه خوب و بد وجودش هستیم، اما او در نهایت انتخاب می‌کند که کار لازم را انجام دهد و با نیمه تاریک خود به مبارزه با «هوملندر» بپردازد. در همین موقع ما قدرت‌های «بوچر» را دیدیم که به راحتی توانست «ویکتوریا نیومن» را بدون هیچ زحمتی از وسط به دو نیم کند؛ اما این قدرت در مقابل «هوملندر» کارساز است؟

قسمت آخر فصل چهارم سریال پسران نشان داد که این فصل تنها به عنوان مقدمه‌ای برای پایان این مجموعه است. سوالات بسیار زیادی وجود دارد و همچنان مبارزات زیادی هستند که باید ببینیم. با توجه به اینکه شاهد حضور مجدد «سولجر بوی» در فصل بعدی هستیم، در فصل پنجم قطعا چندین مبارزه بزرگ و فوق‌العاده هیجان انگیز را مشاهده خواهیم کرد.

جمع‌بندی

نقد فصل چهارم سریال پسران
نقد فصل چهارم سریال پسران

فصل چهارم سریال پسران به طور کلی نسبت به فصل‌های قبلی ضعیف‌تر بود، اما این نکته بدی نیست، زیرا فصل چهارم به عنوان یک مقدمه‌سازی برای فصل پنجم عمل می‌کند و باید ببینیم که سازندگان سریال برای اتمام این مجموعه چه داستانی را مد نظر دارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب نقد فصل چهارم سریال پسران چه بود؟ آیا این سریال را دیده‌اید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *