سکانس‌های جالب و دیدنی در تاریخ سینما از نگاه سایت فیگار

در میان برخی از سکانس‌های زودگذر سینما، هنوز هم برخی از سکانس‌ها بسیارتماشایی‌اند؛ در اینجا قرار است سکانس‌های جالب و دیدنی در تاریخ سینما را بررسی کنیم.

Prey، سری جدید Predator، به قدری موفق شده است که پس از افتتاحیه آخر هفته به بزرگ‌ترین فیلم Hulu تبدیل شد. این فیلم درحال حاضر در میان مخاطبان و منتقدان بسیار محبوب است.

البته این محبوبیت Prey تا حد زیادی مدیون باحال و جذاب بودن نارو است. در واقع نارو  به‌اندازه آرنولد شوارتزنگر و مسلسل‌هایش در فیلم اصلی خفن و دیدنی هستند.

با این حال بسیاری از فیلم‌بازها و منتقدان بر این باور هستند که با وجود گذشت چندین سال از گذشت فیلم Predator، هنوز هم صحنه‌هایی همچون درگیری‌ها و دعواهای اغراق‌آمیز این فیلم را جذاب و زنده نگه داشته‌اند. طوری که تماشاچی را مجبور می‌کند بیش‌از یک بار فیلم را تماشا کند!

سکانس‌های جالب و دیدنی در تاریخ سینما

با تماشای سکانس‌های زیر عاشق سینما شوید!

شما می‌توانید فهرست سکانس‌های برتر تاریخ سینما را در لیست زیر مشاهده کنید:

سکانس‌های جالب و دیدنی در تاریخ سینما
سکانس‌های جالب و دیدنی در تاریخ سینما

در طول تاریخ سینما، سکانس‌های بسیاری وجود دارند که برای تمامی ما بسیار خاطره‌ساز بودند و هستند. در این نوشتار قصد داریم 10 تا از سکانس‌های جالب سینما را باهم بررسی و ل‌ذت تماشای دوباره آن‌ها را زنده کنیم.

Ferris Bueller’s Day Off

سکانس‌های برتر تاریخ سینما
سکانس‌های برتر تاریخ سینما

هیچ چیزی جالب‌تر از داستان پسر نوجوانی نیست که تمام دختران دبیرستان از او خوششان می‌آید، می‌تواند کامپیوترهای مدرسه را هک کند، ماشین فراری داشته باشد و بتواند آهنگ‌های بیتلز را اجرا کند! Ferris Bueller’s Day Off داستان پسری را روایت می‌کند که دوران نوجوانی‌اش را به درخشان‌ترین حالت ممکن می‌گذراند و به بهترین دوران زندگی‌اش تبدیل می‌کند.

بسیاری بر این باورند که صحنه رژه در این فیلم یکی از سکانس‌های جالب و دیدنی در تاریخ سینما است. انتخاب‌ موسیقی‌های حماسی، جلوه‌های بصری ویژه و جمعیت منحصر به فرد موجود در این سکانس، یقینا برای تماشاگر بسیار جذاب و دیدنی است

Raiders Of The Lost Ark

سکانس‌های برتر تاریخ سینما
سکانس‌های برتر تاریخ سینما

بدون هیچ شکی ایندیانا جونز (Indiana Jones) یکی از نمادین‌ترین شخصیت‌های تاریخ سینماست. در فیلم Raiders of the Lost Ark، ایندی تا مدت‌ها در فیلم، تنها به‌عنوان یک شبح یا سایه دیده می‌شود و زمانی که تماشاگران او را می‌بینند حتما زمان هیجان‌انگیزی است که این سکانس را به یکی از سکانس‌های جالب سینما تبدیل می‌کند.

جدای درنظر گرفتن کارگردانی بی‌نظیر اسپیلبرگ (Spielberg) و موسیقی کلاسیک جان ویلیامز (John Williams)، نکته جالب دیگر در این فیلم این است که ایندی بارها از تله‌های انفجاری فرار می‌کند و این نشان می‌دهد که چقدر سکانس‌ها نمادین است و این تعقیب و گریز از مرگ چه‌اندازه می‌تواند برای تماشاگر جذاب و دیدنی باشد.

The Matrix (1999)

سکانس‌های برتر تاریخ سینما
سکانس‌های برتر تاریخ سینما

با وجود اینکه صنعت مد از سال 1999 بارها و بارها تغییر کرده است؛ اما باز هم تیپ‌های نئو، ترینیتی، مورفیوس و سایر نبوچاد با عینک آفتابی و کت‌های چرمی بلندشان جذاب و دیدنی است. درحال حاضر استیم پانک ترند جالبی نیست؛ اما هیچ بیننده‌ای منکر زیبایی‌شناسی آن در فیلم نمی‌شود.

Roto-disc فکر می‌کند این سکانس لابی ماتریکس از سکانس‌های جالب و دیدنی در تاریخ سینما است. بسیاری بر این عقیده هستند که وقتی در نظر می‌گیریم کدام صحنه فیلم جالب‌ترین صحنه است، اولین چیزی که به اذهان می‌رسد، صحنه لابی است که حتما یکی از دستاوردهای باورنکردنی در فیلم است.

Goodfellas

بهترین سکانس سینما
بهترین سکانس سینما

همانطور که می‌دانیم تماشای بسیاری از فیلم‌های گنگستری و  سبک زندگی مافیایی جذاب است، از این‌رو Goodfellas هم تافته جدا بافته از این ماجرا نیست. زمانی که هنری هیل و خدمه‌اش هیچ نگرانی ندارند دقیقا زمانی است که در زندان هستند. با این حال، فیلم بدون شک امتیازاتی را نشان می‌دهد که به گانگسترهای واقعی که لیاقت آن را نداشتند، داده می‌شود و این کار را سبک بصری خیره‌کننده و فیلم‌سازی منحصربه‌فرد مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) انجام می‌دهد.

بسیاری از تماشاگران به صحنه آشپزخانه اشاره می‌کنند و بر این باورند که زمانی که هنری از بیرون، به داخل آشپزخانه می‌رود و اتفاقاتی که بعد از آن رخ می‌دهد، جذابیت فیلم را دوچندان کرده است.

Star Wars: The Phantom Menace

بهترین سکانس سینما
بهترین سکانس سینما

اولین باری را که این فیلم شاهکار را 23 سال پیش دیده شد، بسیاری خاطرنشان می‌کنند:«تماشای نبرد شمشیر نوری Darth Maul در نزدیکی پایان اپیزود اول در اولین نمایش، بسیار هیجان‌انگیز بود و بدون تردید یکی از سکانس‌های جالب و دیدنی در تاریخ سینما به‌شمار می‌رود.»

Maul یکی از جالب‌ترین شخصیت‌های شرور است و در حالی که در آن زمان از انواع مختلفی از شمشیرهای نوری معرفی استفاده می‌شد، Maul از شمشیر دوگانه استفاده می‌کرد و این نکته برای طرفداران هیجان‌انگیز و جالب‌ترین چیزی بود که تا به حال دیده بودند.

John Wick

بهترین سکانس سینما
بهترین سکانس سینما

هر سکانسی برای سریال جان ویک را می‌توان بهترین سکانس سینما در نظر گرفت. فیلم‌های Wick هرگز خالی از سکانس‌های جالب نبوده‌اند. اما SuperNintendoChlmers جذابیت صحنه کلوپ شبانه را در اولین فیلم به تماشاگران یادآوری می‌کند.

طرفداران فیلم می‌گویند:«ما صحنه‌ای را به خاطر می‌آوریم که ما را وادار کرد که بگوییم وای چه باحال است! و این دقیقا همان صحنه باشگاهی از اولین جان ویک بود. موسیقی، تصاویر تیره، آبی و قرمز، طراحی رقص، این صحنه را بی‌نظیر کرده بودند.»

Matrix Reloaded

سکانس‌های جالب سینما
سکانس‌های جالب سینما

ممکن است از Matrix Reloaded به عنوان شاهکار یاد نشود، اما از صحنه‌های اکشن و جالب آن نمی‌شود چشم‌پوشی کرد. Redditor خاطرنشان می‌کند: «علی‌رغم اینکه فیلم به‌طور مسلم آنچنان که انتظار می‌رفت قوی نبود، اما مبارزه شاتو یک اکشن خالص و ساده است.»

این صحنه یک سکانس اکشن عظیم بین نئو، ترینیتی و سرسپردگان مرووینگیان است و شات نمادین نئو را نشان می‌دهد که تمام گلوله‌ها را در مقابل خود متوقف می‌کند که البته یکی از سکانس‌های جالب و دیدنی در تاریخ سینما نیز است. این صحنه مستقیماً به تعقیب و گریز  منتهی می‌شود، که بهترین صحنه اکشن در کل مجموعه ماتریکس است.

Evil Dead 2

سکانس‌های جالب سینما
سکانس‌های جالب سینما

Evil Dead 2 بهترین فیلم Evil Dead است چرا که اول از همه به کمدی ترسناک می‌پردازد، انتخاب‌های داستان‌سرایی جسورانه‌ای دارد و بی‌نهایت سرگرم کننده است. اما بیشتر از همه، Ash را که در اولین Evil Dead مردی بود که مورد حمله قرار می‌گرفت، به یک بدجنس اکشن تبدیل می‌کند. بسیاری فکر می‌کنند جالب‌ترین صحنه تاریخ «صحنه‌ی شیاردار» در Evil Dead 2 است.

صحنه‌ای که Redditor به آن اشاره می‌کند زمانی است که Ash دست اره برقی خود را می‌سازد و سپس از آن برای اره کردن تفنگ ساچمه‌ای خود استفاده می‌کند. این کلیپ فقط 45 ثانیه است. تنها در 45 ثانیه، دو سلاح ترسناک نمادین ساخته شد و Ash بلافاصله تبدیل به جالب‌ترین قهرمان ترسناک تاریخ شد.

Blade

سکانس‌های جالب سینما
سکانس‌های جالب سینما

بسیاری معتقند که صحنه باشگاه در Blade مانند جان ویک، یک سکانس خشن و جذاب دیگر است. دیدن یک صحنه شیک، باحال و پر از خون برای طرافداران اکشن بدون تردید بسیار جذاب است.

این ممکن است خونین‌ترین صحنه فیلم‌برداری شده باشد، زیرا خون از آبپاش‌ها می‌پاشد، خون‌آشام‌ها خون انسان‌های بی‌گناه را می‌مکند،  یک انسان که روی زمین می‌خزد و عملا در خون شنا می‌کند. این به معنای واقعی کلمه یک حمام خون است و حداقل، این یکی از جالب‌ترین معرفی شخصیت‌ها تاکنون است.

The Great Escape

سکانس‌های جالب و دیدنی در تاریخ سینما
سکانس‌های جالب و دیدنی در تاریخ سینما

فرار بزرگ، یک فیلم جنگی حماسی درباره گروهی از سربازان است که در طول جنگ جهانی دوم تلاش می‌کنند از اردوگاه اسیران جنگی در لهستان خارج شوند. دو سوم اول فیلم، سربازان را در حین حفر تونل و فرار دنبال می‌کند و یک سوم پایانی هر یک از آن‌ها را دنبال می‌کند که سعی می‌کنند بدون کشف از لهستان فرار کنند.

کاپیتان هیلتز (استیو مک کوئین) موتورسیکلت را می‌دزدد و سعی می‌کند از مرز سوئیس بپرد که از سه حصار سیم خاردار تشکیل شده است که هر کدام بالاتر از آخری است. این سکانس بی‌شک یکی از سکانس‌های جالب و دیدنی در تاریخ سینما است.

Cortexcarnage بر این باور است که «تعقیب موتورسیکلت در The Great Escape» جالب‌ترین صحنه‌ای است که تاکنون وجود داشته است و نحوه ساخت موسیقی و نزدیک شدن نازی‌ها آن را به همان اندازه شدید می‌کند. حتی با وجود اینکه مخاطبان ده‌ها بار آن را دیده‌اند و می‌دانند که او حصار دوم را پاره نمی‌کند، هنوز هم هر بار طرفداران او را دنبال می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار سکانس‌های جالب و دیدنی در تاریخ سینما سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *