بهترین تریلر های تاریخ سینما از نگاه سایت فیگار + [دانلود تریلر]

امروز قرار است با لیستی هیجان‌انگیز روبرو شوید. لیستی از بهترین تریلر های تاریخ سینما از نگاه فیگار برای شما جمع‌آوری و رتبه‌بندی شده‌است.

یکی از محبوب‌ترین لیست‌های تاریخ را برایتان آماده‌کرده‌ایم که در آن می‌توانید جذاب‌ترین و ‌هیجان‌انگیز‌ترین تریلر‌های تاریخ سینما را مشاهده کنید. در این لیست سعی کرده‌ایم در کنار امتیاز کاربران تعداد رای دهندگان را نیز لحاظ کنیم تا به نظرات مخاطبان بیشتری اهمیت داده شود و لیستی محبوب را در برابر خود داشته باشیم.

بهترین تریلر های تاریخ سینما از نگاه فیگار

اندکی ترس را با هم تجربه کنیم 

در این قسمت فهرست عناوین بهترین تریلر های تاریخ سینما از نگاه فیگار را در یک نگاه می‌توانید مشاهده کنید:

  1. Drive
  2. Get Out
  3. The Usual Suspects
  4. Nightcrawler
  5. American Psycho
  6. Prisoners
  7. Seven
  8. Donnie Darko
  9. Memento
  10. Fargo
بهترین تریلر های تاریخ سینما
بهترین تریلر های تاریخ سینما

با ما همراه باشید تا این لیست شگفت‌انگیز را با هم مرور کنیم و از گفتن و شنیدن و خواندن و دیدن آن‌ها لذت ببریم.

Drive

بهترین تریلر های تاریخ سینما
بهترین تریلر های تاریخ سینما

در فیلم درایو که در سال 2011 اکران شد، رایان گاسلینگ نقش یک راننده بدلکار ناشناس هالیوود را بازی می‌کند که درگیر سرقتی می‌شود که اشتباه پیش می‌رود و جان خدمه و خانواده‌شان را به خطر می‌اندازد. اگرچه کارگردان نیکلاس ویندینگ رفن پیش از این چندین فیلم را کارگردانی کرده بود، اما در درایو بود که سبک خود را برای فیلم‌های تریلر و هیجان‌انگیز ایجاد کرد.

گاسلینگ در سال 2006 نامزدی اسکار را برای فیلم درام Half Nelson دریافت کرد، اما در فیلم درایو جذابیت خود را به عنوان یک ستاره بالقوه اکشن به نمایش گذاشت. بیراه نیست اگر بگوییم که نقش‌های او در فیلم‌هایی مانند بلید رانر ۲۰۴۹ و مرد خاکستری، در میان دیگر فیلم‌های او پس از درایو، وجودشان را مدیون این نقش جذاب هستند. این فیلم با بازی خوب، کارگردانی فوق العاده و مهمتر از همه، داستانی جذاب شما را به وجد می‌آورد و ساعاتی هیجان‌انگیز را برایتان می‌ساد.

دانلود تریلر از یوتیوب

Get Out

بهترین تریلر های تاریخ سینما
بهترین تریلر های تاریخ سینما

جردن پیل به لطف Get Out و Us خود را در حوزه ترسناک ثابت کرده است و با سطح انتظار بالای مخاطبین برای فیلم Nope مشخص است که با فیلمی جذاب مواجه خواهیم شد. در واقع، او با توجه به تخصص خاصی که در زمینه ژانر ترسناک دارد، یکی از آن کارگردانانی است که می تواند یک بازی ویدیویی فوق العاده بسازد.

اما همه چیز با Get Out شروع شد. فیلمی محصول سال 2017 که به شایستگی واقعاً هیجان‌انگیز است، همچنین دارای تفسیرهای درخشانی درباره نژاد و محوریت مداوم آن در جامعه آمریکایی است، در حالی که این مسائل قرن‌هاست که مطرح بوده است. «برو بیرون» همچنین برای تماشاگرانی که چندان با این موضوع آشنا نبودند، جذاب به نظر می‌رسید. همه این عناصر با هم ترکیب شدند تا Get Out را به یک کلاسیک قوی و ماندگار تبدیل کنند.

دانلود تریلر از یوتیوب

The Usual Suspects

بهترین تریلر های تاریخ سینما
بهترین تریلر های تاریخ سینما, برترین تریلر‌های تاریخ سینما

عنوان فیلم با الهام از نقل قول کازابلانکا «مظنونان معمولی را جمع کنید» انتخاب شده است. فیلمی جنایی و نئو نوآر، که نقل قول های به یاد ماندنی زیادی دارد و یک اثر برجسته در ژانر خود می‌باشد.

The Usual Suspects یک داستان ساده دارد، یک اتاق بازجویی داستان فیلم را روایت می‌کند. اما همه چیز آنطور که به نظر می‌رسد نیست، زیرا این تریلر تلاش برای ردیابی کیسر سوزه، یک شخصیت مرموز و مغز متفکر جنایتکار را دنبال می‌کند. پیچ و تاب‌های داستان، بینندگان را سرپا نگه می‌دارد، و حتی در تماشای مکرر، مشاهده جزئیات کوچک فیلم دوباره برایتان لذت‌بخش است.

دانلود تریلر از یوتیوب

Nightcrawler

بهترین تریلر های تاریخ سینما
بهترین تریلر های تاریخ سینما, برترین تریلر‌های تاریخ سینما

فیلم‌های محبوب عموماً داستان قهرمانانی را دنبال می‌کنند که به یک سفر اخلاقی می‌روند و به نوعی در مسیر رشد حرکت می‌کنند، یا سقوطی می‌کنند و یا پایانی خوش را به‌همراه دارند، اما Nightcrawler متفاوت است. جیک جیلنهال را مردی سخت‌کوش اما بی‌وجدان می‌بینید که برای کسب سود وارد دنیای فیلم‌برداری از جنایات و تصادفات می‌شود.

در حالی که اهداف شخصیت جیلنهال تحسین برانگیز است، روش‌های او برای رسیدن به آن‌ها به شدت غیراخلاقی است و به این دلیل تماشاگر هنگام تماشای فیلم دائماً درگیر می‌شود. چیزی که همه چیز را در کنار هم نگه می‌دارد و بینندگان را درگیر می‌کند، اجرای جیلنهال است که درر مراسم همان سال از نامزدی اسکار محروم شد.

دانلود تریلر از یوتیوب

American Psycho

بهترین تریلر های تاریخ سینما
بهترین تریلر های تاریخ سینما

کریستین بیل دو دهه قبل از اینکه در فیلم Thor: Love and Thunder نقش یک خدا را بازی کند، نقش پاتریک بیتمن تاجر وال استریت را در یکی از بهترین فیلم‌هایش در دهه 2000، به نام American Psycho را بازی کرد.

درست مانند Nightcrawler، شخصیت اصلی از نظر اخلاقی نفرت‌انگیز است (با فرض اینکه آنچه در فیلم به تصویر کشیده شده است واقعاً اتفاق افتاده است)، با این حال بینندگان مجبور هستند داستان را از دید او دنبال کنند. هیجان‌ فیلم بیشتر از تنش‌ها از ترس گرفتار شدن او ناشی می‌شود. American Psycho یک فیلم جذاب است، اگرچه از خشونت به عنوان تفسیری در مورد حرص و آز استفاده می‌کند اما درسی بسیار زیبا و دقیق در پایان به مخاطب خود می‌دهد.

دانلود تریلر از یوتیوب

Prisoners

بهترین تریلر های تاریخ سینما
بهترین تریلر های تاریخ سینما, برترین تریلر‌های سینما

Prisoners چندان مورد استقبال قرار نگرفت زیرا Arrival، Blade Runner 2049 و Dune تا حد زیادی بر آن سایه انداختند. Prisoners یک تریلر روانشناختی درباره ناپدید شدن دو دختر است که پلیس به دنبال رباینده آنهاست و پدر یکی از دختران که تلاش پلیس را کافی نمی‌یابد خود دست به کار می‌شود و در جستجوی دختر گمشده‌اش دست به کاری وحشتناک اما زیرکانه میزند.

هر زمان که کودکان محور یک فیلم جنایی هستند، به خصوص در مورد آدم ربایی، همیشه به دلیل “معصومیت” آن‌ها، دلهره‌ی مخاطب افزایش می‌یابد. پایان داستان ممکن است تاریک ترین پایان ممکن نباشد، اما در سراسر فیلم دلهره و ترس ناشی از یک پایان تلخ شما را در خود غرق می‌کند.

دانلود تریلر از یوتیوب

Seven

بهترین تریلر های تاریخ سینما
بهترین تریلر های تاریخ سینما, برترین تریلر‌های سینما

فیلم 7 با پایانی که سوالات بینندگان را بدون جواب باقی می‌گذارد، یکی از ناراحت‌کننده‌ترین فیلم‌های تمام دوران است. پایان آن صرفاً نقطه اوج وقایعی است که توسط یک قاتل سریالی سادیسمی انجام می‌شود و می تواند هر کسی را وادار به زیر سوال بردن ارزش‌های انسانی کند. قاتل آن واقعاً وحشتناک است.

برای برخی از بینندگان، بی‌شک این تلخی چیزی است که Seven را بسیار جذابتر می‌کند. پایان‌های باز و پیچیده نیز فیلم‌های خاطره انگیزی را ایجاد می‌کنند. اما در زیر این پوسته، نوعی امید به انسانیت وجود دارد که توسط شخصیت مورگان فریمن تجسم یافته است. او در پایان داستان بدبینی‌اش نسبت به مردم را که در ابتدای فیلم به نمایش گذاشته شده بود، از دست می‌دهد. از این منظر، این فیلم در مورد یافتن خوبی ها و جنگیدن برای آنها است.

دانلود تریلر از یوتیوب

Donnie Darko

بهترین تریلر های تاریخ سینما
بهترین تریلر های تاریخ سینما

جیک جیلنهال استعدادی ناب در حضور در فیلم‌های هیجان‌انگیز دارد. او ستاره اصلی در فیلمهای Nightcrawler، Prisoners و Donnie Darko است. این کلاسیک محصول 2001 ترکیبی از علمی تخیلی، فانتزی است و حتی حس ماوراء طبیعی را بررسی می کند تا چیزی واقعا منحصر به فرد را ارائه دهد.

فیلم دانی دارکو تصویری از یک نوجوان حومه شهر در اوایل دهه 2000 را روایت می‌کند که با تجربیات عجیبی برخورد می‌کند که می‌تواند توهم باشد یا چیزی بسیار واقعی اما غیرقابل توضیح.

دانلود تریلر از یوتیوب

Memento

بهترین تریلر های تاریخ سینما
بهترین تریلر های تاریخ سینما, بهترین تریلر‌های تاریخ

اولین فیلم پرهزینه کریستوفر نولان، یادگاری، اولین تلاش کارگردان برای بازی با زمان، سکانس و علیت بود. بیشتر فیلم‌ها داستان را مستقیماً روایت می‌کنند و برخی ممکن است از فلاش‌بک‌ها برای اضافه کردن چاشنی به داستانشان استفاده کنند. اما Memento بخش‌هایی از داستان خود را رو به جلو و برخی دیگر را رو به عقب تعریف می‌کند و فیلم در وسط به پایان می‌رسد.

حتی امروز هم نولان هنوز در میان معدود همتایان خود قرار دارد که در زمینه فیلمسازی به اندازه او مبتکر هستند و سبک خودش واقعاً در این زمینه می‌درخشد. در حالی که شوالیه تاریکی، Inception، Interstellar یا Dunkirk به احتمال زیاد به عنوان شاهکارهای نولان در این سبک شناخته می شوند، اما تعداد کمی از این فیلم‌ها از ساختار داستانی استاندارد فاصله گرفتند و به اندازه Memento زمینه سبک جدیدی را فراهم کردند.

دانلود تریلر از یوتیوب

Fargo

بهترین تریلر های تاریخ سینما
بهترین تریلر های تاریخ سینما, بهترین تریلر‌های تاریخ

تنها یک فیلم در میان 10 فیلم برتر جای خود را به مجموعه تلویزیونی اسپین آف خود داد و فارگوی برادران کوئن تنها فیلمی است که می تواند این افتخار را به دست آورد. این فیلم جنایی کمدی سیاه که در سال 1996 اکران شد و در شهر معروف فارگو، در داکوتای شمالی اتفاق می‌افتد، در مورد تحقیقات یک کلانتر از یک سری قتل است که به دستور یک فروشنده ماشین و توسط دو جنایتکار که او استخدام کرده است، انجام شده است.

فارگو با داستانی حیرت‌انگیز و تداخل کمدی-درام‌ که کوئن‌ها با آن شهرت خود را به دست آوردند، آنچه را که درام خوانده می‌شود به یک تریلر جنایی تبدیل می‌کند و ماهیت کمدی به آن می‌دهد که آن را به یک ژانر برجسته تبدیل کرده‌است. اگرچه کوئن‌ها داستانشان را از کتاب کورمک مک کارتی به نام هیچ کشوری برای پیرمردها اقتباس کردند، اما نکات کمی از داستان این فیلم در آن کتاب وجود دارد.

دانلود تریلر از یوتیوب

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین تریلر های تاریخ سینما سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *