بهترین مینی سریال ها بر اساس کتاب از نگاه سایت فیگار

اکنون در دنیایی زندگی می‌کنیم که آرزوی تماشای رمان های مورد علاقه‌مان به حقیقت پیوسته است. بهترین مینی سریال ها بر اساس کتاب را با هم مرور خواهیم کرد.

در چند سال گذشته، مینی‌سریال‌ها اکثر سرویس‌های پخش را تصاحب کرده‌اند و هیچ نشانه‌ای از توقف در آن دیده نمی‌شود. با توجه به اینکه رمان‌های پرطرفدار به زمان بیشتری برای توسعه شخصیت‌هایشان نیاز دارند، مینی سریال‌ها به جای فیلم‌ها برای خلق اقتباس‌هایی از کتاب‌های محبوبمان بهترین انتخاب بوده‌اند.

بهترین مینی سریال ها بر اساس کتاب

از نگاه سایت فیگار

در این قسمت فهرست عناوین بهترین مینی سریال ها بر اساس کتاب را در یک نگاه می‌توانید مشاهده کنید:

بهترین مینی سریال ها بر اساس کتاب
بهترین مینی سریال ها بر اساس کتاب

صرف نظر از اینکه این سریال‌ها آزادی‌های خلاقانه داشته باشند یا به شدت در خط داستانی کتاب باقی بمانند، یک جدول زمانی هشت تا دوازده قسمتی بهترین زمان برای زنده کردن رمانهای محبوب است.

Pieces Of Her (2022) 6.3

بهترین مینی سریال ها بر اساس کتاب
بهترین مینی سریال ها بر اساس کتاب

Pieces of Her اوایل امسال منتشر شد و اقتباسی از رمان محبوبی به همین نام اثر کارن اسلاتر است. سریال داستان اندی الیور را دنبال می‌کند که شاهد یک جنبه خشونت آمیز غیرمنتظره از مادرش (با بازی تونی کولت) و اتفاقات بعدی است.

این سریال نظرات متفاوتی از خوانندگان کتاب و همچنین منتقدان خود سریال دارد. سریال با  اضافه کردن شخصیت‌ها شکل تازه‌ای به داستان کتاب می‌دهد اما با این حال، به طور کلی به طرح مطالب اصلی رمان وفادار می‌ماند.

بیشتر بخوانید:

Conversations With Friends (2022) 6.9

بهترین مینی سریال ها بر اساس کتاب
بهترین مینی سریال ها بر اساس کتاب

گفتگو با دوستان داستان دو دانشجوی دانشگاه را دنبال می کند که با یک زوج متاهل جذاب با یک رابطه پیچیده دوست می شوند.

طرفداران در مورد اینکه آیا هر شخصیت به درستی انتخاب شده است یا خیر اختلاف نظر دارند، اما بینندگان می توانند توافق کنند که سریال فضای بد رمان را به تصویر می‌کشد. مانند کتاب، سریال نیز به آرامی پیش می‌رود و بر گفتگوها تأکید می کند. هر قسمت بسیار شبیه به فصل‌های رمان پخش می‌شود و جایی برای تغییرات شدید باقی نمی‌گذارد.

Behind Her Eyes (2021) 7.2

بهترین مینی سریال ها بر اساس کتاب
بهترین مینی سریال ها بر اساس کتاب

رمان سال 2017 سارا پینبورو، پشت چشمانش، به خاطر پیچ و تاب تکان دهنده اش شناخته شده بود و نتفلیکس به زنده شدن آن کمک کرد. این داستان عجیب یک مادر مجرد به نام لوئیزا با بازی سیمونا براون را دنبال می کند که با رئیس خود رابطه دارد. وقتی او با همسر مرد دوست می شود بسیاری از رازها فاش می شود و اوضاع از کنترلش خارج می شود.

عناصر فراطبیعی داستان می تواند بیننده را به این سوال وادارد که چگونه می توان این رمان را به تصویر درآورد. با این حال، این سریال قادر است هر سکانس رویایی را به تصویر بکشد.

The Haunting Of Bly Manor (2021) 7.3

بهترین مینی سریال ها بر اساس کتاب
بهترین مینی سریال ها بر اساس کتاب

The Haunting of Bly Manor که عمدتاً بر اساس The Turn Of The Screw هنری جیمز و چند داستان دیگر از او ساخته شده بود، با استقبال خوبی روبرو شد. مایک فلانیگان، به ساخت این سریال کمک کرد تا دوباره موفقیت خود با The Haunting of Hill House را اینبار با این سریال تکرار کند. این سریال با بازی ستاره You، ویکتوریا پدرتی  داستان فردی را دنبال می‌کند که سعی می‌کند رازهای گذشته را آشکار کند.

این سریال به معنای واقعی کلمه از داستان اصلی پیروی نمی‌کند، و روشی که عناصر خاصی از داستان اصلی را در خود گنجانده است به یک تجربه تماشایی عالی ختم می شود. The Haunting of Bly Manor  لحن بسیار احساسی و رمانتیک تری از دیگر آثار فلانیگان دارد.

Little Fires Everywhere (2020) 7.7

بهترین مینی سریال ها بر اساس کتاب
بهترین مینی سریال ها بر اساس کتاب, بهترین سریال ها بر اساس کتاب

ریس ویترسپون و کری واشنگتن نیروهای خود را بسیج کردند تا اقتباس رمان Celest Ng را با Little Fires Everywhere زنده کنند. این سریال همان داستان کتاب را دنبال می‌کند و زندگی النا ریچاردسون و میا وارن را به تصویر کشیده است که گذشته کاملاً متفاوتی دارند و زندگی آنها به گونه‌ای رقم می‌خورد که دوراهی‌های اخلاقی متعدد و تنش‌های بزرگ را برابر خود می‌بینند.

هر اپیزود می‌تواند به داستان‌های فرعی مختلف کتاب بپردازد، در حالی که در پایان به موضوع اصلی داستان می‌رسد و با پایانی تکان دهنده طرفداران را به طرز شگفت انگیزی غافلگیر می‌کند.

Sharp Objects (2018) 8.1

بهترین مینی سریال ها بر اساس کتاب
بهترین مینی سریال ها بر اساس کتاب, بهترین سریال ها بر اساس کتاب

امی آدامز در یکی از بهترین بازی‌هایش، نقش کامیل پریکر، خبرنگاری را بازی می‌کند که به زادگاهش بازمی‌گردد تا معمای قتل یک دختر نوجوان را حل کند. این مینی سریال بر اساس رمان گیلیان فلین ساخته شده است و پر از پیچ و خم‌های زیادی است که مخاطب را روی صندلی خود نگه میخکوب می‌کند.

چیزی که Sharp Objects را به مینی سریالی خیره‌کننده تبدیل می‌کند، فیلمنامه عالی آن است که توسط فلین نوشته شده است. با هر قسمت، تنش داستان بیشتر می‌شود و در عین حال به مخاطب اجازه می دهد شخصیت ها را کم کم بشناسد. هر شخصیت دارای شیاطینی از گذشته خود است که پیوندهای متعددی با این پرونده ناگوار ایجاد می کند.

Normal People (2020) 8.4

بهترین مینی سریال ها بر اساس کتاب
بهترین مینی سریال ها بر اساس کتاب

یکی از مینی سریال‌هایی که در آغاز همه‌گیری کووید-19 بسیار مورد بحث قرار گرفت، مردم عادی بود. اولین رمان سالی رونی که هولو آن را اقتباس کرد، دیزی ادگار جونز و پل مسکال را به بازی گرفته است. این اقتباس کتاب را دنبال می‌کند و حول محور زندگی ماریانا و کانل در حالی که رابطه آنها در دبیرستان و کالج تکامل می‌یابد، تمرکز دارد.

طرفداران کتاب این اقتباس را به خاطر اینکه چگونه به زیبایی توانسته است رمان را واقعاً زنده کند، تحسین کردند. ادگار جونز و مسکال به خوبی پیچیدگی های ماریان و کانل را به تصویر کشیدند و در عین حال شخصیت هایی دلسوز را خلق کردند.

Big Little Lies (2017) (8.5)

بهترین مینی سریال ها بر اساس کتاب
بهترین مینی سریال ها بر اساس کتاب

رمان لیان موریارتی با همین نام به یکی از محبوب ترین سریال های HBO تبدیل شد. با وجود بازیگرانی که شامل ریس ویترسپون، نیکول کیدمن، زوئی کراویتز و شایلین وودلی می‌شوند، سخت نیست که بفهمیم چرا Big Little Lies مورد تحسین قرار گرفت. این سریال همان طرح رمان را دنبال می‌کند و به داستان زندگی گروهی از زنان و پیوند احتمالی آنها با قتلی را که در شهرشان انجام می‌شود می‌پردازد.

این سریال به‌طور ماهرانه‌ای با مضامین سنگین رمان، مانند آزار خانگی، برخورد می‌کند. استفاده از فلاش بک و صحنه های بازجویی در هر قسمت، تنش را در داستان افزایش می‌دهد. نامزدی و برنده شدن جوایز متعدد Big Little Lies ثابت می کند که یکی از بهترین اقتباس های کتاب به تصویر درآمده است.

The Queen’s Gambit (2020) 8.6

بهترین مینی سریال ها بر اساس کتاب
بهترین مینی سریال ها بر اساس کتاب, برترین مینی سریال ها بر اساس کتاب

یکی از غیرمنتظره‌ترین آثار پخش شده، The Queen’s Gambit تماشاگران را با طرحی نو شگفت‌زده کرد. حال میدانیم که داستانی درباره شطرنج هم می‌تواند جذاب باشد. سریال بر اساس کتابی به همین نام  نوشته والتر تویس ساخته شده است و آنیا تیلور جوی شخصی را به نقش درآورده که اعتیاد و استعداد شطرنج او را به ستاره‌ای بدل می کند.

بسیاری از بینندگان تا زمان انتشار سریال درباره این داستان نشنیده بودند. تماشاگران عاشق بازی تیلور جوی در نقش بث هارمون و همچنین خط کلی داستان شدند. The Queen’s Gambit جان تازه ای به یک داستان قدیمی بخشیده است.

The Haunting Of Hill House (2018) 8.6

بهترین مینی سریال ها بر اساس کتاب
بهترین مینی سریال ها بر اساس کتاب, برترین مینی سریال ها بر اساس کتاب

یکی از بهترین پروژه های مایک فلانگان، The Haunting of Hill House بر اساس رمان کلاسیکی به همین نام نوشته شرلی جکسون ساخته شده است. سریال داستان پنج خواهر و برادر از خانواده کرین را دنبال می کند و در زمان حال و همچنین از طریق فلاش بک دوران کودکی خواهر و برادر کرین را روایت می کند.

در حالی که این سریال برداشتی مدرن از داستان کلاسیک با موضوع ارواح است، می‌تواند تنش‌ها و آسیب‌هایی که هر شخصیت با آن روبرو می‌شود را به خوبی در بر بگیرد. بینندگان برای ترسیدن می‌آیند اما برای مطالعه متفکرانه شخصیت‌های آسیب دیده می مانند. فرمت مینی سریال مناسب برای پوشش هر جنبه ای از داستان اصلی است و در عین حال عناصر منحصر به فرد و ترسناک خود را حفظ می کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین مینی سریال ها بر اساس کتاب سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را از نظرات خود آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *