بهترین شرور های شبیه بتمن ؛ با برترین شرور های بتمن آشنا شوید

علاقمندان به دنیای قهرمانی دی سی برای آشنایی با بهترین شرور های شبیه بتمن می‌توانند با سایت فیگار همراه شوند و از مطالب آن استفاده کنند.

فیلم the batman در اوایل سال جاری منتشر شد که طرفداران آن قبل از شروع صحبت در رابطه با این فیلم در مورد ادامه دادن احتمالی آن، بحث کرده اند. در دنیای ابر قهرمانی DC شخصیت های شرور بسیار زیادی هستند که شبیه به بتمن می‌باشند. از زمان خلق آن، تعداد شرور‌های زیادی پدید آمده اند که وجه مشترکی با بتمن دارند. بهترین شرور های شبیه بتمن از نظر ریشه، آموزش، لباس و سلاح‌ها مشابه هستند که این موارد شباهت‌ها را برای طرفداران خود آشکار می‌سازد.

بهترین شرور های شبیه بتمن

  • با برترین شرور های بتمن آشنا شوید

در ادامه بهترین شرور های شبیه بتمن را به شما معرفی خواهیم کرد:

بهترین شرور های شبیه بتمن
بهترین شرور های شبیه بتمن

هیچ داستان ابرقهرمانی بدون یک ابرشرور کامل نمی‌شود. حال میخواهیم بهترین شرور های مشابه با بتمن را به شما معرفی کنیم.

جغد (Owlman)

بهترین شرور های شبیه بتمن
بهترین شرور های شبیه بتمن

Owlman نسخه شیطانی بتمن بوده  که نام اصلی او توماس وین جونیور، بزرگترین پسر خانواده وین و برادر بروس است. درست مانند بتمن، پدر و مادرش نیز در یک کوچه به قتل رسیدند، اما او بود که هم آنها و هم بروس را کشت. او ثروت وین را به ارث برد و از آن برای ساختن یک امپراتوری جنایتکار استفاده کرد.
اوولمن جزء بهترین شرور های دی سی شبیه بتمن بوده و مانند بتمن از هویت لباس خود برای ایجاد ترس در دشمنانش استفاده می‌کند. با وجود اینکه اوولمن مشابه جغد است، لباس و ابزارهای پیشرفته Owlman، مانند owrang و owlmobile ، بسیار شبیه به لباس بتمن می‌باشد. توانایی بدنی، مهارت‌های مبارزه و هوش او نیز تقریباً مشابه بتمن است. Owlman  یکی از اعضای نسخه شیطانی لیگ عدالت بوده که طرفداران مخصوص خود را دارد.

نوآر سیاه (Black Noir)

بهترین شرور های شبیه بتمن
بهترین شرور های شبیه بتمن

بسیاری از طرفداران DC از قبل می دانند که The Seven in The Boys یک تقلید از لیگ عدالت بوده و Black Noir به عنوان بتمن در آن نقش آفرینی می‌کند.  بلک نوآر جزء ابرشرورهای مشابه بتمن بود که  هم مانند آن، یک رزمی کار آموزش دیده است اما به جای اینکه دشمنان را ناتوان کند، آنها را می‌‍کشد. همچنین، بلک نوآر به جای بت رنگ، از چاقوهای پرتابی استفاده می کند.
بتمن و بلک نوآر هر دو به عنوان مردان اسرارآمیز با کلمات کمی شناخته می‌شوند، اما بر خلاف بتمن، بلک نوآر لال است. هر دو از ترس، تهدید و دزدی به عنوان ابزاری در برابر دشمنان خود استفاده می‌کنند. اگرچه بلک نوآر یک قاتل بی‌رحم است، اما گهگداری نسبت به افراد بی‌گناهی مانند بتمن دلسوزی نشان می‌دهد. این را زمانی می توان دید که او پس از کشتن Evil leader، یک حیوان عروسکی به بچه کوچکی داد.

مرد خفاش (Man-Batn)

بهترین شرور های شبیه بتمن
بهترین شرور های شبیه بتمن

کرک لانگستروم، دانشمندی است که به امید درمان ناشنوایی خود، سرمی ساخت که از DNA خفاش تهیه شده بود. او سرم را مصرف کرد و انتظار داشت شنوایی باورنکردنی یک خفاش را به دست آورد. متأسفانه آن تبدیل به موجودی بزرگ نیمی از آن مرد و نیم دیگر آن خفاش شد. او عقل خود را از دست داد و در طول شب به مردم گاتهام حمله می‌کرد.
شباهت آشکار بتمن و مرد خفاش (Man-Batn) این است که هر دو از خفاش‌ها الهام گرفته‌اند و فقط شب‌ها بیرون می‌روند. بزرگترین تفاوت بین آنها این است که Man-Bat یک هیولای واقعی با قدرت، پنجه‌ها و بال‌های فوق العاده است. مرد خفاش (Man-Batn) جزء بهترین شرور های مشابه با بتمن به حساب میآید که با وجود شرور بودن آن، Man-Bat در واقع سعی می‌کند زمانی که عقلش را دارد قهرمان شود. او حتی به بتمن گفت که از او الهام گرفته تا از قدرت خود برای مبارزه با جنایتکاران استفاده کند.

زن گربه‌ ای (Catwoman)

بهترین شرور های شبیه بتمن
بهترین شرور های شبیه بتمن

اگرچه نظرات نامطلوب زیادی در مورد Catwoman وجود دارد که در مورد نبود شباهت آن به بتمن گفته شده است. آن‌ها هر دو در نوجوانی یتیم شدند و بدن خود را تا حدی به صورت طبیعی، قوی کردند. تفاوت در آن‌ها این است که بتمن برای مبارزه با جرم و جنایت آموزش دیده و زن گربه‌ای (Catwoman) برای تبدیل شدن به یک دزد چیره دست آموزش دیده است.
هر دو شخصیت استاد مخفی کاری هستند که در نیمه شب کار خود را انجام می‌دهند. رنگ لباس آن ها سیاه بوده و هویت لباس خود را بر اساس یک حیوان ساخته‌اند. زن گربه‌ای با وجود جنایتکار بودن، چندین بار به‌عنوان یک قهرمان با بتمن متحد شده است. این نشان می‌دهد که او نیز مانند بتمن حس عدالت خواهی خاص خود را دارد. شباهت‌های آنها شاید دلیل جذب این دو شخصیت به یکدیگر باشد.

هاش (Hush)

بهترین شرور های شبیه بتمن
بهترین شرور های شبیه بتمن

توماس الیوت و بروس وین دوستان دوران کودکی بودند. آنها وقت خود را صرف بازی‌های استراتژیک می‌کردند و توماس بیشتر اوقات به لطف برنامه ریزی بهترش برنده می‌شد. آنها هر دو از خانواده‌های ثروتمند بوده‌اند و اعضای والدین خود را در جوانی از دست دادند. با این حال، برخلاف بروس، هاش عمدا سعی کرد خانواده‌اش را بکشد.
هاش از بهترین ابرشرورهای مشابه بتمن بوده که در واقع تمام تلاش خود را می‌کند تا بیشتر شبیه بروس شود. پس از اینکه سرانجام  ارثیه خانواده آن به او رسید، از آن پول برای سفر به جهان مانند بروس استفاده کرد. او حتی تا آنجایی پیش رفت که با عمل جراحی صورت خود را شبیه به بروس وین بسازد. هاش مانند بتمن در سایه‌ها کار خود را انجام می‌دهد و تمام توان خود را برای یادگیری و رسیدن به اهداف خود می‌گذارد. او همچنین یک مبارز فیزیکی عالی است که می تواند در مبارزه با بتمن همگام شود. حتی برخی از طرفداران مایلند در دنباله فیلم The Batman شاهد مبارزه هاش (Hush) با بتمن باشند.

پرومنتوس (Prometheus)

بهترین شرور های شبیه بتمن
بهترین شرور های شبیه بتمن

پرومتئوس توسط والدین جنایتکار خود که در سراسر ایالات متحده سفر می‌کردند و مرتکب دزدی و قتل می‌شدند، بزرگ شد. آن‌ها در نهایت توسط پلیس ردیابی شدند و در مقابل چشمان پرومتئوس جوان به ضرب گلوله کشته شدند. سپس سوگند یاد کرد که خود را طوری تربیت کند که بتواند هر کسی را که برای عدالت می‌جنگد بکشد.
پرومتئوس توانست از تمام وسایلی که والدینش دزدیده بودند، مقدار زیادی پول به‌دست آورد. او از این پول برای سفر به جهان و یادگیری تقریباً هر نوع قتلی که قابل تصور بود استفاده کرد. او همچنین در تعدادی از دانشگاه‌ها تحصیل کرد، چندین زبان را آموخت و در علم و فناوری مهارت یافت. خاستگاه و آموزش او تقریباً مشابه بتمن است که خصلت آن بسیار شیطان پسندانه بوده است. علاوه بر آن، آنتن‌های روی کلاه ایمنی که او بر سر می‌گذارد شبیه گوش خفاش است.

راث (Wrath)

بهترین شرور های شبیه بتمن
بهترین شرور های شبیه بتمن

دقیقاً در همان شبی که بروس وین شاهد کشته شدن والدینش بود، والدین راث سعی داشتند به انباری نفوذ کنند و محتویات آن را سرقت کنند. پلیس تازه کار جیمز گوردون آن‌ها را در این عمل گرفتار کرد و برای دفاع از خود با گلوله کشت. Wrath جوان این اتفاق را تماشا کرد و از گوردون و تمام مجریان قانون انتقام گرفت.
بتمن و راث هر دو مجبور بودند مرگ والدین خود را تماشا کنند و زندگی خود را صرف انتقام کنند. راث جزء بهترین شرور های DC شبیه بتمن بوده که مانند بتمن، دوران کودکی خود را برای تقویت بدن و مجموعه مهارت‌های خود گذراند. با این حال، آموزش راث بیشتر بر روی نیروی کشنده متمرکز بود. لباس شنل دار راث بسیار شبیه به لباس بتمن است. W روی ماسک او حتی به نظر می‌رساند که مانند گوش‌های خفاش است. راث حتی دستیار خودش را دارد که به او یاد می‌دهد که به اندازه او خطرناک باشد.

 عزرائیل (Azrael)

بهترین شرور های شبیه بتمن
بهترین شرور های شبیه بتمن

دره ژان پل به طور ژنتیکی توسط دستور سنت دوما ایجاد شد و آن‌ها او را به‌عنوان قاتل وفادار خود آموزش دادند. او در نهایت دستور را رد کرد و تصمیم گرفت با بتمن همکاری کند. بروس حتی او را برای تبدیل شدن به یک جایگزین احتمالی آموزش داد. با این حال، طبیعت وحشیانه و قاتل عزرائیل از آن زمان او را به دشمن بتمن تبدیل کرده است.
بعد از اینکه بین ستون فقرات بتمن را شکست، عزرائیل در واقع مانتل بتمن را در دست گرفت. تمام ابزارها و منابع بروس در اختیار عزرائیل بود، اما او با اضافه کردن پنجه، شعله افکن و سایر سلاح‌ها، تغییراتی در لباس چوبی ایجاد کرد. او به نام انتقام با رابین با جنایتکاران مبارزه کرد اما برخلاف آرمان‌های بتمن جنایتکاران را کشت. به همین دلیل، بتمن مجبور شد وارد عمل شود و او را مجبور به رها کردن مانتل کند.

راس الغول (Ra’s Al Ghul)

بهترین شرور های شبیه بتمن
بهترین شرور های شبیه بتمن

او صدها سال سن دارد و وقت خود را صرف جمع آوری مقدار زیادی پول، قدرت و منابع کرده است. او همچنین آن زمان را صرف جمع آوری دانش در مورد جهان و تمرین هنرهای رزمی کرد. اگرچه آن‌ها دشمن هستند، اما Ra’s در واقع بتمن را آنقدر شایسته می‌داند که لیگ قاتلان خود را به عنوان جانشین خود رهبری کند.
راس الغول جزء بهترین شرور های دی سی شبیه بتمن بوده که هر دو آن‌ها مردان ثروتمند و باهوشی هستند که تقریباً در هر سبک مبارزه ای در جهان مهارت کسب کرده‌اند. آن‌ها همچنین در احساس برقراری عدالت و تمایل به خلاصی جهان از شر وجه مشترک دارند. با این حال، Ra’s می خواهد کل شهرها را برای انجام این کار بکشد و بتمن می‌خواهد جنایتکاران را در زندان بگذارد. آن‌ها همچنین مردم را زیر بال خود می‌گیرند و به آنها یاد می دهند که چگونه بجنگند. در Batman Begins راس الغول حتی کسی بود که به بتمن نحوه مبارزه را آموزش داد.

نمسیس (Nemesis)

بهترین شرور های شبیه بتمن
بهترین شرور های شبیه بتمن

Nemesis یکی دیگر از آنالوگ های شرورانه بتمن است که در کمیک های دی سی حضور ندارد. خالق Nemesis گفت این کمیک نشان می دهد که اگر بروس وین به جای بتمن تبدیل به جوکر می شد چه اتفاقی می افتاد. او همانند بتمن، دارای یک تاکتیک و فوق‌العاده باهوش با منابع فراوان است؛ اما از آنها برای کشتن افسران پلیس استفاده می‌کند.
Nemesis بسیار ثروتمند است و انواع سلاح های گرم و مواد منفجره را حمل می‌کند. او همچنین یک ماشین ضد گلوله دارد که تقریباً یادآور بت‌موبیل است که می‌تواند از هم جدا شود و به موتور سیکلت تبدیل شود. او همچنین در نبرد تن به تن خبره است، همانطور که نشان داده شد وقتی که به تنهایی نزدیک به صد زندانبان را کتک زد. اگر لباس او به جای سفید تمام سیاه بود، واقعاً شبیه یک بتمن قاتل به نظر می‌رسید.
بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین شرور های شبیه بتمن سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


One thought on “بهترین شرور های شبیه بتمن ؛ با برترین شرور های بتمن آشنا شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *