نقد و بررسی فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania (+نقد تصویری)

بالاخره فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania اکران شد. همراه ما باشید تا به نقد و بررسی فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania بپردازیم.

فیلم مرد مورچه ای: شیدایی کوانتومی اولین فیلم از فاز پنجم دنیای سینمایی مارول است که به به تازگی اکران شد. این فیلم داستان بسیار جدید و جالبی را به نمایش می‌گذارد و ابرقهرمان محبوب طرفداران باری دیگر وارد میدان می‌شود تا با یک شرور دیگر مبارزه کند.

شرور این فیلم با دیگر شرورها متفاوت است و یکی از قدرتمندترین‌ها در دنیای کمیک است. کانگ فاتح جدیدترین ابرشرور دنیای مارول است که برای اولین بار در سریال لوکی با بازی درخشان جاناتان میجرز به تصویر کشیده شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های مارول 2023، 2024 و تمام دوران

بهترین فیلم ها و سریال های ترسناک مارول 2023، 2024 و تمام دوران

بهترین فیلم های 2023 که دیدنشان واجب است

نقد و بررسی فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania

  • اثری متفاوت از مارول

شما می‌توانید فهرست نقد و بررسی فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

نقد و بررسی فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania
نقد و بررسی فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania

قسمت سوم فیلم مرد مورچه‌ای جدیدترین فیلم و اولین اثر فاز پنجم دنیای سینمایی مارول است. این فیلم یکی از پروژه‌های مورد انتظار مارول می‌باشد و از بازیگران می‌توان به پال راد، جاناتان میجرز، اوانجلین لیلی و کاترین نیوتن اشاره کرد. در ضمن در لیست بالا و در انتهای نوشتار می‌توانید نقد ویدئویی فیلم را تماشا بفرمائید.

توجه: در ادامه مطلب نکاتی گفته می‌شود که داستان این فیلم را برای شما اسپویل می‌کند.

داستان سرایی

نقد و بررسی فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania
فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania

در این قسمت از نقد فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania به داستان سرایی آن می‌پردازیم. در این فیلم مارول شما با اثری بسیار متفاوت و خشن‌تر از فیلم‌های قبلی مرد مورچه‌ای طرف هستید. داستان این فیلم از ابتدا با سرعت بسیار خوبی جلو می‌رود و به هیچ وجه باعث خسته شدن شما نمی‌شود. بازیگران در نقش خود به شدت فوق العاده ظاهر شدند و همین توانست بار احساسی و هیجان فیلم را چندین درجه افزایش دهد.

داستان سرایی فیلم بسیار خوب است و مشخص می‌شود که تیم نویسندگی تمام سعی خود را برای منطقی‌تر شدن و حذف باگ‌های داستانی کرده است. فیلم به آرامی کانگ و اهداف او را به بیننده معرفی می‌کند و تمام سعی خود را کرد تا نکته‌ای را از قلم نیندازد.

خنده دارترین آثار در دنیای سینمایی مارول

کانگ فاتح

نقد و بررسی فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania
نقد فیلم مرد مورچه ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی

در این قسمت از نقد و بررسی فیلم مرد مورچه ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی به شخصیت کانگ می‌پردازیم. یکی از خصوصیت‌های این فیلم که باعث می‌شود جندین درحه بهتر شود حضور شروری به نام کانگ فاتح است. این شرور به احتمال بسیار زیاد شرور فیلم انتقام جویان بعدی می‌باشد و جاناتان میجرز ایفای نقش آن را به عهده دارد.

میجرز در هر سکانس توجهات را به خود جلب می‌کند و در قالب کانگ بسیار فوق العاده و چشمگیر ظاهر می‌شود. این فیلم به خوبی طرفداران را برای مواجه شدن انتقام جویان با نسخه بسیار قوی‌تر این شرور آماده می‌کند و نشان می‌دهد که این شخصیت تا چه حد می‌تواند قدرتمند باشد.

شرورانی از MCU که خیلی مغرور هستند

موداک

نقد و بررسی فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania
نقد قسمت سوم فیلم مرد مورچه ای

در این قسمت از نقد قسمت سوم فیلم مرد مورچه ای به شخصیت موداک می‌پردازیم. موداک یکی از نقطه عطف‌های این فیلم می‌باشد و نشان می‌دهد که دارن کراس پس از اتفاقی که در اولین قسمت فیلم مرد مورچه‌ای برایش افتاد به قلمرو کوانتوم رسید و توسط کانگ تبدیل به شخصیتی به نام موداک شد.

این شخصیت می‌توانست فیلم را چندین برابر بهتر کند، اما در واقع برعکس عمل کرد. موداک در لحظات پایانی فیلم پس از سال‌ها شرارت و رد و بدل چند دیالوگ با دختر اسکات (کَسی) یادش میوفتد که می‌تواند آدم خوبی باشد و کار درست را انجام دهد، با توجه به اینکه موداک در کل فیلم سعی داشت اسکات و خانواده‌اش را بکشد. این شخصیت در ابتدا جالب بود، اما در انتها به یک نا امیدی برای این فیلم تبدیل شد.

باهوش ترین شرورها در دنیای سینمایی مارول

جلوه های بصری

نقد و بررسی فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania
نقد و بررسی فیلم مرد مورچه ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی

در این قسمت از نقد فیلم مرد مورچه ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی به جلوه‌های بصری آن می‌پردازیم.  داستان این فیلم نشان می‌دهد که اسکات و خانواده‌اش توسط دستگاهی که کَسی ساخته است به قلمرو کوانتومی کشیده می‌شوند و مشخص شد که این کار توسط کانگ انجام شده است. با توجه به اینکه این فیلم تماماً در دنیای کوانتوم به تصویر کشیده می‌شود به جلوه‌های بصری قابل توجهی نیاز دارد.

در مورد جلوه‌های ویژه این فیلم می‌توان گفت که اعضای تیم سازنده توانسته‌اند عملکرد نسبتاً خوبی را به نمایش بگزارند، اما در چند جا از فیلم می‌توان افت کیفیت جلوه‌ها نسبت به دیگر موارد فیلم را مشاهده کرد که یکی از مشکلات این اثر به شمار می‌رود.

بهترین کمیک های مرد مورچه ای

پایان بندی فیلم

نقد و بررسی فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania
نقد فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania

در این قسمت از بررسی فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania به پایان بندی داستان آن می‌پردازیم. فیلم مرد مورچه‌ای به مرور می‌تواند مشکلاتی داشته باشد، اما یکی از اشکالاتی که انتظارات را از بین می‌برد پایان بندی آن است.

در ابتدا با توجه به محتویات تریلر انتظار می‌رفت که اسکات در قلمرو کوانتوم گیر بیوفتد، اما داستان اینگونه پیش نرفت و مارول مجدداً سعی نکرد ریسک پذیر باشد و مثل همیشه یک پایان خوب و خوش به طرفداران تحویل داد. یکی دیگر از اشکالات این فیلم بیش از حد باهوش بودن دختر اسکات است که توانست تنها با یک دستگاه کوچک و کامپیوتر یک پورتال به قلمرو کوانتوم باز کند؛ کاری که در قسمت دوم مرد مورچه‌ای کاملاً غیر ممکن بود. این موضوع کمی منطق مارولی این فیلم را به هم می‌ریزد.

نقد ویدئویی فیلم مرد مورچه‌ای 3

بهترین فیلم های مارول (Marvel) 2021 تا 2023

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار عنوان سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *