بهترین کمیک های مرد مورچه ای ؛ داستان‌ خالق اولتران و موسس انتقام جویان

اگر به شخصیت مرد مورچه‌ای علاقه دارید، تا انتهای این نوشتار با فیگار همراه باشید تا به معرفی بهترین کمیک های مرد مورچه ای بپردازیم.

احتمالاً طرفداران سینمای مارول مرد مورچه‌ای را به عنوان اسکات لنگ می‌شناسند. البته که او نیز یکی از مردان مورچه‌ای مارول است؛ با این حال مرد مورچه‌ای اصلی کمیک‌های مارول، هنک پیم است. کسی که برای اولین بار لباس مرد مورچه‌ای را ساخته و یکی از بهترین اعضای انتقام جویان است. هنک پیم حتی به نحوی موسس نیز محسوب می‌شود.

بهترین کمیک های مرد مورچه ای

داستان‌ خالق اولتران و موسس انتقام جویان

شما می‌توانید فهرست بهترین کمیک های مرد مورچه ای را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

همانطور که ذکر کردیم، تاکنون افراد متفاوتی لقب مرد مورچه‌ای را داشته‌اند. ما نیز قصد داریم تا بهترین کمیک بوک های مرد مورچه ای را برای تمام آن‌ها در نظر بگیریم. پس تفاوتی ندارد که شخصیت مد نظر در هر کمیک بوک چه هویتی داشته باشد؛ این نام مرد مورچه‌ای است که برای ما اهمیت دارد. با فیگار همراه باشید.

The Irredeemable Ant-Man

بهترین کمیک های مرد مورچه ای
بهترین کمیک های مرد مورچه ای, بهترین کمیک های انت من

اگرچه اسکات لنگ و هنک پیم بیشتر به عنوان مرد مورچه‌ای شناخته می‌شوند، اما مرد مورچه‌ای کمیک The Irredeemable Ant-Man هیچکدام از آن‌ها نیست. این بار مردی به نام اریک اوگریدی تبدیل به مرد مورچه‌‌ای می‌شود.

کمیک The Irredeemable Ant-Man یکی از بهترین کمیک های Ant Man است که جنبه جدیدی از این شخصیت را به ما نشان می‌دهد. اریک یک لباس مرد مورچه‌ای را برای اهداف شخصی از سازمان شیلد دزدید که صرفاً ابرقهرمانانه نیز نبودند. او یک ابرشرور نیست اما همچنان اهداف خوبی نیز نداشت. یکی از مهم‌ترین اهداف او برای دزدین لباس مرد مورچه‌ای،‌ جلب توجه و تحت تاثیر قرار دادن زنان بود. البته که در نهایت او نیز به راه راست هدایت شده و مسیر خود را به عنوان یک ابرقهرمان پیش گرفت.

بیشتر بخوانید:

Lost in Space-Time

بهترین کمیک های مرد مورچه ای
بهترین کمیک های مرد مورچه ای, بهترین کمیک بوک های انت من

هنک پیم مسیر بسیار سختی داشت تا به یک ابرقهرمان تبدیل شود. از تبدیل شدن به مرد مورچه‌ای تا جاینت من و از جالوت تا یلو جکت؛ این تنها بخشی از درگیری‌های بزرگ هنک پیم در طول زمانی است که به یک ابرقهرمان تبدیل شد.

هنک پیم در تمام این سال‌ها، بارها شکست خورده است و در یکی از بهترین کمیک بوک های انت من به نام Lost in Space-Time، دچار یک افسردگی شدید شد. درحالی که او شدیداً رنج می‌کشید، دیگر اعضای انتقام جویان به کمک او آمدند. آن‌ها باعث شدند تا اعتماد به نفس هنک افزایش یافته و در نهایت او حتی تصمیم بگیرد که برای ابرقهرمان بودن نیازی به هویت مخفی ندارد.

بیشتر بخوانید:

To Steal an Ant-Man

بهترین کمیک های مرد مورچه ای
بهترین کمیک های مرد مورچه ای, بهترین کمیک های Ant Man

در کمیک دو قسمتی To Steal an Ant-Man بود که اسکات لنگ برای اولین بار لباس مرد مورچه‌ای را به تن کرد. اسکات یک سارق اصلاح شده بود که به عنوان مهندس برق، برای تونی استارک کار می‌کرد. همه چیز خوب پیش می‌رفت تا زمانی که دختر اسکات لنگ بیمار شد و تنها دکتری که می‌توانست به او کمک کند، شخصی بود که توسط شیاطین ربوده شده بود.

در این لحظه بود که اسکات تصمیم گرفت تا لباس هنک پیم را دزدیده و با استفاده از آن، دکتر مد نظر را پیدا کند. همین داستان به ظاهر ساده،‌ تبدیل به یکی از بهترین کتاب های کمیک مرد مورچه ای شد که اسکات لنگ را برای همیشه به عنوان مرد مورچه‌ای به جهان معرفی کرد.

بیشتر بخوانید:

Assault on a Mind Cage

بهترین کمیک های مرد مورچه ای
بهترین کمیک های مرد مورچه ای, بهترین کتاب های کمیک مرد مورچه ای

اسکات لنگ و هنک پیم به عنوان دو مرد مورچه‌ای، در کمیک Assault on a Mind Cage با یکدیگر همکاری کردند. همین همکاری باعث خلق یکی از بهترین کمیک بوک های انت من شد.

در این کمیک، واسپ دزدیده شده و به مکانی به نام موسسه سلیمان منتقل شده بود. انتقام جویان نیز اجازه ورود به آن‌جا را نداشتند پس هنک پیم و اسکات لنگ به صورت مخفیانه وارد این موسسه شدند. آن‌ها در طول راه متوجه شدند که اینجا یک مکان برای آموزش بزرگ‌ترین تهبکاران است. همچنین آن‌ها با تسک مستر که از بهترین شرور های مارول است رو به رو شده و مبارزه کردند.

بیشتر بخوانید:

FF Vol. 2

بهترین کمیک های مرد مورچه ای
بهترین کمیک های مرد مورچه ای, بهترین کامیک های مرد مورچه ای

اکثر ما وقتی تصمیم می‌گیریم تا به یک مسافرت برویم، احتمالاً سواحل شمال و یا نهایتاً یک کشور دیگر را به عنوان مقصد انتخاب می‌کنیم. در همین حین، رید ریچارد و خانواده‌اش تصمیم می‌گیرد تا به یک بعد دیگر برای تعطیلات بروند.

هنگامی که چهار شگفت‌انگیز در بعد دیگری هستند، از اسکات لنگ درخواست می‌کنند تا به آن‌ها کمک کند. این کمیک به ما ثابت می‌کند که اسکات به هیچ عنوان یک رهبر خوب نیست. همچنین این داستان یک اثر کمدی جذاب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

The Court-Martial of Yellowjacket

بهترین کمیک های مرد مورچه ای
بهترین کمیک های مرد مورچه ای, بهترین کامیک های مرد مورچه ای

هنگامی که هنک پیم احساس کرد که جنگ دیگر علاقه‌ای به او ندارد، دست به اقداماتی احمقانه زد. البته که همین اقدامات یکی دیگر از بهترین کمیک های انت من را به وجود آوردند. او تصمیم گرفت که باری دیگر به عنوان یلو جکت عضو انتقام جویان شود تا بتواند توجه جنت را جلب کند. البته که این تمام ماجرا نبود.

در ادامه این داستان، هنک پیم تصمیم گرفت تا رباتی بسازد که به انتقام جویان حمله می‌کند و باعث می‌شود که هنک پیم با شکست او،‌ باری دیگر تبدیل به یک ابرقهرمان بزرگ شود. هرچند که این قضیه اوضاع را بدتر کرد و در ادامه حتی هنک پیم جنت را کتک زد. این داستان به خوبی پیچیدگی روابط و عواطف هنک پیم را به ما نمایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

A Journey to the Center of the Android

بهترین کمیک های مرد مورچه ای
بهترین کمیک های مرد مورچه ای, بهترین کتاب های کمیک مرد مورچه ای

داستان A Journey to the Center of the Android که کاملاً آشکار از فیلم Fantastic Voyage الهام گرفته است، یکی دیگر از بهترین کامیک های مرد مورچه ای است. البته که این داستان از انتقام جویان کاملاً در رابطه با مرد مورچه‌ای نیست اما همچنان تمرکز زیادی روی او دارد.

در این کمیک، هنک پیم تصمیم می‌گیرد که تا حد نیاز کوچک شده و با ورود به بدن ویژن، مشکلات او را رفع کند. البته که بدن یک اندروید پیشرفته، پیچیده‌تر از این حرف‌ها است. پس داستانی بسیار جذاب و پر از ارجاعات مختلف به فرهنگ پاپ شکل می‌گیرد. تمام این موارد هستند که این کمیک را بسیار ارزشمند می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

Ant-Man: Second Chance Man

بهترین کمیک های مرد مورچه ای
بهترین کمیک های مرد مورچه ای, بهترین کمیک های Ant Man

فیلم مرد مورچه‌ای در سال 2015، به نحو احسن شخصیت اسکات لنگ و مرد مورچه‌ای را به مخاطبان سینما معرفی کرد. کمیک Ant-Man: Second Chance Man نیز با وجود شباهت‌های بسیار زیاد با داستان این فیلم، جنبه‌های کمتر پرداخته شده آن را مورد بررسی قرار می‌دهد.

در این کمیک، ما اسکات لنگ را مشاهده می‌کنیم که برای نزدیکی به دخترش و همسر سابقش، به میامی نقل مکان می‌کند. همچنین لازم به ذکر است که پیچیدگی‌های این داستان مرد مورچه‌ای، بسیار کم نظیر است.

بیشتر بخوانید:

Ultron Unlimited

بهترین کمیک های مرد مورچه ای
بهترین کمیک های مرد مورچه ای, بهترین کمیک بوک های مرد مورچه ای

برخلاف دنیای سینمایی مارول که تونی استارک را به عنوان خالق اولتران معرفی می‌کند، درواقع این هنک پیم بود که اولتران را خلق کرد. البته که این مایه شرمساری او است. اگرچه اولتران از مدتی قبل نیز وجود داشت، اما این کمیک Ultron Unlimited بود که برای طرفداران فاش کرد ذهن اولتران از مغز خود هنک پیم الگوبرداری شده است. بدین صورت،‌ مقابله با اولتران به یک موضوع شخصی برای هنک پیم تبدیل شد.

اولتران در این داستان ارتشی از ربات‌ها ساخته بود و موفق به ویرانی تمام کشور شده بود. همچنین او نقشه‌ای داشت تا تمام بشریت را با ربات‌های خودش جایگزین کند. این کمیک یک اکشن پر هیجان است و لحظاتی را برای نحوه ارتباط گرفتن هنک پیم و اولتران به نمایش می‌گذازد. در نهایت نیز این هنک پیم است که به عنوان قهرمان اصلی کمیک Ultron Unlimited شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

The Trial of Yellowjacket

بهترین کمیک های مرد مورچه ای
بهترین کمیک های مرد مورچه ای, بهترین کمیک های Ant Man

بسیاری از بهترین داستان‌های ابرقهرمانی، آن‌هایی هستند که شخصیت اصلی بارها زمین می‌خورد تا در نهایت به موفقیت برسد. داستان The Trial of Yellowjacket نیز از همین رویه پیروی می‌کند و به همین دلیل است که آن‌ را رتبه اول لیست بهترین کمیک بوک های مرد مورچه ای قرار می‌دهیم.

در این کمیک، شرور داستان بارها هنک پیم را تهدید می‌کند. سپس هنگامی که هنک پیم دستگیر می‌شود، او را از زندان بیرون می‌کند تا حتی گناهکارتر نیز به نظر برسد. اما در نهایت ورق برگشت و پیم نیز یاد گرفت تا چگونه با او مقابله کند. هرچند که در پایان داستان، هنک پیم تصمیم گرفت تا زمانی را از کارهای ابرقهرمانی فاصله بگیرد. شخصیت پردازی‌های دقیق و دیالوگ‌های جذاب به همراه طراحی بینظیر، دلایلی است که این کمیک را به یک اثر بسیار مهم تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین کمیک های مرد مورچه ای سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با بهترین کمیک های مرد مورچه ای

نام واقعی مرد مورچه‌ای چیست؟

تاکنون افرادی زیادی با نام مرد مورچه‌ای شناخته شده‌اند. مهم‌ترین آن‌ها هنک پیم و اسکات لنگ هستند اما هنک پیم اولین و مهم‌ترین مرد مورچه‌ای مارول است.

چه زمانی اسکات لنگ به مرد مورچه‌ای تبدیل شد؟

در کمیک دو قسمتی To Steal an Ant-Man بود که اسکات لنگ برای اولین بار لباس مرد مورچه‌ای را به تن کرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *