تاریخچه کمپانی چند رسانه ای آمریکایی به نام مارول

امروزه کمپانی های زیادی در حوضه فیلم و سریال فعال هستند. در ادامه قرار است تاریخچه کمپانی چند رسانه ای آمریکایی به نام مارول را بررسی کنیم.

مارول کامیکس، شرکت رسانه‌ای و سرگرمی آمریکایی که به طور گسترده به‌عنوان یکی از دو ناشر بزرگ در صنعت کمیک شناخته می‌شد. شرکت مادر آن، مارول انترتینمنت، یک شرکت تابعه شرکت دیزنی است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر نیویورک است.

تاریخچه کمپانی چند رسانه ای آمریکایی به نام مارول

  • تاریخچه کمپانی محبوب مارول
تاریخچه کمپانی چند رسانه ای آمریکایی به نام مارول
تاریخچه کمپانی محبوب مارول

پیش درآمد مارول کامیکس در سال 1939 توسط ناشر مجله پالپ تأسیس شد. مارتین گودمن برای استفاده از محبوبیت روزافزون کتاب‌های مصور به‌ویژه آن‌هایی که ابرقهرمانان در آن نقش‌آفرینی می‌کنند، کمیک‌های Timely Comics را ایجاد کرد.

اولین کتاب کمیک تایملی مارول کامیکس شماره بود. کاور به تاریخ اکتبر 1939 دارای چندین شخصیت ابرقهرمانی، به ویژه Human Torch و Sub-Mariner بود. تایملی کامیکس شخصیت‌های ابرقهرمانی زیادی را در طول «عصر طلایی» کمیک در دهه 1940 معرفی کرد که مهم‌ترین آن‌هاکاپیتان آمریکا ، که برای اولین بار در کمیک کاپیتان آمریکا شماره 1 (مارس 1941) است. شخصیت‌های به موقع اغلب به عنوان مبارزه با نازی‌ها و ژاپنی‌ها حتی قبل از ورود ایالات متحده به جنگ جهانی دوم به تصویر کشیده می‌شدند.

با پایان یافتن دهه 1940، ابرقهرمانان از مد خوانندگان کتاب های مصور خارج شدند و تایملی آخرین کتاب خود را در این ژانر در سال 1950 لغو کرد. در سال 1951 گودمن شرکت توزیع خود را تأسیس کرد و تایملی کامیکس به مجلات اطلس تبدیل شد.

اگرچه آزمایش کوتاهی برای بازگرداندن ابرقهرمانانی مانند کاپیتان آمریکا در سال 1953 انجام شد، خروجی ژانرهای دیگری از مارول مانند طنز، وسترن ، ترسناک ، جنگی وعلمی تخیلی.

تاریخچه کمپانی چند رسانه ای آمریکایی به نام مارول
تاریخچه کمپانی چند رسانه ای آمریکایی به نام مارول

تاریخچه کمپانی محبوب مارول

پالت داستان سرایی مشترک معروف به جهان مارول در سال 1961 رونمایی شده است. در 1 نوامبر 1961، خوانندگان با محیطی ابرقهرمانی آشنا شدند که با این وجود، ریشه در دنیای واقعی داشت. لی و کربی سعی کردند شخصیت‌های کتاب کمیک خود را با اجازه دادن به آن‌ها برای تعامل با یکدیگر به شیوه‌ای واقع گرایانه ، از جمله قهرمانانی که اغلب با یکدیگر دعوا یا مشاجره می‌کنند، اصیل‌تر کنند.

این روند با سیل دیگری از شخصیت‌های ابرقهرمانی که توسط مارول کامیکس در اوایل دهه 1960 معرفی شدند ادامه یافت که شامل مرد عنکبوتی، هالک باورنکردنی ومردان ایکس می‌باشد. لی اکثریت کتاب‌های مارول را در آن زمان نوشت و جک کربی واستیو دیتکو مهم‌ترین و تاثیرگذارترین هنرمندان بودند.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *