درمان آرنج تنیس بازان با فیزیوتراپی + بررسی علل بروز و علائم آن

بیماری آرنج تنیس بازان که به تنیس البو نیز معروف است به عنوان یکی از شایع ترین علل درد آرنج شناخته می شود. دلیل نام گذاری این بیماری به آرنج تنیس بازان این است که بیشتر تنیس بازان به این درد، دچار می شوند. یکی از روش های درمانی موثر آرنج تنیس بازان، فیزیوتراپی می باشد.

بیشتر بخوانید» فیزیوتراپی دست، مزایای بسیار زیادی دارد که از جمله آن ها می توان به تقویت عضلات ناحیه مچ دست و همچنین آرنج اشاره کرد. اگر می خواهید از مزایای فیزیوتراپی دست، بهره مند شوید، پیشنهاد ما به شما استفاده از دستگاه فیزیوتراپی است. در صورت تمایل به خرید و مشاهده قیمت دستگاه فیزیوتراپی خانگی، روی لینک داده شده کلیک کنید.

ما در ادامه این مقاله قصد داریم همه آنچه که لازم است درباره درمان آرنج تنیس بازان با فیزیوتراپی بدانید را به طور جامع در اختیارتان قرار دهیم. تا انتها با ما همراه باشید.

علت بروز بیماری تنیس البو چیست؟

همانطور که در مقدمه هم به آن اشاره کردیم بیماری تنیس البو یکی از علل شایع آرنج درد است. درد آرنج ناشی از بیماری تنیس البو معمولا در ناحیه خارجی آرنج بروز پیدا می کند.

اصلی ترین علت بروز بیماری آرنج تنیس بازان یا تنیس البو، التهاب تاندون می باشد. برای درک هر چه بهتر علت بروز این بیماری خوب است با مکانیسم آرنج آشنا شوید که به شرح زیر است:

مچ و انگشتان دست به واسطه تاندون عضلاتی قرار گرفته در قسمت بیرونی ساعد می توانند به حرکت درآیند. این تاندون های عضلاتی در قسمت بالایی ساعد به سطح بیرونی آرنج می چسبند.

خب حالا علت بروز بیماری آرنج تنیس بازان چیست؟ زمانی که عضلات ساعد دست به صورت مکرر، منقبض می شوند، باعث ایجاد پارگی در ناحیه تاندون و بروز التهاباتی در آن می شود و در نتیجه بیماری تنیس البو بروز پیدا می کند.

بیشتر بخوانید» اگر به محض اینکه در ناحیه آرنج خود، درد احساس کردید، برای درمان آن به فیزیوتراپیست، مراجعه کنید به شما یک سری فعالیت های ورزشی آموزش خواهد داد که با انجام صحیح آن ها می توانید درد آرنج دست خود را کاهش دهید. اگر می خواهید بدانید که کدام ورزش برای درد آرنج دست، مناسب است، روی لینک داده شده کلیک کنید.

علائم بیماری آرنج تنیس بازان

علائم بیماری آرنج تنیس بازان

علائم و نشانه های بیماری آرنج تنیس بازان، معمولا ناگهانی بروز پیدا نمی کنند. این علائم در ماه های ابتدایی ابتلای فرد به بیماری تنیس البو به تدریج ظاهر شده و رفته رفته شدت پیدا می کنند.

اصلی ترین و مهم ترین علامت بیماری آرنج تنیس بازان، احساس درد و سوزش در قسمت بیرونی آرنج است. از دیگر علائم این بیماری می توان به کاهش قدرت مشت کردن دست اشاره کرد.

شدت گیری این علائم کاملا وابسته به فعالیت های ساعد است. یعنی اگر با مشاهده اولین علائم، فعالیت هایی از قبیل گرفتن راکت، چرخاندن دستگیره و … را مرتبا انجام دهید این علائم به سرعت شدت پیدا خواهند کرد.

درمان بیماری آرنج تنیس بازان با فیزیوتراپی

حال که با بیماری آرنج تنیس بازان، علل بروز و علائم آن آشنا شدید، وقت آن رسیده که راهکار درمانی موثر آن را مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که در ابتدای مقاله هم به آن اشاره کردیم یکی از بهترین روش های درمان بیماری آرنج تنیس بازان، فیزیوتراپی می باشد. البته ناگفته نماند که تحقیقات حاکی از آن است که برای درمان این بیماری می توان به طور همزمان، چندین روش درمانی را برای رسیدن به بهترین نتیجه به کار گرفت.

روش های فیزیوتراپی برای درمان آرنج تنیس بازان

روش های فیزیوتراپی برای درمان آرنج تنیس بازان

روش مناسب فیزیوتراپی برای درمان آرنج تنیس بازان توسط فیزیوتراپیست و با توجه به شدت بیماری و همچنین وضعیت عمومی بدن بیمار، تعیین می شود.

به طور کلی بهترین روش های فیزیوتراپی که با استفاده از آن ها می توان بیماری آرنج تنیس بازان را بهبود بخشید عبارتند از:

الکتروتراپی از بهترین روش های فیزیوتراپی برای درمان بیماری آرنج تنیس بازان

 الکتروتراپی از جمله روش های درمانی موثر برای بیماری آرنج تنیس بازان با فیزیوتراپی می باشد. در روش الکتروتراپی، با تحریک الکتریکی پوست، بیماری آرنج تنیس بازارن را درمان می کنند.

روش درمان به شرح زیر است:

دستگاه الکتروپی روشن شده و سپس پالس های الکرتیکی کوچکی به پوست ناحیه آسیب دیده واد می شود. دلیل آن این است که سیگنال های درد کمتری به مغز و نخاع برسند که نتیجه آن کاهش و تکسین درد است.

استفاده از امواج اولتراسوند

از دیگر شیوه های درمان آرنج تنیس بازان با فیزیوتراپی می توان به استفاده از امواج اولتراسوند اشاره کرد.

در این روش، امواج اولتراسوند را روی آن بخش از آرنج که دچار درد شده اعمال می کنند که در نتیجه باعث کاهش التهابات ناشی از بیماری شده و روند درمان را بهبود می بخشد.

شاک ویوتراپی

به عنوان یکی دیگر از روش های درمان آرنج تنیس بازان با فیزیوتراپی، شوک درمانی و یا شاک ویوتراپی را معرفی می کنیم.

در این روش همانطور که از نامش پیداست با استفاده از شوک به پوست ناحیه آسیب دیده، امواجی با انرژی بسیار بالا اعمال می کنند که در نتیجه درد تا حد زیادی، کاهش پیدا می کند.

نتیجه گیری بررسی درمان آرنج تنیس بازان با فیزیوتراپی!

طبق آنچه که در این مقاله آموختیم آرنج تنیس بازان یک بیماری شایع به ویژه در میان تنیس بازان است که به درد ناحیه خارجی آرنج، منجر می شود.

یکی از بهترین و موثرترین روش درمان بیماری آرنج تنیس بازان، فیزیوتراپی می باشد که در این مقاله سعی کردیم نحوه صحیح انجام آن را به طور کامل آموزش دهیم تا اگر زمانی به این درد، دچار شدید بتوانید آن را به سرعت بهبود بخشید.

در آخر شما عزیزان می توانید سوالات و یا تجربیات خود از درمان آرنج تنیس بازان با فیزیوتراپی را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

منبع

/

پایان رپورتاژ


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *