تیلور سوئیفت رکورد فروش آلبوم الویس پریسلی را شکست

تیلور سوئیفت ، شب گذشته توانست با بیشترین حضور در رتبه نخست جدول فروش هفتگی آلبوم‌های موسیقی «بیلبورد 200» در ایالات متحده، رکورد دیرینه الویس پریسلی را بشکند.

به گزارش نشریه آمریکایی بیلبورد که هر هفته چارت محبوبیت آلبوم‌های موسیقی را منتشر می‌کند، آلبوم 1989 تیلور سوویفت توانست یک هفته دیگر در رتبه اول جدول فروش هفتگی قرار بگیرد. در نتیجه او با مجموع 68 هفته در رتبه اول جدول بیلبورد 200، «الویس پریسلی» را پشت سر بگذارد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


تیلور سوئیفت رکورد فروش آلبوم الویس پریسلی را شکست

اگرچه «تیلور» به عنوان یک خواننده، رکورد جدیدی را به ثبت رسانده؛ اما رکورد اولین رتبه در این رقابت، همچنان در دستان گروه «بیتلز» تعلق دارد که آلبوم آن‌ها 132 هفته در رتبه اول جدول بیلبورد قرار داشت. «الویس پریسلی» که به عنوان سلطان راک اند رول نیز شناخته می‌شود، با مجموع 67 هفته، در بین سال‌های 1965 تا 2002 در رتبه دوم قرار داشت، حالا به رتبه سوم سقوط کرد.

در هفته پایانی سال 2023، آلبوم آلبوم جدید تیلور حدود 98 هزار نسخه فروش داشت که تقریباً نیمی از بازار فروش آلبوم‌های موسیقی در فصل کریسمس در آمریکا بود. این پنجمین‌بار در سال 2023 است که آلبوم او در رتبه اول جدول بیلبورد 200 قرار می‌گیرد.

 

تیلور سوئیفت

آلبوم کریسمس از «مایکل بوبله»، خواننده و ترانه‌سرا کانادایی، پس از آلبوم «تیلور سوئیفت» در رتبه دوم جدول پرفروش‌ترین آلبوم‌های هفته قرار گرفت و آلبوم جمعه صورتی «نیکی میناژ» نیز مقام سوم را به خود اختصاص داد.

در طول 68 هفته، آلبوم‌های این خواننده به ترتیب جایگاه شماره 1 جدول فروش هفتگی را به خود اختصاص دادند. آلبوم بی‌باک و 1989: نسخه تیلور، به مدت 11 هفته، آلبوم فولکور به مدت 8 هفته و آلبوم سرخ به مدت 7 هفته، در این جدول قرار داشتند.

تاکنون، کنسرت‌های برگزارشده در طول این تور جهانی، بیش از 300 میلیون دلار فروش داشته‌اند و متوسط قیمت بلیت این کنسرت‌ها 250 دلار بوده است. پیش‌بینی می‌شود که درآمد تور جهانی «تیلور» در سال 2024، به 1 میلیارد دلار برسد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی آلبوم 1989 تیلور سوویفت چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *