اولاپلکس تراپی مو (پلکس تراپی مو) چیست؟

اولاپلکس تراپی مو یا پلکس تراپی مو یکی از روش‌های احیا و بازسازی موهای کشسان، خشک و شکننده است. در این روش جدید و پرطرفدار ترمیم مو، پیوندهای دی‌سولفید آسیب‌دیده (پیوندهایی که سلول‌های پروتئین و کراتین را یکدیگر متصل می‌کنند) در موها که در اثر دکلره، رنگ مو، ریباندینگ مو، براشینگ، اتو کردن موها و مواردی شبیه این آسیب دیده‌اند و شادابی خود را از دست داده‌اند. ترمیم و بازسازی شده و ساختار و قدرت موها را به آن‌ها برمی‌گرداند.

پلکس تراپی مو هم به تنهایی و هم در ترکیب با مواد دکلره استفاده می‌شود. اما برخلاف این تصور که اولاپلکس یا پلکس تراپی فقط برای احیای موهایی که زیاد رنگ و دکلره شده‌اند مناسب است باید بگوییم که این روش درمانی برای موهای بدون رنگ و دکلره هم بسیار کاربردی و مفید است.

پلکس تراپی مو چگونه انجام می‌شود؟

اولاپلکس با یک ماده فعال به نام Bis-Aminopropyl Diglycol Dimaleate به موهای شما نهایت ترمیم و محافظت را می‌دهد. این مولکول چه موهای شما رنگ شده باشد، چه فر یا تحت درمان شیمیایی باشد، پیوندهای شکسته ناشی از آسیب را مجدداً به هم پیوند می‌دهد تا موها را به طور مداوم قوی، براق و سالم نگه دارد. مجموعه کامل اولاپلکس که قادر به معکوس کردن همه اشکال آسیب به مو است، یک فرایند شش مرحله‌ای ساده است که هم در آرایشگاه و هم در منزل می‌توان قدم به قدم آن را انجام داد.

در این روش ترمیم و بازسازی موهای آسیب‌دیده، مواد اولاپلکس به‌صورت عمقی به بافت مو نفوذ کرده و درمان مو را از داخلی‌ترین نقطه ساقه مو شروع می‌کنند. مواد اولاپلکس پیوندهای دی‌سولفید مو را بازسازی می‌کنند. به‌‌عبارت‌دیگر این مواد پیوندهای دی سولفید موها را مستحکم نگه می‌دارند و از کشسانی، خرد شدن و شکنندگی موها جلوگیری می‌کنند.

 

فواید پلکس تراپی مو چیست؟

پلکس تراپی مو علاوه بر درمان آسیب‌دیدگی موها با آبرسانی به کوتیکول مو و مرطوب‌سازی آن، فیبرهای مو را هم عمیقا بازسازی می‌کند و در نتیجه موها ظاهری سالم و شاداب پیدا می‌کنند.

ترکیب پلکس‌ها به‌صورت تخصصی برای مقاوم‌سازی موها طراحی شده است و برای بالا بردن مقاومت مو در زمان استفاده از مواد شیمیایی مثل فر یا صاف کردن، رنگ و دکلره به این مواد اضافه می‌شود تا میزان احتمال آسیب رسیدن به موها را به کمترین مقدار ممکن برساند.

عوارض پلکس تراپی مو چیست؟

برخی از افرادی که از اولاپلکس تراپی مو برای بازسازی موهای خود استفاده کرده‌اند گزارش داده‌اند که برای دفعات بعدی رنگ یا دکلره کردن موها، رنگ پذیری موهایشان کاهش پیدا کرده است‌ و موها دیر رنگ باز کرده است. همچنین در مواردی حساسیت به مواد اولاپلکس از جمله پوسته پوسته شدن پوست سر، شوره سر و ریزش مو مشاهده شده که از جمله عوارض نادر مواد اولاپلکس است.

هزینه اولاپلکس تراپی چقدر است؟

قیمت پلکس تراپی در میان روش‌های مختلف احیا و بازسازی موها گران است. زمانی که اولاپلکس تراپی را در آرایشگاه‌ها انجام می‌دهید ممکن است هزینه بیشتری را نسبت به تهیه مواد انجام اولاپلکس در منزل متحمل شوید. علی‌رغم این توصیه می‌شود که برای ایمنی و نتیجه کار بهتر پلکس تراپی را زیر نظر متخصص این کار در آرایشگاه انجام دهید.

آنزیم تراپی ابرو چیست؟

آنزیم تراپی یا ویتامین تراپی یک روش مراقبتی از مو و پوست است. برای آنزیم تراپی از مواد و آنزیم‌های موجود در پوست و مو استفاده می‌شود که هم با پوست و مو سازگاری داشته باشند و هم این اندام‌های حساس بدن را تقویت و بازسازی کنند.

در این میان یکی از انواع آنزیم تراپی «آنزیم تراپی بعد از ریموو ابرو» است. آنزیم تراپی ابرو یک روش ایمن برای پاک کردن یا همان «ریموو ابرو» است. در این روش اگر از تتوی ابروی خود رضایت ندارید یا از آن خسته شده‌اید می‌توانید با روش آنزیم تراپی ابرو این تتو را ریموو کنید.

درواقع در روش آنزیم تراپی ابرو به‌عنوان یک روش غیرتهاجمی، علاوه بر پاک کردن تتو خیالتان از بابت سلامت موهای ابرو راحت است و دچار ریزش ابرو نمی‌شوید.

 

اولاپلکس تراپی مو (پلکس تراپی مو) چیست؟

آنزیم تراپی ابرو چگونه انجام می‌شود؟

آنزیم تراپی ابرو بعد از ریموو ابرو درواقع به رشد فولیکول‌های متوقف شده مو کمک می‌کند؛ یعنی درست همان کاری که آنزیم تراپی مو انجام می‌دهد و رشد موها را تقویت می‌کند. آنزیم تراپی همچنین باعث خروج مواد رنگی و بعضا سمی تتو از پوست شده و لکه‌های روی پوست ناشی از تتو را رفع می‌کند.

مواد آنزیم تراپی ابرو شامل نوعی پروتئین کاتالیزگر متشکل از اسیدهای آمینه است. آنزیم تراپی ابرو باید زیر نظر پزشک متخصص پوست، پزشک زیبایی یا فرد متخصص در کارهای زیبایی توسط دستگاه آنزیم تراپی ابرو انجام شود تا عوارضی نداشته باشد.

آنزیم تراپی ابرو به روش DMK

آنزیم تراپی ابرو به روش DMK یک متد پیشرفته آنزیم تراپی برای درمان مشکلات پوست و قرمزی آن بعد از ریموو ابرو است که در مواد آن از ترکیب آنزیم‌های مختلف و مواد مغذی استفاده شده است.

در این روش آنزیم تراپی برای ابرو، در طی پروسه ریموو ابرو پوست با کمترین آسیب احتمالی مواجه می‌شود و روند ترمیم هم سریع اتفاق می‌افتد. در این روش آنزیم تراپی ابرو شاهد تقویت و سفت شدن پوست، روشن شدن پوست و جوانسازی پوست ناحیه ترمیم در نتیجه تقویت گردش جریان خون در آن ناحیه هستیم.

فواید آنزیم تراپی ابرو چیست؟

از جمله مزایای آنزیم ابرو بعد از ریموو ابرو برای از بین بردن قرمزی پوست و ابرو عبارتند از:

  • سم‌زدایی از پوست؛
  • تقویت رشد فولیکو‌های موی ابرو؛
  • آبرسانی عمیق پوست؛
  • ترمیم جای زخم تتو؛
  • بازسازی، سفت شدن و ترمیم بافت پوست؛
  • تحریک پوست به کلاژن‌سازی؛
  • از بین بردن رنگ‌های قرمز ناشی از تتوی نامرغوب؛
  • روشن کردن پوست و جای تاتو پاک شده ابرو.

مراقبت‌های بعد از آنزیم تراپی ابرو شامل چیست؟

آنزیم تراپی ابرو در واقع آنزیم تراپی پوست ناحیه تتوی ابرو است که رشد ابرو را هم تقویت می‌کند. مراقبت‌های بعد از آنزیم تراپی ابرو شامل موارد زیر است:

  • برای آنزیم تراپی پوست تا ۲ هفته بعد از ریموو ابرو باید صبر کنید تا پوست خودش را ترمیم کند؛
  • پوست ناحیه موردنظر را قبل از انجام آنزیم تراپی پاک و تمیز کنید؛ هیچ مواد آرایشی نباید روی پوست باشد؛
  • در صورت تورم و قرمزی پوست بعد از آنزیم تراپی از کمپرس سرد استفاده کنید؛
  • در صورت خشکی و حساسیت پوست از محصولات ضدالتهاب و مرطوب‌کننده پوست استفاده کنید؛
  • از کرم ضد آفتاب بی‌رنگ با SPF‌ بالا استفاده کنید؛
  • در صورت دستور پزشک از پماد زینک اکساید برای رفع التهاب و قرمزی پوست استفاده کنید.

قیمت آنزیم تراپی ابرو چقدر است؟

هزینه آنزیم تراپی ابرو مانند لیفت ابرو بستگی به مواد مورد‌استفاده، گستردگی محل و عمق تتوی ابرو، موقعیت جغرافیایی مرکزی که برای آنزیم تراپی ابرو انتخاب می‌کنید و دستمزد فردی که آنزیم تراپی ابرو را انجام می‌دهد بستگی دارد.

 

سوالات متداول

تفاوت اولاپلکس و کراتینه کردن مو چیست؟

اگر بخواهیم درباره فرق پلکس تراپی مو و کراتینه کردن مو صحبت کنیم باید بگوییم که در روش کراتینه کردن موها موهای وز و آسیب‌دیده تحت درمان احیا و صافی قرار می‌گیرند. در این روش پروتئین کراتینه به مو تزریق شده و باعث احیا و صافی موها می‌شود. اما در روش اولاپلکس ما صافی موها را نخواهیم داشت. درواقع اولاپلکس یک روش درمان برای احیا و بازسازی موهای کشسان، خشک و آسیب‌دیده است. پلکس تراپی علاوه بر موهای آسیب‌دیده از رنگ و دکلره برای موهای دمیج شده بدون رنگ و دکلره هم یک روش احیا مو مورد تایید است.

آنزیم تراپی ابرو در خانه انجام می‌شود؟

آنزیم تراپی ابرو باید زیر نظر پزشک یا فرد متخصص انجام شود و توصیه می‌شود که در خانه این متد را انجام ندهید.

/

پایان رپورتاژ


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *