نقد و بررسی فیلم Avatar: The Way of Water 2022 ؛ نبرد برای خانواده

مدتی از اکران فیلم آواتار 2 می‌گزرد و نمرات بسیار خوبی دریافت کرد. همراه ما باشید تا به نقد و بررسی فیلم Avatar: The Way of Water 2022 بپردازیم.

فیلم Avatar: The Way of Water 2022 یا به فارسی، آواتار: راه آب، دنباله‌ای بر قسمت اول آن است که در سال 2009 اکران شد. این فیلم در سال 2009 پس از اکران به فروش فوق العاده‌ای دست پیدا کرد و توانست عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما را دریافت کند.

همانند قسمت قبل، جیمز کامرون نویسندگی و کارگردانی این فیلم را به عهده دارد و توانست تقریباً مانند قبل، اثری بسیار فوق العاده و چشمگیر را تولید کند. آواتار: راه آب در حال حاضر فروش یک میلیارد دلار در سطح جهان را رد کرده است و انتظار می‌رود تا جزو پر فروش‌ترین‌های تاریخ قرار بگیرد. تا انتهای این نوشتار با ما همراه باشید تا به نقد و بررسی فیلم Avatar: The Way of Water 2022 بپردازیم. همچنین شما میتوانید از طریق لینک زیر ویدئوی نقد این فیلم را در فیکست مشاهده بفرمایید.

ویدئوی نقد فیلم آواتار 2

نقد و بررسی فیلم Avatar: The Way of Water 2022

  • نبرد برای خانواده

شما می‌توانید فهرست فیلم Avatar: The Way of Water 2022 را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

نقد و بررسی فیلم Avatar: The Way of Water 2022
نقد و بررسی فیلم Avatar: The Way of Water 2022

فیلم آواتار راه آب یکی از جدیدترین فیلم‌های سال 2022 می‌باشد که به نویسندگی و کارگردانی جیمز کامرون ساخته شده است. قسمت اول این فیلم در سال 2009 اکران شد و این فیلم دنباله‌ای از قسمت قبلی است که به وقایع بعد از آن می‌پردازد. تا انتهای این نوشتار با فیگار همراه باشید تا به نقد و بررسی فیلم Avatar: The Way of Water 2022 بپردازیم.

توجه: ادامه این نوشتار حاوی مطالبی است که داستان فیلم را برای شما لو می‌دهد.

داستان پردازی

نقد و بررسی فیلم Avatar: The Way of Water 2022
تحلیل و بررسی فیلم Avatar: The Way of Water 2022

در این قسمت از نقد و بررسی فیلم آواتار: راه آب به داستان پردازی و فیلمنامه آن می‌پردازیم. داستان پردازی این فیلم نمره قابل قبولی را می‌گیرد، اما همچنان مشکلاتی هم دارد که نسبت به قسمت اول افت بسیار اساسی‌ای پیدا می‌کند. داستان فیلم در اکثر فیلم حول محور خانواده جیک سالی و بچه‌هایش می‌چرخد و فیلم به طور مستقیم به ما می‌گوید که مخاطب اصلی فیلم‌های آینده آواتار بچه‌های جیک خواهند بود.

داستان فیلم آواتار: راه آب بسیار آرام پیش می‌رود و فیلم هیچ عجله‌ای برای به تصویر کشیدن وقایع مهم ندارد و سعی می‌کند تا مخاطب را به آرامی با شخصیت‌های جدید آشنا کند تا بیننده ارتباط خوبی با آن‌ها برقرار کند، اما فیلمنامه همچنین از کلیشه‌ای به نام بازگشت شرور با استفاده از تکنولوژی ذخیره ناخودآگاه استفاده می‌کند که در بسیاری از فیلم‌ها و حتی بازی‌های رایانه‌ای دیده‌ایم.

بهترین فیلم های علمی تخیلی ترسناک 2023

جلوه‌های بصری

نقد و بررسی فیلم Avatar: The Way of Water 2022
نقد فیلم Avatar: The Way of Water 2022

در این قسمت از نقد فیلم Avatar: The Way of Water 2022 به جلوه‌های بصری آن می‌پردازیم. قطعاً یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این فیلم جلوه‌های بصری آن است. با توجه به بودجه قابل توجه 250 میلیون دلاری این فیلم، جای تعجب نیست که چنین کیفیتی را در جلوه‌های ویژه شاهد باشیم.

جلوه‌های فیلم آواتار: راه آب بسیار فوق العاده هستند، به طوری که شما در طیف نورها و منظره‌های فوق العاده زیر دریا و جنگل غرق می‌شوید. جلوه‌های بصری در این فیلم نقش بسیار بزرگی دارند که خوشبختانه تیم جلوه‌های ویژه به خوبی از پس آن بر آمده و توانسته بهترین کیفیت گرافیک رایانه‌ای را در این فیلم به تصویر بکشند.

بهترین سریال های 2022 که قبل از مرگ باید ببینید

کارگردانی

نقد و بررسی فیلم Avatar: The Way of Water 2022
نقد و بررسی فیلم آواتار: راه آب

در این قسمت از نقد فیلم آواتار: راه آب به کیفیت کارگردانی آن می‌پردازیم. در مورد کارگردانی این حرف‌های زیادی وجود دارد، اما می‌توان گفت که جیمز کامرون توانسته مجدداً به خوبی هنر کارگردانی خود را به تصویر بکشد و نشان دهد که برای این سری فیلم پرطرفدار تنها اوست که توانایی ساخت چنین اثر فوق العاده‌ای را دارد.

اشتباهات کارگردانی و مشکلات تدوین به ندرت به چشم می‌خورد و در این باره نمی‌توان ایراد اساسی از این فیلم گرفت. در کل می‌توان گفت که کارگردانی فیلم قابل قبول می‌باشد و مشخص است که جیمز کامرون تمام تلاش خود را برای بهتر شدن این فیلم کرده است.

بهترین انیمیشن های 2023 که منتظرشان هستیم

نکات منفی

نقد و بررسی فیلم Avatar: The Way of Water 2022
نقد و بررسی فیلم Avatar: The Way of Water 2022

در این قسمت از تحلیل و بررسی فیلم Avatar: The Way of Water 2022 به نکات منفی و مشکلات آن می‌پردازیم. فیلم آواتار: راه آب بسیار فوق العاده است، اما اکثر مشکلات آن به داستان پردازی و فیلمنامه بر می‌گردد. با توجه به زمان سه ساعته این فیلم، داستان بسیار آرام پیش می‌رود و به احتمال زیاد باعث می‌شود تا مخاطب کمی خسته شود و برای دیدن ادامه آن اشتیاقی نداشته باشد.

فیلمنامه کلیشه‌هایی را دنبال می‌کند که برای بینندگان کمی آزار دهنده است. داستان اینگونه پیش می‌رود که شرور قسمت اول، یعنی سرهنگ مایلز کواریچ باز می‌گردد. فیلم توضیح داد که قبل از مرگ کواریچ از خاطرات و ناخودآگاه او نسخه پشتیبان تهیه شده بود تا در صورت مرگ او، همچنان بتوانند از توانایی‌های او استفاده کنند. این سبک بازگشت شخصیت‌ها به داستان فیلم بارها دیده شده است، اما باید گفت بهترین راه همین بود و شاید جیمز کامرون اگر راه دیگری برای بازگشت او را انتخاب می‌کرد مشکلات بدتری را شاهد بودیم.

بهترین سریال های 2023 که قبل از مرگ باید دید

پایان بندی

نقد و بررسی فیلم Avatar: The Way of Water 2022
نقد فیلم آواتار: راه آب

پایان بندی فیلم کاملاً باز است و زمینه را برای ساخت قسمت‌های بعدی فراهم می‌کند. این فیلم به درستی و بهترین حالت ممکن ارتباطات پدر و پسری و خانواده را به تصویر می‌کشد. جیک سالی برای محافظت از خانواده‌اش تمام تلاش خود را می‌کند و حدس زده می‌شد تا در این راه یکی از فرزندان خود را از دست بدهد.

در پایان ما شاهد نجات پیدا کردن سرهنگ کواریچ هستیم و این نشان می‌دهد که او فعلاً قرار نیست تا دست از سر خانواده جیک سالی بردارد. پایان بندی فیلم قابل قبول است و نمی‌توان ایرادی از آن گرفت، زیرا زمینه سازی قسمت بعدی را انجام می‌دهد و باید ببینیم که در قسمت‌های بعدی چه اتفاقاتی خواهد افتاد. امتیاز وب سایت فیگار به فیلم آواتار: راه آب 7 از 10 می‌باشد.

پر فروش ترین فیلم و سریال های زامبی محور تاریخ سینما

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد و بررسی فیلم Avatar: The Way of Water 2022 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *