نقد فیلم زود باش زود باش (2021 Cmon Cmon) ؛ تحلیل تکنیکی، فلسفی و داستان فیلم

نقد فیلم زود باش زود باش آخرین فیلم واکین فینیکس پس از جوکر و بعد از دوسال C’mon C’mon است. حال او در قامت یک فرد قابل اعتماد ظاهر می‌شود. با نقد فیلم زود باش زود باش (2021 Cmon Cmon) همراه ما باشید.

در تحلیل Cmon Cmon با مردی به نام جانی (با بازی واکین فنیکس) مواجه هستیم که به کمک خواهر خود ویو (با بازی گابی هافمن) می‌رود. زمانی که او باید به کالیفرنیای شمالی برود تا به شوهر بیمار خود، پل (با بازیب اسکوت مک نیری) برای درمان کمک کند.

واکین فینیکس درین فیلم در قامت روزنامه‌نگاری رادیویی و دلسوز و شاعرمسلک ظاهر می‌شود. او کارش را دوست دارد و در حال به اتمام رساندن پروژه‌ای ویژه است.

با بررسی فیلم زود باش زود باش متوجه می‌شویم او برای انجام این پروژه، با کودکانی از سراسر آمریکا در ارتباط با افکارشان در مورد آینده این کره‌ خاکی گفتگو می‌کند. همچنین در طی انجام این پروژه او مهمان ناخوانده‌ای به همراه دارد که به کل روند فکری او را دچار شاعرانگی و معنا می‌کند.

واکین فینیکس درین فیلم در قامت روزنامه‌نگاری رادیویی و دلسوز ظاهر می‌شود. او کارش را دوست دارد و در حال به اتمام رساندن پروژه‌ای ویژه است. با نقد فیلم زود باش زود باش (2021 Cmon Cmon) همراه ما باشید.

نقد فیلم زود باش زود باش (2021 Cmon Cmon)

وقتی که من بچه بودم در هر هزاران و یک شب یک قصه بس بود تا خواب و بیداری خوابناکت سرشار باشد

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار نقد فیلم زود باش زود باش (2021 Cmon Cmon) خواهید خواند به شرح زیر است:

بررسی فیلم زود باش زود باش, تحلیل Cmon Cmon
بررسی فیلم زود باش زود باش, تحلیل Cmon Cmon

C’mon C’mon یک فیلم درام سیاه و سفید آمریکایی محصول سال ۲۰۲۱ به نویسندگی و کارگردانی مایک میلز است. واکین فینیکس، گابی هافمن، اسکات مک‌نیری، مولی وبستر، جابوکی یانگ وایت و وودی نورمن در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم اولین نمایش جهانی خود را در چهل و هشتمین جشنواره فیلم تلوراید در 2 سپتامبر 2021 داشت و در سینماهای محدود در 19 نوامبر 2021 توسط A24 اکران شد. آخرین فیلم واکین فینیکس مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است. با نقد فیلم زود باش زود باش (2021 Cmon Cmon) همراه ما باشید.

روایت

آخرین فیلم واکین فینیکس, تحلیل فیلم زود باش زود باش
آخرین فیلم واکین فینیکس, تحلیل فیلم زود باش زود باش

در داستان فیلم Cmon Cmon، فیلمِ جذابِ مایک میلز، جانی (با بازی واکین فینیکس) یک تهیه‌کننده نوعی پادکست است که از بچه‌های بی‌شماری درباره آینده و جوامعشان می‌پرسد.

در میان آن‌ها برخی ترسو هستند، برخی امیدوار، برخی می‌خواهند دنیا به صلح برسد و برخی دیگر فقط می‌خواهند دنیا آنها را همانطور که هستند ببیند.

بیشتر بخوانید:

همانطور که در فیلم‌های قبلی میلز “مبتدی‌ها” و “زنان قرن بیستم” روایت‌ متحرک و واقعی است و آدم‌های داستان‌ میلز افرادی ملموس هستند: کسانی که دوستشان داریم، کسانی که با آنها بحث می‌کنیم، کسانی که علیه آنها شورش می‌کنیم، کسانی ما را نا امید می‌کنند و کسانی که برای آرامش به سراغشان می‌رویم. با نقد فیلم زود باش زود باش (2021 Cmon Cmon) همراه ما باشید.

نقد فیلم cmon cmon

بررسی فیلم زود باش زود باش, تحلیل Cmon Cmon
بررسی فیلم زود باش زود باش, تحلیل Cmon Cmon

داستان cmon cmon ازین قرار است که میان جانی و خواهرش پیشینه‌ای مشترک از درد و کلماتی که نمی‌توانستند پس بگیرند وجود دارد. این دو خواهر و برادر را مرگ مادرشان از هم جدا کرده بود. حالا ویو از جانی می‌خواهد که در مراقبت از پسر نابالغش جسی (با بازی وودی نورمن) به او کمک کند. جانی با قرار گرفتن در نقش مراقبتِ تمام وقت برای برادرزاده‌اش درک جدیدی از دنیا به دست می‌آورد.

بیشتر بخوانید:

در تحلیل فیلم زود باش زود باش که به نویسندگی و کارگردانی میلز پویاییِ جدید در زندگی جانی را با جدیت صمیمانه‌ای بررسی می کند با قاب‌های سیاه و سفید مواجه می‌شویم.

جانی سعی می‌کند از یک موقعیت سخت بهترین استفاده را ببرد. او سعی می‌کند جسی را در برابر واقعیت‌ِ سخت‌ِ بیماری پدرش محافظت کند و همچنین سعی می‌کند با رفتارهای عجیب خواهرزاده‌اش کنار بیاید. با نقد فیلم زود باش زود باش (2021 Cmon Cmon) همراه ما باشید.

نقد cmon cmon

نقد زود باش زود باش, بررسی Cmon Cmon
نقد زود باش زود باش, بررسی Cmon Cmon

نورمن ممکن است گهگاه با شیطنت‌های خود بازی دزدی کند و روایت فیلم را در اختیار خود بگیرد، اما این دقیقا همان‌چیزی است که کارگردان می‌خواهد: دادن زمام امور به دست این بازیگرِ تازه‌کار و نوجوان. با نقد Cmon Cmon همراه با باشید.

در داستان cmon cmon اتفاقات دراماتیک ریز درشت مسئولین‌پذیری جانی را به بوته آزمایش می‌گذارند. مانند زمانی که جسی برای مدت کوتاهی از دید جانی پنهان می‌شود و جانی را به وحشت می‌اندازد.

بیشتر بخوانید:

دایی وحشت‌زده وقتی بالاخره خواهر زاده را پیدا می‌کند، عصبانی می‌شود. این رفتار او فقط باعث می‌شود جسی بیش از پیش نسبت به دایی خود احساس غربت کند.

این یک اشتباه صادقانه و در عین حال دردناک است. در بخش بعدی تلاش جانی برای بازگرداندن اعتماد جسی به خودش را می‌بینیم. رابطه این دو مشمول قائده فرآیند آزمون و خطا است. با نقد فیلم زود باش زود باش (2021 Cmon Cmon) همراه ما باشید.

تحلیل فیلم cmon cmon

نقد Cmon Cmon,نقد فیلم Cmon Cmon 
نقد Cmon Cmon,نقد فیلم Cmon Cmon

بیاید با همدیگر نگاهی کوتاه به از سر تا ته داستان فیلم cmon cmon بیاندازیم. جانی یک روزنامه‌نگار رادیویی است که با شرکای تهیه‌کننده‌اش به سراسر کشور سفر می‌کند و با کودکان درباره زندگی و افکارشان درباره آینده مصاحبه می‌کند.

هنگامی که در دیترویت است خواهرش ویو با او تماس می‌گیرد. آنها یک سال گذشته از زمان مرگ مادرشان بر اثر زوال عقل صحبت نکرده بودند. ویو از جانی می‌پرسد که آیا می‌تواند به لس آنجلس بیاید و پسر نه ساله‌اش جسی را نگه دارد. با نقد فیلم زود باش زود باش (2021 Cmon Cmon) همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

زیرا او باید به اوکلند سفر کند تا از همسرش پل که با بیماری روانی دست و پنجه نرم می‌کند مراقبت کند. در داستان cmon cmon جانی موافقت می‌کند و او و جسی با وجود شخصیت سختِ جسی و عدم تمایل جانی به صحبت در مورد زندگی خود با جسی، به سرعت با هم پیوند برقرار می‌کنند. با تحلیل فیلم cmon cmon همراه ما باشید.

ویو در برخورد با پل با مشکلاتی روبرو می‌شود و باید بیشتر از حد انتظار در اوکلند بماند. این در حالی است که جانی توسط شرکای خود تحت فشار قرار می‌گیرد تا به سر کار بازگردد.

با بررسی Cmon Cmon جانی ویو را متقاعد می‌کند که به او اجازه دهد جسی را با خود به شهر نیویورک ببرد. جسی به طور فزاینده‌ای اعصاب جانی را به هم می‌زند و جانی در نهایت به جسی پرخاش می‌کند. با نقد فیلم زود باش زود باش (2021 Cmon Cmon) همراه ما باشید.

تحلیل فیلم cmon cmon

بررسی فیلم زود باش زود باش, تحلیل Cmon Cmon
بررسی فیلم زود باش زود باش, تحلیل Cmon Cmon

در داستان فیلم cmon cmon پس از گذشت زمان و با پایدار شدن رابطه دائی و خواهر زاده، جانی به جسی نشان می‌دهد که چگونه از تجهیزات صوتی خود استفاده می‌کند و به او اجازه می‌دهد تا مصاحبه‌هایی با کودکان داشته باشد. با داستان cmon cmon همراه فیگار باشید.

جسی همچنان از جانی درباره زندگی شخصی و رابطه‌اش با ویو سوال می‌پرسد. ما می‌فهمیم که جانی و ویو نظرات متفاوتی در مورد نحوه مراقبت از مادرشان داشتند و سر همین مسئله دعوا کرده اند. مسئله مهم‌تر اینکه جانی زمانی در یک رابطه طولانی مدت با زنی بود که هنوز هم او را دوست دارد.

بیشتر بخوانید:

پس از گذشت زمان جسی دلتنگ می‌شود و مشتاق دیدن مادرش. این در حالی است که جانی به طور فزاینده‌ای تحت فشار قرار می‌گیرد تا به جاده بازگردد و کار را از سر بگیرد.

جانی برای او بلیط هواپیما به لس‌آنجلس می‌خرد اما در مسیر جسی درخواست می‌کند توقف کند تا از حمام استفاده کند. او خودش را در داخل حمام حبس می‌کند و تا زمانی که جانی تسلیم نشود و اجازه دهد او بماند از بیرون آمدن امتناع می‌کند. با نقد فیلم زود باش زود باش (2021 Cmon Cmon) همراه ما باشید.

نقد فیلم زود باش زود باش (2021 Cmon Cmon)

تحلیل فیلم زود باش زود باش, مایک میلز
تحلیل فیلم زود باش زود باش, نقد زود باش زود باش

در حالی که همکاران به مصاحبه با کودکان ادامه می‌دهند جانی جسی را به نیواورلئان می‌برد. جسی شروع به پرسیدن سوالاتی در مورد پدرش و مشکلات او می‌کند و از این می‌ترسد که خودش بزرگ شود و همین مشکلات را داشته باشد.

جانی به جسی اطمینان می‌دهد که این اتفاق نخواهد افتاد زیرا ویو به او آموخته است که چگونه با احساساتش به روشی سالم‌تر برخورد کند. با نقد فیلم زود باش زود باش (2021 Cmon Cmon) همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

ویو بعدا زنگ می‌زند و می‌گوید که بدنِ پل درمان را پذیرفته است و حالش خیلی بهتر است و دکترها به او اجازه می‌دهند به خانه بیاید. جانی این خبر خوش را با جسی در میان می‌گذارد.

ویو به نیواورلئان پرواز می‌کند تا جسی را بردارد و به لس آنجلس بازگرداند. جانی قول می‌دهد که با هر دوی آنها ارتباط برقرار کند. جانی بعدا صدای ضبط شده‌ای را برای جسی می‌فرستد که تمام اتفاقات سفر آنها را همانطور که جسی خواسته بود بازگو می‌کند تا این تجربه را فراموش نکند. با نقد فیلم زود باش زود باش (2021 Cmon Cmon) همراه ما باشید.

تحلیل تکنیکی، فلسفی

تحلیل Cmon Cmon, واکین فینیکس, آخرین فیلم واکین فینیکس, تحلیل فیلم زود باش زود باش
تحلیل Cmon Cmon, تحلیل فیلم زود باش زود باش

در نقد زود باش زود باش و در سایت Rotten Tomatoes این فیلم از ۱۳۹ نقد و با میانگین امتیاز ۸/۱۰، ۹۶ درصد مورد تایید قرار گرفته است. اجماع منتقدان این وب‌سایت می‌گوید: “کیمیای شیرینِ بین خواکین فینیکس و وودی نورمن با کار همدلانه مایک میلز نویسنده و کارگردان تکمیل می‌شود و به C’mon C’mon کمک می‌کند تا از روتین‌های آشنای سینما فراتر رود”.

نکته قابل توجه سیاه و سفید بودن این فیلم است که انسان را دچار این تحلیل می‌کند که: کارگردان با به خدمت گرفتن این فرم (سیاه و سفید) در اثری که پر از روح کودکانه است، سعی دارد محتوای شاعرانه‌اش را به سیاهی این دنیا غالب کند. با نقد فیلم Cmon Cmon ما را همراهی کنید.

شاید او تلاش دارد در زیر متن این فیلم ما را به کشف و شهودی کودکانه در قامت واکین فینیکس برده و این سوال را در ذهن ما متبادر سازد که ” شاید دنیا زشت باشد اما آیا می‌شود نگاه زیبایی به آن داشت؟” با نقد فیلم زود باش زود باش (2021 Cmon Cmon) همراه ما باشید.

نقد زود باش زود باش

بررسی فیلم زود باش زود باش, تحلیل Cmon Cmon
بررسی فیلم زود باش زود باش, تحلیل Cmon Cmon

کارگردان اثر خود را در موضع آزمایش قرار می‌دهد. میلز کمی از کارهای قبلی خود فاصله می گیرد و “C’mon C’mon” را به طور کامل سیاه و سفید می گیرد. این یک انتخاب خیره کننده است که اوج و فرودهای روزمره والدین و واژه مسئولیت را زیر این منشور سینمایی قرار می‌دهد. با نقد فیلم زود باش زود باش (2021 Cmon Cmon) همراه ما باشید.

سیاه سفید بودن فیلم یک منظره عالی برای شخصیت‌هایی است که هنوز واقعیت جدید خود را درک تکرده‌اند است. میلز و فیلمبردارش رابی رایان نیز یک مقایسه بصری ظریف در لس آنجلس و نیویورک انجام می‌دهند و پیاده‌روها و خانه‌های ییلاقی لس‌آنجلس را در مقابل ساختمان‌های شلوغ و روح کثیف شهر نیویورک نشان می‌دهند.

حتی می‌توان گفت در تفاوت دراماتیکِ فیلمبرداری سیاه و سفیدِ این دو لوکیشن شخصیت‌‌های فیلم خودشان را پیدا می‌کنند. در کارگردانی و فیلم‌برداری سطح بالایی از توجه به پس‌زمینه و محیط وجود دارد. با نقد فیلم زود باش زود باش (2021 Cmon Cmon) همراه ما باشید.

تحلیل فیلم زود باش زود باش

تحلیل فیلم زود باش زود باش , نقد زود باش زود باش
تحلیل فیلم زود باش زود باش, نقد زود باش زود باش

خواه در مرکز شهری شلوغ باشد خواه خانه‌ای پر از خاطره یا شاخه‌های بلند یک درخت بلوط کهنسال. این پس‌زمینه‌های هیجان‌انگیز، بازتاب احساسات شخصیت‌های فیلم هستند.

“C’mon C’mon” نوعی فیلم است که تفکر را فرا می‌خواند. اما این فیلم یک رویداد سینمایی بزرگ یا پر از انفجار نیست. این یک درام صمیمانه درباره روابط انسانی است که از دیدگاه اعضای مختلف یک خانواده روایت می‌شود.

فیلم از طریق پرسش‌هایی که هم توسط یک بزرگسال در محل کار و هم توسط یک کودک کنجکاو مطرح می‌کند و با قدم‌های آرام می‌تواند مارا به خاطراتمان ارجاع دهد: زمانی که شاید در یک فروشگاه گم شده بودیم یا زمانی که می‌ترسیدیم برای خانواده‌‌مان اتفاقی بیفتد.

مشخصات فیلم

بررسی فیلم زود باش زود باش, تحلیل Cmon Cmon
بررسی فیلم زود باش زود باش, تحلیل Cmon Cmon
  • خواکین فینیکس در نقش جانی
  • گابی هافمن در نقش ویو
  • وودی نورمن در نقش جسی
  • اسکات مک نیری در نقش پل
  • مولی وبستر در نقش روکسان
  • جابوکی یانگ وایت در نقش سرخس
  • دبورا استرنگ در نقش کارول
  • سنی پترسون در نقش سنی
  • کارگردان: مایک میلز
  • نویسنده: مایک میلز
  • فیلمبردار: رابی رایان
  • تدوینگر: جنیفر وکیارلو
  • آهنگساز: آرون دسنر، برایس دسنر

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فیلم زود باش زود باش (2021 Cmon Cmon) سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *