به آتش کشیده شدن بدلکار هریسون فورد در اعتصابات SAG-AFTRA + اسامی فیلم های متوقف شده پس از اعتصاب انجمن SAG-AFTRA

همانطور که در ویدیوی منتشر شده در اینستاگرام مشاهده می‌شود، به آتش کشیده شدن بدلکار هریسون فورد در اعتصابات SAG-AFTRA رخ داد که حواشی زیادی داشت

باب اودنکرک خطاب به درخواست برخی بازیگران از اتحادیه‌ی بازیگران و هنرمندان (SAG-AFTRA) جهت داشتن اجازه‌ی تبلیغ فیلم خود:

این کار رو نکنید. این یک اعتصابه، اعتصاب. شما ببازید، ما می‌بازیم، همه می‌بازن. این موضوع مهمیه.

به آتش کشیده شدن بدلکار هریسون فورد در اعتصابات SAG-AFTRA

ویدیوی آتش زدن بدلکار هریسون فورد

اعتصاب بازیگران، در روز گذشته، نشان داد که بدلکار هریسون فورد در Indiana Jones خودش را به آتش کشید. یک بدلکار که در آخرین فیلم ایندیانا جونز بازی کرد و خود را در تجمع اخیر اعتصابی بازیگران به آتش کشید.

مایک ماسا، که برای هریسون فورد در ایندیانا جونز و شماره‌گیر سرنوشت بدلکار شد، در جریان اعتراضات انجمن بازیگران سینما، فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا (SAG-AFTRA) در روز دوشنبه (24 ژوئیه) روی صحنه ظاهر شد. بازیگران و بازیگران در 13 ژوئیه کار خود را از تولیدات سینمایی و تلویزیونی کنار کشیدند تا از جمله درخواست‌های دیگر، دستمزد عادلانه‌تر و حمایت‌های بیشتر در برابر استفاده از هوش مصنوعی در صنعت داشته باشند.

لیست فیلم های متوقف شده پس از اعتصاب انجمن SAG-AFTRA

لازم به ذکر است یکی از بازیگرانی که چنین درخواستی داشتند، تام کروز بوده است. SAG-AFTRA همچنین با اشاره به این که داشتن حمایت واضح تام کروز، پیامی توانمند به استودیوها می‌رساند، از او درخواست کرده است که به صف افراد اعتصابگر بپیوندد. فرن درشر، رییس اتحادیه نیز در صحبتی گفت که تام کروز و امثال قدرتمند او از پس شرایط خود بر می‌آیند و این اعتصاب برای آن‌ها نیست، بلکه هدف از اعتصاب دفاع از افرادی است که تاکنون عملکردی منحصر به فرد از خود نشان نداده‌‍اند.

باب اودنکرک، از فعالان جنبش اتحادیه‌ی بازیگران و هنرمندان (SAG-AFTRA):

سلام، من باب اودنکرک هستم. از سال 1988 عضو اتحادیه‌ی بازیگران بودم. و ما باید همین الآن و به روش درست انجامش بدیم که دیگه نخواد تا 20 سال آینده چنین کاری انجام بدیم. بیاید درست انجامش بدیم، طاقت بیارید.

به آتش کشیده شدن بدلکار هریسون فورد در اعتصابات SAG-AFTRA

واکنش کریستوفر نولان

SAG-AFTRA در بیانیه ای در اوایل پنجشنبه گفت که قرارداد اتحادیه بدون توافق یا تمدید مذاکرات منقضی شده است. با اتحاد تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون (AMPTP)، که نماینده تولیدکنندگان و پخش کنندگان اصلی تلویزیون و فیلم است، مایل نیستند توافقی عادلانه در مورد موضوعات کلیدی که برای اعضای SAG-AFTRA ضروری است ارائه دهند.

بیشتر بخوانید:

فیلمبرداری فیلم گلادیاتور تعطیل شد !

سریال The Last Of Us نامزد جوایز امی شد!

به منظور این اتفاق، فیلم‌ها و سریال‌های زیادی متوقف شدند و پس از آن خبرهایی آمد که گویی این فیلم‌ها اکرانشان نیز به تأخیر افتاده است.

لیست فیلم های متوقف شده با توجه به اعتصاب نویسندگان
لیست فیلم های متوقف شده با توجه به اعتصاب نویسندگان, پیوستن SAG-AFTRA به اعتصاب هالیوود, به آتش کشیده شدن بدلکار هریسون فورد در اعتصابات SAG-AFTRA

به آتش کشیده شدن بدلکار هریسون فورد در اعتصابات SAG-AFTRA

در بیانیه آمده است که کمیته مذاکره اتحادیه به اتفاق آرا به پیشنهاد اعتصاب رای داد و هیئت ملی SAG-AFTRA صبح پنجشنبه در مورد اعتصاب رای خواهد داد. یک کنفرانس مطبوعاتی برای ساعت 12 شب برنامه ریزی شده است. در بیانیه ای به فوربس، AMPTP گفت که «عمیقاً ناامید است که SAG-AFTRA تصمیم گرفته از مذاکرات کناره گیری کند» و عدم توافق را «انتخاب اتحادیه، نه انتخاب ما» خواند.

بیشتر بخوانید:

نامزدهای 75 امین دوره جوایز امی اعلام شدند!

فیلمبرداری Mission Impossible 8 با اعتصاب نویسندگان متوقف شد

160,000، این تعداد اعضای SAG-AFTRA در کل به اعتصاب می‌پیوندند. با این حال، اعتصاب به طور خاص بر اعضای فیلم و تلویزیون اتحادیه تأثیر می گذارد، و کارگران تحت یک قرارداد متفاوت – مانند روزنامه نگاران تلویزیونی – تحت تأثیر NPR قرار نخواهند گرفت.

فیلم های متوقف شده در اعتصاب نویسندگان

پس از این اتفاق، فیلم‌های زیادی فیلمبرداری آن‌ها متوقف شد و برخی از فیلم‌ها و یا برنامه‌های تلویزیونی، حتی پخش آن‌ها تا سال 2026 نیز تأخیر خود که در ادامه، لیست فیلم های متوقف شده در اعتصاب نویسندگان را خواهیم دید:

  • Mission: Impossible – Dead Reckoning Part Two
  • Venom 3
  •  Gladiator 2
  • Bettlejuice 2
  • Mortal Kombat 2
  • Lilo & Stitch
  • Deadpool 3

واکنش نولان به اعتصاب SAG-AFTRA

لیست فیلم های متوقف شده با توجه به اعتصاب نویسندگان
اعتصاب انجمن صنفی بازیگرهای سینما, پیوستن SAG-AFTRA به اعتصاب هالیوود, لیست فیلم های متوقف شده با توجه به اعتصاب نویسندگان

کریستفر نولان درباره اتفاقات این انجمن و کمپین می‌گوید تا پایان اعتصاب بازیگران، مطلقاً حاضر نیست فیلم جدیدی بسازد. همچنین او در ادامه صحبت‌هایش گفت:

مسئله من نیستم، مسئله ستارگان فیلم نیستند. مسئله بازیگرانی‌اند که به صورت پاره وقت استخدام می‌شوند، نویسندگانی که برای برنامه‌های تلویزیونی می‌نویسند و سعی دارند خانواده خود را تأمین کنند، سعی می‌کنند غذا سر سفره بگذارند.

حمایت دواین جانسن از کمپین SAG-AFTRA

حمایت دواین جانسن از کمپین SAG-AFTRA
حمایت دواین جانسن از کمپین SAG-AFTRA

در 13 ژوئیه، زمانی که رهبری SAG-AFTRA اعلام کرد که اتحادیه در حال اعتصاب است، کورتنی بی. ونس، رئیس بنیاد SAG-AFTRA و مدیر اجرایی سید ویلسون، پیش نویس نامه‌ای را به 2700 نفر از بازیگران پردرآمد اتحادیه تهیه کردند که در آن نیازهای مالی بسیاری را که در تعطیلی کار با آن مواجه خواهند شد، ترسیم کردند.

مدت کوتاهی پس از ارسال نامه، تیم دواین جانسون تماس گرفتند و گفتند که او می‌خواهد کمک کند، بنابراین او و ونس با هم تماس تلفنی برقرار کردند. گزارش ورایتی توضیح می‌دهد که کمک‌های مالی بنیاد SAG-AFTRA تا 1500 دلار به ازای هر عضو ارائه می‌شود، اما در شرایط شدید که مسائل بهداشتی یا موقعیت‌های دیگری وجود دارد که نشان می‌دهد یک بازیگر در معرض خطر جدی است، یک عضو مادام‌العمر می‌تواند تا 6000 دلار کمک مالی اضطراری دریافت کند.

دیدگاه شما در خصوص به آتش کشیده شدن بدلکار هریسون فورد در اعتصابات SAG-AFTRA چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *