بیوگرافی بازیگران سریال عشق کوفی + معرفی سریال و زمان پخش

عشق کوفی، سریال جدید تلویزیون که در رسانه‌ها خبرساز شد. در این مطلب به معرفی سریال عشق کوفی و بیوگرافی بازیگران سریال عشق کوفی می‌پردازیم.

سریال عشق کوفی با کارگردانی حسن آخوندپور جدیدترین سریال تلویزیونی مناسبتی می باشد که به مناسبت ماه محرم، امسال به نمایش بینندگان در می آید. این سریال قرار است عاشقانه‌ای زیبا از دل تاریخ به رنگ عاشورا را روایت کند.

روز و ساعت پخش سریال عشق کوفی از شبکه سه : از پنجشنبه، ۲۹ تیر ماه هر هفته پنجشنبه و جمعه ساعت ۲۰:۳۰ 

معرفی سریال عشق کوفی

از داستان سریال تا بیوگرافی هنرمندان

سریال عشق کوفی جدیدترین سریال مناسبتی برای محرم 1402 می باشد که از تلویزیون به پخش عموم در ما آید. هرساله صدا و سیما با سریال های تاریخی و مناسبتی برنامه های متعددی را برای بینندگان تدارک می بیند.

سریال مختارنامه یکی از همین برنامه هاست که بازدید زیادی در میان عموم داشته و رضایت بینندگان را به خود جلب کرده بود. امسال نیز صدا و سیما با سریال عشق کوفی به استقبال بینندگان می آید.

معرفی سریال عشق کوفی
از داستان سریال تا بیوگرافی هنرمندان

داستان سریال عشق کوفی

داستان در زمان ورود مسلم به کوفه و حوادث کربلا رخ می‌دهد. داستان این سریال در سال 61 هجری قمری اتفاق می‌افتد و در آن شاهد روایتی از عشق پسری کماندار به نام هلال از خاندان علوی و دختری نازپرورده به نام نائله از خاندان عثمانی هستیم که درگیر مسایل سیاسی-مذهبی دوران می‌شود. اگرچه قصه سریال تخیلی است اما در آن شخصیت‌های حقیقی این دوران را نیز خواهیم‌ دید.

لوکیشن اصلی فیلم در شهرک سینمایی و تلویزیونی ایران و بخشی از آن در شهرک سینمایی نور فیلم‌برداری شده است و حدود ۱۵ درصد این مجموعه در آبادان فیلم‌برداری و به تصویر کشیده شده است.

معرفی سریال عشق کوفی
بیوگرافی بازیگران عشق کوفی

عوامل سریال عشق کوفی

سریال عشق کوفی جدید‌ترین اثر تولیدشده توسط مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه‌ای اوج است. این فیلم به کارگردانی حسن آخوندپور و تهیه‌کنندگی سعید سعدی در ۱۵ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای ساخته شده است.

  • نویسندگان: فائزه یارمحمدی و یزدان محمدکاظمی
  • مدیر فیلمبرداری: ایرج عاشوری
  • مدیر صدابرداری: محمد شیوندی
  • طراح صحنه: حبیب کریم زاده
  • طراح لباس: آزاده قوام
  • طراح گریم: سیدجلال موسوی
  • تدوین: مهدی سعدی
  • مدیر هنری: عباس بلوندی
  • موسیقی: مسعود سخاوت‌دوست
  • مدیر تولید: جواد سلیمانی
  • جلوه‌ های بصری: محمد برادران
  • دستیار اول کارگردان: محسن کریمیان
  • صداگذار: عرفان یزدی
  • برنامه‌ ریز: سحر جزایری
  • منشی صحنه: سمانه دالوند
  • عکاس: امین مرادی راد
  • فیلم پشت صحنه: محمد امین سعدی

بیوگرافی بازیگران سریال عشق کوفی

در این سریال تاریخی، شبنم قربانی، سعید شریف، لعیا زنگنه، نادر سلیمانی، نادر فلاح، سوگل طهماسبی، مریم کاویانی، مهسا مهجور، محمد اشکان فر، مژگان اخلاقی، جمال الدین بیات، عمار تفتی، سید جواد هاشمی و ثریا قاسمی هنرنمایی میکنند.

معرفی سریال عشق کوفی
بیوگرافی بازیگران سریال عشق کوفی

شبنم قربانی

معرفی سریال عشق کوفی
بازیگران سریال عشق کوفی

این بازیگر، متولد 19 تیر 1368 در تهران که تحصیلکرده فوق دیپلم رشته کامپیوتر می باشد. شبنم قربانی  از 28 سالگی فعالیت خود را با تئاتر شروع کرد و سال 1397 با سریال لحظه گرگ و میش جلوی دوربین رفت تا اینکه سال 1399 با نقش سارا با سریال ملکه گدایان به شهرت رسید. شبنم قربانی نقش نائله دختر عثمانی را در عشق کوفی بازی می‌کند.

سعید شریف

معرفی سریال عشق کوفی
بازیگران سریال عشق کوفی

این بازیگر متولد دهه ۶۰ در تهران می باشد و در سریال نمایش خانگی «یاغی» به نقش دایی ابرا بازی کرد. سعید شریف در سریال های آخرین بازی در سال ۱۳۹۳ به کارگردانی حسین سهیلی زاده و ششمین نفر در سال ۱۳۹۰ به کارگردانی بهمن گودرزی به ایفای نقش پرداخته است. سعید شریف در سریال عشق کوفی نقش هلال جوانی علوی با مهارت بالا در کمانداری را ایفا می‌کند.

لعیا زنگنه

معرفی سریال عشق کوفی
بازیگران سریال عشق کوفی

لعیا زنگنه بازیگر متولد 14 مرداد 1344 است که بازیگری را از سال 1371 و تئاتر شروع کرد. او سپس در سال 1374 وارد تلویزیون شد و با سریال در پناه تو درخشید و در سال بعد با فیلم راز مینا وارد سینما شد.

از آثار مهم دیده شده خانم زنگنه باید به سریال‌های در قلب من، تولدی دیگر، مدار صفر درجه، مادرانه، پشت بام تهران، پدر، آقازاده، فیلم‌های تکیه بر باد، رئیس، جرم، این زن حقش را می‌خواهد و قاتل اهلی اشاره کنیم. لعیا زنگنه در سریال عشق کوفی نقشی اصلی دارد.

نادر سلیمانی

معرفی سریال عشق کوفی
بیوگرافی بازیگران عشق کوفی

نادر سلیمانی بازیکر معروف که متولد 14 اسفند 1345 در آبادان است. نادر سلیمانی فارغ التحصیل رشته بازیگری بوده و با مجموعه ساعت خوش شانس در سال 1372 جلوی دوربین رفت و بسیار درخشید و سال 1382 با سریال او مثبت نیز بازی کرد.

سوگل طهماسبی

معرفی سریال عشق کوفی
بیوگرافی بازیگران سریال عشق کوفی

سوگل طهماسبی بازیگر سینما و تلویزیون که متولد 25 بهمن 1364 در اصفهان، است. سوگل طهماسبی، تحصیلکرده مقطع فوق دیپلم رشته گرافیک است که با تئاتر شروع کرد و سال 1380 با سریال روزگار قریب جلوی دوربین رفت تا اینکه سال 1394 با سریال کیمیا به شهرت رسید.

ثریا قاسمی

معرفی سریال عشق کوفی
بیوگرافی بازیگران سریال عشق کوفی

ثریا قاسمی بازیگر سینما و تلویزیون که متولد 28 آذر 1319 در تهران، است. ثریا قاسمی تا مقطع دیپلم تحصیل کرده و کار خود را از گویندگی رادیو شروع کرد. وی در سال 1351 در 32 سالگی با فیلم «آرامش در حضور دیگران» جلوی دوربین رفت و سال 1365 با فیلم «خانه ابری» دیده شد. البته لیست تعداد هنر های خانم قاسمی بسیار زیاد می باشد.

روز و ساعت پخش سریال عشق کوفی از شبکه سه : از پنجشنبه، ۲۹ تیر ماه هر هفته پنجشنبه و جمعه ساعت ۲۰:۳۰ 

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *