معرفی سریال تاریخی سرزمین مادری ؛ زمان پخش سریال کمال تبریزی پس از سال‌ها

پخش سریال تاریخی سرزمین مادری به کارگردانی کمال تبریزی آغاز شد. این سریال تاریخی سیاسی، محصول سال 1387 است، که پس از سال‌ها توقیف، در سال 1402 منتشر شد.

سریال ایرانی سرزمین مادری که محصول سال 1387 است، اتفاقات و جریانات اجتماعی، سیاسی و تاریخی بین سال‌های 1320 تا 1357 هجری شمسی را به تصویر می‌کشد. این سریال در مجموع متشکل از 66 قسمت است که در سه فصل نمایش داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های ایرانی

سریال تاریخی سرزمین مادری

سریال تاریخی سرزمین مادری
سریال تاریخی سرزمین مادری

شهاب حسینی بازیگر ایرانی متولد 14 بهمن سال 1352، نقش اصلی این سریال را ایفا کرده است. او بازیگری را از اواسط دهه 70 با تئاتر شروع کرد و سرانجام با اجراهای تلویزیونی وارد صدا و سیما شد. در سال 1379 با سریال پس از باران توانست دیده شود و پس از آن در سینما و تلویزیون درخشید.

از کارهای معروف او باید به فیلم‌های شمعی در باد، رستگاری در هشت و بیست دقیقه، سوپر استار، جدایی نادر از سیمین، فروشنده، سریال‌های پلیس جوان، شوق پرواز و شهرزاد اشاره کرد.

زمان پخش سریال سرزمین مادری

روز پخش سریال سرزمین مادری مشخص شده است. این سریال از روز چهارشنبه 5 مهر 1402 به صورت اختصاصی از تلوبیون منتشر می‌شود. ایتدا قرار بود که از صدا و سیما به نمایش درآید، اما پخش سریال سرزمین مادری کمال تبریزی از تلویزیون کنسل شد. هر چهارشنبه دو قسمت به صورت یکجا منتشر می‌شود.

داستان سریال سرزمین مادری

داستان سریال سرزمین مادری

سریال ایرانی سرزمین مادری درباره پسر بچه‌‌ای به نام «رهی» است. او بعد از بمباران دهکده‌ای توسط نیروهای متفقین، از زیر آوار بیرون کشیده می‌شود. پس از اینکه مادرش روزها از او مراقبت می‌کند، راهی تهران می‌شود.

سال‌ها بعد مشخص می‌شود که او در یک خانواده توده‌ای بزرگ شده است. اما بعد از اینکه ماجراهایی رخ می‌دهد، سرپرستی او به یک خانواده درباری واگذار می‌شود. رفته رفته او به هویت خود پی می‌برد؛ همین امر باعث می‌شود که به یک خانواده دیگر که مذهبی هستند، سپرده شود. این پایان ماجراهای او و اطرافیانش نیست.

بازیگران سریال سرزمین مادری

بازیگران سریال سرزمین مادری

فهرست بازیگران سریال تاریخی سرزمین مادری کمی بلندبالا خواهد بود:

شهاب حسینی، نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، حسن پورشیرازی، فرشته صدر عرفایی، جعفر دهقان، امیر آقایی، شبنم قلی خانی، الهام حمیدی، ثریا قاسمی، علی شادمان، پژمان بازغی، هنگامه قاضیانی، میترا حجار، پرویز پورحسینی، فرهاد قائمیان، حسین محجوب، بیتا فرهی، هومن سیدی، مهرداد ضیایی، لیلا زارع، آشا محرابی، محسن تنابنده، جواد عزتی، علیرضا خمسه، ترلان پروانه، سعید راد، مهران رجبی، رضا کیانیان، بابک حمیدیان، پریوش نظریه، محمود بنفشه خواه، لیلا برخورداری، کوروش سلیمانی، شهرام قائدی، رضا بنفشه خواه، سعید نیکپور، حسین محب اهری و بسیاری دیگر از بازیگران ایرانی، از هنرپیشه های سریال سرزمین مادری هستند.

سوالات متداول

تعداد قسمت سریال سرزمین مادری ؟

سه فصل، 66 قسمت.

موضوع سریال سرزمین مادری چیست؟

داستان پسر بچه‌ای که بعد از بمباران دهکده‌ای توسط نیروهای متفقین، جان سالم به در برده و راهی تهران می‌شود.

ژانر سریال سرزمین مادری چیست؟

تاریخی، درام، سیاسی

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *