فیلم سینمایی کاپیتان به جشنواره دریای سرخ می‌رود

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فیلم سینمایی کاپیتان به کارگردانی «محمد حمزه‌ای» در سومین جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ عربستان، به رقابت خواهد پرداخت.

این جشنواره از 9 تا 18 آذر ماه 1402، در شهر جده برگزار می‌شود و فیلم‌های منتخب از منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را به نمایش می‌گذارد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


فیلم سینمایی کاپیتان به جشنواره دریای سرخ می‌رود

فیلم کاپیتان که پیش از این در جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوانان اشلینگل آلمان و جشنواره شب‌های سیاه تالین در استونی نمایش داده شده بود، در تاریخ 13 آذر ماه، در جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ نیز به نمایش در خواهد آمد. داستان این فیلم، درباره‌ی یک شخصیت به نام عیسی است که در اوج ناامیدی زندگی می‌کند؛ اما نگاهی متفاوت و امیدوارانه به زندگی دارد.

«محمد حمزه‌ای» این فیلم را بر اساس فیلمنامه‌ای که توسط «امیرمحمد عبدی» نوشته شد، کاگردانی کرد. کاپیتان، تولید بنیاد سینمایی فارابی است که در جشنواره دریای سرخ ، به رقابت می‌پردازد. از بازیگران این فیلم، می‌توان به «پانته آ پناهی‌ها»، «پژمان بازغی»، «امیرحسین بیات»، «بهار نوحیان»، «ارغوان شعبانی»، «شایان دارمی پور»، «پرهام غلاملو» اشاره کرد.

فیلم سینمایی کاپیتان

جشنواره فیلم دریای سرخ، از بزرگ‌ترین و معتبرترین جشنواره‌های فیلم در منطقه خاورمیانه است. این جشنواره، سالانه در شهر جده برگزار می‌شود و هدف اصلی آن، ترویج هنر سینما و حمایت از فیلم‌های بومی است.

در این جشنواره، فیلم‌های مستقل و آثار برجسته منطقه خاورمیانه به نمایش گذاشته می‌شوند. این جشنواره، به عنوان یک پل ارتباطی بین فیلم‌سازان منطقه و جوانان سینما در سطح بین‌المللی عمل می‌کند و فرصتی را برای تبادل ایده‌ها، تجارب و فرهنگ‌های مختلف را فراهم می‌سازد.

در جشنواره فیلم دریای سرخ، علاوه بر نمایش فیلم، همایش‌ها، سمینارها و نشست‌های گفتگوی سینمایی نیز برگزار می‌شود. همچنین، بخشی از جشنواره به تقدیر از فیلم‌سازان برجسته و عطای جوایز به بهترین آثار اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی انتخاب شدن فیلم سینمایی کاپیتان در جشنواره دریای سرخ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *