دان مری ستاره فیلم‌های هالیوودی در دهه 50 و 60 درگذشت

دان موی (Don Murray)، بازیگری که به خاطر بازی در نقش یک کاوبوی در فیلم Bus Stop نامزد جایزه اسکار شد، در 94 سالگی درگذشت.

پسر «مری»، «کریستوفر»، خبر مرگ پدرش را به روزنامه «نیویورک تایمز» اعلام کرد اما توضیح بیشتری نداد. او همچنین به خاطر نقش‌هایش در فیلم‌های جدی مانند A Hatful of Rain” (1957)، The Hoodlum Priest” (1961) و Advise & Consent” (1962) شناخته می‌شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


درگذشت دان مری

پس از ایفای نقش اصلی در بازسازی The Skin of Our Teeth، در سال 1955 اثر «ثورنتون وایلدر»، «جاشوا لوگان» به دنبال «مری» برای بازی در فیلم Bus Stop بود. این اثر به عنوان اولین فیلم «مری» شناخته شد که در آن زمان 24 سال داشت.

«دونالد پاتریک مری» در 31 ژوئیه 1929 (9 مرداد 1308) در لس آنجلس متولد شد و دومین فرزند از سه فرزند «دنیس آلویسیوس مری»، کارگردان رقص و مدیر صحنه برادوی بود.

دان مری

«مری» در دبیرستان East Rockaway (کلاس 1947) در نیویورک تحصیل کرد، جایی که به بازی فاتبال مشغول بود و در تیم پیست حضور داشت. پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان، در آکادمی هنرهای دراماتیک آمریکا تحصیل کرد. پس از فارغ التحصیلی از AADA، اولین بازی خود را در برادوی در نمایشنامه خالکوبی گل رز (1951) در نقش «جک هانتر» انجام داد.

«مری» که یکی از اعضای کلیسای برادران بود، در طول جنگ کره، زمانی که بسیاری از مردان جوان آمریکایی به نیروهای مسلح فراخوانده می‌شدند، به عنوان یک مخالف وظیفه شناس ثبت نام کرد. «مری» به خدمت جایگزین در اروپا منصوب شد، جایی که به یتیمان و قربانیان جنگ کمک می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی فیلم‌های دان مری چیست؟ آیا آثار این بازیگر را تماشا کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.

منبع: Hollywoodreporter


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *