بهترین فیلم های ترسناک کلاسیک مدرن ؛ سیاه سفیدهای جدید

فیلم‌های کلاسیک ، بیش از صد سال است که به اشکال مختلفی نشان داده می‌شوند. با ما همراه باشید تا به بهترین فیلم های ترسناک کلاسیک بعد از 1970 بپردازیم.

پس از اینکه، فیلم Werewolf by Night ، توسط مارول پخش شد و عناصر کلاسیک فراوانی را به مخاطبان نشان داد، بهانه‌ای تازه شد تا کسانی که به فیلم‌های ابرقهرمانی علاقه دارند نیز، دسترسی به فیلم‌های کلاسیک را داشته باشند و نگاهی متفاوت از این دنیا را فضای سیاه سفید به اشتراک گذاشت.

ترکیب تمامی عناصر ترسناک ، مانند فضای خون آشامی و خون خونریزی، یادآوری آثار ترسناکی است که به صورت کلاسیک پخش شده‌اند. آثار کمپانی یونیورسال ، که در دهه‌ی 20 و 30 میلادی، فیلم‌های صامت بسیاری را به اشتراک گذاشت، در ساختن این نوع آثار، ماهر می‌باشد. این فیلم‌های ترسناک کلاسیک سیاه و سفید ، زیرژانرهای زیادی را در بر می‌گیرند و حالا که پس از سال 1970 منتشر می‌شوند، نشان‌دهنده‌ی اتفاقات مدرنی هستند که آن‌ها را جذاب‌تر، و به بهترین فیلم های ترسناک کلاسیک مدرن تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

500 فیلم ترسناک در دسته‌بندی ژانرهای مختلف که باید ببینید

بهترین فیلم های ترسناک کلاسیک بعد از 1970

  • سیاه سفیدهای جدید

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های ترسناک کلاسیک بعد از 1970 را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین فیلم های ترسناک کلاسیک بعد از 1970
بهترین فیلم های ترسناک کلاسیک بعد از 1970

آرنوفسکی، یکی از کارگردانانی است که به خوبی از حس ترس استفاده می‌کند و به خوبی این آثار کلاسیک را می‌شناسد و به راحتی می‌تواند یک اثر زیبا خلق کند. با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین فیلم های ترسناک کلاسیک بعد از 1970 بپردازیم.

Pi

بهترین فیلم های ترسناک کلاسیک بعد از 1970
بهترین فیلم های ترسناک کلاسیک بعد از 1970

فیلم پای، یکی از ترسناک ترین فیلم های کلاسیک بعد از 1970 به ساخته‌ دارن آرنوفسکی است که در سال 1998 اکران شد و توانست به یکی از بهترین آثار این کارگردان تبدیل شود. این فیلم، درباره‌‌ی یک نابغه به نام ماکسیمیلیان کوهن می‌باشد که در نظریه‌ی اعداد کار می‌کند و اعتقاد دارد که جهان از عدد ساخته شده است. او برای بدست آوردن قابلیت پیش‌بینی بازار بورس، از یک ابر کامپیوتر استفاده می‌کند که معادلاتی را که بر اساس چند میلیارد متغییر درست کرده است را حل کند.

این فیلم، یک اثر سورئال از عمق ماجرای روانشناختی وحشتناک است که ماهیت اصلی آن، بر اساس طمع انسان می‌باشد. آرونوفسکی در این فیلم، کار بزرگی را انجام می‌دهد و مقدار مناسبی از ترس را به کار می‌گیرد که معنای اصلی داستان را تحت الشعاع قرار نمی‌دهد.

The Addiction

بهترین فیلم های ترسناک کلاسیک بعد از 1970
بهترین فیلم های ترسناک کلاسیک بعد از 1970

فیلم اعتیاد، یک فیلم ترسناک سیاه سفید است که درباره‌ی کاترین کانکلین، دانشجوی فلسفه می‌باشد. او پس از تبدیل شدن به یک خون‌آشام، تلاش می‌کند با زندگی جدید خود کنار بیاید در حالیکه با وسوسه‌ی خود برای خوردن خون انسان روبروست. حس تلاش برای به دست آوردن چیزی که می‌خواهی آن را نداشته باشی در این فیلم، بسیار جذاب است و در این فیلم، به خوبی نمایش داده می‌شود.

اعتیاد، مفهوم پویای احساس گناه و خودآگاهی را بررسی می‌کند که تفکر خود را به یک فکر ترسناک نشان می‌دهد. فیلم اعتیاد، یکی از بهترین فیلم‌های لیلی تیلور به حساب می‌آید که بدون شک، یک شاهکار سینمایی است. این فیلم، معانی مختلفی را برای بسیاری از مردم به تصویر می‌کشد و معنای واقعی را برای تفسیر باقی می‌گذارد که بسیار خاص است.

Darling

بهترین فیلم های ترسناک کلاسیک بعد از 1970
بهترین فیلم ترسناک کلاسیک پس از 1970

این فیلم، درباره‌ی زن جوانی است که پس از تبدیل شدن به سرایدار یک عمارت نیویورکی با گذشته‌ای پر دردسر، به جنون فرو می‌رود و کنترل خود را بر واقعیت از دست می‌دهد. فیلم عزیزم 2015، 6 فصل مختلف دارد که در 2 ساعت پُر هیجان رخ می‌دهد.

استفاده از عنصر سیاه و سفید در فیلم، عمیقاً ماهیت ترسناک کنجکاوی و جنون را از طریق اقدامات خود فیلم آشکار می‌کند. این فیلم، بازتابی هیجان‌انگیز و یک تقلید ناشیانه از فیلم روانی آقای هیچکاک است که تجربه‌ای جدید از جنس متفاوت زنانه ایجاد می‌کند.

Eraserhead

بهترین فیلم های ترسناک کلاسیک بعد از 1970
بهترین فیلم های ترسناک کلاسیک بعد از 1970

فیلم کله پاک‌کنی، اولین اثر آقای استیون اسپیلبرگ است که جنبشی جدید از فیلم‌های کلاسیک را به دید مخاطب گذاشت. فیام درباره‌ی هنری اسپنسر است که سعی دارد از سر و صداهای محیط صنعتی و کارخانه‌های اطرافش و چیزهای دیگر، که برایش اتفاق می‌افتد جان سالم به‌در ببرد. او در کنار این جنگ‌های روانی صنعتی، سعی می‌کند که پدر خوبی هم برای فرزندانش باشد.

این فیلم، منظره‌ای عمیق و ترسناک از فرزندپروری را به تصویر می‌کشد و سعی دارد که با کمترین زمان ممکن، بیشترین تأثیر را بر روی مخاطبانش داشته باشد. کله‌پاک‌کنی در سال 1977 اکران شد و با بودجه ده هزار دلاری، بیش از 7 میلیون دلار در باکس آفیس به دست آورد.

The Human Centipede 2

بهترین فیلم های ترسناک کلاسیک بعد از 1970
برترین فیلم های کلاسیک ترسناک بعد از 1970

داستان نسخه‌ی دوم فیلم هزارپای انسان، در مورد پسری به‌نام مارتین می‌باشد که شخصیتی انزواطلب دارد. او با بیماری که دارد، همواره درحال تلاش برای نابودی‌اش است و این تلاش، جذابیت‌های روایت داستان را به خوبی تصویر می‌کشد. این فیلم، در داستان اصلی خود غوطه ور می‌شود که به کشتار و جمع‌آوری ولگردی می‌پردازد  که به خوبی مجذوب اولین فیلم The Human Centipede بود.

این فیلم از لحاظ خشونت آشکار، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت، اما نمی‌توان از آن به عنوان برترین فیلم های کلاسیک ترسناک بعد از 1970 یاد نکرد. فیلم‌برداری سیاه و سفید، به همراه ترس و هراس و هرزگی که در طول فیلم به تصویر کشیده شده است، بازی می‌کند. اگرچه فیلم در مقایسه با نسخه اصلی فاقد داستان است، اما نمی‌توان انکار کرد که آن را در بی‌رحمی خود جبران می‌کند.

The Blair Witch Project

بهترین فیلم های ترسناک کلاسیک بعد از 1970
بهترین فیلم های ترسناک کلاسیک بعد از 1970

در این فیلم، ۳ مستندساز جوان، تصمیم به تهیه‌ی فیلمی مستند از یک رویداد واقعی قدیمی که پروژه ی جادوگر بِلر نام دارد، می‌گیرند و به همین منظور، وارد جنگلی مخوف می‌شوند. اما به علت گم کردن نقشه، پس از مدتی اتفاقات بسیار ترسناکی در جنگل رخ می‌دهد. این فیلم ماورایی، درباره‌ نجات و بقا است که به سبکی خاص و جدید ساخته شده. پروژه‌ی جادوگر بلر، یکی از سودآورترین فیلم‌های ترسناک تا به امروز می‌باشد که هنوز هم یکی از ترسناک‌ترین فیلم های ترسناک موجود در سینما می‌باشد.

چیزی که این فیلم را بسیار وحشتناک می‌کند، استفاده از دیدگاه اول شخص در طول فیلم است. این رسانه، چشم‌انداز واقعیت را تحت فشار قرار می‌دهد و مخاطبان را اذیت می‌کند و شک این را به وجود می‌آورد که آیا آنچه می‌بینند واقعی می‌باشد یا خیر.

The Eyes Of My Mother

بهترین فیلم های ترسناک کلاسیک بعد از 1970
بهترین فیلم های ترسناک کلاسیک بعد از 1970

فیلم چشمان مادرم، یکی از جدید ترین فیلم های ترسناک کلاسیک می‌باشد که داستان دختری را روایت می‌کند که مادرش جراح بوده است. او در دوران کودکی، آناتومی بدن انسان را به خوبی به او نشان داده است و پس از مرگ مادرش، به خوبی از خودش مراقبت می‌کند تا بتواند با ترسش کنار بیاید و ماجراهایی به دنبال این جریانات برایش رخ می‌دهد که فیلم را ترسناک‌تر می‌کند.

این فیلم، بسیار غم‌انگیز است و یکی از غمگین ترین فیلم های ترسناک می‌باشد که در قرن 21 رخ می‌دهد. یکی از ترسناک‌ترین لحظات در ابتدای فیلم زمانی اتفاق می‌افتد که دختر جوان، قاتل مادرش را در انبارشان به زنجیر می‌کشد و چشم‌ها و گوش‌های او را قطع می‌کند. ترس او از تنها ماندن با تمایلات جنایتکارانه او در تضاد است، با این حال این چیزی است که فیلم را وحشتناک می‌کند. چشمان مادرم یک فیلم ترسناک است که جنبه ترسناک تنهایی و ترس از رها شدن را بررسی می‌کند.

November

بهترین فیلم های ترسناک کلاسیک بعد از 1970
ترسناک ترین فیلم های کلاسیک بعد از 1970

این فیلم، در قرون وسطا رخ می‌دهد و مردم دهکده‌ای را نشان می‌دهد که واقع در استونی، برای زنده ماندن در فصل زمستان از جادو استفاده می‌کنند. اما در این میان یک زن جوان در تلاش است تا با کمک جادو، جوانی را شیفته خود سازد.

اتفاقات تاریک و حول محور عناصر ماوراءالطبیعه در این فیلم، به خوبی از الهامات فولکور نشأت می‌گیرد که با جادو تلفیق جالبی را به تصویر می‌کشد. طرح داستان، به تنهایی یکی از ترسناک‌ترین عناصر فیلم را به همراه دارد و عشق، دروازه‌ای به جهنم است که در اینجا حضورش به خوبی یافت می‌شود. هر یک از شخصیت‌های اصلی، روح خود را برای رسیدن به عشقی که احساس می‌کنند سزاوار آن هستند تسلیم می‌کنند و به نوبه‌ی خود، هر دوی آن‌ها را به سمت مرگ نهایی سوق می‌دهد.

The Lighthouse

بهترین فیلم های ترسناک کلاسیک بعد از 1970
بهترین فیلم های ترسناک کلاسیک بعد از 1970

داستان این فیلم که در اواخر قرن هجدهم میلادی در جریان است، درباره‌ی دو نگهبان فانوس دریایی می‌باشد که در یک جزیزه‌ی دورافتاده و همینطور اسرارآمیز در نیوانگلند زندگی می‌کنند.

این فیلم، یکی از دوقطبی‌ترین فیلم‌های ترسناک A24 و بهترین فیلم ترسناک کلاسیک پس از 1970 است که با بازی جذاب ویلیم دفو و رابرت پتینسون به خوبی همراه می‌باشد. نسبت ابعاد فیلم از انزوا، دیدگاه دو مرد را به‌عنوان تنگه‌هراسی و محدود جلوه می‌دهد. از صحنه‌ی پایانی فیلم که شخصیت پتینسون توسط مرغان دریایی نوک زده می‌شود، تا صحنه‌هایی که دو مرد هر کدام به کشتن دیگری فکر می‌کنند، این فیلم را نه تنها یک شاهکار ترسناک، بلکه یک جنایی روان‌شناسانه تبدیل کرده است.

Antichrist

بهترین فیلم های ترسناک کلاسیک بعد از 1970
جدید ترین فیلم های ترسناک کلاسیک

داستان این فیلم دانمارکی، درباره‌ی زن و شوهر عزاداری است که پس از از دست دادن کودکشان، به کابینی در جنگل می‌روند تا قلب شکسته خود را ترمیم کنند. اما طبیعت باعث می‌شود حالت زندگی آن‌ها، بدتر بشود.

داستان‌سرایی، به خوبی آنچه زوج‌ها را به مسیر تاریکی که اکنون در آن قرار دارند، سوق داده است. عناصر وحشتناکی در فیلم وجود دارد که در ابتدا نقد‌های منفی را دریافت کرد، اما به تدریج قدر این اثر دانسته شد و یکی از برترین فیلم‌های ترسناک سیاه سفید تاریخ تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های ترسناک کلاسیک بعد از 1970 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *