نی کوانگ خالق نقش های بروسلی ؛ خالق نقش‌های «بروس لی» درگذشت

نی کوانگ خالق نقش های بروسلی درگذشت. خالق نقش‌های «بروس لی» در سن 87 سالگی درگذشت. در ادامه مطلب کوانگ بروسلی همراه فیگار باشید.

کوانگ، فیلمنامه‌نویس و رمان‌نویسی که پشت خلق برخی از معروف‌ترین نقش‌های بروس لی بود، در ۸۷ سالگی درگذشت.

نی کوانگ

خالق نقش‌های «بروس لی» درگذشت

کوانگ بروسلی, بروسلی کوانگ, خالق نقش های بروسلی
کوانگ بروسلی, بروسلی کوانگ, خالق نقش های بروسلی

نویسنده و فیلمنامه‌نویس مطرح هنگ کنگی که نویسنده واقعی فیلم‌های موفق «خشم اژدها» و «رئیس بزرگ» با بازی «بروس لی » بود، در سن ۸۷ سالگی درگذشت. به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، « کوانگ» نویسنده هنگ کنگی که نگارش مجموعه رمان‌های علمی و تخیلی «وایزلی» و همچنین بیش از ۳۰۰ فیلمنامه از جمله فیلم های هنرهای رزمی کلاسیک «شمشیرزن یک دست» و «اتاق سی و ششم شائولین» را در کارنامه داشت، در سن ۸۷ سالگی و بر اثر ابتلا به سرطان پوست درگذشت. او همچنین نگارش فیلمنامه دو فیلم موفق از آثار «بروس لی» شامل «خشم اژدها» و «رئیس بزرگ» را نیز بر عهده داشته است.

بیشتر بخوانید:

خالق نقش‌های «بروس لی» درگذشت

کوانگ بروسلی, بروسلی کوانگ, خالق نقش های بروسلی
کوانگ بروسلی, بروسلی کوانگ, خالق نقش های بروسلی

کوانگ همچنین در تولد فیلم‌های رئیس بزرگ و خشم اژدها با بازی بروس لی نیز نقش پررنگی داشت. اگرچه در نهایت نوشتن فیلمنامه رئیس بزرگ (۱۹۷۱) به اسم لو وی، کارگردان این فیلم، تمام شد، اما این کوانگ بود که کاراکتر چنگ چائو را خلق کرد، کاراکتری که اولین نقش مهم بروس لی را رقم زد. به طور مشابه، فیلمنامه خشم اژدها نیز به اسم لو تمام شد، در حالی که نی کاراکتر چن ژن را برای بروس لی خلق کرده بود. نی کوانگ در سال ۱۹۳۵ در شانگهای متولد شد، در سال ۱۹۵۷ به طور قاچاقی به هنگ کنگ رفت و دیگر هیچوقت به چین بازنگشت.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نی کوانگ سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *