ویوین وست وود درگذشت [+بیوگرافی]

طراح مد و نماد سبک بریتانیایی، ویوین وست وود درگذشت . او شخصیت محبوبی داشت که تا زمان مرگش انرژی می‌داد و مرزهای این صنعت را جابجا می‌کرد.

در آوریل سال 1989، او با کت و شلوار Aquascutum، یک تولید کننده و خرده فروش لباس‌های لوکس مستقر در بریتانیا که به گفته او برای مارگارت تاچر در نظر گرفته شده بود، جلد اول مجله Tatler تاتلر را از آن خود کرد. ویوین وست وود به‌عنوان مسن‌ترین زن با موهای نارنجی و رنگی آلاباستری، به طرز عجیبی به جایگاه ارزشمند گنجینه ملی بریتانیا رسید.

ویوین وست وود درگذشت

ویوین وست وود درگذشت
مرگ ویوین وست وود

حساب رسمی برند «ویوین وستوود» با انتشار بیانیه‌ای در فضای مجازی خبر درگذشت این طراح مد و لباس را در ۸۱ سالگی اعلام کرد و نوشت: «او در آرامش و در حالی که خانواده‌اش در کنارش بودند در کلافام، جنوب لندن، درگذشت. مرگ ویوین وست وود یک خبر ناراحت کننده برای جامعه مد جهان است.

وستوود در دهه ۱۹۷۰ میلادی با سبک‌های بحث‌برانگیزش در پانک و موج نو، نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت و در ادامه به تن برخی از بزرگ‌ترین نام‌های مد، جامه دوخت. ویوین وست وود در دهه ۱۹۷۰ در صحنه مد با طرح‌های فراجنسیتی، تی‌شرت‌های شعاری و رویکرد هتاکانه به نهادهای مستقر مطرح شد. او به‌عنوان یک کنش‌گر سرسخت شناخته می‌شد و جنبش‌ها و دغدغه‌هایی را که برایش مهم بود، مانند تغییرات اقلیمی، روی سکوی کت‌ واک آورد.

ویوین وست وود درگذشت

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *