فوری : پشت پرده برنده شدن شروین حاجی پور و جایزه گرمی [+جزئیات]

به تازگی پشت پرده برنده شدن شروین حاجی پور و جایزه گرمی در رسانه های مجازی پخش شده که حواشی زیادی را برای این خواننده مردمی داشته است.

جایزه آمریکایی گرمی، به عنوان جایزه اصلی صنعت موسیقی دنیا شناخته می‌شود و برنده شدن این جایزه، به عنوان «دستاوردی ارزشمند» برای موسیقی‌دان‌ها به شمار می‌رود. شروین حاجی‌پور بعد از اعلام برنده شدن جایزه ‎گرمی سکوت چندین ماهه خود را شکست و با انتشار پستی به این جایزه واکنش نشان داد و نوشت ما بردیم. اعضای آکادمی مراسم سالانه جایزه گرمی، اعلام کرده بودند که در سال ۲۰۲۳ یک جایزه ویژه به عنوان «آهنگ برای تغییر اجتماعی» رونمایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

ویدیو واکنش شروین حاجی پور به بردن جایزه گرمی

واکنش شروین حاجی پور به بردن جایزه گرمی

پشت پرده برنده شدن شروین حاجی پور و جایزه گرمی

  • حواشی برنده شدن جایزه گرمی شروین حاجی پور
پشت پرده برنده شدن شروین حاجی پور و جایزه گرمی
حواشی برنده شدن جایزه گرمی شروین حاجی پور

این جایزه که با رای مردمی انتخاب می‌شود در شصت و پنجمین دوره اهدای جوایز سالانه به شروین حاجی‌پور به خاطر آهنگ «برای» تعلق گرفت. جیل بایدن بانوی اول آمریکا، در این مراسم با تقدیر از این ترانه و با یادآوری مرگ مهسا امینی و جنبش زن زندگی آزادی، شروین حاجی‌پور را برنده این جایزه اعلام کرد.

مراسم اهدای جوایز گرمی از سال ۱۹۵۸ میلادی آغاز شد. بهای جایزه‌ی گرمی، چون جایزه اسکار در صنعت فیلم، جایزه امی در تلویزون و جایزه تونی در تئاتر می‌باشد. همچنین در بین سه مراسم بزرگ موسیقی تمام جهان حکم بزرگ‌ترین مراسم را دارد.

شروین حاجی‌پور آهنگ و ترانه «برای» در آغازین روز‌های اعتراضات سراسری با الهام از پست‌های کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی خواند و منتشر کرد. در این ترانه، حاجی‌پور به دغدغه‌های مردم ایران از جمله مشکلات اقتصادی، فاصله طبقاتی، فشار‌های اجتماعی و معضلات محیط زیستی پرداخته بود. این تک آهنگ بلافاصله مورد استقبال گسترده معترضان قرار گرفت و به عنوان یکی سرود‌های اعتراضات سراسری در ایران جهانی شد و شماری از خوانندگان ایرانی و خارجی آن را به زبان‌های مختلف اجرا کردند.

حواشی برنده شدن جایزه گرمی شروین حاجی پور

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *