تینا ترنر خواننده آمریکایی درگذشت [+بیوگرافی]

تینا ترنر یکی از خوانندگان مطرح آمریکایی بود که اخیراً خبر درگذشت تینا ترنر به انتشار رسید که بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی به همراه داشت.

مرگ تینا ترنر یکی از شوکه کننده‌ترین اخباری بود که اخیراً منتشر شد. بیوگرافی تینا ترنر یکی از ترندترین اخبار در حال حاضر فضای مجازی است و در ادامه این مطلب به زندگینامه تینا ترنر می‌پردازیم.

درگذشت تینا ترنر

بیوگرافی تینا ترنر

درگذشت تینا ترنر
مرگ تینا ترنر

تینا ترنر متولد آنا مای بولاک 26 نوامبر 1939 مرگ 24 مه 2023 یک خواننده آمریکایی تبار و دارای تابعیت سوئیسی بود. او که به عنوان “ملکه راک اند رول” شناخته می‌شود، به عنوان خواننده اصلی Ike & Tina Turner Revue قبل از شروع حرفه‌ای موفق به عنوان یک مجری انفرادی به شهرت رسید.

ترنر کار خود را با Kings of Rhythm اثر Ike Turner در سال 1957 آغاز کرد. تحت نام Little Ann، او در اولین آلبوم خود، “Boxtop” در سال 1958 ظاهر شد. در سال 1960، او اولین بار به عنوان تینا ترنر با تک آهنگ دونفره موفق “A Fool in” شروع به کار کرد. عشق”. دو آیک و تینا ترنر به “یکی از مهیج ترین اجراهای زنده تاریخ” تبدیل شدند. آنها آثار موفقی مانند “It’s Gonna Work Out Fine”، “River Deep – Mountain High”، “Proud Mary” و “Nutbush City Limits” را منتشر کردند، قبل از اینکه در سال 1976 منحل شوند.

در دهه 1980، ترنر “یکی از بزرگترین بازگشت ها در تاریخ موسیقی” را راه اندازی کرد. آلبوم مولتی پلاتین او در سال 1984، Private Dancer، حاوی آهنگ موفق “What’s Love To Do with It” بود که برنده جایزه گرمی برای ضبط سال شد و اولین و تنها آهنگ شماره یک او در بیلبورد هات 100 شد. 44 ساله او پیرترین هنرمند زنی بود که در صدر 100 نفر قرار گرفت. موفقیت او در جدول با «بهتر با من خوب باش»، «رقصنده خصوصی»، «ما به قهرمان دیگری نیاز نداریم»، «مرد معمولی»، «بهترین»، «من نمی‌خواهم بجنگم» ادامه یافت. و “چشم طلایی”. در طول تور جهانی شکستن هر قانون در سال 1988، او رکورد جهانی گینس را برای بیشترین تعداد مخاطب (180000) برای یک نوازنده انفرادی به نام خود ثبت کرد.

زندگینامه تینا ترنر

درگذشت تینا ترنر
درگذشت تینا ترنر

ترنر همچنین در فیلم های Tommy (1975) و Mad Max Beyond Thunderdome (1985) بازی کرد. در سال 1993، عشق با آن چه ارتباطی دارد، یک فیلم زندگینامه ای اقتباس شده از زندگی نامه او، تینا: داستان زندگی من، منتشر شد. در سال 2009، ترنر پس از تکمیل تور Tina!: 50th Anniversary، که پانزدهمین تور پردرآمد دهه 2000 است، بازنشسته شد. در سال 2018، او سوژه موزیکال جوک باکس تینا شد.

ترنر با فروش بیش از 100 میلیون آلبوم در سراسر جهان، یکی از پرفروش ترین هنرمندان ضبط صدا در تمام دوران است. او 12 جایزه گرمی دریافت کرد که شامل هشت جایزه رقابتی، سه جایزه تالار مشاهیر گرمی و یک جایزه یک عمر دستاورد گرمی است. او اولین هنرمند سیاه پوست و اولین زنی بود که روی جلد رولینگ استون قرار گرفت. رولینگ استون او را در میان 100 هنرمند برتر تمام دوران و 100 خواننده برتر تمام دوران قرار داد.

ترنر یک ستاره در پیاده روی مشاهیر هالیوود و پیاده روی مشاهیر سنت لوئیس داشت. او دو بار به همراه آیک ترنر در سال 1991 و به عنوان یک هنرمند انفرادی در سال 2021 وارد تالار مشاهیر راک اند رول شد. او همچنین در سال 2005 جایزه افتخارات و زنان سال مرکز کندی را دریافت کرد.

جهت خواندن اخبار درباره چهره‌ها به دسته اخبار سلبریتی و اخبار هنرمندان ترکیه مراجعه کنید. در ادامه حتما نظر خود را در خصوص این خبر برای ما کامنت کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *