شیخ آهنین WWE درگذشت ؛ پرافتخارترین ایرانی WWE فوت کرد

بامداد امروز، خبرگزاری‌های آمریکایی ورزشی، خبری مبنی بر درگذشت شیخ آهنین WWE را به انتشار رساندند که حواشی و بازتاب‌های فراوانی را به همراه داشت.

حسین خسرو علی وزیری ، کشتی‌کج کار ایرانی قدیمی ورزشی WWE روز گذشته اعلام شد که مرگ حسین خسرو علی وزیری تحت عنوان فوت کردن شیخ آهنین اتفاق افتاد و جامعه کشتی کج را در شوک فرو برد.

مرگ کشتی کج کار ایرانی یکی از کسانی بود که مرگش جامعه کشتی کج را در شوک فرو برد و واکنش برخی از ورزشکاران را نیز به همراه داشت.

درگذشت شیخ آهنین WWE

پرافتخارترین ایرانی WWE فوت کرد

درگذشت شیخ آهنین WWE
مرگ کشتی کج کار ایرانی

حسین خسرو علی وزیری، معروف به شیخ آهنین، بازیکن ایرانی-آمریکایی WWE که تاکنون ۱۵ قهرمانی را کسب کرده، امروز در سن ۸۱ سالگی درگذشت. او تنها ایرانی در تاریخ WWE است که موفق شده در سال ۱۹۸۳ قهرمانی دبلیودبلیوئی را کسب کند. شیخ آهنین، رقیب اصلی و سرسخت «هالک هوگان» ستاره WWE بود.

بیشتر بخوانید:

اتفاق عجیب در کشتی کج براک لزنر و کودی رودز

علی وزیری همیشه مورد توجه رسانه‌‌های آمریکایی بود و در صنعت سینما هم مشغول به فعالیت شد. او در جامعه ایرانیان ساکن امریکا شهرت قابل توجهی داشت. یکبار در سال ۲۰۰۲ او به دلایل غیرورزشی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت که علت آن قتل دخترش در آمریکا بود. این کشتی‌گیر دامغانی امروز در ۸۰ سالگی در جورجیای آمریکا درگذشت.

مرگ حسین خسرو علی وزیری

درگذشت شیخ آهنین WWE
فوت کردن شیخ آهنین

حسین خسرو علی وزیری یا همان خسرو وزیری، معروف به شیخ آهنین The Iron Sheik (۱۸ شهریور ۱۳۲۱ – ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ کشتی‌گیر حرفه‌ای و بازیگر ایرانی-آمریکایی بود. او کشتی را به صورت حرفه‌ای در ۱۹۷۲ در ایران آغاز و سپس در مسابقات کشتی حرفه‌ای آمریکا با نام شیخ آهنین ظاهر شد.

WWF/WWEای را به پایان رساند. وی به عنوان قهرمانی که برای اوّلین قهرمانی خویش هالک هوگان را در کشتی حرفه ای شکست داد نیز معروف است. وی در زمان فعالیتش به عنوان کشتی‌گیر حرفه‌ای موفق به بردن ۱۵ قهرمانی مختلف شده که از آن‌ها می‌شود به wwe قهرمانی WWE اشاره کرد که باارزشترین قهرمانی کشتی حرفه‌ای محسوب می‌شود.

او همچنین قهرمان کشتی تیمی همراه به نیکلای وولکوف در WWE/WWF شده و کمربند قهرمانی را در اولین رسل منیا پیروز شده. در سال ۲۰۰۵ به عنوان عضوی از WWE Hall of Fame شد که هر ساله کمپانی WWE اسطوره‌های کشتی حرفه‌ای رو انتخاب می‌کند. وی در جوانی در المپیک ۱۹۶۸ مکزیک به همراه کاروان ایران در کشتی فرنگی مسابقه داد. او از بزرگان کشتی حرفه‌ای محسوب می‌گردد

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *