حضور مارتین اسکرسیزی با همسر مبتلا به پارکینسون اش در جشنواره ترابیکا [+جزئیات]

یکشنبه این هفته حضور مارتین اسکرسیزی با همسر مبتلا به پارکینسون اش در جشنواره ترابیکا نگاه مخاطبین را دوباره به این کارگردان بزرگ جلب کرد.

مارتین اسکورسیزی با ۱۲ نامزدی بهترین کارگردانی از اسکار، تنها کارگردان زنده با بیشترین نامزدی و به‌ طور کلی دومین شخص نامزد شده پس از ویلیام وایلر است. مارتین اسکورسیزی به همراه همسرش هلن موریس و دخترش فرانچسکا در مراسم افتتاحیه فیلم ماهی بیرون از آب (Fish Out of Water) در جشنواره ترایبکا حضور پیدا کرد.

حضور مارتین اسکرسیزی با همسر مبتلا به پارکینسون اش در جشنواره ترابیکا

مارتین اسکورسیزی با همسر مبتلا با پارکینسون خود در جشنواره ترایبکا حضور پیدا کرد

همسر 74 ساله مارتین اسکورسیزی موریس ، سی سال است که با بیماری پارکینسون مبارزه می‌کند.

حضور مارتین اسکرسیزی با همسر مبتلا به پارکینسون اش در جشنواره ترابیکا
حضور مارتین اسکرسیزی با همسر مبتلا به پارکینسون اش در جشنواره ترابیکا

کارگردان ۸۰ ساله «قاتلین ماه گل (Killers of the Flower Moon) و همسر پنجم و ۷۴ ساله‌اش به فرانچسکای ۲۳ ساله که اولین فیلمش را کارگردانی میکرد ملحق شدند. فیلم قاتلیت ماه مارتین اسکورسیزی یک درام ترسناک و عمیقاً آمریکایی – جنایی واقعی است که در دهه 1920 اتفاق می‌افتد.

فرانچسکا اسکورسیزی سابقه بازی در فیلم‌های «رفتگان» (The Departed)، «هوگو» (Hugo) و «هوانورد» (The Aviator) را دارد و در سریال «ما همینیم که هستیم» (We Are Who We Are) اچ‌بی‌او نقش‌آفرینی کرده است.

نقد فیلم Killers of the Flower Moon

بیماری مریس همسر مارتین اسکورسیزی

موریس در سال ۲۰۰۰ به مجله «تاک» گفته بود پس از ابتلا به پارکینسون یک شب هراسناک را تجربه کرده اما طبق شعار خانوادگی «پیش‌روی کن» ادامه داده است.

همچنین موریس اضافه کرده بود که در ۵۰ سالگی فرانچسکا را باردار بوده است:

نزد پزشک متخصص زنان رفتم و او گفت کمی پیر هستم. پزشکی در نیویورک که در بارداری‌های پرخطر تخصص داشت توصیه کرد و من فوراً باردار شدم. ۵۱ ساله بودم. پارکینسون داشتم. چند ماه در بستر بودم، اما آسان بود. خیلی زیاد تلویزیون نگاه کردم.

اسکورسیزی چند روز پیش از مایکل جی. فاکس بازیگر مبتلا به پارکینسون به خاطر حمایت از موریس ستایش کرده بود. موریس در سال ۱۹۹۱ به پارکینسون مبتلا شده است.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *