ببینید: قابی ارزشمند از دورهمی زنان مشهور قبل از انقلاب ؛ صداهای جاودانه دوبلاژ ایران [+بیوگرافی]

قابی ارزشمند از دورهمی زنان مشهور قبل از انقلاب در شبکه ها اجتماعی و خبری وایرال شده که نگاه بسیاری از مخاطبین را به خود جلب کرده است.

قابی سنگین از دورهمی زنان مشهور قبل از انقلاب به انتشار رسیده است که تصویری از ژاله کاظمی در یک مهمانی دورهمی، در میان برخی از صداهای جاودانه و خاطره‌انگیز دوبلاژ ایران مشاهده می‌شود.

قابی ارزشمند از دورهمی زنان مشهور قبل از انقلاب

عکس دورهمی زنان مشهور قبل از انقلاب

در این تصویر منتشر شده، ژاله کاظمی، مهوش افشاری، پروین ملکوتی، پروین چایچی، نیکو خردمند، فهیمه راستکار، نوشابه امیری، مهین برزویی، مهین بزرگی، مینو غزنوی، حضور دارند.

قابی ارزشمند از دورهمی زنان مشهور قبل از انقلاب

تصویر دورهمی زنان دوبلاژ مشهور قبل از انقلاب

بیوگرافی ژاله کاظمی (۱۳ فروردین ۱۳۲۲ – ۱۲ فروردین ۱۳۸۳) گوینده، مجری تلویزیونی و نقاش ایرانی بود.

ژاله کاظمی به‌جای بسیاری از ستاره‌های سینما صحبت کرده‌است، از جمله ویوین لی در «اتوبوسی به‌نام هوس»، اینگرید برگمن، اوا گاردنر، جنیفر جونز، جوآن وودوارد، لزلی کارون، الیزابت تیلور در «گربه روی شیروانی داغ» و «چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد؟»، شرلی مک‌لین، جولی اندروز در «اشک‌ها و لبخندها»، ونسا ردگریو، الی مک‌گراو، جولی کریستی در «دکتر ژیواگو»، فی داناوی، باربارا استرایسند، میا فارو در «گتسبی بزرگ»، لیزا مینه‌لی و سوفیا لورن در تمام فیلم‌هایش.

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی تاریخ سینما + [1402 و تمام دوران]

بیوگرافی مهوش افشاری (زادهٔ ۱۳۳۴ تهران) دوبلور اهل ایران است. وی دانش‌آموختهٔ رشتهٔ زبان و ادبیات فارسی است و کار حرفه‌ای خود در زمینهٔ دوبلاژ را در سال ۱۳۵۰ شروع کرد.

گویندگی به‌جای شخصیت شازده کوچولو در نمایش رادیویی و آلبوم صوتی «شازده کوچولو» اثر آنتوان دو سنت اگزوپری با ترجمه و گویندگی احمد شاملو که در پاییز ۱۳۶۴ توسط سازمان انتشاراتی و فرهنگی ابتکار تهیه شده‌است، یکی از اثار ماندگار اوست. همراه فیگار با نوشتار قابی ارزشمند از دورهمی زنان مشهور قبل از انقلاب بمانید.

بهترین فیلم های ایرانی تاریخ سینما + [1402 و تمام دوران]

بیوگرافی پروین ملکوتی (زاده ۸ دی ۱۳۱۷ – درگذشته ۱۰ مهر ۱۳۸۱) بازیگر و دوبلور ایرانی بود.

صدایش بسیار مقتدر بود و با صورتش هماهنگی بی نظیری داشت. از مجموعه‌های تلویزیونی خارجی که در آن گوینده بوده، می‌توان به «محله پیتون»، «خانه کوچک»، «دنیای براکن»، «تسخیر زمین»، «قصه‌های جزیره»، «رؤیای سبز»، «مزرعه پامفیلد» و «پزشک دهکده» اشاره کرد. بازیگر و سرپرست گویندگان مجموعه تلویزیونی «خانه قمر خانم» به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا بود. به‌یادماندنی‌ترین هنرنمایی وی در مجموعه تلویزیونی «سریال دایی‌جان ناپلئون» به کارگردانی ناصر تقوایی در نقش عزیزالسلطنه (با صدای خودش) بود.

جدیدترین سریال های نماوا 1401 و 1400 + [بهترین فیلم های ایرانی و خارجی]

بیوگرافی نیکو خردمند (زاده ۱۹ آبان ۱۳۱۱ تهران – درگذشته ۲۶ آبان ۱۳۸۸ تهران) دوبلر و هنرپیشه سینما و تلویزیون اهل ایران بود.

گوینده نقش‌های اصلی به‌جای کلودیا کاردیناله، آوا گاردنر، الیزابت تیلور، اینگرید برگمن، ایوت میمی‌یوکس، لی رمیک، الکه زومر، فخری خوروش، ایرن، کتایون، آرام، پوری بنایی و… بوده‌است. همراه فیگار با نوشتار قابی ارزشمند از دورهمی زنان مشهور قبل از انقلاب بمانید.

بهترین فیلم های ایرانی در وبسایت IMDb در پلتفرم فیلم نت [+جزئیات]

بیوگرافی فهیمه راستکار (زادهٔ ۲۹ اسفند ۱۳۱۲– درگذشتهٔ ۲ آذر ۱۳۹۱) دوبلور و هنرپیشه تئاتر، سینما و تلویزیون اهل ایران بود.

اولین نقشی که حرف زد، به‌جای ایرنه پاپاس در فیلم «تئودورا» به سرپرستی ابوالقاسم رضایی در استودیو ایران فیلم (خانه سینمای ایران فعلی) بود. سپس در همان استودیو در نسخهٔ روسی «اُتِللو» به سرپرستی هوشنگ لطیف‌پور، به نقش دزدمونا (با بازی ایرینا اسکوبتسه‌وا) گویندگی کرد که دوبلهٔ این فیلم از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بود و مورد توجه قرار گرفت. در سال ۱۳۳۶ به دعوت آلکس آقابابیان، همراه با منوچهر زمانی، ناهید بوستانی و محمدرضا زندی، برای دوبله به فارسی فیلم‌ها به ایتالیا عزیمت کرد و به مدت چهار سال در آن کشور به دوبلاژ مشغول شد. همراه فیگار با نوشتار قابی ارزشمند از دورهمی زنان مشهور قبل از انقلاب بمانید.

بهترین فیلم های ایرانی نتفلیکس ؛ شبکه‌ی محبوب آمریکایی در تسخیر سینمای ایران

بیوگرافی نوشابه امیری (متولد ۱۳۳۱) گوینده و روزنامه‌نگار ایرانی است.

او از ۱۰ سالگی (سال ۱۳۴۱) وارد رادیو و ۱۸ سالگی (سال ۱۳۴۹) به‌طور حرفه‌ای وارد دوبله شد. از کارهای پر آوازهٔ او، می‌توان به دوبلهٔ «لوسین» در کارتون بچه‌های آلپ، «کُنا» در کارتون سرندیپیتی، «استرلینگ» در رامکال و «جک» در خانواده دکتر ارنست اشاره کرد.

بهترین فیلم های جنگی ایرانی تاریخ سینما + [1402 و تمام دوران]

بیوگرافی مهین برزویی (زادهٔ ۱۳۲۸) صداپیشه و بازیگر ایرانی است.

ویژگی صدای برزوئی گویندگی نقش‌های کودک، خانم‌های جوان و پیرزن‌های چاق است. از نقش‌های شاخص دوبلاژ او می‌توان به سریال سال‌های دور از خانه (در نقش عروس اوشین) و فیلم‌های سینمایی آناستازیا، کلاغ زرد، و بچه‌های راه‌آهن اشاره کرد. همچنین در کارتون‌های پسرشجاع (در نقش خانم کوچولو)، سفرهای کومان (در نقش خواهر کوتو، دختر همراه گروه کومان) به گویندگی پرداخته‌است. همراه فیگار با نوشتار قابی ارزشمند از دورهمی زنان مشهور قبل از انقلاب بمانید.

بهترین فیلم های طنز ایرانی تاریخ سینما + [1402، 1401 و تمام دوران]

بیوگرافی مهین بزرگی با نام اصلی فاطمه ابوالقاسم تبریزی (زادهٔ ۱۵ خرداد ۱۳۰۷، تهران – درگذشتهٔ ۲۳ خرداد ۱۳۸۸، تهران) دوبلور، بازیگر و گوینده رادیو اهل ایران بود.

مهین بزرگی جزو اولین گویندگان زن در عرصهٔ دوبله بود. تخصص مهین بزرگی در صداپیشگی، تیپ‌گویی بود و همچون آذر دانشی و بدری نوراللهی به‌جای زنان مسن و میان سال حرف می‌زد. وی عمدتاً به‌جای پروین سلیمانی و زنان مقتدر صحبت می‌کرد. همزمان با دوبله، از سال ۱۳۴۲ صدای او در برنامه‌های «داستان شب» رادیو شنیده می‌شد و در سایر نمایش‌های رادیویی نیز حضور داشت. همراه فیگار با نوشتار قابی ارزشمند از دورهمی زنان مشهور قبل از انقلاب بمانید.

بهترین فیلم های اجتماعی ایرانی تاریخ سینما + [1402 و تمام دوران]

بیوگرافی مینو غزنوی (زادهٔ ۴ تیر ۱۳۳۱) دوبلور ایرانی است. او خواهر منصور غزنوی، دیگر دوبلور ایرانی است.

گویندگی به‌جای شخصیت‌های یانگوم در سریال جواهری در قصر، بانو جانگ در سریال دونگ یی، هانیکو در سریال داستان زندگی، هو سن‌نیان در سریال جنگجویان کوهستان، کایو در سریال سال‌های دور از خانه، یوکیکو در سریال از سرزمین شمالی، اِما در سریال لبهٔ تاریکی، اُلیویا در سریال قصه‌های جزیره، زهرا و فاطمه (کتایون ریاحی) در سریال‌های پدرسالار و پهلوانان نمی‌میرند،

قطام (ویشکا آسایش) در سریال امام علی، هلن (مهتاب کرامتی) در سریال مردان آنجلس، حمیرا (سارا خوئینی‌ها) در سریال معصومیت ازدست‌رفته، فلرتیشیا در کارتون ماجراهای گالیور، ماسکی در کارتون معاون کلانتر، انریکو در کارتون بچه‌های مدرسه والت، کلارا در کارتون مهاجران، مادر پرین در کارتون باخانمان از جمله کارهای مینو غزنوی در زمینهٔ گویندگی محسوب می‌شوند.

جهت خواندن اخبار درباره چهره‌ها به دسته اخبار سلبریتی و اخبار هنرمندان ترکیه مراجعه کنید. در ادامه حتما نظر خود را در خصوص این خبر برای ما کامنت کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *