قصه تلخ متولد شدن آهنگ فرنگیس از زبان سیاوش قمیشی + [ویدیو]

ویدیویی از قصه‌ تلخ آهنگ فرنگیس از زبان سیاوش قمیشی در ادامه ببینید. قمیشی در این ویدیو از ماجرای متولد شدن آهنگ به یاد ماندنی فرنگیس روایت می‌کند.

قصه‌ تلخ آهنگ فرنگیس از زبان سیاوش قمیشی

متن آهنگ فرنگیس سیاوش قمیشی

آسمون بارون میباره

میخونم

آخ که دیگه فرنگیس

عشق تو داغونم کرد

به کی بگم که چشمات

تو غصه زندونم کرد

دلم شده دیوونه

خدا خودش میدونه

کوچه دلش میگیره

سکوتشو میشکونه

پنجره ها با فریاد

میگن کی باز میخونه

میخونم

آخ که دیگه فرنگیس

عشق تو داغونم کرد

دانلود آهنگ فرنگیس سیاوش قمیشی

قصه تلخ متولد شدن آهنگ فرنگیس


سیاوش قمیشی (زادهٔ ۲۱ خرداد ۱۳۲۴ در اهواز)، موسیقی‌دان، آهنگساز، خواننده و ترانه‌سرای ایرانی ساکن لس آنجلس است. قمیشی تاکنون ۱۸ آلبوم رسمی موسیقی و ۲۸ تک‌آهنگ و یک موسیقی فیلم، منتشر کرده‌است.

او تاکنون آهنگ‌های موفق بسیاری را برای خوانندگان پاپ ایرانی، ساخته‌است و نخستین هنرمند ایرانی است که توانسته‌است برای یک آهنگ، هر چهار بخش اصلی آن یعنی ترانه، آهنگ، تنظیم و خوانندگی را خود به تنهایی انجام بدهد. او در وب‌سایت شخصی‌اش، خود را پایه‌گذار سبک موسیقی ترنس در ایران، معرفی کرده‌است. وی در میان هوادارانش به مرد بارانی، مشهور می‌باشد.

بسیاری از ترانه‌هایی که سیاوش قمیشی، آهنگسازی آن‌ها را بر عهده داشته‌است، دارای تنظیم متفاوتی نسبت به دیگر آهنگ‌های ایرانی هم‌زمان خود بوده‌اند چرا که او سلیقه و سخت‌گیری خاصی بر روند تنظیم‌های آهنگ‌های خود دارد. در میان تنظیم کنندگان، او با افرادی همچون استیو مک کرام، اروین خاچیکیان، رامون عبدیشو، آندرانیک، کاظم عالمی، ناصر چشم‌آذر، فرد میرزا، محمد مقدم، نوید نحوی، الن جی ناظریان، ایمان فروتن، مسعود فولادی، الیاس شیرزاد و بهروز لطفی پور همکاری کرده‌است.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *