اظهارات دیوید فینچر در جشنواره فیلم ونیز درباره قاتل ؛ می‌خواهم با دیدنش مضطرب شوید

دیوید فینچر در جشنواره فیلم ونیز درباره فیلم “قاتل” (The Killer) به عنوان یک فیلم با مضمون انتقام صحبت کرده است؛ می‌خواهم با دیدن فیلم قاتل مضطرب شوید!

دیوید فینچر در جشنواره فیلم ونیز

دیوید فینچر در جشنواره فیلم ونیز :

می‌خواهم با دیدن The Killer مضطرب شوید؛ هر دو طرف اعتصاب را درک می‌کنم. امیدوارم که یک نفر این فیلم را ببیند و وقتی در فروشگاه «هوم دیپو» در صف ایستاده به خاطر فردی که پشت سرش است به‌شدت مضطرب شود.

بیانیه دیوید فینچر درباره The Killer

بیانیه فینچر درباره The Killer

فیلم The Killer بر اساس رمان مصوری اثر الکسیس نولن ساخته شده است و داستان آن درباره بحران روانی یک آدمکش به بازیگری مایکل فاسبندر می‌باشد. نویسنده فیلمنامه “قاتل” اندرو کوین واکر است که قبلاً فیلم “هفت” را نوشته و در کارنامه خود دارد. جشنواره فیلم ونیز نیز اولین بیانیه رسمی فینچر در مورد این فیلم و اولین جزئیات رسمی از داستان آن را منتشر کرده است.

دیوید فینچر درباره فیلم “قاتل” با بازیگری مایکل فاسبندر، می‌گوید:

«قاتل» برای من تلاشی است برای پذیرش مفاهیمی که سال‌ها درباره داستان‌های سینمایی و روایت آن‌ها داشتم. همیشه به این فکر می‌کردم: ‘در «محله چینی‌ها» چه کاری می‌کردی؟… کمترین کار ممکن.’ این دیالوگ از فیلم «محله چینی‌ها» به بهترین شکل پیش‌زمینه قصه را تداعی می‌کند.

دیوید فینچر در جشنواره فیلم ونیز
دیوید فینچر در جشنواره فیلم ونیز

بیانیه دیوید فینچر درباره فیلم قاتل

فینچر در ادامه گفت:

از طرف دیگر، من کنجکاو بودم که درباره ژانر انتقام به عنوان یک نظام-ارائه تنش بیشتری بدانم. بنابراین وقتی آقای واکر به عنوان نویسنده به تیم پیوست و این مفاهیم و پرسش‌ها درباره قلم‌فرسایی‌ها برای باز کردن گره کور «گسترش لحظه» را کاملاً پذیرفت، من احساس کردم که باید چیزی را امتحان کنیم. زمانی که آقای فاسبندر در پاسخ به این پیشنهاد به من می‌گوید: ‘بله، بیا امتحان کنیم!’، عزم ما را جزم کرد. البته، همه ما تیلدا را می‌خواستیم. (آقای واکر با تصور او در ذهنش فیلمنامه را نوشت – اما لطفاً به خانم سویینتون نگویید، معذب می‌شود اگر بداند همه چنین احساسی درباره او دارند.)”

تصویری از فیلم The Killer ساخته دیوید فینچر منتشر شد 

داستان فیلم The Killer دیوید فینچر

در خلاصه داستان رسمی فیلم «قاتل» آمده است: یک آدمکش پس از انجام یک مأموریت که به شدت شکست می‌خورد، در تعقیب و گریزی بین‌المللی قرار می‌گیرد و تصمیم می‌گیرد با خود و کارفرمایانش مبارزه کند.

یکی از مدیران جشنواره ونیز پیش‌تر «قاتل» را با فیلم «سامورائی» (Le Samourai) به کارگردانی ژان-پیر ملویل مقایسه کرده بود و می‌گفت:

«من را به شدت به یاد «سامورائی» ملویل می‌اندازد، تقریباً مثل این است که ملویل فیلمی در سال ۲۰۲۳ ساخته است، و به نظر می‌رسد که آن فیلم را به خوبی می‌شناسد. موقعیت دوربین، حرکات، تصویربرداری. به عبارت کوتاه، فیلمی بسیار ستایش‌برانگیز است که وقتی در حال تماشایش هستید متوجه نمی‌شوید که چه فیلمی خوبی است.»

فیلم The Killer ؛ خونین‌ ترین فیلم دیوید فینچر

«آلبرتو باربرا» دبیر جشنواره ونیز نیز درباره فیلم گفته بود:

«فیلم بسیار خشن است. از ابتدا تا پایان نفس‌گیر است. مایکل فاسبندر عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد.»

«اریک مسراشمیت» که با فیلم «منک» (Mank) که فینچر را به برنده جایزه اسکار رساند و سابقه فیلمبرداری در برخی از قسمت‌های «شکارچی ذهن» (Mindhunter) را دارد، در این فیلم با فینچر همکاری کرده است. همچنین، «ترنت رزنر» و «اتیکاس راس» که در چهار پروژه دیگر از جمله «شبکه اجتماعی» (The Social Network) در سال ۲۰۱۰ با فینچر همکاری کرده بودند، مسئول موسیقی متن فیلم «قاتل» هستند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص اظهارات دیوید فینچر در جشنواره فیلم ونیز درباره فیلم قاتل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *