نیکو یاماموتو کارگردان معروف استودیوی جیبلی درگذشت + بیوگرافی

خبر درگذشت نیکو یاماموتو ، یکی از تأثیرگذارترین کارکنان و کارگردانان هنری بخش استودیوی جیبلی که از سرطان رنج می‌برد، چندی پیش به انتشار رسید.

شب گذشته، نیکو یاماموتو، کارگردان مشهور هنری انیمیشن‌ها و انیمه‌های استودیوی جیبلی، که به خاطر کار بر روی فیلم‌های مختلف این استودیو شهرت داشت، بر اثر سرطان درگذشت.

درگذشت نیکو یاماموتو

نیکو یاماموتو کارگردان معروف استودیوی جیبلی درگذشت

Nizo Yamamoto، کارگردان هنری مشهور انیمیشن که به خاطر مشارکت‌های زیبایش در پروژه‌های انیمیشنی متعدد از جمله فیلم‌های استودیو جیبلی شهرت داشت، چندی پیش درگذشت. پسر جوان یاماموتو، تاکائو، این خبر را در X (که قبلا توییتر نامیده می‌شد) به اشتراک گذاشت. تاکائو همچنین فاش کرد که یاماموتو تا اواخر عمرش بر روی انیمه‌های جدید جیبلی کار می‌کرد. یاماموتو 70 ساله بود و از سرطان معده رنج می‌برد.

 

درگذشت نیکو یاماموتو
مرگ نیکو یاماموتو

مرگ کارگردان هنری مدفن های کرم شب تاب

درگذشت نیکو یاماموتو
درگذشت کارگردان استودیوی جیبلی

یاماموتو که در 27 ژوئن 1953 در شهر گوتو، استان ناکازاکی، ژاپن متولد شد و مسیر خلاقانه‌ای را برای حرفه‌اش شدن طی کرد. او که در ابتدا معماری خوانده بود، در نهایت اشتیاق خود را به هنرهای زیبا در توکیو پیدا و در آنجا شروع به ساخت هنر پس زمینه برای پروژه‌های انیمه کرد.

پروژه‌های اولیه او شامل همکاری با کارگردانان مشهور هایائو میازاکی و ایسائو تاکاهاتا در مجموعه‌هایی مانند حمله به فردا و پسر آینده کانن بود. با تأسیس استودیو جیبلی توسط میازاکی، تاکاهاتا، یاسویوشی توکوما و تهیه کننده توشیو سوزوکی، مهارت‌های چشمگیر یاماموتو خانه‌ای برای نمایش مهارت‌های خود در فیلم‌های انیمیشنی ارزشمند و تحسین شده پیدا کرد.

یاماموتو به عنوان مدیر هنری در آثار نمادینی مانند لاپوتا: قلعه در آسمان، مدفن‌های کرم شب تاب و پرنسس مونونوکه خدمت کرد. هنر او همچنین پس زمینه عناوینی مانند Only Yesterday , Whisper of the Heart , و Spirited Away را زیبا کرده است.

سبک گرافیکی یاماموتو که با نقاشی‌های واقعی و گرم از ابرها مشخص می‌شود. نمایشگاه سراسری موزه آثار او در حال حاضر در موزه هنر شهرداری هاماماتسو به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه با جذب بیش از 900000 بازدیدکننده در سراسر ژاپن، تا 10 سپتامبر ادامه خواهد داشت.

درگذشت کارگردان استودیوی جیبلی

بیشتر بخوانید:

جهت خواندن اخبار درباره چهره‌ها به دسته اخبار سلبریتی و اخبار هنرمندان ترکیه مراجعه کنید. در ادامه حتما نظر خود را در خصوص این خبر برای ما کامنت کنید.

دیدگاه شما در خصوص درگذشت نیکو یاماموتو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *