مایکل کین بازیگر سرشناس بریتانیایی اعلام بازنشستگی کرد!

روز گذشته مایکل کین ، بازیگر بزرگ بریتانیایی، به صورت رسمی اعلام بازنشستگی کرد. این بازیگر کهنه‌کار، بیش از هفتاد سال در سینما فعالیت کرد.

«مایکل کین»، بازیگر با سابقه و 90 ساله بریتانیایی، به تازگی اعلام کرد که پس از انتشار آخرین فیلم خود به طور رسمی از دنیای حرفه‌ای بازیگری بازنشسته خواهد شد. او در مصاحبه‌ای با سایت «BBC»، درباره این موضوع صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های کریستوفر نولان تا سال 2023

مایکل کین بازیگر سرشناس بریتانیایی اعلام بازنشستگی کرد!

«مایکل کین» تاکنون برنده جوایزی مانند «اسکار»، «بفتا» و «گلدن گلوب» شده و کارنامه‌ی حرفه‌ای او بسیار غنی و گسترده است. او در فیلم‌هایی مانند «زولو»، «جابجایی ایتالیایی»، «میان ستاره‌ای» و سری فیلم‌های «شوالیه تاریکی» در نقش «آلفرد پنی‌ورث»، به عنوان بازیگر حضور داشته است.

مایکل کین

او درباره تصمیم خود گفت:

من تمایل دارم که بازنشسته شوم و به آرزوی خود برسم. اکنون زمان مناسبی است تا این تصمیم را اتخاذ کنم. وقتی به گذشته نگاه می‌کنم، متوجه می‌شوم که در برخی از فیلم‌ها، نقش اصلی را بازی کرده‌ام و این نقش‌ها نظرات مثبت بسیاری از منتقدان را به همراه داشته است. به خودم افتخار می‌کنم.

«مایکل کین» در طول هفت دهه فعالیت حرفه‌ای خود، در بیش از 160 فیلم حضور داشته که این آمار بسیار چشمگیری است. بازنشسگی مایکل کین پس از هنرنمایی در آخرین فیلم‌اش رخ خواهد داد. این فیلم، «The Great Escaper» نام دارد که در تاریخ 6 اکتبر 2023 (11 مهر 1402) اکران شد. او نقش «برنارد جردن»، یک سرباز واقعی از جنگ جهانی دوم را بازی می‌کند.

«مایکل کین»، که با نام اصلی «موریس جوزف میکلوهایت» شناخته می‌شود، در تاریخ 14 مارس 1933 (23 اسفند 1311) به دنیا آمده است. او برنده جوایز مختلفی از جمله دو جایزه اسکار، یک جایزه فیلم آکادمی بریتانیا، سه جایزه گلدن گلوب و یک جایزه انجمن بازیگران سینما شده است.

بیشتر بخوانید:

منبع: The Guardian


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *