بهترین فیلم های درام 2023 ؛ جدیدترین فیلم های درام 2023

درام، به عنوان یکی از اصلی‌ترین ژانرهای سینما، درونمایه اکثر آثار جهان است و واژه “درام” به معنای نمایش است. با ما و معرفی بهترین فیلم های درام 2023 بمانید.

آثار درام نه به جدیت و غم انگیزی تراژدی تمایل دارند، نه به لطافت و شادی طنز. این ژانر به صورت متنوعی در سبک‌های مختلف شکل می‌گیرد و اغلب با ژانرهای دیگر ادغام می‌شود. به همین دلیل، درام در سینما دارای طرفداران زیادی است. همچنین، سال 2023 نیز مانند سال‌های دیگر، فیلم‌های درامی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد که در سبک‌های مختلف ساخته شده‌اند. در این مقاله، تیم تحریریه‌ی فیگار قصد دارد تا با بررسی‌هایی که انجام داده بهترین فیلم درام 2023 را به شما معرفی کند.

بهترین فیلم های درام 2023

جدیدترین فیلمهای سینمایی درام ۲۰۲۳

بهترین فیلم های درام جهان، آن‌هایی هستند که از دل زندگی افراد بیرون کشیده شده و به رشته تحریر و سپس بر پرده سینما رفته‌اند. فیلم‌های درام اغلب ملموس‌تر از سایر ژانرها هستند، زیرا تخیل و تعلق در آن‌ها حس نمی‌شود و می‌توان آن‌ها را بهتر درک کرد.

در گذشته، در بخش معرفی فیلم فیگار، بهترین فیلم های عاشقانه دنیا را مورد بررسی قرار دادیم. اگر به سبک‌های اینچنینی علاقه‌مند هستید، حتماً آن را مطالعه کنید. با بررسی‌هایی که انجام شده است متوجه شده‌ایم که فیلم های درام عاشقانه 2023 نیز میان مخاطبین جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند و طرفداران خاص خود را دارند.

در این سری از نقد و بررسی‌های فیگار، سعی کردیم بهترین فیلم های درام ۲۰۲۳ را براساس محبوبیت معرفی و فیلم‌هایی را گلچین کنیم که در میان فیلم های درام ۲۰۲۳ امتیاز نسبتا بهتری داشته باشند. البته، قطعاً فیلم‌های درام دیگری نیز وجود دارند که می‌توان به این لیست اضافه کرد، پس لطفاً نام فیلم‌های پیشنهادی خود را با ما و کاربران به اشتراک بگذارید.

Oppenheimer

جدیدترین فیلم های درام

  • تاریخ انتشار: 21 ژوئیه 2023 (30 تیر 1402)
  • کارگردان: کریستوفر نولان (Christopher Nolan)
  • بازیگران: کیلین مورفی، امیلی بلانت، مت دیمون، رابرت داونی جونیور، فلورنس پیو
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 8.6
  • کشور سازنده: بریتانیا، آمریکا

اوپنهایمر، یک فیلم بریتانیایی آمریکایی در ژانر حماسی زندگینامه‌ای به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی کریستوفر نولان است که در سال ۲۰۲۳ اکران شد. نولان فیلم‌نامه این فیلم را بر اساس کتاب پرومته آمریکایی، پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر به رشته تحریر درآورده است.

داستان فیلم درباره زندگی رابرت اوپنهایمر، فیزیکدان نظری آمریکایی است که به عنوان «پدر بمب اتمی» شناخته شده‌است. کیلین مورفی نقش اوپنهایمر را در فیلم بازی خواهد کرد. امیلی بلانت، رابرت داونی جونیور و مت دیمون نیز به‌ترتیب در نقش کاترین اوپنهایمر، لوئیس اشتراوس و لسلی گرووز حضور دارند.

همچون آثار قبلی نولان، اوپنهایمر نیز با فرمت ۷۰ میلی‌متری و به صورت آی‌مکس ساخته شد. نولان بعد از نزدیک به دو دهه همکاری و ساخت ۹ فیلم برای برادران وارنر به علت اختلاف در زمینه اکران سینمایی با این شرکت قطع همکاری کرد. بعد از انجام مذاکرات، یونیورسال پیکچرز حق ساخت و پخش جهانی فیلم را خرید. شاید بتوان این فیلم را یکی از بهترین فیلم های درام 2023 دانست.

بیشتر بخوانید: نقد فیلم اوپنهایمر 2023 ؛ فیلمی دیالوگ‌محور و دیگر هیچ؟!

Tetris

بهترین فیلم های درام 2023

  • تاریخ انتشار: 2023
  • کارگردان: Jon S. Baird
  • بازیگران: Stars، Taron Egerton، Mara Huf و Miles Barrow
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.4
  • کشور سازنده: آمریکا

تتریس (Tetris) یک فیلم دلهره‌آور زندگی‌نامه‌ای به کارگردانی جان اس. برد است که در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۳ از طریق اپل تی‌وی پلاس منتشر شد.

داستانی واقعی درباره نبرد حقوقی پرمخاطره برای بدست آوردن حقوق مالکیت معنوی بازی تتریس!

در سال 1988، هنک راجرز از Bullet-Proof Software جدیدترین بازی ویدیویی خود را در نمایشگاه Consumer Electronics در لاس وگاس به بازار عرضه کرد. او در آنجا شیفته بازی تتریس می‌شود که توسط برنامه‌نویس شوروی الکسی پاجیتنوف، که برای ELORG دولتی در اتحاد جماهیر شوروی کار می‌کند، ساخته شده است.

راجرز به یکی از مدیران بانک توضیح می‌دهد که رابرت استین از نرم‌افزار آندرومدا، حقوق جهانی مجوز تتریس را از ELORG دریافت کرده است، و قراردادی را با سرمایه‌دار رسانه‌ای رابرت ماکسول و پسرش، مدیرعامل Mirrorsoft، کوین ماکسول، امضا کرده است که به آنها اجازه می‌دهد در ازای مبادله، تتریس را توزیع کنند. برای حق امتیاز بازی در همین حال، نماینده Mirrorsoft در CES حقوق تتریس را در ژاپن برای رایانه های شخصی، کنسول و بازی‌های آرکید به راجرز فروخته بود.

شاید باور نکنید که وقتی این فیلم درام جدید 2023 را می‌بینید آنجنان غرق در ریتم بالا و پر از هیجانش می‌شوید که سختی‌های زندگی خود را فراموش خواهید کرد.

Beau Is Afraid

بهترین فیلم های درام 2023

  • تاریخ انتشار: 21 آوریل 2023 (1 اردیبهشت 1401)
  • کارگردان: آری استر (Ari Aster)
  • بازیگران: واکین فینیکس، ناتان لین، پتی لوپن  ایمی رایان، کیلی راجرز
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 6.8
  • کشور سازنده: آمریکا

بیو می‌ترسد به عنوان یکی از بهترین فیلم های درام 2023 ، یک فیلم کمدی ترسناک سوررئالیستی آمریکایی به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی آری آستر است. در این فیلم واکین فینیکس، ناتان لین، پتی لوپن، ایمی رایان، کیلی راجرز، پارکر پوزی، استیون مک‌کینلی هندرسون، هیلی اسکوایرز، مایکل گاندولفینی، زوئی لیستر-جونز و ریچارد کیند به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم توسط ای۲۴ در سومین همکاری این شرکت با استر، پس از موروثی (۲۰۱۸) و میدسامر (۲۰۱۹) تولید شده‌است.

این فیلم به‌عنوان یک فیلم ترسناک سوررئالیستی در طول چند دهه، میان فیلم های درام جدید 2023 خوش درخشیده است؛ مردی به شدت مضطرب اما خوش رو که رابطه بدی با مادر خود دارد و هرگز پدرش را نشناخته‌است. مادرش می‌میرد، او به خانه‌ای قدیمی سفر می‌کند و در راه خود تهدیداتی ماوراءطبیعی را تجربه می‌کند.

نقد و بررسی فیلم Beau Is Afraid ؛ ادیسه حماسی و سورئال بیماری پارانویا

Inside

بهترین فیلم های درام 2023
بهترین فیلم های درام 2023
  • تاریخ انتشار: 10 مارس 2023 (19 اسفند 1401)
  • کارگردان: واسیلیس کاتسوپیس (Vasilis Katsoupis)
  • بازیگران: ویلم دفو، جین برووئتس، الیزا استویک
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 5.5
  • کشور سازنده: بلژیک، آلمان، یونان

درون یک فیلم ترسناک روانشناختی به کارگردانی واسیلیس کاتسوپیس (در نخستین کارگردانی فیلم بلند خود) است. در این فیلم ویلم دفو در نقش اصلی ظاهر می‌شود.

«درون» داستان نِمو را روایت می‌کند، یک دزد آثار هنری که پس از اینکه دزدی او طبق برنامه پیش نمی‌رود، در یک پنت هاوس در نیویورک به دام افتاده‌است. او که با چیزی جز آثار هنری گران‌بها در درون یک عمارت مدرن زندانی می‌شود، باید از تمام پتانسیل ذهنی خود برای زنده‌ماندن استفاده کند. این فیلم می‌تواند در این لیست به عنوان یکی از بهترین فیلم های درام 2023 به علت مطرح شدن مفهوم هنر در دل فیلم مهم باشد.

نقد فیلم درون 2023

Killers of the Flower Moon

بهترین فیلم های 2023

  • تاریخ اکران: مه 2023 (اردیبهشت/خرداد 1402)
  • نام فارسی: قاتلان ماه کامل
  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • ستاره ها: لئوناردو دی کاپریو، جسی پلمونس، رابرت دنیرو
  • ژانر: درام، جنایی، تاریخی

قاتلان ماه گل درام جنایی وسترن به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مارتین اسکورسیزی به عنوان یک فیلم درام خارجی ۲۰۲۳ به‌زودی اکران‌ می‌شود. فیلم‌نامهٔ آن را اریک راث بر اساس کتابی به همین نام اثر دیوید گرن نوشته است که به داستان واقعی قتل‌های زنجیره‌ای ایالت اکلاهما در دههٔ ۱۹۲۰، به دنبال کشف نفت در زمین‌های قبیلهٔ سرخ‌پوستِ اوسیج‌‌ها می‌پردازد.

لئوناردو دی‌کاپریو، رابرت دنیرو، جسی پلمونس و لیلی گلداستون در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. قاتلان ماه گل ششمین همکاری اسکورسیزی و دی‌کاپریو و دهمین همکاری اسکورسیزی و دنیرو است.

فیلم قاتلان ماه گل یکی از جدیدترین آثار مارتین اسکورسیزی است که در لیست بهترین فیلم های 2023 قرار می‌گیرد. این فیلم با الهام از کتابی با همین نام و به قلم دیوید گرن (David Grann) ساخته شده. داستان این فیلم در دهه 1920 میلادی روایت می‌شود و درباره قبیله‌ای در شمال شرقی اوکلاهمای آمریکا است که به طرز مرموزی به قتل می‌رسند.

این مسئله باعث جلب توجه FBI می‌شود و یک مأمور جوان به دنبال حل معمای این قتل‌ها می‌گردد. فیلم قاتلان ماه گل مورد انتظارترین فیلم درام 2023 است. سوال اینجاست که آیا این فیلم می‌تواند به یکی از بهترین فیلم های درام 2023 تبدیل شود یا خیر!

Creed III

بهترین فیلم های جدید در سال 2023
بهترین فیلم های درام 2023
  • تاریخ انتشار: 3 مارس 2023 (12 اسفند 2023)
  • کارگردان: مایکل بی. جوردن (Michael B. Jordan)
  • بازیگران: مایکل بی. جوردن، تسا تامپسون، جاناتان میجرز، وود هریس
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.1
  • کشور سازنده: آمریکا

کرید ۳ (Creed III) یک فیلم ورزشی و درام آمریکایی آماده اکران به کارگردانی و بازی مایکل بی. جردن (در اولین کارگردانی خود)، بر اساس فیلمنامه‌ای از کینان کوگلر و زک بایلین، و بر اساس طرح کلی داستانی از رایان کوگلر است.

این دنباله‌ای بر فیلم کرید ۲ (۲۰۱۸) محسوب می‌شود. و اولین فیلم این مجموعه بدون بازی سیلوستر استالونه در نقش راکی ​​است.

آدونیس کرید که هنوز در دنیای بوکس جایگاه برجسته‌ای دارد، در زندگی حرفه‌ای و خانوادگی‌اش هم پیشرفت می‌کند. اما وقتی دامیان، دوست دوران کودکی‌ او و اعجوبه بوکس سابق، پس از گذراندن دوران زندان به رینگ برمی‌گردد، ماجرایی جدید از راه می‌رسد. رویارویی این دو دوست سابق، چیزی بیش از یک مبارزه در رینگ بکس است.

Babylon

بهترین فیلم جدید
بهترین فیلم های درام 2023
  • کارگردان: Damien Chazelle
  • بازیگران: Brad Pitt, Margot Robbie, Diego Calva
  • تاریخ اکران: ۱۶ دی ۱۴۰۱

بابیلون یک فیلم آمریکایی رو به اکران در ژانر درام تاریخی به نویسندگی و کارگردانی دیمین شزل با بازی برد پیت و مارگو رابی در نقش جان گیلبرت و کلارا بو است. توبی مگوایر به عنوان تهیه‌کننده اجرایی فعالیت می‌کند و در نقش مکمل به عنوان چارلی چاپلین ظاهر می‌شود. این فیلم توسط پارامونت پیکچرز در تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۲۲ منتشر شد.

فیلم سینمایی «بابیلون» یک کمدی-درام تاریخی است که طی دهه ۱۹۲۰ جریان دارد؛ دوره عبور از سینمای صامت و رسیدن به سینمای ناطق. داستان فیلم به ظهور و سقوط چند چهره‌ جاه‌طلب و رویاپرداز در چنین دوره‌ای از تاریخ هالیوود می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی فیلم Babylon ؛ آشفته بازاری برای هیچ!

دیمین شزل کارگردان این فیلم سینمایی را برای ساخت آثار شاخص و مشهوری چون «ویپلش» (Whiplash) و «لا لا لند» (La La Land) می‌شناسیم؛ دو فیلمی که برای این هنرمند تحسین گسترده و جوایز مهم سینمایی را در پی داشتند.

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های درام 2023 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *