آخرین اخبار: عامل مرگ مهسا امینی مشخص شد [29 شهریور]

نتایج بررسی اولیه پزشکی قانونی درباره علت فوت مهسا امینی نشان می‌دهد که وی به علت سکته قلبی فوت کرده است. اما همچنان سوال عامل مرگ مهسا امینی باقیست.

فوت مهسا امینی تأیید شد/ دستور رئیس‌جمهور به وزیر کشور برای بررسی فوری و دقیق ماجرا/ وزیر کشور:

علت دقیق فوت را اعلام می‌کنیم

معاون زنان:

دائم لایحه حفظ کرامت زنان را از مجلس پیگیریم

فوری: عامل مرگ مهسا امینی مشخص شد [+عکس]

مرگ مهسا امینی در مرکز پلیس تهران با واکنش‌های متعددی روبرو شد. در چند روز اخیر نام مهسا امینی در هر محفلی شنیده می‌شود و اکنون همه منتظر هستند که واقعیت را جزء به جزء بدانند. روزنامه‌های صبح ایران (اصولگرا و اصلاح‌طلب) هر کدام با مطالب جداگانه‌ای به مرگ مهسا امینی پرداخته‌اند.

یک منبع آگاه گفت:

مهسا امینی به دنبال ایست قلبی توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد و پس از احیا در فاصله 2 ساعت، 2 مرتبه دیگر نیز ایست قلبی کرده که مجدداً احیا شده است.

پیکر مهسا امینی برای انجام آزمایش های پزشکی و کالبدشکافی، امروز تحویل پزشکی قانونی شد و این مجموعه پس از انجام آزمایش های لازم و کالبد گشایی، نتیجه را به مراجع قضایی اعلام خواهد کرد.

بنا بر این گزارش، دادستانی تهران یک هیأت تحقیق و تفحص برای بررسی ابعاد مختلف این موضوع تشکیل داده و همچنین در وزارت کشور نیز کارگروه ویژه ای برای بررسی علت و جزئیات حادثه تشکیل شده است.

روزنامه آرمان ملی نوشت:

روزانه زنان و دختران بسیاری توسط گشت ارشاد (گشتی که مسئول امر به معروف و نهی از منکر زنان و دختران ایرانی در بحث پوششان است) بازداشت می‌شوند. بازداشت مهسا (ژینا) امینی به این علت خبرساز شد که او روز سه‌شنبه 22 شهریور ماه سال جاری، در فاصله زمانی دو ساعتی که تحت بازداشت و نظارت نیروهای امنیتی پلیس بود و مسئولیت سلامت جانش به عهده این نیروها، دچار مرگ مغزی شد. و روز جمعه از بیمارستان کسری تهران که در نزدیکی خیابان وزرا (محل بازداشت او) واقع شده، خبر رسید که به‌طور کامل هوشیاری خود را از دست داده و آن سه درصدی هم که پزشکان احتمال می‌دادند زنده بماند، افاقه نکرده است.

کسانی که به مرگ این دختر جوان کُرد، حساس شده‌اند و شمارشان هم کم نیست، می‌خواهند بدانند چرا مهسا که به گفته خانواده‌اش بدنی سالم داشت، باید در فاصله زمانی کوتاهی کارش به مرگ مغزی کشیده شود. البته پلیس هم واکنش‌هایی نشان داد و فیلم‌هایی از دوربین مداربسته‌اش در جایی که مهسا حضور داشت، منتشر کرد اما به نظر نمی‌رسد که این تصاویر مردم را راضی کرده باشد.

پیش از این رسانه‌های ضدانقلاب علت فوت را ضرب و شتم توسط پلیس اعلام کرده بودند اما ساعاتی قبل پلیس ویدئویی از دوربین مداربسته در لحظه از حال رفتن وی منتشر و اعلام کرد هیچ برخورد فیزیکی با او انجام نشده است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، که در سفر ازبکستان به سر می‌برد، پیرو انتشار اخباری درباره اتفاقات رخ داده برای یک خانم جوان، به وزیر کشور دستور داد، علت و جزئیات حادثه را با فوریت و دقت به صورت ویژه بررسی و نتیجه را گزارش کند.

اخبار بیشتر:


One thought on “آخرین اخبار: عامل مرگ مهسا امینی مشخص شد [29 شهریور]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *