بهترین کمیک های تانوس ؛ این بیگانه بنفش از کجا آمد و چه می‌خواهد؟

تانوس یکی از نمادین‌ترین و بهترین شرور های مارول در کمیک‌های مارول است. پس در ادامه به معرفی و بررسی بهترین کمیک های تانوس خواهیم پرداخت.

همزمان که فاز چهارم دنیای سینمایی مارول درحال پیشرفت است، سخت است که با حسرت به گذشته و حماسه ابدیت نگاه نکنیم. این حماسه در 23 فیلم جریان داشت و خیلی آرام تانوس را به عنوان تهدیدی بسیار بزرگ برای تمام جهان معرفی کرد.

بهترین کمیک های تانوس

این بیگانه بنفش از کجا آمد و چه می‌خواهد؟

شما می‌توانید فهرست بهترین کمیک های تانوس را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین کمیک های تانوس
بهترین کمیک های تانوس

تانوس در بسیاری از بهترین کمیک های مارول تاریخ به عنوان شخصیت شرور داستان ظاهر شده است. با توجه به تعداد زیاد کمیک‌هایی که تانوس شرور آن بوده است، تشکیل لیست برترین کمیک بوک های تانوس کمی دشوار است. با این حال، ما به معرفی و بررسی برخی از بهترین‌ آن‌ها پرداختیم. پس تا پایان این نوشتار با فیگار همراه باشید.

The Magus Saga

بهترین کمیک های تانوس
آدام وارلاک و تانوس در کمیک The Magus Saga

آدام وارلاک یکی از مهم‌ترین و قدرتمندترین شخصیت های کیهانی مارول است. او در کمیک حماسه ماگوس، با نسخه‌ای شیطانی از خودش رو به رو می‌شود. این داستان جنبه دو قطبی روان او را به مخاطبان نشان می‌دهد.

تانوس و وارلاک رابطه پیچیده‌ای دارند که در دنیای سینمایی مارول اصلاً به آن پرداخته نشده است. این کمیک به خوبی رابطه میان شخصیت‌های گوناگون را مشخص می‌کند و برای اولین بار از گامورا، دختر تانوس رونمایی می‌کند. این حماسه با جمع‌آوری سنگ‌های ابدیت به پایان می‌رسد که یکی از دستاوردهای بزرگ تانوس است.

بیشتر بخوانید:

Marvel Universe: The End

بهترین کمیک های تانوس
تانوس در کمیک Marvel Universe: The End

کمیک کراس اور 6 شماره‌ای Marvel Universe: The End، یکی از بهترین کمیک بوک های تانوس است. اما علاوه بر تانوس، کاملاً مفصل به پیشینه و منشاء سلستیال‌ها می‌پردازد. داستان این کمیک، در رابطه با بازگشت فرعون فاسد مصری، آخناتون به زندگی، تلاشش برای تسخیر زمین و جهان است. اما این بار، تانوس و دکتر دووم به دیگر ابرقهرمانان زمین می‌پیوندند تا با سفر در زمان، تاریخ را بازنویسی کنند.

کمیک Marvel Universe: The End کاملاً در شخصیت تانوس عمیق می‌شود. او نشان می‌دهد که دوست دارد همیشه حق با او باشد. با این حال، در پایان داستان، تانوس چند لحظه احساسی را در کنار آدام وارلاک و لیدی دث نشان داده و خودش را فدا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

Thanos Rising

بهترین کمیک های تانوس
بهترین کمیک های تانوس

خط داستانی Thanos Rising، داستان سرگذشت تانوس و به قدرت رسیدن او را شرح می‌دهد. تانوس تصمیم می‌گیرد تا به تایتان، سیاره ویران شده است برود. او سر قبر مادرش، تمام خاطراتش را مرور می‌کند. ما نیز همراه با تانوس تمام این وقایع دردناک را مشاهده می‌کنیم.

بدون شک Thanos Rising یکی از بهترین کتاب های کمیک تانوس چرا که برای اولین بار، لقب تایتان دیوانه را از روی تانوس برداشته و به او وجهی انسانی‌تر می‌دهد. ما بیشتر به اعماق ذهن تانوس می‌رویم و برای اولین بار با منشاء این عشق وسواسی تانوس به لیدی دث آشنا می‌شویم.

بیشتر بخوانید:

The Thanos Imperative

بهترین کمیک های تانوس
تانوس بر کاور کمیک The Thanos Imperative

یکی از جاه طلبانه‌ترین کراش اورهای مارول، The Thanos Imperative است که به دلیل نقش پررنگ تانوس، در لیست برترین کمیک های تانوس نیز جای می‌گیرد. داستان اصلی، در رابطه با برخی از قهرمانان کیهانی است که نیروهای خود را برای مقابله با یک شکاف در فضا-زمان که در آن مرگ وجود ندارد، متمرکز می‌کنند.

در این داستان، تانوس به عنوان آواتار مرگ در داستان حضور می‌یابد و با اولین دشمن خود، کاپیتان مارول اصلی قرار می‌گیرد. اگرچه این خط داستانی چیز جدیدی را در رابطه تانوس به ما ارائه نمی‌دهد، اما بیشتر در مفاهیم عاشقانه میان او و مرگ می‌رود.

بیشتر بخوانید:

Annihilation

بهترین کمیک های تانوس
نگهبانان کهکشان، تانوس، گالاکتوس، موج سوار نقره‌ای، نووا و ناانسان‌های مارول در کمیک Annihilation

کراس اور عظیم Annihilation در سال 206، تمام شخصیت‌های کیهانی مارول را گردهم آورد. داستان آن در رابطه با یک ناوگان شرور بسیار بزرگ است و اکثر نیروهای عظیم، علیه آن متحد می‌شوند.

اگرچه این رویداد یکی از برترین کمیک بوک های تانوس است، اما نقش او در آن نسبتاً کوچک است. تانوس در این داستان، با کمک استار لرد بیاندر را شکست می‌دهد. او سپس با آنیهیلوس متحد می‌شود اما قبل از مرگ به دست درکس ویرانگر، جبهه خود را تغییر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

The Infinity War

بهترین کمیک های تانوس
بهترین کمیک های تانوس

به دنباله رویداد کراس اور دستکش ابدیت در سال 1991، کمیک The Infinity War داستان ماگوس، نسخه شرور آدام وارلاک را روایت می‌کند که به دنبال انتقام از وارلاک و تانوس است.

برخلاف فیلم سینمایی جنگ بینهایت، تانوس در این داستان شرور نیست. بلکه او برعکس، به عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی سعی می‌کند ماگوس را متوقف کند. داستان حتی تا جایی پیش می‌رود که تانوس خودش برای متوقف کردن ماگوس از وارلاک کمک می‌خواهد. حتی اگر نیت خیر تانوس دائمی نباشد، اما او یکی از مهم‌ترین و بهترین کمیک بوک های تانوس را رغم زد.

بیشتر بخوانید:

Infinity

بهترین کمیک های تانوس
بهترین کمیک های تانوس

خط داستانی Infinity در سال 2013 به سبک اولیه بهترین کتاب های کمیک تانوس باز می‌گردد. او درحال حمله به زمین است و همزمان انتقام جویان خارج از سیاره، تلاش می‌کنند تا در برابر نژادی بیگانه بنجگند. همچنین لازم به ذکر است که Infinity ادامه چندین خط داستانی از جمله عصر اولتران است.

تانوس آنتاگونیست اصلی این کراس اور است که کاری جز شرارت تسخیر زمین انجام نمی‌دهد. با این حال، این خط داستانی از دید چندین شخصیت دیگر، بینش‌های تازه‌ای را در مورد تایتان دیوانه به ما ارائه می‌دهد. او همچنان یک ظالم دیوانه و تشنه قدرت است اما چند نفر تفسیرهای جالبی درباره انگیزه‌های تانوس ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

Thanos Quest

بهترین کمیک های تانوس
بهترین کمیک های تانوس

سنگ‌های بینهایت جزو قدرتمندترین اشیأ در دنیای مارول هستند. کمیک Thanos Quest نیز نحوه به دست آوردن آن‌ها را توسط تانوسی که تازه احیا شده است روایت می‌کند. در این داستان، تانوس با چندین شخصیت کیهانی مهم مارول از جمله قهرمان جهان،‌ کلکسیونر و گرند مستر ملاقات می‌کند.

این بار تانوس بیشتر با استفاده از شوخ طبعی و حیله گری خود سنگ‌ها را به دست می‌آورد نه با زور و وحشیگری. او شرورهای بسیاری را فریب می‌دهد تا جایی که حتی خود مرگ تا حدودی تحت تاثیر دستاوردهایش قرار می‌گیرد. همچنین این کمیک مثدمه داستان دستکش ابدیت محبوب می‌شود که جزو مهم‌ترین کمیک‌های مارول است.

بیشتر بخوانید:

Silver Surfer: Rebirth Of Thanos

بهترین کمیک های تانوس
تانوس و موج سوار نقره‌ای در کمیک Silver Surfer: Rebirth Of Thanos

موج سوار نقره‌ای در سال 1987 و در کمیک Silver Surfer: Rebirth Of Thanos،  در مقابل تایتان دیوانه قرار گرفت. همانطور که از نام این کمیک پیداست، داستان بازگشت تایتان دیوانه به زندگی و تلاش مداوم او برای جمع آوری تمام سنگ‌های بینهایت را نشان می‌دهد. موج سوار نقره‌ای نیز با درکس ویرانگر متحد می‌شود تا از جلوی تانوس از رسیدن به هدفش را بگیرد.

همانند دیگر داستان‌های کلاسیک تانوس، تولد دوباره تانوس نیز او را به عنوان شخصیتی تماماً منفی نشان می‌دهد. او شروری است که می‌خواهد مرگ دوستش داشته باشد. این کمیک نیز اهمیت بسیار زیادی در آینده شخصیت تانوس در کمیک‌های مارول دارد.

بیشتر بخوانید:

Infinity Gauntlet

بهترین کمیک های تانوس
تانوس با تمام سنگ‌های ابدیت در کمیک دستکش ابدیت

بدون شک یکی از مهم‌ترین و عظیم کمیک‌های مارول در تاریخ، دستکش ابدیت است. البته که با محوریت تانوس در نقش اول، می‌توانیم آن را بخشی از برترین کمیک های تانوس نیز محسوب کنیم. در این داستان، تانوس تمام سنگ‌های ابدیت را جمع آوری کرده و نیمی از جهان را نابود می‌کند. از سوی دیگر، زمانی که نبیولا آن‌ها را از تانوس می‌دزدد، تانوس به وارلاک و دیگر ابرقهرمانان می‌پیوندد تا جلوی او را بگیرد.

دستکش ابدیت بهترین خط داستانی برای تانوس است. چرا که تمام جوانب این شخصیت، در این داستان دیده می‌شوند. از عقاید دیوانه وار تایتان دیوانه، تا علاقه‌اش به مرگ و عشقی بی حد به دخترانش. همچنین دستکش ابدیت اهمیت بسیاری در تاریخ مارول دارد و فیلم‌های انتقام جویان: جنگ ابدیت و انتقام جویان: پایان بازی اقتباسی آزاد از همین کمیک بوک است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین کمیک های تانوس سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با بهترین کمیک های تانوس

نژاد تانوس چیست؟

تانوس از نژاد تایتان‌ها است و در سیاره تایتان زندگی‌ می‌کرد.

چرا تانوس نیمی از جهان را نابود کرد؟

برخلاف دنیای سینمایی مارول که تانوس را فردی فیلسوف با یک ایدئولوژی منحصر به فرد نشان می‌دهد، عاشق لیدی دث بود و برای جلب رضایت او نیمی از جهان را کشت.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *