واکنش فوتبالیست ها به بازداشت حسین ماهینی کاپیتان سابق پرسپولیس

در پی بازداشت کاپیتان سابق پرسپولیس، واکنش فوتبالیست ها به بازداشت حسین ماهینی از جمله آن‌ها: سروش رفیعی و علی کریمی، مورد توجه رسانه قرار گرفت.

کاپیتان سابق پرسپولیس حسین ماهینی که در چند روز گذشته مطالبی را در جهت حمایت و تشویق به اغتشاشات در صفحات مجازی خود منتشر کرده بود روز پیش با حکم مقام قضایی دستگیر شد.

اما حسین ماهینی کیست؟ حسین ماهینی (زادهٔ ۲۵ شهریور ۱۳۶۵) بازیکن فوتبال اهل ایران است که در پست مدافع بازی می‌کند. او فوتبال را به شکل خیابانی و از کوچه‌های بوشهر آغاز کرده‌است. همچنین از دوران کودکی، به همراه پدرش، محمدحسین ماهینی، بازیکن پیشین تیم فوتبال شاهین بوشهر، فوتبال را تجربه کرد.

ماهینی، در نوجوانی، مدتی در تیم نوجوانان بسیج بوشهر، حضور داشت و پس از آن به مدت شش سال در تیم نوجوانان، امید و بزرگسالان ایران‌جوان بوشهر به ادامهٔ فوتبال خود پرداخت. ماهینی در تیرماه ۱۳۸۴، هنگامی که ۱۸ سال و نه ماه داشت، از تیم زیر ۱۹ سال ایران‌جوان بوشهر به تیم زیر ۱۹ سال استقلال اهواز پیوست و کمی بعد در شهریور همان سال، به تیم اصلی منتقل شد.

واکنش فوتبالیست ها به بازداشت حسین ماهینی

  • علی کریمی
  • مهدی مهدوی کیا
  • وریا غفوری
  • کامیابی نیا
  • محمد دانشگر
  • مهدی قائدی
  • یحیی گل محمدی
  • سروش رفیعی
  • عارف غلامی
فوتبالیست‌هایی که به بازداشت حسین ماهینی کاپیتان سابق پرسپولیس واکنش نشان دادند
واکنش فوتبالیست ها به بازداشت حسین ماهینی

علت دستگیری حسین ماهینی چیست؟ بازیکن پیشین تیم ملی ایران به دلیل “انتشار مطالبی در صفحات مجازی خود” دستگیر شده است. حسین ماهینی، بازیکن اسبق پرسپولیس که در چند روز گذشته مطالبی را در جهت حمایت و تشویق به اغتشاشات در صفحات مجازی خود منتشر کرده بود، روز گذشته با حکم مقام قضایی دستگیر شد.

جمهوری اسلامی علیه فوتبالیست های معترض به بازداشت تک تک آن‌ها می‌پردازد. واکنش فوتبالیست ها به دستگیری حسین ماهینی را در ادامه مطالعه کنید.

لیست بازیگرانی مشهوری که به علت فوت مهسا امینی کشف حجاب کردند

واکشن سلبریتی های ترکیه به ماجرای مهسا امینی

علی کریمی

 

علی کریمی در استوری اینستاگرام خود با انتشار تصویری از حسین ماهینی نوشت:

باشرف، حسین جان

مهدی مهدوی کیا

مهدوی کیا دفاع راست پیشین هامبورگ و تیم ملی ایران با انتشار تصویر حسین ماهینی حمایت خود را از این بازیکن که با حکم قانون بازداشت شده نشان داد. او در استوری خود نوشت:

این روزها در حافظه تاریخ ثبت خواهد شد.

وریا غفوری

وریا غفوری بازیکن تیم فولاد خوزستان با انتشار یک استوری در اینستاگرام ضمن واکنش به دستگیری حسین ماهینی بازیکن پیشین پرسپولیس از او حمایت کرد. گفتنی است؛ حسین ماهینی به جرم تشویق مردم به اغتشاشات پس از مرگ مهسا امینی با حکم دادستانی بازداشت شد.

غفوری در استوری خود نوشت:

انسانی که درد مردمش را درد خودش بداند مجرم نیست! شریف است. طبق اصل ۲۷ قانون اساسی مردم حق اعتراض دارند. حسین ماهینی را آزاد کنید.

حرکت ملی پوشان برای آزادی حسین ماهینی

حرکت ملی پوشان برای آزادی حسین ماهینی
واکنش فوتبالیست ها به بازداشت حسین ماهینی

حوالی عصر ۵شنبه خبر بازداشت حسین ماهینی، بازیکن سابق پرسپولیس رسما تایید شد. او به دلیل آن‌چه که «تحریک معترضان» عنوان شده، بازداشت شده است. در تمام روزهای گذشته البته از مواضع علی کریمی هم حمایت کرده بود. واکنش‌ها اما به بازداشت ماهینی در ابتدا محدود بود. جمعی از بازیکنان تیم ملی با انتشار یک استوری مشترک در صفحه های شخصی خود خواهان آزادی حسین ماهینی شدند.

پس از آنکه جمعی از همبازیان سابق او در پرسپولیس و حتی رقبایش در استقلال برای حسین ماهینی در فضای مجازی پست و استوری منتشر کردند و یحیی گل محمدی نیز از بازیکن سابق خودش حمایت کرد، بازیکنان تیم ملی هم با انتشار عکس حسین ماهینی کنار فرزندانش و به اشتراک گذاشتن یک متن مشترک خواهان آزادی این فوتبالیست شدند.

علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی، علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان، امید ابراهیمی، میلاد سرلک و … ملی پوشانی بودند که متن «طبق اصل 27 قانون اساسی … حسین ماهینی را آزاد کنید» را در حمایت از حسین ماهینی به اشتراک گذاشتند.

همچنین وحید هاشمیان مربی سابق تیم ملی نیز به صف حامیان حسین ماهینی پیوست. احسان حاج صفی و سردار آزمون نیز دقایقی قبل با انتشار تصاویری از حسین ماهینی به بازداشت او واکنش نشان دادند.

کامیابی نیا

مهدی مهدوی‌کیا، سروش رفیعی، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، امید عالیشاه، حسین کنعانی، جواد کاظمیات، شجاع خلیل‌زاده و بشار رسن به بازداشت حسین ماهینی واکنش نشان دادند.

همه اسامی نامبرده تصاویر متعددی از حسین ماهینی و دختر او را به اشتراک گذاشتند و با ایموجی قلب حمایت خود را نشان دادند.

محمد دانشگر

محمد دانشگر نوشت:

حسین آقا عشقی شما!

مهدی قائدی

مهدی قائدی نیز با استوری خود از حسین ماهینی حمایت کرد:

برای مردهای واقعی مون!

یحیی گل محمدی

واکنش فوتبالیست ها به بازداشت حسین ماهینی کاپیتان سابق پرسپولیس
واکنش فوتبالیست ها به بازداشت حسین ماهینی

یحیی گل محمدی در استوری خود عکس حسین ماهینی را به همراه دخترش به اشتراک گذاشت و به جریان بازداشت او اعتراض کرد.

سروش رفیعی

در صورتی که خبر آمد: ضربه ایستگاهی رفیعی زیباترین گل آسیا شد، حکم جلب سروش رفیعی و وریا غفوری هم آمد.

استوری سروش رفیعی در حمایت از حسین ماهینی به این صورت بود:

رفیق مرد، پدر سرافراز، درود بر شرفت!

عارف غلامی

روز گذشته حسین ماهینی باز داشت شد. مهدی قایدی و عارف غلامی دو بازیکن تیم فوتبال استقلال به بازداشت بازیکن سابق پرسپولیس واکنش نشان دادند. عارف غلامی در استوری خود نوشت:

سلامتی دفاع راستی که نتونست وسط بازی کنه!

سایت فیگار هیچگونه مسئولیتی در قبال این اخبار ندارد و صرفا مطالب منتشر شده در فضای مجازی را بازنشر می‌کند.

اخبار بیشتر:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *