بررسی بی رحم ترین قهرمانان لیگ عدالت ؛ قهرمانان تاریک دنیای DC

بی رحم ترین قهرمانان لیگ عدالت ، مانند «بتمن» و «گرین لنترن»، با تصمیمات سخت و روش‌های غیرمعمول، وجه تاریک دنیای «DC» را به نمایش می‌گذارند.

لیگ عدالت یک ابرگروه متشکل از قهرمانان نمادین کمیک‌های دی سی مانند «بتمن»، «سوپرمن»، «واندر وومن»، «فانوس سبز»، «فلش» و … است که برای مقابله با شر، از انجام هیچ کاری دریغ نمی‌کنند؛ اما همه ابر قهرمانان لیگ عدالت یکسان ساخته نشده‌اند.

برخی از قهرمانان لیگ عدالت دشمنان خود را با روش‌های تقریباً مرگبار و وحشیانه سرکوب می‌کنند. این قهرمانان از تاکتیک‌های افراطی برای به دست آوردن اطلاعات استفاده خواهند کرد و حتی در میان خود یک شخصیت شرور دارند. بی‌ رحم‌ ترین قهرمانان لیگ عدالت برای نجات روز به سطحی از خشونت و بی‌رحمی غیرقابل توضیح سقوط کرده‌اند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


لیگ عدالت، چه در قالب‌های مشهور مانند لیگ عدالت آمریکا و چه در نسخه‌های کمتر شناخته‌شده مثل لیگ عدالت تاریک با تمرکز بر جادو یا لیگ عدالت ادیسه با تم فضایی، در طول تاریخ خود میزبان ده‌ها شخصیت مختلف بوده است. اکثر این شخصیت‌ها، قهرمانان کمیک DC هستند که مردم می‌شناسند و دوستشان دارند.

بی رحم ترین قهرمانان لیگ عدالت

در ادامه لیست بی رحم ترین قهرمانان لیگ عدالت را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب نشریه اسکرین‌رنت (Screenrant) نوشته شده است.

بی رحم ترین قهرمانان لیگ عدالت
بی رحم ترین قهرمانان لیگ عدالت

با وجود اینکه لیگ عدالت همیشه راه‌هایی قهرمانانه برای پیروزی پیدا می‌کند؛ اما در میان اعضای آن، افراد بی‌رحمی هم حضور دارند. بی رحم ترین قهرمانان لیگ عدالت برای رسیدن به اهداف خود، از خشونت یا روش‌های غیرمتعارف استفاده می‌کنند و گاهی مرز بین خیر و شر را مبهم می‌سازد. در ادامه به تعدادی از قهرمانان داستان‌ های لیگ عدالت اشاره خواهیم کرد.

کت وومن (Catwoman)

بی رحم ترین قهرمانان لیگ عدالت
فیلم قهرمانان لیگ عدالت

گروهی به نام قهرمانان لیگ عدالت آمریکا وجود داشت که به جای کل دنیا، روی محافظت از خاک آمریکا تمرکز می‌کرد. در سال 2013، «سلینا کایل»، با لقب «کت وومن» به این گروه که توسط «آماندا والر» اداره می‌شد، پیوست. حضور او در این تیم به این دلیل بود که اگر بین این گروه و لیگ اصلی عدالت اختلاف و درگیری پیش آمد، بتواند با «بتمن» مقابله کند.

«کت وومن» در اولین برخوردی که برای پیوستن به این گروه داشت، «استیو ترور»، رهبر لیگ عدالت آمریکا را شکست داد. او که سابقه فعالیت‌های خلافکارانه داشت، حتی در زمان عضویتش در این تیم هم به روش‌های غیرقانونی خود ادامه داد و مدتی به صورت مخفیانه در تیمارستان آرکهام به فعالیت‌های مجرمانه پرداخت. در نهایت، پیش از اینکه لیگ عدالت آمریکا به طور کامل منحل شود، «کت وومن» این تیم را ترک کرد.

لکس لوتور (Lex Luthor)

بی رحم ترین قهرمانان لیگ عدالت

در دوران راه‌اندازی مجدد دنیای کمیک «دی‌ سی» به نام New 52، «لکس لوتر» یکی از بدترین دشمنان لیگ عدالت در کمیک Justice League #33 نوشته‌ی «جف جانز» و «داگ ماهنکه» عضو گروه لیگ عدالت شد. دلیل اصلی این کار، زیر نظر داشتن این ذهن شرور و حیله‌گر بود تا در صورتی که دوباره به راه خلاف افتاد، بتوانند او را کنترل کنند.

«لکس لوثر» از موقعیت قهرمانی خود برای پیشبرد اهداف پلیدش در آینده استفاده می‌کرد. او در جریان جنگ لیگ عدالت، به همراه «دارکساید» به آن‌ها کمک کرد و حتی توانست مقداری از انرژی این خدای تاریک را جذب کند تا به «خدای آپوکالیپس» تبدیل شود.

کیلر فراست (Killer Frost)

بی رحم ترین قهرمانان لیگ عدالت
کارتون قهرمانان لیگ عدالت

در دوران احیای دنیای کمیک دی‌سی (Rebirth) قهرمانان بی‌ رحم زیادی به این دنیا اضافه شدند. یکی از این شخصیت‌ها «کتلین اسنو» با لقب «کیلر فراست» است که عضو تیم لیگ عدالت آمریکا به رهبری «بتمن» بود. او قبلاً به عنوان یک شرور بی‌رحم شناخته می‌شد که هر کسی را سر راهش با قدرت یخ زدنش، منجمد می‌کرد؛ اما پس از دریافت فرصتی برای جبران، «کتلین» به طور کامل تغییر کرد و به یک قهرمان تبدیل شد.

با این حال، با وجود این تغییر مسیر، گذشته‌ی او همچنان سایه‌اش را دنبال می‌کرد. برای درمان قدرت‌های یخی‌اش که او را به یک «هیت ومپایر» تبدیل کرده بود که «کتلین» حاضر شد جان بی‌گناهان زیادی را به خطر بیندازد. او همچنین در تلاش برای کنترل این قدرت، تقریبا شخصیتی به نام «افترماث» را هم به قتل می‌رساند.

من-بت (Man-Bat)

بی رحم ترین قهرمانان لیگ عدالت
بی رحم ترین قهرمانان لیگ عدالت

در دوره‌ای که «کِرک لانگستروم» یکی از شخصیت‌ های تاریک DC با لقب «من-بت» سعی می‌کرد به راه راست هدایت شود و از شخصیت شرورش فاصله بگیرد، به گروه Justice League Dark (لیگ عدالت تاریک) پیوست. در آن زمان، «واندر وومن» او را برای اینکه دانشمند این گروه باشد، استخدام کرد؛ اما در طی رویدادهای Year of the Villain در سال 2019، «من-بت» به یک مشکل جدی تبدیل شد.

در این رویداد، «من-بت» با جادویی تسخیر شد و به هم‌تیمی‌هایش هجوم آورد. او برای تبدیل شدن به یک هیولای چند سر و وحشی، از سرم‌های مخصوص «من-بت» استفاده کرد و تقریباً کل اعضای لیگ را از بین برد. این اتفاق نشان داد که ذات بی‌رحمانه او همیشه زیر سطح آن پنهان است و هر لحظه امکان فوران آن وجود دارد.

عزرائیل (Azrael)

بی رحم ترین قهرمانان لیگ عدالت
قهرمانان قدرتمند لیگ عدالت

«ژان-پاول ولی» که با نام «عزرائیل» شناخته می‌شود، مدتی به عنوان جانشین «بتمن» در دورانی به نام فروپاشی شوالیه (Knightfall) به قهرمانان خشن DC یافت. او بعدها به گروه لیگ عدالت فضایی که توسط «سایبورگ» و «استارفایر» رهبری می‌شد، پیوست. در این گروه، «عزرائیل» به همراه دیگر اعضا به بخش ارواح (Ghost Sector) سفر کرد.

«عزرائیل» با شمشیری شعله‌ور و روحیه‌ای خشن در این گروه حضور داشت؛ اما در نهایت تحت «کنترل دارکسید»، خدایگان سیاره آپوکالیپس، قرار گرفت. او به فرشته انتقام آپوکالیپس (Avenging Angel of Apokolip) تبدیل شد و با این قدرت، وحشیگری ذاتی‌اش را به طور کامل رها کرد. در این مسیر، «عزرائیل» از تسلط فرقه سنت دومینیک (Order of St. Dumas) رها شد؛ اما در عوض، تحت تاثیر یکی از خدایان تاریکی قرار گرفت.

گرین لنترن گای گاردنر (Green Lantern Guy Gardner)

بی رحم ترین قهرمانان لیگ عدالت

در رویدادهای کمیک Legends، «گرین لنترن» «گای گاردنر» به آخرین گروه لیگ عدالت به رهبری «دکتر فیت» پیوست. او در واقع به نوعی به عضویت پیش‌فرض لیگ عدالت بین‌المللی درآمد؛ اما «گای» تقریبا در هر موقعیتی که لیگ با آن روبرو می‌شد، یک عنصر غیرقابل‌پیش‌بینی و دردسرساز بود.

او عمداً با «لوبو»، شخصیت فضایی ضد قهرمان DC ، درگیر شد و خسارت زیادی به بار آورد. همچنین دائما با «بتمن» سر شاخ می‌شد و تقریبا برای همه اطرافیانش ایجاد مزاحمت می‌کرد. در نهایت، خشم درونی «گای» باعث شد تا او به عضو خشمگینی از سپاه فانوس‌های سرخ تبدیل شود. در این گروه، خشم انباشته‌ی او به سوخت قدرت حلقه‌اش تبدیل گشت و لجبازی و یک‌دندگی ذاتی‌اش او را به یک عضو خطرناک تبدیل کرد.

اتریگان (Etrigan)

بی رحم ترین قهرمانان لیگ عدالت
ضد قهرمانان DC

«اتریگان» که به عنوان یکی از اعضای ثابت لیگ عدالت تاریک شناخته می‌شود، برای اولین‌بار در کمیک Swamp Thing #49 در سال 1986 به عنوان بخشی از نسخه‌ی غیررسمی این تیم ظاهر شد. او در داستان‌های آینده این گروه نیز حضور داشت و در این مدت با بوبو، شامپانزه‌ای که لقب کارآگاه داشت، پیوندی ناگسستنی (نوعی ارتباط قوی) برقرار کرد.

«اتریگان» همیشه آماده است تا با شعله‌های جهنمی خود به دشمنانش حمله کند و آن‌ها را به طور وحشیانه‌ای بسوزاند یا با چنگال‌ها و دندان‌هایش تکه‌تکه‌شان کند. با اینکه حضور او در دنیای کمیک‌ها دائمی نیست؛ اما هر بار که ظاهر می‌شود، گویا طوفانی از هرج و مرج به پا می‌کند و نشان می‌دهد که اوضاع می‌تواند به مراتب بدتر از این هم بشود.

بتمن (Batman)

بی رحم ترین قهرمانان لیگ عدالت
بی رحم ترین قهرمانان لیگ عدالت

«بتمن»، قهرمانی که طرفداران و قهرمانان قدرتمند لیگ عدالت او را به خاطر زیاده‌روی در مبارزه با جرم سرزنش می‌کنند، استاد ایجاد رعب و وحشت است. او مجرم‌ها را حسابی می‌ترساند و استخوان‌هایشان را خرد می‌کند؛ اما هرگز آن‌ها را نمی‌کشد.

تعصب شدید «بتمن» به عدالت و تمایلات بی‌رحمانه‌اش در داستان‌های لیگ عدالت به خوبی شناخته شده است. مخصوصا در رویداد مشهور JLA: Tower of Babel که برنامه‌های اضطراری مخفی او برای متوقف کردن اعضای دیگر لیگ علیه خودشان به کار گرفته شد. این اتفاقات، «بتمن» را به یکی از خشن‌ترین و البته پارادوکسیکال‌ترین (یعنی برجسته کردن تناقض‌های موجود در شخصیت بنمن) قهرمان در این گروه تبدیل کرده است.

کنستانتین (Constantine)

بی رحم ترین قهرمانان لیگ عدالت

«جان کنستانتین»، جادوگری حیله‌گر و شیاد است که برای خلاص شدن از دردسرهایی که خودش به وجود می‌آورد، هر ترفندی را به کار می‌گیرد. او به اولین گروه Justice League Dark (لیگ عدالت تاریک) که توسط «مادام زاناتدو» تشکیل شد، پیوست و حتی برای مدتی رهبری تیم را برعهده گرفت؛ اما در نهایت اخراج شد.

تعجبی ندارد که «کنستانتین»، یکی از قهرمانان بی‌ رحم «دی سی»، برای نجات دنیا یا رسیدن به اهدافش، به دور زدن دیگران عادت دارد. البته، او با دوستانش کمی با ملایمت بیشتری رفتار می‌کند، هرچند که یک بار سعی کرد قدرت‌های جادویی «شزم» را برای خودش بگیرد.

لوبو (Lobo)

بی رحم ترین قهرمانان لیگ عدالت
نام قهرمانان لیگ عدالت

«لوبو»، آخرین بازمانده سیاره چارنی که خودش به تنهایی کل نژادش را نابود کرد، به لیگ عدالت آمریکا در دوران Rebirth پیوست. دلیل او برای این کار، جبران لطف «بتمن» بود. «بتمن» وقتی «لوبو» تحت کنترل ذهنی «مکسول لرد» حیله‌گر قرار داشت، جانش را نجات داده بود.

«لوبو» در مدت حضورش در لیگ، کم و بیش همان ضدقهرمان بی‌رحم، خشن و اغراق‌آمیزی باقی ماند و به عنوان یکی از بدترین دشمنان لیگ عدالت شناخته می‌شود. او تنها برای مدت کوتاهی مسیر درست را پیش گرفت و بعد از آن، دوباره به همان شخصیت منفی تبدیل شد که از هیچکس دستور نمی‌گیرد و راه خودش را می‌رود.

بلک آدام (Black Adam)

بی رحم ترین قهرمانان لیگ عدالت

«بلک ادم» یکی از بی رحم ترین قهرمانان لیگ عدالت کشور کندق، همواره بین تبدیل شدن به یک ابرشرور تمام‌عیار و یک قهرمان اکراهی در تردید بوده است. در نهایت، در رویدادهای Infinite Frontier او به طور رسمی به لیگ عدالت پیوست.

«سوپرمن»، با این باور که لیگ عدالت به دیدگاه‌های جدید نیاز دارد، از عضویت «بلک ادم» حمایت کرد. هرچند رفتار خشن و بی‌ادبانه‌ی او باعث دلسردی برخی شد؛ اما «بلک ادم» توانست تمایلات وحشیانه‌ی دوران اولیه‌ی شرور بودنش را کنترل کند؛ اما همچنان بی‌رحمانه با دشمنانی که سر راهش قرار می‌گرفتند، برخورد می‌کرد.

دارک ساید (Darkseid)

بی رحم ترین قهرمانان لیگ عدالت
بی رحم ترین قهرمانان لیگ عدالت

«دارک ساید»، یکی از شخصیت‌ های تاریک DC ، هرچند به طور مداوم برای نابودی قهرمانان تلاش می‌کند؛ اما حضور او در یک گروه با همین قهرمانان، عجیب به نظر می‌رسد.

بعد از اینکه «دارک ساید» در رویدادهای حماسی Justice League: The Darkseid War بخش زیادی از قدرتش را از دست می‌دهد، به لیگ عدالت «سایبورگ» و «استارفایر» می‌پیوندد و از بی‌رحمی ذاتی خود برای کمک به آن‌ها در سفر فضایی‌شان استفاده می‌کند.

البته، قابل پیش‌بینی بود که در طی نبردی وحشیانه علیه «اسکاتون»، خدای جدیدی که به دنبال کشتن خدایان دیگر است، «دارک ساید» به تیم خیانت می‌کند. او در نهایت قدرت کامل خود را به دست می‌آورد، «آپوکالیپس» را دوباره زنده خواهد کرد و جایگاه خود را به عنوان بی‌رحم‌ترین شخصیتی که تا به حال عضو لیگ عدالت بوده است، تثبیت می‌کند.

سوالات متداول

هدف از پیوستن کت وومن به گروه قهرمانان لیگ عدالت آمریکا چه بود؟

حضور او در این تیم برای مقابله با «بتمن» در صورت بروز اختلاف و درگیری بین این گروه و لیگ اصلی عدالت بود.

چرا من-بت (Man-Bat) به مشکل جدی در لیگ عدالت تاریک تبدیل شد؟

در رویداد Year of the Villain در سال 2019، «من-بت» با جادویی تسخیر شد و به هم‌تیمی‌هایش هجوم آورد، و تبدیل به هیولایی چند سر و وحشی شد.

عزرائیل (Azrael) چه نقشی در لیگ عدالت فضایی داشت؟

«ژان-پاول ولی» با لقب «عزرائیل» به گروه لیگ عدالت فضایی به رهبری «سایبورگ» و «استارفایر» پیوست و با شمشیری شعله‌ور و روحیه‌ای خشن در این گروه حضور داشت.

بتمن (Batman) چگونه در لیگ عدالت عمل می‌کند؟

«بتمن» به عنوان یکی از بی‌رحم‌ترین قهرمانان لیگ عدالت شناخته می‌شود. او مجرم‌ها را می‌ترساند و استخوان‌هایشان را خرد می‌کند؛ اما هرگز آن‌ها را نمی‌کشد.


بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی مطلب بی رحم ترین قهرمانان لیگ عدالت چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *