بهترین کمیک های کارآگاهی برای طرفداران ژانر جنایی

بهترین کمیک های کارآگاهی ، ترکیبی از هیجان، معما و اکشن هستند که طرفداران ژانر جنایی را مسحور می‌کنند و داستان‌های جذابی را به نمایش می‌گذارند.

شخصیت‌های کارآگاهی از دیرباز جایگاه ویژه‌ای در دل علاقه‌مندان بهترین کمیک های جنایی داشته‌اند. از «بتمن» گرفته تا «رورشاخ» و «اسپیریت»، این کارآگاهان با استعدادهایی همچون «استیو دیتکو»، «داروین کوک» و «ویل آیزنر» خلق و در طول سال‌ها به نمادهای ماندگار در دنیای کمیک تبدیل شده‌اند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


کمیک های معمایی مشهور همیشه یکی از ارکان اصلی جهان کمیک بوده‌اند. معماها، جنایت‌ها و اکشن‌های مهیج، از زمان پیدایش کمیک‌بوک‌ها، خوانندگان را به خود جذب کرده‌اند. شخصیت‌هایی مانند «بتمن» نشان داده‌اند که یک معمای خوب و پیچیده چقدر می‌تواند جذاب و گیرا باشد، به‌ویژه زمانی که با عناصر کلاسیک کمیک ترکیب شود.

بهترین کمیک های کارآگاهی

در ادامه لیست بهترین کمیک های کارآگاهی را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب اسکرین‌رنت (Screenrant) نوشته شده است.

بهترین کمیک های کارآگاهی
بهترین کمیک های کارآگاهی

از کمیک‌ های کارآگاهی کلاسیک دوران طلایی تا معماهای مدرن و پیچیده، آثار بسیاری در این زمینه خلق شده‌اند. هر یک از این داستان‌ها به نحوی نشان می‌دهند که چگونه می‌توان از قدرت تصویرپردازی و روایت در کمیک برای خلق داستان‌های معمایی هیجان‌انگیز و پرکشش بهره برد.

Alias

بهترین کمیک های کارآگاهی

کمیک کارآگاهی Alias، به معرفی «جسیکا جونز»، کارآگاه خصوصی ابرقهرمانی «مارول» می‌پردازد. شخصیت «جسیکا جونز» با شخصیتی که دارد و روش‌های سرسختانه‌اش، یک دختر کارآگاه شناخته می‌شود.

مجموعه اصلی Alias روزهای ابتدایی «جسیکا» به عنوان یک کارآگاه خصوصی را دنبال می‌کند. این اثر، داستانی است که به معرفی گذشته او و رابطه‌اش با «لوک کیج» می‌پردازد. در طول این مجموعه، «جسیکا جونز» از معماهای ظاهراً ساده گرفته تا پرونده‌های افراد گمشده و حتی قتل‌های مستقیم را حل می‌کند.

Alias به عنوان یکی از بهترین مجموعه‌های کارآگاهی زمان خود شناخته می‌شود؛ این داستان مهیج، «جسیکا جونز» را در میان توطئه‌های خطرناک و پرونده‌های جرائم ابرقهرمانی قرار می‌دهد. این داستان کارآگاهی بزرگسالانه، همچنان از بهترین نوشته‌های «برایان مایکل بندیس» محسوب می‌شود که خوانندگان «مارول» را مجذوب ماجراهای «جسیکا جونز» کرده است.

Watchmen

بهترین کمیک های کارآگاهی
بهترین کمیک های کارآگاهی

کتاب کمیک جنایی Watchmen در یک دنیای موازی رخ می‌دهد که در آن، حضور قهرمانان و افراد ابرقدرت مانند «دکتر منهتن» تغییرات مهمی در تاریخ ایجاد خواهند کرد. این داستان در آمریکا پس از جنگ ویتنام، جایی که «ریچارد نیکسون» به‌طور نامحدود رئیس‌جمهور است، اتفاق می‌افتد.

داستان درباره «رورشاک»، کارآگاه سابق تیم بازنشسته گروه ابر قهرمانان واوچمن است. این مجموعه دوازده قسمتی حول محور رورشاک می‌چرخد که به دنبال تحقیق درباره قتل یکی از هم‌تیمی‌های قدیمی‌ شوخ‌طبعش، می‌پردازد و به یک افشای ترسناک می‌رسد.

بسیاری از منتقدان و خوانندگان، Watchmen را به عنوان بزرگ‌ترین دستاوردهای حرفه‌ای «آلن مور» و «دیو گیبونز» می‌دانند. این اثر یکی از نقاط عطف در کمیک‌های دهه 80 میلادی بود که رسانه کمیک را به سوی مخاطب بزرگسال‌تر هدایت کرد. این مجموعه هم به عنوان یک پیش نمایش مملو از توطئه و هم مطالعه‌ای عمیق و ساختارشکن از شخصیت‌های اصلی ابرقهرمانان مورد تحسین قرار گرفته است.

Hellboy

بهترین کمیک های کارآگاهی

Hellboy به عنوان برترین کارآگاه ماوراءالطبیعه در کمیک‌ها شناخته می‌شود که در نقش یک مأمور در اداره تحقیقات و دفاع ماوراءالطبیعی فعالیت می‌کند. او برای اولین‌بار به طور کامل در کمیک Seed of Destruction، جایی که با «راسپوتین» مبارزه کرد و از احضار هیولاها جلوگیری کرد، معرفی شد.

این قهرمان بیشتر به دلیل مقابله با شیاطین، شوروی‌ها و نازی‌ها مشهور است. او با داشتن گروهی از مأموران در کنار خود، به درخواست‌های کمک از سرتاسر جهان پاسخ می‌دهد و معمولاً برای شکست دشمنانش به اساطیر روی می‌آورد.

پسر جهنمی تاریخچه گسترده‌ای از تحقیقات دارد؛ او مواردی همچون کودکان گمشده در حومه شهر را بررسی کرده است و با «استارمن» برای مبارزه با نازی‌های ماوراءالطبیعه به همکاری پرداخته است.

دنیای گسترده «مایک میگنولا»، معروف به دنیای میگنولا، شامل برخی از بهترین کارآگاهان کمیک، مانند «ایب ساپین» و «لوبستر جانسون» که با انواع معماهای فراطبیعی سر و کار دارند، می‌شود. از کشتی‌های ارواح ترسناک گرفته تا آزمایش‌های ماورایی نازی‌ها، این روایت‌ها موارد بسیار جذابی برای طرفداران کمیک جنایی پسر جهنمی است.

بهترین کمیک های پسر جهنمی

Spirit

بهترین کمیک های کارآگاهی
بهترین کمیک های کارآگاهی

عصر طلایی کمیک‌ها مملو از الگوهای متمایز بود و کارآگاه خصوصی با کلاه فدورا، یکی از محبوب‌ترین‌های آن زمان به شمار می‌رفت. او این محبوبیت تا حد زیادی مدیون شخصیت «اسپیریت ویل آیزنر»، قهرمان شهر مرکزی و یکی از عناصر اصلی داستان‌های پلیسی بود.

در دهه 2000، این شخصیت در یک سری داستان‌های مستقل نوشته «داروین کوک» به دنیای «دی‌ سی» معرفی شد. این مجموعه ماجراهای «اسپیریت» را در دوران معاصر دنبال می‌کند و او را در پرونده‌های معمولی جرم و فساد قرار می‌دهد که شامل رویارویی با برخی از دشمنان کلاسیکش، مانند «ابونی وایت»، است.

سری کمیک‌ های کارآگاهی مدرن اسپریت از «داروین کوک»، به عنوان بخشی از انتشارات فرست ویوی «دی‌ سی» منتشر شد که یک دنیای کوچک و مستقل از شخصیت‌های نمادین از فرهنگ عامه مانند «داک سویج» بود.

این مجموعه با تقابل «بتمن»، «ساویج» و «اسپیریت» در مینی‌سریِ فرست ویو، نوشته «برایان آزارلو» و «رگز مورالس»، یک نگاه عالی به داستان‌های جنایی فرهنگ عامه است.

American Carnage

بهترین کمیک های کارآگاهی

 

 

 

 

 

 

 

کمیک American Carnage نگاهی جدی به افراط‌گرایی سیاسی، بی‌توجهی اجتماعی و چگونگی روی آوردن افراد ناراضی به رادیکالیسم دارد و به عنوان یکی از برجسته‌ترین سری آثار «دی‌ سی» در دوران مدرن خود و بهترین کمیک‌ های کارآگاهی قرار می‌گیرد.

این داستان که یکی از نقاط قوت انتشارات ورتیگو است، به‌ خوبی ابعاد اخلاقی تاریک خود را به تصویر می‌کشد. در این مجموعه کمیک، «برایان ادوارد هیل» با تأثیرپذیری آشکار از «مایکل مان»، به خلق اثری پرداخته که می‌توان آن را پاسخی عاشقانه به جهان کمیک این نویسنده دانست.

American Carnage داستان یک مأمور اف‌بی‌آی که به دلیل اقداماتش باعث مرگ یک کودک شده و حالا در جستجوی رستگاری است را روایت می‌کند. «ریچارد رایت»، مأمور بازنشسته با گذشته‌ی ننگین، برای جستجوی راه درست، تصمیم می‌گیرد که به اداره کمک کند.

او به یک گروه سفیدپوست افراطی نفوذ می‌کند که توسط فرد ثروتمند و متعصب به نام «وین مورگان» مورد رهبری قرار می‌گیرد. او هر چه بیشتر به حقیقت خود به حقیقت می‌رسد، بیشتر از تصمیمش برای زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی پشیمان می‌شود.

The Question

بهترین کمیک های کارآگاهی
بهترین کمیک های کارآگاهی

شخصیت کوئسشن، در مجموعه‌های مختلفی حضور داشته است؛ اما سریال پیوسته‌ای که توسط «دنیس او’نیل» و «دنیس کاوان» (1987-1990) نوشته شد، بهترین آن‌ها محسوب می‌شود.

در طول روز، این شخصیت (ویک سیج)، خبرنگار است؛ اما شب‌ها با استفاده از ماسک خاص خود به نام «پسوودرم»، هویت خود را پنهان می‌کند و به شخصیت «کوئسشن» تبدیل می‌شود. «سیج»، کارآگاهی خیابانی و سرسخت است که به مبارزه با فساد، بی‌عدالتی و ظلم در شهر خود می‌پردازد و این شخصیت را به یکی از برترین کارآگاهان در داستان های معمایی کارآگاهی تبدیل می‌کند.

این مجموعه، «کوئسشن» را پس از خریداری شخصیت توسط «دی‌ سی» به دنیای این دنیا معرفی کرد که با شخصیت‌هایی مانند «ریچارد دراگون» و «لیدی شیوا» تعامل داشت. داستان این اثر، سفر «سیج» را در یادگیری هنرهای رزمی، درگیری با بحران‌های سیاسی و مقابله با سران جرم‌های سازمان‌یافته شهر به تصویر می‌کشد و همچنین به اجرای عدالت در برابر جنایتکاران عادی می‌پردازد.

Batman: The Long Halloween

بهترین کمیک های کارآگاهی

Batman: The Long Halloween یکی از بهترین کمیک های جنایی است که داستان «بتمن» را دنبال می‌کند. در این کمیک، او در حال تحقیق درباره یک قاتل سریالی به نام «هالی‌دی» است. این قاتل در تاریخ‌های مهم و تعطیلات، دست به قتل می‌زند و هر تعطیلات را با یک قتل جدید همراه می‌کند.

«بتمن» با همکاری «جیمز گوردون» و «هاروی دنت» تلاش می‌کند تا خانواده‌های مافیای شهر را به دام بیندازد. هنگامی که آن‌ها متوجه می‌شوند که قاتل هدفش مافیا است، «بتمن» و هم‌پیمانانش درمی‌یابند که پرونده‌ها به هم مرتبط هستند و او باید برای یافتن قاتل، تمرکز کند.

کمیک The Long Halloween، شخصیت «بتمن» را به دل مافیا می‌برد و یکی از جذاب‌ترین معماهای او را تا به امروز خلق می‌کند. دنباله‌ی این داستان با عنوان Dark Victory، به دنبال دستگیری «هالی‌دی»، «بتمن» را در جستجوی یک قاتل تقلیدکننده قرار می‌دهد که معماهایی از خود به جای می‌گذارد.

با وجود اینکه «هالی‌دی» و «ریدلر» در زندان هستند، «بتمن» به آن‌ها به عنوان مظنونان احتمالی نگاه می‌کند و تحقیقاتش را درباره خانواده «فالکون» ادامه می‌دهد تا پاسخ‌ها را بیابد.

That Texas Blood

داساتان های معمایی کارآگاهی
بهترین کمیک های کارآگاهی

That Texas Blood یکی از کمیک های معمایی مشهور در جهان است و داستان آن حول‌محور مامور «جو باب کُتس»، رئیس پلیس شهرستان «آمبروز» در تگزاس می‌چرخد که با مجموعه‌ای از جنایات و معماها در حوزه خود روبه‌رو است.

داستان با یک معمای قتل کلاسیک شروع می‌شود که حول‌محور یک خانواده پیش می‌رود و یک رسوایی و تراژدی را به همراه دارد. این کمیک به بررسی موضوعاتی همچون قانون‌شکنان خطرناک و فرقه‌ها می‌پردازد. کمیک That Texas Blood به مرور زمان به یک نقطه عطف در این ژانر تبدیل می‌شود و با بهره‌گیری از آشنایی خوانندگان با داستان‌های مشابه، روایتی جذاب و درگیرکننده را خلق می‌کند.

این مجموعه با استفاده ماهرانه از الگوهایی مشابه مانند فیلم No Country for Old Men (جایی برای پیرمردها نیست) و سریال آنتولوژی کارآگاهان واقعی (True Detective)، یک سری معمایی تنش‌زا را ارائه می‌دهد و به یکی از کمیک‌های کمتر شناخته شده سال‌های اخیر تبدیل می‌شود.

کمیک That Texas Blood  به عنوان یکی از بهترین کمیک‌های نئو-وسترن موجود در بازار، یک داستان معمایی مستقل و کمتر شناخته شده است که برای دوستداران داستان‌های جنایی، جذابیت بالایی دارد.

Judge Dredd

بهترین کمیک های کارآگاهی

«جاج دِرِد» از زمان خلقتش در سال 1977، همواره یکی از شخصیت‌های برجسته در دنیای کمیک‌ های کارآگاهی کلاسیک مستقل بوده و متاسفانه شخصیت او به ناشران مختلفی واگذار شده است.

این قهرمان، قاضی خیابانی در شهر بزرگ مگا سیتی وان است. در این خیابان، او وظیفه دارد تا بدترین جنایت‌کاران را به دام بیاندازد. در سال 2012، این شخصیت به نویسنده رمان‌های جنایی، «دواین سویرزینسکی» سپرده شد و او یک سریال طراحی کرد که به عنوان نقطه ورود به دنیای این شخصیت عمل می‌کند.

در سال 2012، مجموعه کمیکی به نام Judge Dredd ساخته شد که داستان شخصیتی به همین نام را دنبال می‌کرد. این قاضی با چالش‌های گوناگونی، از جمله قاتلان زنجیره‌ای که در بدن قاضی‌ها مخفی شده‌اند، داوران تاریک و همتایان شیطانی در دنیایی که زندگی غیرقانونی در آن جریان دارد، روبرو می‌شود.

این سریال به تمام جنبه‌های بزرگ شخصیت و دنیای «جاج درد» احترام می‌گذارد و او را با آدم‌ربایی‌ها، ربات‌های خطرناک و ساکنان زمین نفرین شده مواجهه می‌کند.

Batman: Year One

بهترین کمیک های کارآگاهی
کمیک‌ های کارآگاهی مدرن

هیچ شکی نیست که «فرانک میلر» یکی از تأثیرگذارترین نویسندگان در تاریخ «بتمن» بوده و می‌توان او را به عنوان کسی که «شوالیه تاریکی» را به قهرمان تاریک و اکشن امروزی تبدیل کرده، شناخت.

تغییر اصلی شخصیت او با دیگر بتمن‌ها، با داستان Batman: Year One (بتمن شماره 404-407)، سریالی که داستان منشأ «بتمن» را بازآفرینی کرد و همچنین به روزهای اولیه «جیم گوردون» در پلیس شهر گاتهام می‌پرداخت، آغاز می‌شود. این داستان قهرمان را در مبارزه با خانواده جنایتکار «فالکون» دنبال می‌کند و تلاش او برای پاکسازی شهر از نفوذ جنایات سازمان‌یافته و فساد را به تصویر می‌کشد.

Batman: Year One به عنوان بهترین کمیک های کارآگاهی و منشأ اصلی «بتمن» عمل می‌کند و لحظات کلیدی‌ای در داستان او، مانند معرفی او به «کت‌وومن» و نبردش با جنایات سازمان‌یافته را در بر می‌گیرد.

این داستان به پیشرفت «شوالیه تاریکی» به نسخه‌ای که خوانندگان امروزی می‌شناسند و دوست دارند، کمک کرد تا زمینه‌ای را برای برخی از بهترین ماجراجویی‌های او فراهم کند. داستان منشأ به بررسی فساد گاتهام قبل از ورود قهرمان می‌پردازد و به همان اندازه که داستان «گوردون» است. این کمیک همچنین درباره «بروس وین» نیز است.

سوالات متداول

بهترین کمیک کارآگاهی که باید حتماً بخوانم چیست؟

Batman: Year One نوشته «فرانک میلر» یکی از برترین‌هاست که داستان آغازین بتمن و تلاش‌هایش برای مبارزه با جنایت در گاتهام را به تصویر می‌کشد.

چرا کمیک Watchmen یکی از مهم‌ترین کمیک‌های کارآگاهی است؟

Watchmen نوشته «آلن مور» و «دیو گیبونز» نه تنها یک داستان معمایی پیچیده را ارائه می‌دهد، بلکه به بررسی عمیق‌تر شخصیت‌های ابرقهرمانان و تأثیرات آن‌ها بر جامعه می‌پردازد.

کمیک American Carnage چه موضوعاتی را بررسی می‌کند؟

American Carnage نوشته «برایان ادوارد هیل» به بررسی افراط‌گرایی سیاسی و دنیای زیرین سازمان‌های افراطی می‌پردازد

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین کمیک های کارآگاهی چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *