بهترین کمیک های جهان ؛ نگاهی به شاهکارهای کمیک

بهترین کمیک های جهان شامل آثار برجسته‌ای هستند که با داستان‌ها، شخصیت‌های جذاب، دنیای کمیک را متحول کرده‌اند و هواداران را در نقاط مختلف جهان شیفته خود ساخته‌اند.

نام بردن بهترین کتاب کمیک در تمام دوران کار ساده‌ای نیست؛ زیرا در هر دهه جدید، شاهد ظهور یک کلاسیک قوی از انتشارات بزرگی مانند «مارول»، «دی‌ سی کامیکس»، «ایمیج»، «دارک هورس» و دیگر ناشران معروف هستیم. بهترین کمیک های تاریخ و رمان‌های گرافیکی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، تأثیر عمیقی بر فرهنگ عامه و صنعت کمیک گذاشته‌اند و در بین علاقه‌مندان و منتقدان به شدت مورد توجه قرار گرفته‌اند.

بهترین کمیک بوک های تاریخ از روزهای ابتدایی در اوایل قرن بیستم به طور چشمگیری رشد کردند و تکامل یافته‌اند. این تغییرات به دلیل پیشرفت‌های فرهنگی و هنری، به‌ویژه در نحوه روایت داستان‌ها و توسعه شخصیت‌ها، موجب تحولاتی بزرگ در رسانه‌های کمیکی شده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


از بهترین کمیک های جهان با مفهومی ساده و ابتدایی که در ابتدا به چاپ رسیدند، کمیک‌ها به آثار پیچیده و چندلایه‌ای تبدیل شدند که به مسائل اجتماعی، فلسفی و فرهنگی نیز پرداخته‌اند.

بهترین کمیک های جهان

در ادامه لیست بهترین کمیک های جهان را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب اسکرین‌رنت (Screenrant) نوشته شده است.

بهترین کمیک های جهان

انتشارات بزرگی مانند «دی‌ سی» و «مارول» به‌ طور طبیعی برخی از معروف‌ترین و بهترین کتاب های کمیک تاریخ را خلق کرده‌اند. آثار کلاسیکی مانند Batman : Dark Knight Returns و Watchmen از «دی‌ سی» و «مارول» که داستان‌هایشان به وضوح به فرهنگ عامه راه یافته است؛ اما دیگر ناشران نیز به همین اندازه در این صنعت تأثیرگذار بوده‌اند.

انتشاراتی همچون «دارک هورس» با آثار خاص خود و «ایمیج» با ارائه داستان‌های نوآورانه، به‌طور شایسته‌ای جایگاه خود را در بین بزرگ‌ترین کمیک های ابرقهرمانی تمام دوران تثبیت کرده‌اند.

Sin City

کمیک برای شروع

آثار «فرانک میلر» با کمیک‌های «بتمن» و «دردویل» عموماً به عنوان برجسته‌ترین کمیک‌ های مصور او شناخته می‌شوند؛ اما او همچنین داستان‌های کلاسیک غیر ابرقهرمانی نیز نوشته است. یکی از بهترین کمیک‌های سیاه و سفید این ژانر، شهر گناه Sin City از «دارک هورس»، داستان نئو-نوآری بوده که در شهری تاریک و تحت کنترل حکومت مستبد در ایالات متحده اتفاق می‌افتد. این کمیک به خاطر رویکرد خاص و الهام‌گیری سنگین از داستان‌های تلویزیونی، سینمایی و مجلات جنایی و نوآر، تحسین شده است.

کمیک شهر گناه تغییری جذاب در سبک کار «میلر» بود؛ زیرا او این داستان را بیشتر به شکل یک درام جنایی تلویزیونی/سینمایی سریالی در قالب کمیک نوشته بود. اگرچه فیلم دوم اقتباس شده از این کمیک با استقبال خوبی مواجه نشد؛ اما فیلم اولیه سال 2005 نقدهای عموماً مثبتی دریافت کرد.

Preacher

بهترین کمیک های جهان

کمیک های دی سی به عنوان یکی از دو ناشر بزرگ صنعت داستان‌های مصور، بیشتر به خاطر ابرقهرمان‌هایش شناخته می‌شود؛ اما بخش «ورتیگوی» این ناشر، برخی از آثار کلاسیک غیر ابرقهرمانی بی‌نظیر را منتشر کرده است. یکی از این آثار موفق، کمیک واعظ (Preacher) نوشته «گارث انیس» و «استیو دیلون» بوده که داستان آن یک فاجعه ماوراء طبیعی/مذهبی در یک شهر کوچک تگزاس را روایت می‌کند.

«جسی کاستر»، واعظ اصلی داستان، توسط یک موجود ماوراءالطبیعه که ترکیبی از خیر و شر مطلق است، تسخیر می‌شود. داستان از این شهر کوچک شروع شد و در نهایت به سراسر کشور گسترش می‌یابد و با شخصیت‌های عجیب و غریب زیادی روبرو خواهد شد.

Kingdom Come

بهترین کمیک های جهان
بهترین کمیک های جهان

Kingdom Come با تمرکز بر لیگ عدالت بزرگ‌تر، جایگاهی برجسته در مجموعه داستان‌های دی‌ سی دارد. این کمیک خارج از کانن اصلی، نوعی تجزیه و تحلیل متا از مفهوم ابرقهرمانان بود. «مارک وید» نویسنده باسابقه و هنرمند معروف «الکس راس»، یک مینی‌سری را ایجاد کرد که سقوط قهرمانان قدیمی و ظهور تقلیدکنندگان خطرناک را به تصویر می‌کشید.

قهرمانان قدیمی با تغییرات زمان و تهدیدهای جدید هماهنگ نمی‌شوند و تیم «بتمن» تلاش دارد تا «لکس لوتر» و جنگ پیش‌رو را متوقف کنند. این کمیک داستانی جالب و متفاوت دارد که به عنوان یکی از بهترین کمیک‌های دنیای Elseworlds «دی‌ سی» شناخته می‌شود.

V For Vendetta

بهترین کمیک های جهان
کتاب کمیک

بهترین کمیک های تاریخ  آیکونیک «آلن مور»، ممکن است بیشتر با ابر قهرمانان دی‌سی شناخته شوند؛ اما V For Vendetta یکی دیگر از کمیک‌های «ورتیگو» «دی‌ سی» بود که در مسیری هیجان‌انگیز و متفاوت پیش رفت. این داستان تاریک در یک دنیای دیستوپیای سیاسی، جایی که یک حزب سیاسی خیالی موفق شده بریتانیا را به یک دولت پلیسی نئو-فاشیستی وحشتناک تبدیل کند، رخ می‌دهد.

شخصیت اصلی داستان، «وی»، با ماسک معروف «گای فاکس»، رهبری یک انقلاب آنارشیستی علیه حکومت سرکوبگر را بر عهده دارد. با توجه به پیش‌زمینه پرتنش، V For Vendetta به مجموعه‌ای از موضوعات سیاسی سنگین در یک داستان پیچیده و پر از تضادهای اخلاقی و افراطی می‌پردازد.

Batman: Year One

بهترین کمیک های جهان
کمیک های دی سی

داستان‌های آغازین شاید تکراری به نظر برسند و به مرور زمان صبر طرفداران را لبریز کنند، اما Batman: Year One نوشته «فرانک میلر» و «دیوید ماززوچلی»، یکی از بهترین کمیک بوک های تاریخ است. «دنیس اونیل» فقید بازآفرینی استثنایی «بتمن» در سبک نوآر را آغاز کرد و Batman: Year One یکی از کمیک‌هایی بود که این تحول را به اوج رساند.

با الهام از هنر پالپی، این کمیک یک اثر درام، جنایی، غنی و پرجاذبه است که به طرفداران نشان می‌دهد چگونه «بروس وین» به محافظ همیشه بیدار شهر گاتهام تبدیل شد. به‌علاوه، این داستان به‌خوبی به‌عنوان یک داستان آغازین موازی برای «جیمز گوردون» نیز عمل می‌کند و هر دو شخصیت را به‌ عنوان افرادی ناقص اما پر تلاش برای آوردن عدالت به فساد سیستماتیک گاتهام به تصویر می‌کشد.

Supergirl: Woman of Tomorrow

بهترین کمیک های جهان

سخت است درباره Supergirl: Woman of Tomorrow صحبت کنیم قبل از اینکه به زیبایی‌های بصری آن بپردازیم. کار «بیلکیس اولی» و رنگ‌آمیزی «ماتیوس لوپز» در داستان نیز ناامیدکننده نیست و قهرمان داستان را در سراسر دنیای «دی‌ سی»، از میان بی‌شمار مناظر کیهانی، جهان‌های فانتزی و هنر پوسترهای آینده‌کلاسیک به تصویر می‌کشد. اصطلاح شاهکار، برازنده این اثر است و این یعنی که فیلمنامه شگفت‌انگیز نیز تنها به قدرت داستان می‌افزاید.

«تام کینگ»، به عنوان یک نویسنده شناخته می‌شود که همیشه توانایی خلق یک کلاسیک را دارد و Supergirl: Woman of Tomorrow نیز از این قاعده مستثنی نیست. با هدف ارائه داستانی اصیل از «سوپرگرل»، خوانندگان در این ماجراجویی مستقل، تمام ویژگی‌هایی که «کارا زور-ال» را شایسته لقب قهرمان می‌کنند و همچنین تفاوت‌های او با پسر عموی معروفش را مشاهده می‌کنند.

این داستان با دقت به ترومای از دست دادن خانه، انتقام، اخلاقیات پیچیده قهرمانی خشن و بسیاری موضوعات دیگر می‌پردازد. احتمالاً Supergirl: Woman of Tomorrow به عنوان داستان اصلی «سوپرگرل» شناخته خواهد شد و برای کسانی که می‌خواهند قدرت شخصیت او را درک کنند، مناسب است.

The Mighty Thor

بهترین کمیک های جهان
بهترین کتاب های کمیک تاریخ

یکی از کمیک های مارول با عنوان Unworthy، مملو از شوک‌های پیاپی بود. در وهله اول دیده شد که «اودینسون» نمی‌تواند چکش مِجِنیر را بلند کند و بعد زنی ناشناس به جای او انتخاب شد.

در نهایت، حقیقت آشکار «جین فاستر» به عنوان «ثور» قدرتمند، چکش را برداشت و دنیای کمیک‌ها را تکان داد؛ اما طرفداران برای داستان غم‌انگیزی که «جیسون آرون» و «راسل داترمَن» انتظارش را داشتند، آماده نبودند.

دنیای کمیک‌ هر ساله شاهد رفت و آمد شرورهای قدرتمند بسیاری است؛ اما خیلی کم پیش می‌آید که یک داستان اینقدر ماندگار شود. حتی اگر «جین فاستر» به خاطر قربانی کردن خودش یا تبدیل شدن به «والکری»، چنین سرنوشتی پیدا نمی‌کرد، زمان او به عنوان «ثور» با اولین تصویر کمیک، برای همیشه در تاریخ «مارول» حک شد.

All-Star Superman

بهترین کمیک های جهان
بهترین کمیک های جهان

پس از یک مأموریت نجات خورشید در کمیک های ابرقهرمانی ، سلول‌های «سوپرمن» با انرژی خورشیدی فوق‌العاده شارژ و ناپایدار می‌شوند. «سوپرمن» با تنها یک سال باقی‌مانده از زندگی‌اش، تصمیم می‌گیرد که از این زمان به بهترین شکل بهره ببرد.

کمیک All-Star Superman نوشته «گرنت موریسون» و «فرانک کوایتلی»، شبیه به یک معجزه است. این کمیک با تغییر دادن انتقاد مکرر قدرت بیش از حد «سوپرمن» و تنومد نشان دادن او، نشان می‌دهد که نیرو واقعی این قهرمان در امید بی‌پایانش نهفته است.

جلد شماره 1 این کمیک به‌خوبی این مفهوم را نمایش می‌دهد. در آنجا، «سوپرمن» بر فراز ابرها با آرامش می‌نشیند و با نگاهی گرم، ما را با داستان خودش همراه می‌کند.

The Immortal Hulk

بهترین کمیک های جهان
کمیک های مارول

ماموریت «آلو ایوینگ» و «جو بنت» از همان ابتدا مشخص بود. در کمیک های مصور هالک جاودانه (The Immortal Hulk)، قدرت و شکست‌ناپذیری واقعی نفرین «بروس بنر» با تمام جزئیات وحشتناک بدن او مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ اما حتی طرفداران ژانر وحشت هم نمی‌توانستند پیش‌بینی کنند که تیم خلاق چه چیزی در ذهن دارد یا چقدر سخت خواهد بود که «هالک» را به همان شکل قبلی ببینند.

با تبدیل کردن نفرین «هالک» به یک هیولای فیلم‌های وحشت که میزبان خود و هر کسی که با او برخورد می‌کند را عذاب می‌دهد، داستان واقعی «هالک» به نحوی توسعه یافت که مفهوم دنیای «مارول» را به طور اساسی بازتعریف کرد. هیولاهای ترسناک گاما، داستان The Immortal Hulk را به روایتی فراموش‌نشدنی برای هر طرفدار مارول تبدیل کردند.

Locke & Key

بهترین کمیک های جهان
بهترین کمیک های جهان

Locke & Key از «جو هیل» و «گابریل رودریگز»، بدون شک بهترین کمیک برای شروع است که عناصر واقع‌گرایی جادویی، وحشت و عناصر فانتزی را ترکیب می‌کند. داستان با یک پیش‌فرض عالی و موضوعاتی که به بررسی بار روانی غم می‌پردازند، به سرعت جذاب می‌شود. قفل و کلید (Locke & Key) به طور همزمان خنده‌دار و تاریک است و مجموعه‌ای محسوب می‌شود که هر علاقه‌مند به کمیک، آن را باید به عنوان یک هنر بخواند. در واقع، Locke & Key تمام ویژگی‌های مورد نظر را در یک کتاب کمیک عالی را شامل می‌شود.

Batman: The Dark Knight Returns

بهترین کمیک های بتمن

بدون شک، یکی از بهترین کمیک های بتمن که خارج از دنیای اصلی پیش می‌رود، بازگشت شوالیه تاریکی (The Dark Knight Returns) اثر «فرانک میلر» است. با اینکه این داستان برای اکثر طرفداران یک اثر کلاسیک محسوب می‌شود، متاسفانه برخی از مضامین آن در دنیای امروز به اشتباه تفسیر و بزرگ‌نمایی شده‌اند.

با این وجود، این داستان همچنان یک اثر اکشن جذاب و سیاسی با فضایی دیستوپیایی است که بتمنی خسته و بدبین را پس از مرگ اکثر قهرمانان نشان می‌دهد.

«برویس وینِ» 50 ساله مجبور می‌شود دوباره لباس «بتمن» را بپوشد؛ زیرا گاتهام به شهری پر از جرم و جنایت تبدیل شده و دولت آمریکا این شهر در حال مرگ را کاملا نادیده گرفته است. در همین حال، این دولت توانسته «سوپرمن» قدرتمند را به یک ابزار سیاسی و فرمان‌بردار تبدیل کند.

X-Men: The Dark Phoenix Saga

بهترین کمیک های جهان
بهترین کمیک های جهان

این داستان یکی از بهترین کمیک های مارول است که سقوط غم‌انگیز یک قهرمان محبوب و تبدیل او به یکی از بزرگ‌ترین تهدیدهای «مردان ایکس» را روایت می‌کند. این کمیک با شخصیت‌پردازی بی‌نظیر «کریس کلرمونت» و هنر ماندگار «جان بیرن»، تا به امروز یکی از نقاط عطف تاریخ «مارول» باقی مانده است.

«تریستان بنز»، نویسنده کمیک می‌گوید:

داستان X-Men: The Dark Phoenix Saga جایی را  نشان می‌دهد که مردان ایکس واقعا تازه به دوران رسیده‌‌اند. این داستان نه تنها به خودی خود حماسی است، بلکه چهل سال بعد هم برای این مجموعه اهمیت دارد. باید این داستان را در کنار کمیک‌های Watchmen و Dark Knight Returns قرار داد.

Saga

بهترین کمیک های تاریخ

Saga یکی از بهترین کمیک های جهان اثر «برایان کی وان» و «فیونا استیپلز» است که به عنوان یکی از کمیک‌های برتر ژانر علمی‌-تخیلی شناخته می‌شود. این کمیک به طرز عجیبی مورد تحسین همگانی قرار گرفت و هم طرفداران زیادی پیدا کرد که معمولا برای آثار کمتر‌شناخته‌شده اتفاق می‌افتد؛ اما وقتی یک خواننده جدید با شخصیت‌های اصلی این داستان فضایی آشنا می‌شود، دلیل این محبوبیت آن را به‌راحتی می‌فهمد.

داستان در مقیاسی بزرگ و کیهانی اتفاق می‌افتد، اما درام و شخصیت‌پردازی عاشقانه «آلانا» و «مارکو» است که استانداردهای این مجموعه را تعیین می‌کند. از همان صفحه نخست و نگاه اول، خوانندگان کمیک آماده بودند تا تمام ماجراجویی را دنبال کنند. خوشبختانه، خوانندگانی که به دنبال یک داستان فضایی فوق‌العاده هستند، نیازی به انتظار طولانی نداشتند.

Watchmen

بهترین کمیک های جهان

شاید برجسته‌ترین اثر موردنظر در دنیای کمیک، سری واچمن (Watchmen) باشد. به همراه هنرمندان «دیو گیبنز» و «جان هیگینز»، این سری مانند یک هجو تاریک از ژانر ابرقهرمانی عمل می‌کرد و گروهی از قهرمانان با اخلاقیات مبهم را به تصویر می‌کشید که به وضوح و به طور خطرناکی ناپایدار بودند.

این کمیک همچنین عناصر معاصر زمان خود، مانند جنگ ویتنام و جنگ سرد را در خود جای داده بود. به عنوان مثال، «دکتر منهتن» به راحتی می‌تواند به عنوان تجسم فیزیکی هراس از وقوع جنگ هسته‌ای دیده شود. این اثر، همراه با آثاری مانند The Sandman و The Dark Knight Returns ،Watchmen یکی از اولین کمیک‌هایی بود که در فهرست پرفروش‌ترین‌های «نیویورک تایمز» قرار گرفت.

The Sandman

بهترین کمیک های جهان
بهترین کمیک های جهان

معروف‌ترین سری «ورتیگو» که توسط «دی‌ سی» منتشر شد، سری پرچم‌دار آن، یعنی مرد شنی (The Sandman) بود که توسط «نیل گیمن» بزرگ نوشته و توسط هنرمندان مختلفی تصویرگری شده است.

داستان این اثر حول محور «رویابین»، یکی از هفت موجود ابدی می‌چرخد که توسط فرقه‌ای گرفتار می‌شود و مجبور به پذیرش این است که حتی موجوداتی که از خدایان «دی‌ سی» قوی‌تر هستند نیز باید تغییرات اجتناب‌ناپذیر را قبول کنند.

کمیک های دی سی The Sandman به عنوان شاهکار «گیمن» شناخته می‌شود و به خاطر تجسم‌های اساطیری و سوررئال، مورد تحسین قرار گرفته است. موجودات ابدی که این تجسم‌ها هستند و نمایان‌گر برخی از قدرتمندترین نیروهای سازنده جهان خواهند بود.

سوالات متداول

بهترین کمیک های جهان چه ویژگی‌هایی دارند؟

بهترین کمیک‌ها داستان‌های قوی، شخصیت‌های عمیق و هنری جذاب دارند.

چرا کمیک‌های دی‌سی و مارول مشهور هستند؟

به خاطر داستان‌های قوی و شخصیت‌های محبوب، «دی‌ سی» و «مارول» مشهورند.

کدام کمیک‌ها برای شروع مطالعه مناسبند؟

Batman: Year One و Saga برای شروع مطالعه مناسبند و جذابند.

آثار کدام ناشران در بین بهترین‌ها قرار دارند؟

آثار ناشرانی مانند «دی‌ سی»، «مارول»، «دارک هورس» و «ایمیج» در بین بهترین‌ها قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین کمیک های جهان چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *