جدیدترین و بهترین فیلم های ترسناک کره ای + [2023 و تمام دوران]

ترسناک ترین فیلم های کره ای همیشه دنبال‌کننده سرسخت خود را داشته و دارد. فهرستی از بهترین فیلم های ترسناک کره ای 2023 و تمام دوران برای شما تهیه شده است.

سینمای کره جنوبی چندین سالی است که توانسته بعد از ژانر اکشن با محتوای جذاب فیلم‌های ترسناک خود نماینده خوبی از این ژانر در جهان باشد، این ژانر در بین تمامی ژانر‌های موجود چندین سالی است که طرفداران زیادی از مردمان کره را به خود جذب کرده است.

کره جنوبی که سال‌ها نتوانست نمونه‌های موفقی از فیلم‌های سینمایی‌اش را به جهان عرضه کند، از سال 2000 میلادی تا به اکنون رقیب خوبی برای ژانر ترسناک و مهیب در آسیا برای همسایگانش به حساب می‌آید. با جدیدترین فیلم های ترسناک کره ای در ادامه آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال‌های ترسناک کره‌ای

بهترین فیلم‌های کره‌ای تاریخ سینما

بهترین فیلم های ترسناک کره ای

بهترین فیلم های ترسناک کره ای
بهترین فیلم های ترسناک کره ای

ژانر ترسناک در سینمای کره جنوبی توانسته سهم زیادی از فروش گیشه‌ها را از آن خود کند. این ژانر علاوه بر بررسی موقعیت‌های ترسناک به بررسی موضوعات روانشناختی و آسیب‌‌های خانوادگی و هچنین بیان فرهنگ متجدد خود نیز می‌پردازد.

اما در این بین عمده منتقدان بر این باورند که  سینمای کره نتوانسته نماینده خوبی از فرهنگ و آداب و رسوم مردمان قاره آسیا باشد. سینمایی که بیشتر به تقلید از  فرهنگ آمریکا و غرب می‌پردازد، نمی‌تواند ادعای نسلی جدید در ژانر ترسناک را داشته باشد.

در میان تمامی سبک‌های فیلم سازی در کره جنوبی، ساخت سینمایی‌های ترسناک و مهیب توانست داعی قدرت فیلم سازی این کشور در جشنواره‌های بین‌المللی و حتی نماینده این کشور در فستیوال اسکار باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم‌های ترسناک برای تازه کارها

بهترین فیلم‌های ترسناک که ارزش دوباره دیدن دارند

بهترین فیلم‌های ترسناکی که نباید با خانواده ببینید

Streamer

بهترین فیلم های ترسناک کره ای 2023
بهترین فیلم های ترسناک کره ای 2023

پنج پخش کننده در یک ساختمان متروکه جمع شدند تا حقیقت ویدیوی عجیبی را که یک BJ به جا گذاشته بود فاش کنند. صحنه وحشتناکی بود هر کدام از آنها همزمان با بررسی ساختمان، یک استریم زنده اجرا می‌کنند. هیونگ مو جانگ کارگردان این فیلم ترسناک معمایی است. جون هیونگ کیم، مو بیوم کیم و مان هیوک کوان در این فیلم حضور دارند.

Spring Garden

بهترین فیلم های ترسناک کره ای 2023
بهترین فیلم های ترسناک کره ای 2023

داستان فیلم ترسناک باغ بهار درباره سوهی است که خانواده خوشبخت خود را به دلیل مرگ ناگهانی شوهرش از دست داد و پس از بازدید از باغ نئولبوم، عمارت روستایی که شوهرش به جا گذاشته بود، اتفاقات عجیب و وحشتناکی را تجربه می‌کند. یون هی جو، کیم جو ریونگ و هیو دونگ وون در این فیلم ترسناک به ایفای نقش پرداخته‌اند.

Project Silence

بهترین فیلم های ترسناک کره ای 2023
بهترین فیلم های ترسناک کره ای 2023

پروژه سکوت زمانی اتفاق می‌افتد که تصادفی روی یک پل مه‌آلود رخ می‌دهد و در نتیجه آن، جانوری ناشناس رها می‌شود. تائه گون کیم کارگردان این فیلم ترسناک علمی تخیلی و اکشن است. لی سان کیون، جو جی هون و کیم هی وون نیز از ستارگان این اثر هستند.

The Wailing

محبوب ترین فیلم های ترسناک کره ای
محبوب ترین فیلم های ترسناک کره ای
  • بازیگران: کواک دو وان، هوانگ جونگ مین، جون کونیمورا
  • کارگردان: نا هانگ جین
  • نویسنده: نا هانگ جین

فیلم سینمایی شیون توانست موفقیت زیادی در حیطه فروش گیشه کسب کند،جدای از موفقیت‌های مالی، این فیلم توانست در بین بهترین فیلم های ترسناک سال 2016 قرار بگیرد. در داستان این سریال شاهد یک بیماری  همه‌گیری هستیم که ساکنین کوهستانی در کره جنوبی را به خود درگیر می‌کند داستان آنجایی مهیب‌تر می‌شود که پلیسی باید از قدرت خودش درجهت نابودی این ویروس استفاده کند.

برخلاف تمامی سینمایی‌های ترسناک این‌بار فیلمی طنز با چاشنی ترس مزه خواهید کرد. نکته مهم این فیلم که شاید بتواند نماینده‌ای از کشورش به جهانیان باشد، آمیختگی آن با فرهنگ کره جنوبی است. داستانی مملو از صحنه‌‌های خشونت‌بار و ترسناک در آمیختگی با مجوعه ای از سکانس های طنز.

A Tale of Two Sisters

محبوب ترین فیلم های ترسناک کره ای
محبوب ترین فیلم های ترسناک کره ای
  • بازیگران: ایم سو جونگ، مون گیون یانگ، کیم کپ سو
  • کارگردان: کیم جی وون
  • نویسنده:کیم جی وون

شاید بتوان داستان دو خواهر را یکی از بهترین فیلم های ترسناک کره‌ای دانست. جدای از ترسناک بودن این فیلم سینمایی شما با صحنه‌هایی مملو از جنایت و خشونت خانوادگی روبرو خواهید شد.

دو خواهری که پس از بازگشت از موسسه‌ایی روانی با مشکلاتی روبرو می‌شوند، مشکلاتی از جنش تجربیات گذشته و دست و پنجه نرم کردن با ارواح. داستانی با روایت‌هایی هولناک که می‌توان آن را به جرئت در دسته بهترین فیلم‌های ترسناک سینمای کره دانست.

این فیلم پس از جذب مخاطبان زیادی به خود توانست حتی فروش خوبی هم در گیشه‌ داشته باشد، فیلمی که تبدیل به یکی از پر فروش‌ترین فیلم‌های سینمای کره تبدیل شد. این فیلم سینمایی حتی همتایی در سینمای آمریکا هم دارد که با بازی ستارگانی چون امیلی براونینگ ساخته شد.

Thirst

بهترین فیلم های کره ای ترسناک
بهترین فیلم های کره ای ترسناک
  • بازیگران: سونگ کانگ هو، کیم اوک بین، شین ها کیون، او دال سون
  • کارگردان: پارک چان ووک
  • نویسنده: پارک چان ووک، جئونگ سئو کیونگ

شاید بتوان سینمایی عطش را یکی از بهترین سینمایی های ترسناک کره‌ای دانست. این فیلم توانست با اولین حضور خود در جشنواره کن در سال 2009 جایزه هیئت داوران را دریافت کند، همچنین از موفقیت‌‌های دیگر این فیلم قرار داشتن در لیست بهترین فیلم‌های نامزد شده سال 2010 نام برد. این فیلم ینمایی کره‌ای که جزء بهترین فیلم سینمایی کره‌ای است توانیی جذب هر مخاطبی به ژانر ترسناک را دارد.

داستان فیلم روایتگر قصه‌ای عاشقانه‌ای و ترسناک است. سانگ هیون که نقش اصلی این فیلم است کشیشی است که داوطلب تست واکسنی برای یک ویروس کشنده است اما فیلم آن طور که مخاطب می‌خواهد جلو نمی‌رود واکسن تست شده درست عمل نمی‌کند تا آنجایی که حتی او تا لبه تاریکی مرگ می‌رود اما داستان با خون آشامان پیوند می‌خورد، از اینجا به بعد داستان مخاطب با مجموعه‌ای از ترس همراه می‌شود.

Whispering Corridors

جدیدترین فیلم های ترسناک کره ای
جدیدترین فیلم های ترسناک کره ای
  • بازیگران: لی می یئون، پارک جین هی، چوی کانگ هی
  • کارگردان: پارک کی هیونگ
  • نویسنده: این جونگ اوک، پارک کی هیونگ

فیلم سینمایی راهرو های نجواگر که از ساخت آن بیش از دو دهه می‌گذرد، اما همچنان در لیست بهترین فیلم‌های سینمایی ترسناک و حتی فراتر از آن وحشتناک قرار دارد. این فیلم که بیانگر اوضاع جامعه‌ای بود که به تازگی به آزادی بیان رسیده و می‌خواهد با بیان کردن داستان فیلمش از حق آزادی که به آن دست یافته استفاده کند این فیلم نوعی ژانر ترسناکی است که بیانگر اوضاع اجتماعی حاکم بر جامعه است.

راهروهای نجواگر با سکانسی از یک مدرسه آغاز می‌شود، مدرسه‌‌ای که توسط یک روح تسخیر شده، ادامه داستان با خودکشی معلمی در مدرسه اتفاق می‌افتد، سکانس‌هایی که اکثرا در فیلم‌های کره‌ای تکرار می‌شوند خودکشی و ناپدید شدن افراد است، چیزی که در این فیلم هم دیده می‌شود ناپدید شدن دانش‌آموزان و مابقی معلمان یکی پس از دیگری. ادامه داستان معماگونه به سمت پایان فیلم می‌رود.

 R-Point 2004

جدیدترین فیلم های ترسناک کره ای
جدیدترین فیلم های ترسناک کره ای
  • بازیگران: کام وو سانگ، سان بیونگ هو، پارک وونگ سانگ
  • کارگردان: کانگ سو چانگ
  • نویسنده: کانگ سو چان

این فیلم سینمایی یکی از معدود فیلم های سینماییست که به تاریخ کشور کره جنوبی می‌پردازد. در خلال جنگ بین ویتنام و آمریکا حضور کره جنوبی نیز در این جنگ پر رنگ می‌شود. جنگی با کشته‌های بسیار و خشونت‌هایی غیرقابل تصور. فیلم سینمایی آر پوینت که ترکیبی از ژانر ترسناک و همچنین اکشن است، ترکیبی فوق وحشتناک و غیر قابل تصور برای مخاطبی است که تا به حال جنگی را تجربه نکرده است.

داستان فیلم بیانگر یک پایگاه نظامی کره جنوبی در جنگ است که دریافت کننده اطلاعاتی از سوی کسانی است که دیگران بر این تصوراند که آن‌ها گم شده و یا حتی مرده‌اند، نیرو های دریافت کننده اطلاعات باید به مرکزی که پیغام‌ها از آنجا فلرستاده می‌شوند بروند،صحنه‌های ارعاب آور فیلم آنجایی است که آنها به جایی می‌روند که خبری از حیات انسان نیست.

اگر تمایل به دیدن این سبک و این سکانس‌ها دارید این فیلم سینمایی را از دست ندهید. داستانی هوشمندانه در قالب ژانر ترسناک که نشان دهنده هنر قلم نویسنده است. این فیام همچنین بیانگر آسیب‌های روانی اجتماعی است که همچنان بر روی جامعه کره جنوبی از زمان جنگ باقی مانده. داستانی با نگاه به تاریخ اما بیان کننده موضوعات اجتماعی.

I Saw the Devil

بهترین فیلم های ترسناک کره ای
بهترین فیلم های ترسناک کره ای
  • بازیگران: لی بیونگ هان، چویی مین سینگ
  • کارگردان: کیم جی وون
  • نویسنده: پارک هون جونگ

یکی از فیلم های سینمایی که با صحنه‌های خشونت آمیز و ترسناکش مخاطب را به وجد می آورد I Saw the Devil است، به طوری که برای هر کسی دیدن این فیلم سینمایی پیشنهاد نمی‌شود. فیلمی در ژانر ترسناک اما انتقام‌جویانه که گویی شخصیت اصلی فیلم تبدیل به ابر قهرمان قاتل سینمایی تبدیل می‌شود.

داستان درباره مردی است که نامزد و زن مورد علاقه‌اش توسط قاتلی سریالی به وحشتناک‌ترین طرز ممکن کشته می‌شود، مامور مخفی که شخصیت اصلی فیلم است می‌خواهد از طریق تعقیب و گریز انتقام نامزد خود را بگیرد. فیلمی با کمی احساسات عاشقانه که شاید گاهی مخاطب را به گریه بیاندازد.

Bedevilled

بهترین فیلم های ترسناک کره ای
بهترین فیلم های ترسناک کره ای
  • سال ساخت: 2010
  • امتیاز IMDb: نمره 7.3
  • میزان فروش: 1.1 میلیون دلار
  • کارگردان: جانگ سئول-سو (Jang Cheol-soo)
  • بازیگران: سئو یونگ-هی، هوانگ جئوم-هی، پارک جئونگ-هاک و…

داستان فیلم Bedevilled که در فهرست هولناک ترین فیلم کره ای قرار می‌گیرد، درباره زنی است که در یک جزیره متروکه و دورافتاده گیر افتاده و مورد تعرض‌های ذهنی، جسمی و جنسی قرار گرفته است.

در ادامه این فیلم سینمایی ترسناک کره‌ای می‌بینیم که زن سعی دارد از این جزیره فرار کند. در مراسم جوایز ناقوس بزرگ، این عنوان از فیلمهای کره ای ترسناک جایزه بهترین کارگردان جدید را گرفت.

 Train to Busan

بهترین فیلم های ترسناک کره ای
بهترین فیلم های ترسناک کره ای
  • بازیگران: گونگ یو، ما دونگ سیونگ، کیم سو آن
  • کارگردان: یا سنگ هو
  • نویسنده: پارک جو سوک

بی شک فیلم سینمایی قطار بوسان یکی از بهترین فیلم‌های ژانر ترسناک کره جنوبی است فیلمی بی نظیر که می‌تواند معرف سینمای قوی کره باشد. حقیقتا ترسناک ترین فیلم کره ای را می‌توان همین قطار بوسان دانست که از ساختار روایی قوی هم برخوردار است.

این فیلم  که در سال 2016 ساخته شده توانسته رضایت حداکثری مخاطبان را به خود جذب کند. این فیلم با محوریت فیلم‌های زامبی بیان می‌شود اما پیشرفت کاراکتر‌ جان دیگری به فیلم می‌بخشد.

Hide and Seek

بهترین فیلم های ترسناک کره ای
بهترین فیلم های ترسناک کره ای
  • بازیگران: سان هیون جو، موون جان هی، جئون می سییوون
  • کارگردان: هاه جانگ
  • نویسنده:‎ هاه جانگ

فیلم سینمایی قایم موشک که با تریلر فوق العاده خود را به مخاطبانش نمایش داد، فیلم سینمایی ترسناکی است که با قلمی هوشمندانه و همچنین کارگردانی بی‌نظیر جونگ هو به خلق تصویر‌های ترسناک می‌پردازد.

این فیلم سینمایی چند بار مخاطبانش را غافلگیر کرد، بار اول با تریلر کم نظیرش و بار دوم با بازیگرانی ناشناخته که بازی های فوق العاده‌ای داشتند. داستان فیلم راوی گروهی از وارثان یک شرکت بزرگ و چند میلیاردی است، که می‌خواهند ببیند تا کجا می‌توانند در رسیدن به اهدافشان مصر هستند و پا فشاری دارند.

The Closet

بهترین فیلم های ترسناک کره ای
بهترین فیلم های ترسناک کره ای
  • محصول سال: 2020
  • ژانر: ترسناک، راز آلود
  • بازیگران: Ha Jung-woo, Kim Nam-gil, Heo Yool

فیلم کمد محصول سال 2020 بوده و به عنوان یکی از جدید ترین فیلم های ترسناک کره ای به حساب می‌رود. داستان این سریال درباره مردی به نام سانگ وون بوده که همسر خود را از دست می‌دهد و قصد دارد با دختر خود به یک خانه جدید نقل مکان کند.

وی قصد دارد با دختر خود یک رابطه نزذیک و دوستانه پس از آنکه دخترش مادر خود را از دست داد، ایجاد کند اما نقشه او برای اینکار عملی نمی‌شود زیرا دوست جدید دخترش که یک روح است، او را به داخل یک کمد می‌کشاند و دختر را ناپدید می‌کند.

با انتشار اخباری مبنی بر ناپدید شدن یک کودک مردی مرموز به نام کیونگ هون با سانگ وون پدر این بچه ملاقاتی می‌کند و به او اطلاع می‌دهد که 32 کودک دیگر در خانه ناپدید شده‌اند. کیونگ هون بر روی این پرونده‌ها کار می‌کند. سانگ وون برای پیدا کردن دخترش هر کاری را که لازم باشد انجام می‌دهد به همین دلیل چاره‌ای نمی‌بینید جز آنکه با کیونگ هون برای پیدا کردن دخترش همکاری کند.

The Mimic

بهترین فیلم های ترسناک کره ای
بهترین فیلم های ترسناک کره ای
  • بازیگران: یام جانگ آه، هیو جین، کیم سو آن
  • کارگردان: هاه جانگ
  • نویسنده: هاه جانگ

فیلم سینمایی مقلد فیلمی در ژانر ترسناک و راز آلود است، فیلم سینمایی مقلد را می‌توان یکی از بهترین فیلم‌های سینمای کره جنبوبی در ژانر ترسناک به شمار آورد. این فیلم که تجربه حس مادرانه و ترس را به مخاطب هدیه می‌دهد، داستانی پر از کلاسیک های ارواح گونه است.

داستان فیلم بیانگر رابطه‌ مادر و کودکی است که همدیگر را در جنگلی پیدا می‌کنند اما او کودک اصلی مادر نیست بلکه جایگزینی برای مادری است که فرزندش را گم کرده اما داستان آنجایی ترسناک می‌شود که انسان بودن یا نبودن فرزند مشخص نیست. یکی از بهترین فیلم های کره ای ترسناک را می‌توان همین فیلم دانست که از هیجان خوبی هم برخوردار است.

Kingdom: Ashin of the North

بهترین فیلم های ترسناک کره ای
بهترین فیلم های ترسناک کره ای
  • تاریخ انتشار: 2021
  • بازیگران: جیانا جون، پارک بیونگ یون، کیم سی آ
  • کارگردان: کیم سئونگ‌هون
  • ژانر: ترسناک
  • محصول: نتفلیکس

در این قسمت از سری فیلم “پادشاهی”، داستان انتقام یک زن به نمایش گذاشته می‌شود. او قبیله و خانواده‌اش را از دست داده و به دنبال انتقام است. فیلمی تراژدی و مملوء از خیانت که در پی یک کشف مرموز است.

The 8th Night

بهترین فیلم های ترسناک کره ای
بهترین فیلم های ترسناک کره ای
  • تاریخ انتشار: 2021
  • بازیگران: لی سانگ‌مین، پارک هه جون، کیم یو جونگ، نام دا رئوم
  • کارگردان: کیم تائه‌هیونگ
  • ژانر: ترسناک
  • محصول: نتفلیکس

یک راهب با تسبیح در یک دست و تبر در دست دیگر، روح هزار ساله‌ای را شکار می‌کند که انسان‌ها را تسخیر کرده است. این روح سالیان سال جهنم را بر روی زمین آورده بود.

#Alive

بهترین فیلم های ترسناک کره ای
بهترین فیلم های ترسناک کره ای
  • تاریخ انتشار: 2020
  • بازیگران: یو آه این، پارک شین هی، جئون بائه سو
  • کارگردان: ایل چو
  • ژانر: اکشن، درام، ترسناک

گسترش سریع یک بیماری ناشناخته کل شهر را در هرج و مرج غیرقابل کنترل قرار داده است. تنها یک بازمانده وجود دارد که این فیلم ماجرای او را به نمایش می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های ترسناک کره ای سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


2 thoughts on “جدیدترین و بهترین فیلم های ترسناک کره ای + [2023 و تمام دوران]

  1. سینمای کره در ژانر وحشت و ترس به نظرم فوق العاده اس فیلمهایی مثل the wailing, memories of murder, i saw devil, a tale 2 sister, ,… به شخصه با فیلم i saw devil عاشق سینمای کره در این ژانر شدم. هر چند از لحاظ زمانی و معروفیت سینمای ژاپن در این ژانر قدمت طولانی تری داره و آثار شناخته شده تری داره اما به نظرم سینمای کره در این بخش از ژاپن پیشی خواهد گرفت چون معناگراتره و خودم سسینمای کره رو ترجیح میدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *