ببینید: سیل وحشتناک و مرگبار در کره جنوبی! +تصاویر

سیل کره جنوبی ؛ صبح دیروز بر اثر بارش های شدید و مداوم در کره جنوبی، سیلی راه افتاد و بیش از 20 نفر کشته شدند و 10 نفر هم مفقود هستند.

بر اثر جاری شدن سیل در کره‌جنوبی، تا کنون ۲۰ نفر کشته، ۱۰ تَن مفقود و هزاران نفر آواره شده‌اند. مقام‌های کره جنوبی اعلام کردند که در نتیجه بارش‌های شدید باران، حداقل ۲۱ نفر در این کشور کشته و هزاران کُره‌ای از مناطق آسیب‌دیده تخلیه شدند. در ادامه مطلب با خبر سیل در کره جنوبی همراه ما بمانید.

سیل کره جنوبی

  • سیل امروز کره جنوبی

به گزارش منابع خبری :

قامات کره جنوبی امروز شنبه اعلام کردند که باران‌های شدید حدود ۲۰ نفر را کشته است.  بارش شدید باران در کره جنوبی ضمن بر جای گذاشتن تلفات و خسارات زیاد در این کشور، حداقل ۱۰ نفر مفقود شدند.

در سیل مرگبار اخیر همچنین تا کنون ۱۰ تَن مفقود و ۹ نفر هم زخمی شده اند. هزاران نفر بر اثر جاری شدن سیلاب مجبور به تَرک منازل و محل زندگی خود شده اند. رسانه دولتی کره جنوبی به نقل از مقام‌های این کشور خبر داد، بارش سیل آسای باران تا ساعت ۱۶ عصر حداقل ۲۱ کشته و ۱۰ مفقودی بر جای گذاشت و هزاران نفر را مجبور به ترک منازلشان کرده است.

سیل کره جنوبی
سیل امروز کره جنوبی, سیل در کره جنوبی, بارش مرگبار باران در کره جنوبی

بارش مرگبار باران در کره جنوبی

بیشترین تلفات از استان گیونگ سانگ شمالی در جنوب شرقی این کشور گزارش شده است؛ جایی که ۱۶ نفر عمدتاً به دلیل رانش زمین و ریزش منازل خود جان شان را از دست داده اند. همچنین؛ از شهرستان «گوئسان» در مرکز کره جنوبی خبر رسیده که حدود ۶ هزار و ۴۰۰ نفر از ساکنان مجبور به ترک منازل شان شدند چرا که بارش شدید باران سبب افزایش شدید آب در سد «گوئسان» شده بود.

«یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره جنوبی که به اوکراین رفته است، در واکنش به بارش مرگبار باران در کشورش به دولت دستور داد که «با استفاده از تمام منابع موجود به این فاجعه به طور کامل پاسخ دهد». رئیس‌جمهور کره جنوبی برای شرکت در نشست سران ناتو به لیتوانی رفته بود و بعد از این اجلاس، به لهستان سفر رسمی کرد و امروز در سفری از پیش اعلام نشده، به کی‌یف پایتخت اوکراین رفت.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *