نقد و بررسی فصل اول سریال عشق 101 ؛ خلاصه فصل 1 و 2 سریال عشق ۱۰۱

در نوشتار جدید فیگار همراه ما باشید تا به نقد و بررسی فصل اول سریال عشق 101 بپردازیم. فصل دوم این سریال ترکی نتفلیکس هشتم مهرماه منتشر خواهد شد.

علاقه به هرج و مرج، یکی از شیطنت‌های درونی هر انسان است. کاراکترهای سریال عشق ۱۰۱ نیز علاقه بسیاری به دور زدن قوانین زندگی و برهم زدن اوضاع دارند. داستان پنج همکلاسی شر که در هر فرصتی برای عصبانی کردن معاون مدرسه، مدرسه را زیر و رو می‌کنند. پس از پخش فصل یک این سریال ترکی مخاطبان بسیاری علاقه‌مند به آن شدند.

دردسرهای این پنج شاگرد دبیرستانی توجه همه را جلب کرد. مخاطب بی صبرانه منتظر فصل دو آن است. ساخت فصل دو این سریال به دلیل شروع کرونا به تعویق افتاده بود. نهایتا بعد از مدت‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضبط شد و طبق خبر‌ها فصل دو آن در هشتم مهرماه، ۲۰۲۱ از شبکه نتفلیکس منتشر خواهد شد.

این شاگردها برای نجات خود، سعی دارند معلم‌های خود را عاشق یکدیگر کنند. اما در این راه،‌ آن‌ها عشق خود را پیدا می‌کنند و معنای رفاقت را درک می‌کنند. متوجه می‌شوند که عشق با اجبار به وجود نمی‌آید و باید از درون برآید. هر کدام از آن‌ها در این مسیر متوجه قدرت درونی خود نیز شد. در ادامه با نقد و بررسی فصل اول سریال عشق 101 همراه ما باشید.

نقد و بررسی فصل اول سریال عشق 101

 فصل 1 و 2 عشق ۱۰۱

نقد و بررسی فصل اول سریال عشق 101, نقد و بررسی فصل 1 عشق 101, بررسی سریال عشق 101 فصل یک
نقد و بررسی فصل اول سریال عشق 101, نقد و بررسی فصل 1 عشق 101

فصل یک سریال عشق 101 با نام انگلیسی Love 101 و نام ترکی Aşk 101، از پلتفرم اینترنتی نتفلیکس در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. این سریال محبوب با استقبال مخاطب مواجه شد. داستانی که هم اشک مخاطب را در آورد و هم لحظاتی او را خنداند. در لحظات بسیار نیز انسان را به فکر فرو برد و باعث شد تا در رابطه با بسیاری از مسائل بیاندیشد.

خطاها و لذات دوران نوجوانی و جوانی، قدم‌هایی هستند که آینده ما را رقم می‌زنند. اما چند درصد از انسان‌ها به قدم‌های برداشته‌شان می‌اندیشند. هنگام انجام کاری به عواقب آن فکر می‌کنند؟ آیا اصلا فکر کردن به آن‌ها لازم است و یا باید به جریان زندگی اعتماد کرد؟


ضمن مطالعه نقد و بررسی فصل اول سریال عشق 101 می‌توانید به مطلب ذیل نیز مراجعه نمایید:


پنج کاراکتر داستان، ادا، سینان، کرم، ایشیک و عثمان، هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. فقط در یک چیز اشتراک دارند، آن هم این است که تصمیم گرفته‌اند از زندگی لذت ببرند و به نتیجه هیچ چیز فکر نکنند. این تصمیم آن‌ها نقطه اصلی داستان را تشکیل می‌دهد، بیخیالی در عین خیال، بی‌فکر درحالی که مسائل بسیاری فکرت را مشغول کرده است.

جوانی و خوش گذرانی، در زمانی که هیچ چیز تو را خوشحال نمی‌کند و در تلاش هستی که خودت را از باتلاق بیرون بکشی. با مطالعه مطلب نقد و بررسی فصل 1 عشق 101 دید بهتری نسبت به نحوه کارگردانی،‌اجرای بازیگران و داستان سریال خواهید داشت.

اجرای بازیگران

نقد و بررسی Love 101, نقد سریال ترکی Ask 101
نقد و بررسی فصل اول سریال عشق 101, بررسی سریال عشق 101 فصل یک

کاراکتر سینان را مرت یازیجی‌اوغلو ایفا می کند. شاید بشود گفت یکی از بهترین کاراکترهای سریال، که اتفاقا بازیگر به خوبی از عهده آن برآمده است، کاراکتر سینان است. با هر دیالوگ، میمیک و حالات روحی، به خوبی حس را منتقل می‌کند.

آلینا بوز، بازیگر ۲۱ ساله ترک، ویژگی‌های کاراکتر ادا را کامل درک کرده است. به خوبی نیز آن‌ها را نمایان می‌کند. سرکشی، احساس‌های درونی و تمام مسائل مرتبط با کاراکتر ادا، در بازی آلینا مشهود است.

کوبیلای آکا که به مدت چهار فصل در سریال گودال درخشید، این بار نقش کرم را ایفا می‌کند (می‌توانید نقد سریال گودال را نیز در فیگار مطالعه نمایید). سختی و مقاومت کاراکتر کرم، از اجرای کوبیلای دریافت می‌شود. ایپک فیلیز، همانقدر که باید،‌ شیرینی نقش ایشیک را اجرا می‌کند.

اما شاید تنها کاراکتری که هنوز مثل یک جعبه سر بسته باشد، نقش عثمان است. هنوز ویژگی‌های روحی او به طور کامل نمایان نیست. نمی‌توان گفت ایراد از بازیگر است، چون صلاح‌الدین پاشالی بازیگر ضعیف محسوب نمی‌شود. او سی سال دارد، و مدت زمان بیشتری در این صنعت فعالیت می‌کند.

امیدواریم که در فصل آخر این سریال (فصل دوم) اطلاعات و نمادهای بیشتری از کاراکتر عثمان دیده شود. در ادامه با نقد و بررسی فصل اول سریال عشق 101 همراه ما باشید.

شناخت کاراکترهای سریال

نقد فصل اول سریال عشق 101, تریلر فصل دوم سریال عشق 101
نقد فصل اول سریال عشق 101, نقد و بررسی فصل اول سریال عشق 101

ادا دختری پر انرژی و از یک خانواده مرفه است. او علاقه بسیاری به گرافیک و هنر دارد، اما از نظر خانواده او توانایی‌هایی بیشتری دارد و باید به مراتب بالاتر دست یابد. گرافیک رشته‌ای نیست که برازنده خانواده او باشد. او از عاشق شدن می‌ترسد و اخلاق تندی دارد.

اعتماد به نفس پایین، او را مجبور به رعایت رژیمی سخت کرده است؛ تا حسابی لاغر شود. شرایط زندگی این تفکر را، که اگر لاغر شود به تمام خواسته‌هایش خواهد رسید، در او ایجاد کرده است. به نظر ادا یک فرد لاغر از ارزش اجتماعی بالایی برخوردار است.

سینان، متفکر گروه است. پدر او ازدواج مجدد نموده است و با سینان زندگی نمی‌کند. سینان به همراه پدربزرگ بسیار پیرش زندگی می‌کند. هیچ کس در زندگی به او اهمیتی نمی‌دهد. اینکه او مریض است؟ ناراحتی دارد یا نه؟ وضعیت تحصیلی‌اش چگونه است؟ غذا می‌خورد یا نه؟ نه! او کاملا تنهاست و از پدربزرگش و یک سگ نگهداری می‌کند.


ضمن مطالعه نقد و بررسی فصل اول سریال عشق 101 می‌توانید به مطلب ذیل نیز مراجعه نمایید:


سینان در اوقات فراغت کتاب‌های بسیاری می‌خواند. سعی می‌کند ناراحتی‌اش را بروز ندهد، اما مصرف الکلش بیش از حد است. دید او به زندگی و دیالوگ‌هایی که از او می‌شنویم، قابل توجه است. سینان سعی می‌کند احساسات و دردهایش را پنهان نگه دارد.

به همین دلیل یکبار با ایشیک نیز به مشل برخورد. دانلود فصل 1 سریال عشق 101 و دانلود فصل 2 سریال عشق 101 در ادامه متن امکان‌پذیر است. پس از اتمام این بخش، لینک‌ها قرار گرفته‌اند.

ایشیک دختر درس‌خوان مدرسه است. او علاقه بسیاری به سینان دارد و پیوسته مراقب اوست. شاید او تنها کسی باشد که در زندگی به سینان توجه دارد. خانواده ایشیک کاملا سختگیر و مراقب هستند و پیوسته به او توجه دارند. او دختر حرف گوش کن و سر به راهی است. دیر وقت از خانه بیرون نمی‌رود و در مکان‌هایی که مناسب خانواده نباشد، حاضر نمی‌شود.

اما از زمانی که با تیم معروف سریال آشنا می‌شود و تصمیم می‌گیرد که به آن‌ها کمک کند، تغییر می‌کند. به تعبیر پدر و مادرها، از راه به در می‌شود. اما شاید این تغییر باعث می‌شود لذت واقعی زندگی را تجربه کند. شاید اگر کاراکتر ایشیک نبود، داستان این سریال نیز نوشته نمی‌شد.

عثمان همیشه به دنبال پول است. با اینکه سن کمی دارد، اما یک بیزینس من واقعی است. ذهن او کاملا تجاری کار می‌کند و اگر کسی توجه ویژه‌ای به او داشته باشد، زندگی او از این رو به آن رو خواهد شد.

خانواده او دارای وضع مالی خوش نیستند، اما محبت و توجه بسیاری به او دارند. پدر عثمان به او اعتماد دارد و حمایتش می‌کند. شاید عثمان سالم‌ترین فرد گروه از نظر احساسی-روانی، آزادی عمل و کردار باشد.

نقد فصل اول سریال عشق 101, تریلر فصل دوم سریال عشق 101
نقد فصل اول سریال عشق 101, نقد و بررسی فصل اول سریال عشق 101

کرم نیز از یک خانواده ثروتمند، اما سختگیر است. پدر او خشن رفتار می‌کند و کرم را حقیر می‌شمارد. او سعی می‌کند با پول همه چیز را حل کند. ذره‌ای محبت نسبت به کرم و مادرش نیز ندارد. او فردی کاری محسوب می‌شود و هیچوقت سعی نکرده است خواسته کرم را بپرسد یا او را درک کند.

کرم نیز در اجتماع به عنوان یک فرد پرخاشگر شناخته می‌شود، که همه از او می‌ترسند. زمانی که از مسئله‌ای ناراحت شود، با دعوای خیابانی آرام می‌شود. کرم علاقه بسیاری به ادا دارد. اما روش ابراز علاقه ادا و کرم مانند بقیه نیست و روش خود را دارند.

ادا، کرم، سینان و عثمان، در مراسمی از مدرسه، خرابکاری بسیاری به بار می‌آورند و آبروی مدرسه را می‌برند. معاون مدرسه بسیار از دست آن‌ها عصبی می‌شود و سعی دارد معلم‌ها را راضی کند، تا آن‌ها را اخراج کنند.

اما یکی از معلم‌ها به نام بورجو مخالفت می‌کند. و هوای بچه‌ها را دارد. او معتقد است باید بچه‌ها را درک و علت رفتار آن‌ها پیدا کرد. اما معاون مدرسه یک فرد ضعیف اجتماعی است و درکی نسبت به احساسات بچه‌ها ندارد. تنها نکته‌ای که برای او مهم است، اعتبار و غرور خودش است.


ضمن مطالعه نقد و بررسی فصل اول سریال عشق 101 می‌توانید به مطلب ذیل نیز مراجعه نمایید:


ایپک نیز در راستای اخراج نشدن این تیم، به آن‌ها کمک می‌کند. آن‌ها در این مدت با هم صمیمی می‌شوند. ایپک در روز تولدش آرزو می‌کند که بیست سال بعد با هم قرار بگذارند و هم را ببینند.

در صحنه‌هایی امروز را می‌بینیم که بیست سال گذشته است و ایپک به محل قرار آمده است. او به همه نامه فرستاده است تا بیایند. تنها کسی که در فصل یک آمدنش را می‌بینیم، ادا است. به نظر می‌آید که در فصل دو بیشتر راجع به آینده هر یک از کاراکترها خواهیم دید. زمان انتشار فصل دو سریال عشق 101 این سریال محبوب ترکی، هشتم شهریورماه ۱۴۰۰ است.

نکات و جمع‌بندی سریال

نقد فصل اول سریال عشق 101, تریلر فصل دوم سریال عشق 101
نقد فصل اول سریال عشق 101, نقد و بررسی فصل اول سریال عشق 101

خط داستان اصلی سریال، یا در واقع فلش بک‌های سریال، در دهه ۱۹۹۰ میلادی، در ترکیه می‌گذرد. اما نکته‌ای که هست، نه نوع بازی، نه جو مدرسه، نه صحنه‌هایی که نشان داده می‌شود، هیچکدام حس و حال آن دوران را نمی‌رساند. درست است که چند ماشین مدل قدیم و چند موزیک قدیمی دیده و شنیده می‌شود، اما القای حس مرتبط با یک دوران، به همین راحتی‌ها نیست و نیاز به تلاش دارد.


ضمن مطالعه نقد و بررسی فصل اول سریال عشق 101 می‌توانید به مطلب ذیل نیز مراجعه نمایید:


نمی‌توان گفت همه صحنه‌های سریال عالی است، و هیچ نقصی ندارند. اما در برخی از صحنه‌ها فکر پشت دیالوگ‌ها، کارگردانی آن، ترکیب موزیک و اجرای بازیگران، واقعا صحنه را بی‌نظیر کرده است.

در فصل دوم طبق آنچه که از تریلر فصل دوم سریال عشق 101 دیده شد، این بار همه شاگردان سر به راه شده‌ و از مبارزه دست کشیده‌اند. و برخلاف آن‌ها، ایشیک تغییر کرده است. هم از نظر ظاهری و نوع پوشش و هم از نظر رفتاری. او در حال تلاش است که بچه‌ها را بار دیگر دور هم جمع کند، و چراغ مبارزه را برای آن‌ها روشن نگه دارد.

عوامل سریال Love 101

نقد و بررسی فصل 1 عشق 101, بررسی سریال عشق 101 فصل یک
نقد و بررسی فصل 1 عشق 101, بررسی سریال عشق 101 فصل یک
  • نام ترکی: سریال ترکی Aşk 101
  • کارگردان:
    • احمد کاتیکسیز
    • دنیز یورولمازر
    • اوموت آرال
    • گوننج اویانیک
  • نویسنده: مریچ عجمی، دستان سدوللی
  • تهیه کننده: شرکت آی‌یاپیم
  • بازیگران:
    • پینار دنیز
    • کاعان اورگانجی‌اوغلو
    • مرت یازیجی‌اوغلو
    • کوبیلای آکا
    • ایپک فیلیز یازیجی
    • آلینا بوز
    • صلاح‌الدین پاشالی
  • ژانر: درام، کمدی،‌ رمانتیک، اکشن
  • تعداد فصل: ۲ – هر فصل هشت قسمت
  • پخش از: نتفلیکس
  • زبان: ترکی
  • کشور: ترکیه

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد و بررسی فصل اول سریال عشق 101 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


2 thoughts on “نقد و بررسی فصل اول سریال عشق 101 ؛ خلاصه فصل 1 و 2 سریال عشق ۱۰۱

    1. نظر لطف تونه … بابت لباس‌ها، من هر سریالی دیدم همین یونیفورم رو داشتن، ضمن اینکه بیست سال پیش خیلی زمان دوری نیست و تغییرات آنچنانی در نحوه پوشش ایجاد نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *