نقد سریال ترکی فاطما (2021 Fatma) ؛ چگونه فاطمه به یک قاتل نامرئی تبدیل می‌شود؟

در این نوشتار به بررسی و نقد سریال ترکی فاطما (2021 Fatma) خواهیم پرداخت. در سایت فیگار با بررسی بهترین سریال ترکی 2021 در ژانر جنایی و درام همراه ما باشید.

نقد سریال ترکی Fatma

سریال ترکی فاطما یا بهتر است بگوییم فاطمه، به کارگردانی اوزگور اُنورمه (Ozgur Onurme) در سال 2021 از شبکه اینترنتی نتفلیکس به نمایش درآمد. این سریال که هنوز مورد توجه بسیاری از مردم در سراسر دنیا است، یکی از بهترین و جدیدترین سریال های ترکی در ژانر جنایی درام به حساب می‌آید.

داستان افزایش تدریجی شجاعت یک زن و قتل‌هایی که خواسته و ناخواسته درگیر آن‌ها می‌شود. در روند داستان تغییرات ناگهانی بسیاری در روحیات و رفتار شخصیت‌ها مشاهده می‌شود؛ از نقش اصلی سریال گرفته تا نقش‌های فرعی دیگر. انسان‌ها در شرایط مختلف چه تصمیم‌هایی می‌گیرند؟ نام این تصمیم‌ها شجاعت است یا حماقت؟ فاطمه در واقع قهرمان داستان زندگی خودش است یا ضعف‌های روحی روانی دارد؟

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ترکی نتفلیکس 2022

نقد فیلم‌ و سریال ترکی

نقد سریال ترکی فاطما (2021 Fatma)

چگونه فاطمه به یک قاتل نامرئی تبدیل می‌شود؟

فهرست مطالبی که در ارتباط با سریال اینترنتی Fatma خواهید خواند، در ذیل لیست شده است:

  • چگونه فاطمه به یک قاتل نامرئی تبدیل می‌شود؟
  • مادران و پسران
  • معرفی بازیگر نقش اول
  • امروز چه کسی قربانی فاطمه خواهد شد؟
  • ارزیابی سریال
  • عوامل سریال
نقد سریال ترکی فاطما ؛ Fatma 2021
نقد سریال اینترنتی Fatma

همراه با سریال ترکی فاطما و رمانی که کاراکتر نویسنده درون سریال در هر قسمت بخشی از آن را می‌خواند، با ابعاد مختلف زندگی و روحیات فاطمه آشنا می‌‌شویم. رسیدن به یک خودآگاهی! انسان در شرایط مختلف چه واکنش‌هایی می‌تواند از خود نشان دهد؟ برای حفظ باورهایش، دور شدن از ترس‌هایش و تلاش برای غلبه بر عامل آن ترس‌ها، تا کجا پیش می‌رود؟

بهترین فیلم های ترکی نتفلیکس 2022

شخصی که به ظاهر معصوم است و در طول زندگی آزارش به یک مورچه نیز نرسیده است، طی چه مراحلی شجاعت این را پیدا می‌کند که سلاح به دست بگیرد و به سمت یک انسان نشانه رود؟ قتل! گرفتن جان یک انسان! اگر هر یک از ما در شرایط فاطمه باشیم چه تصمیمی می‌گیریم؟ تلاش برای حفظ خود، انتقام، برقراری عدالت، ترس فاش شدن جرم‌هایت و…!

شوهری که مدت هاست مخفی شده است. پسر اوتیزمی که تنها عشق مادرش بوده و متاسفانه فوت کرده است. اتفاقات تلخ کودکی در روستا و خواهری که تو را نادیده می‌گیرد. همه این موارد چقدر در روحیه یک انسان اثر می‌گذارند؟ درد‌های روحی بالاخره روزی سر باز می‌کنند و در قالب یک خشونت شدید جلوه می‌نمایند.

نقد سریال ترکی فاطما ؛ Fatma 2021
بهترین سریال ترکی

فاطمه دختری متولد روستا که مدتی است در استانبول زندگی می‌کند. با تمام سختی‌ها و عدم علاقه شوهر به فرزند، پسرش را بزرگ می‌کند. اما در نتیجه تصادفی فرزندش را از دست می‌دهد. در دادگاه پسر فاطمه با این که فوت کرده است مقصر شناخته ‌می‌شود. در حالیکه گویی خود مرگ فرزند به قدر کافی دردناک نیست، که باید مضاف بر آن خسارت بیمه را نیز پرداخت کند.

کودکی فاطمه آنطور که از گره‌ها پیداست بسیار خوب نگذشته است. و اتفاقات ناگواری برایش رخ داده است. زمان نامشخصی ارتباط او با خواهرش به طور کل قطع شده است و حالا فاطمه تنهای تنها در شهر بزرگ استانبول مانده است.

نقد و بررسی سریال عشق 101

با دانستن همه این‌ها قضاوت کار بسیار دشواری است. نمی‌توان فاطمه را مقصر و یا مبری دانست. چیزی که مهم است،‌پلیس است که هیچ ظنی بر فاطمه ندارد و او را زن معصوم و پرتلاش میداند که تازه فرزندش را از دست داده و به دنبال شوهر مفقودش است.

مادران و پسران

نقد سریال ترکی فاطما ؛ Fatma 2021
نقد سریال ترکی فاطما, Netflix

در داستان فیلم مادرانی مشاهده می‌شوند که برای پسران خود گاهی از خود نیز به در می‌شوند. فاطمه زمانی که علت مرگ پسرش را به خاطر می‌آورد، چه می‌شود؟ داستان در این نقطه به پایان می‌رسد. مادری که در چهره‌اش غم از دست دادن فرزندش به وضوح پیداست، در صحنه آخر چه واکنشی از خود نشان می‌دهد؟

و اما مادر خانواده آرگاه! پسر این خانواده ی ثروتمند با پسر فاطمه تصادف می‌کند و مسبب مرگ او می‌شود. اما این مادر تمام تلاشش را می‌کند تا پسرش مقصر شناخته نشود و به زندان نیافتد. حرف‌هایی که به فاطمه می‌زند،‌تلاشی که از خود نشان می‌دهد، همه دم از این عشق ازلی بین مادران و پسران میزنند.

نقد سریال ترکی عطیه (Atiye)

کاراکتر نویسنده داستان که فاطمه برای تمیزکاری به خانه او می‌رود، در قسمتی از سریال با این تیتر فصلی از رمانش را می‌نویسد. این نویسنده ابتدا قصد نوشتن رمانی در رابطه با یک زن دارد، اما در پی گفت و گویی که بین او و فاطمه برقرار می‌شود تصمیم می‌گیرد شخصیت زن رمان از فاطمه الهام بگیرد. در تمام مدت این نویسنده متوجه تغیرات روحی فاطمه می‌شود و سعی می‌کند با سوالاتی او را کشف کند.

معرفی بازیگر نقش اول سریال Fatma

نقد سریال ترکی فاطما ؛ تصویری از Burcu Biricik
نقد سریال ترکی فاطما

بورجو بیریجیک (Burcu Biricik) از جمله بازیگران سرشناس ترکیه است. او که به تازگی در سریال ترکی اتاق قرمز در نقش بونجوک یک بیمار شیزوفرن ایفای نقش کرده بود،‌ با بازی در سریال فاطمه قدم بزرگی در راستای بازیگری برداشت. او به خوبی از پس هر دو نقش بر آمد و در دل مخاطب جای بسیاری باز کرد.

بورجو متولد سال ۱۹۸۹ در کشور ترکیه است. در سال ۲۰۰۶ به عنوان ملکه مدیترانه مسابقه زیبایی آنتالیا برگزیده شد. شروع کار حرفه‌ای خود را با شرکت در کارآموزی تئاتر شهری شهر بورنوا آغاز کرد.

نقد سریال دختر پشت پنجره با بازی بورجو بیریجیک

وی در سریال‌هایی از جمله ترانهٔ زندگی (hayat sarkisi) ایفای نقش کرده‌است.به علاوه در سال 2019 به همراه باریش اردوچ در سریال ترکی کوزگون (Kuzgun) بازی کرد. بازی او در سریال اینترنتی فاطما واقعا جالب توجه است.

ترس یک زن از تنها بودن، ترس از لو رفتن به دلیل جنایاتش، غم از دست دادن فرزندش، نفرتی که نسبت به مردان متجاوز و جانی دارد، تمام این حالات روحی به خوبی در میمیک و بازی او مشخص می‌شود. گریم جالب او نیز در این امر بی‌تاثیر نیست.

امروز چه کسی قربانی فاطمه خواهد شد؟

نقد سریال ترکی فاطما ؛ Fatma 2021
نقد سریال ترکی فاطما

سریال اینترنتی فاطما درباره زنی است که به نظر می‌رسد مهارت نسبتاً خاصی در کشتن مردان بدطینت دارد و به راحتی از کنار این قضیه عبور می‌کند. از طریق تمیزکاری، قتل‌هایی را انجام می‌دهد که حتی آدم‌کشان حرفه‌ای از پس آن بر نمی‌آیند. قسمت جالب ماجرا این است که از دید اداره پلیس، فاطمه و مقتولین هیچ ارتباطی نمی‌توانند داشته باشند، برای همین احتمال مظنون بودن او صفر است.

مافیا به دنبال فاطمه هستند، تا با دریافت وجهی به جای آن‌ها قتل انجام دهد، اما آیا فاطمه یک قاتل کرایه‌ای است؟ یا از بد روزگار در این حفره افتاده‌ است؟ فاطمه چگونه می‌تواند از شر آن‌ها خلاص شود؟ آیا مافیا را نیز می‌کشد؟ و تمام هیجان سریال در این نقطه شکل می‌گیرد؛ با پرسش این سوال که امروز چه کسی قربانی فاطمه خواهد شد؟

نقد سریال آپارتمان بی گناهان

فاطمه در اصل قاتل نیست. او برای تمیزکاری به منزل دیگران می‌رود و از این طریق در نبود شوهرش روز خود را می‌گذراند. ظفر شوهر فاطمه بعد از اینکه از زندان آزاد شد غیبش زد. فاطمه در به در دنبال اوست تا خبر فوت پسرشان را به او بدهد. هیچکس نمی‌داند ظفر کجا مخفی شده است. فاطمه به اداره آگاهی می‌رود و اعلام می‌کند که همسرش گم شده است. اما هیچکس اطلاعی ندارد. تا اینکه از صاحب کار ظفر می‌شنود که یک نفر ممکن است بداند ظفر کجاست!

اما رفتن فاطمه به آنجا خطرات بسیاری را به همراه خواهد داشت. فاطمه از گاو صندوق بایرام، صاحب کار ظفر، اسلحه‌ای را می‌دزدد و راهی می‌شود. به دیدن آن شخص می‌رود تا نشانی از ظفر بگیرد، اما سرنوشت جور دیگر برای فاطمه رقم میخورد و …

ارزیابی سریال ترکی Fatma

نقد سریال ترکی فاطما ؛ Fatma 2021
نقد سریال ترکی فاطما

بعد از دیدن قسمت اول سریال ترکی فاطما، به قدری شوکه خواهید شد که صد در صد کنجکاو می‌شوید تا ادامه آن را ببینید. تصویر معصومانه فاطما و اتمام قسمت اول با خلاص شدن تیر اسحله‌ای که در دست فاطمه است.

کنجکاوی برای جست و جوی ظفر و علت مخفی شدن او. علت رفتار مینه خواهر فاطمه و دلیل تغیر اسمش. چه اتفاقی برای این خواهران در روستا افتاد؟ تمامی این‌ها سوالاتی هستند که نمی‌گذارند تماشاچی صفحه نمایش را رها کند.

نقد سریال ترکی اتاق قرمز

نکات مثبت:

  • اجرای بازیگران فوق‌العاده است.
  • موزیک تاثیر بسیار خوبی برای ایجاد تنش در صحنه‌ها گذاشته است.
  • تصاویر جالبی در سراسر سریال مشاهده می‌شود.
  • ایجاد گره و گره گشایی بسیار جذابی نیز در سریال وجود دارد.

عوامل سریال فاطما نتفلیکس

نقد سریال ترکی فاطما ؛ Fatma 2021
نقد سریال ترکی فاطما
  • کارگردان: اوزگور اُنورمه
  • نویسنده: اوزگور اُنورمه
  • ستارگان:  بورجو بیریجیک در نقش فاطمه، مهمت ییلماز آک، اعور یوجل، هازال تورسان
  • موسیقی: طوفان آیدین
  • ژانر: جنایی، درام
  • پخش از: Netflix
  • زبان: ترکی
  • کشور: ترکیه
  • تعداد فصل: یک فصل با شش قسمت تا کنون پخش شده است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد سریال ترکی فاطما سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

نقد سریال ترکی Fatma


2 thoughts on “نقد سریال ترکی فاطما (2021 Fatma) ؛ چگونه فاطمه به یک قاتل نامرئی تبدیل می‌شود؟

    1. خیلی متشکر از نگاه زیبای شما ? نظرات شما در بهبود مطالب کمک بسیاری می‌کنند. ضمن اینکه موجب خرسندی ما می‌شوند. ?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *