ترتیب خواندن کمیک های ابرقهرمانی از نگاه سایت فیگار

برخی از کمیک های ابرقهرمانی توسط چند کمپانی مانند مارول و دی سی خلق شده اند. در ادامه می خواهیم ترتیب خواندن کمیک های ابرقهرمانی را بررسی کنیم.

این روزها، کمپانی مارول یک ماه در میان رویداد‌های بسیار جذابی را برگزار می‌کند. اما کراس اوورهای ابرقهرمانی یک رفتار نادر بودند. این روزها، هر سال یک سری کراس اورهای مهم از مارول روانه بازار می‌شود. این شرکت می‌داند که تعداد زیادی کمیک به فروش خواهند رساند؛ زیرا طرفداران هر شماره‌ای را که به داستان اصلی و سری اصلی با نبرد مرتبط است، انتخاب می‌کنند. جدیدترین مورد Empyre در سال 2020 بود و این شرکت در حال حاضر خود را برای King in Black آماده می‌کند. برای خواندن این داستان‌ها باید ترتیب خواندن کمیک های ابرقهرمانی را بدانید که در ادامه تک تک این کمیک های با ارزش را توضیح خواهیم داد.

همه‌ی مقاله‌های دی سی را یکجا از طریق لینک زیر در اختیار داشته باشید:

مقاله های دی سی

ترتیب خواندن کمیک های ابرقهرمانی

  • راهنمایی خواندن تمام کمیک های ابرقهرمانی

در ادامه قرار است ترتیب خواندن کمیک های ابرقهرمانی را به شما معرفی کنیم:

 مقالات مکمل:

ترتیب خواندن کمیک های ابرقهرمانی
ترتیب خواندن کمیک های ابرقهرمانی

این حتی X of Swords در دنیای جهش یافته‌ها به حساب نمی‌آید. با این حال، قبلاً اینطور نبود و مجموعه‌های کراس اور اغلب فقط به‌دقت مورد استفاده قرار می‌گرفتند و به رویدادهای در حال تغییر جهان اشاره می‌کردند. امروزه آن‌ها آنقدر رایج هستند که تغییراتی که ایجاد می‌کنند دیگر به ندرت پیشگامانه هستند. در اینجا قرار است ترتیب خواندن کمیک های ابرقهرمانی را بررسی کنیم.

Thanos War (1973-1974)

ترتیب خواندن کمیک های ابرقهرمانی
ترتیب درست برای خواندن کمیک های ابرقهرمانی

قبل از اینکه قهرمانان دنیای مارول برای کنترل دستکش بی‌نهایت با تانوس مبارزه کنند، یک سری متقاطع داستانی با عنوان «جنگ ثانوس» در سال 1973 رخ داد که باید طبق ترتیب درست برای خواندن کمیک های ابرقهرمانی بررسی شود. این داستان ساخته شده توسط جیم استارلین، مایک فردریش و استیو انگلهارت. این رویداد در کتاب‌هایی مانند کاپیتان مارول، ویژگی مارول و انتقام‌جویان، با مجموع 11 شماره و اولین باری که تانوس وارد جنگ با قهرمانان دنیای مارول شد، به‌ویژه کاپیتان مارول، رخ داد.

Contest Of Champions (1982)

ترتیب خواندن کمیک های ابرقهرمانی
لیست راهنمایی کمیک های ابرقهرمانی برای خواندن

نه سال پس از «جنگ ثانوس»، نوع جدیدی از مجموعه رویدادهای متقاطع اتفاق افتاد که در لیست راهنمایی کمیک های ابرقهرمانی برای خواندن قرار گرفته است. در سال 1982، مارک گرونوالد، استیون گرانت، بیل مانتلو و جان رومیتا جونیور مسابقه قهرمانان را ایجاد کردند. این در سه شماره اجرا شد و استاد بزرگ Death را در مسابقه قهرمانان زمین به چالش کشید. اگر استاد بزرگ برنده می‌شد، مرگ برادرش، کلکسیونر را از مردگان باز می‌گرداند. هر طرف 12 بازیکن را برای مبارزه انتخاب کرد تا برنده را مشخص کند.

Secret Wars (1984-1985)

ترتیب خواندن کمیک های ابرقهرمانی
ترتیب خواندن کمیک های ابرقهرمانی

دو سال پس از مسابقه قهرمانان، مارول همه چیز را در جهان خود تکان داد. خوانندگان مسائلی را انتخاب کردند و دیدند که هر یک از کمیک‌های ابرقهرمانی مورد علاقه آن‌ها با ناپدید شدن قهرمانان داستان در قلمروی ناشناخته به پایان می‌رسد. در شماره بعدی، قهرمانان با تغییرات عمده بازگشتند. همچنین این واقعیت وجود داشت که مرد عنکبوتی یک لباس جدید داشت و She-Hulk جایگزین Thing در Fantastic Four شد. همچنین 12 شماره در سری بازی‌های پایه Secret Wars وجود داشت که در آن قهرمانان مجبور می‌شدند برای سرگرمی The Beyonder با افراد شرور مبارزه کنند.

Secret Wars II (1985-1986)

ترتیب خواندن کمیک های ابرقهرمانی
راهنمایی خواندن تمام کمیک های ابرقهرمانی

سال بعد از جنگ‌های مخفی، مارول جنگ‌های مخفی دوم را برای خوانندگان به ارمغان آورد. این بار به جای اینکه قهرمانان را نزد او بیاورد، The Beyonder روی زمین ظاهر شد. ورود او تلاشی برای روشنگری بود؛ اما در نهایت به نبرد با قهرمانان و شروران زمین رفت. این اولین سری متقاطع ماموت مارول بود. این مجموعه در 41 شماره، با مینی‌سریال‌های خودش و همچنین توقف‌هایی در صفحات،Fantastic Four، X-Men، The Aveners  Amazing Spider-Man، The New Mutants، The New Defenders، The Mighty Thor، Doctor Strange و بسیاری از آن‌ها ادامه داشت.

Evolutionary War (1988)

ترتیب خواندن کمیک های ابرقهرمانی
ترتیب درست برای خواندن کمیک های ابرقهرمانی

در سال 1988، مارول تاکتیک متفاوتی را برای سری کراس اوورهای خود در پیش گرفت. برخلاف سه سریال قبلی، که در آن مینی‌سریال‌های اصلی داستان اصلی را روایت می‌کردند، «جنگ تکاملی» فقط در کمیک‌های سالانه‌ها پخش می‌شد که باید طبق راهنمایی خواندن تمام کمیک های ابرقهرمانی این کمیک‌ها را تهیه کرد. این نبردی بود با High Evolutionary که تلاش می‌کرد تا بشریت را برای بهتر کردن آن حتی از Beyonders سازگار کند. این سریال در چندین سال پخش شد، از جمله X-Factor، Punisher، Silver Surfer، X-Men، Amazing Spider-Man و غیره که در آخر به داستان Avengers Annual #17 مرتبط می‌شود.

Inferno (1988-1989)

ترتیب خواندن کمیک های ابرقهرمانی
لیست راهنمایی کمیک های ابرقهرمانی برای خواندن

همان سالی که «جنگ تکاملی» در سراسر جهان مارول پخش شد، یک سری کراس‌اورهای جهش یافته نیز وجود داشت که طبق لیست راهنمایی کمیک های ابرقهرمانی برای خواندن باید بررسی و تهیه شوند. این «دوزخ» بود که همسر سابق اسکات سامرز، مادلین پریور، تبدیل به یک شرور بزرگ در کمیک‌های مردان ایکس شد. «دوزخ» همچنین بسیاری از شهر نیویورک را ویران کرد، بنابراین نه تنها با تمام کتاب‌های جهش یافته، بلکه مجموعه‌هایی مانند مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز، انتقام‌جویان، دردویل، چهار شگفت‌انگیز و غیره را نیز در بر گرفت. این اولین سری کراس اوورهای جهش یافته در سراسر شرکت بود.

Acts Of Vengeance (1989-1990)

ترتیب خواندن کمیک های ابرقهرمانی
ترتیب خواندن کمیک های ابرقهرمانی

سری بعدی متقاطع بزرگ مارول، سریالی بود که در آن همه شرورها تصمیم گرفتند که اگر می‌خواهند قهرمانان را شکست دهند، باید با هم متحد شوند. این عنوان “Acts of Vengeance” بود و لوکی در حال دستکاری شرورهای بزرگ مارول (دکتر دووم، جمجمه قرمز، کینگ پین، ماندارین، جادوگر و مگنیتو) بود تا با هم همکاری کنند. شرورهای اصلی، شرورهای کوچک را برای کار با آن‌ها آماده کردند. این یک رویداد عظیم بود، با 69 موضوع مختلف در داستان که آن را بسیار جذاب کرده است.

The Infinity Gauntlet (1991)

ترتیب خواندن کمیک های ابرقهرمانی
راهنمایی خواندن تمام کمیک های ابرقهرمانی

اولین رویداد مهم کراس اوور دهه 90، سری رویدادهای کراس اوور Infinity Gauntlet بود که اکنون بسیار شهرت دارد. این کتابی است که فیلم‌ها بر اساس آن ساخته شده‌اند، جایی که تانوس دستکش بی‌نهایت خود را گرفت و بسیاری از موجوذات را از بین برد تا سعی کند عشق مرگ را به دست آورد. این کمیک نسبت به فیلم کمی متفاوت بود؛ زیرا مفیستو نقشی را بازی می‌کرد و مرگ نیز نقشی را ایفا می‌کرد و دو قهرمان مهم سیلور سرفر و آدام وارلاک بودند. شش نسخه در سری اصلی با 17 کراس اوور منتشر شد.

The Infinity War (1992)

ترتیب خواندن کمیک های ابرقهرمانی
ترتیب درست برای خواندن کمیک های ابرقهرمانی

یک سال پس از Infinity Gauntlet، نسخه بعدی با The Infinity War همراه شد که باید طبق راهنمایی خواندن تمام کمیک های ابرقهرمانی داستان را جلو رفت. در این شماره آدام وارلاک دستکش را به دست گرفته بود و در نهایت تبدیل به شیطان شد و طرف شیطانی او تبدیل به شرور اصلی جهان برای نبرد شد. مانند Infinity Gauntlet، این نیز یک سری شش شماره‌ای بود؛ اما مشکلات متقاطع بسیار بیشتری داشت که دارای 46 مشکل در این کراس اوور می‌باشد.

The Infinity Crusade (1993)

ترتیب خواندن کمیک های ابرقهرمانی
لیست راهنمایی کمیک های ابرقهرمانی برای خواندن

پایانی این سه گانه در سال 1993 با جنگ صلیبی بی نهایت آمد و باید طبق ترتیب درست برای خواندن کمیک های ابرقهرمانی آن را تهیه کنید. این بار، طرف خوب آدام وارلاک، الهه، ارتشی از قهرمانان را گرد هم می‌آورد تا در جنگ مقدس او مبارزه کند. این به آدام وارلاک و تانوس بستگی دارد که او را از نابود کردن تمام هستی بازدارند. این یکی دیگر از مینی‌سریال‌های شش شماره‌ای بود که چندین کراس اوور به‌همراه داشت.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار 10 شرور دی سی که در رویدادهای مهم معرفی شده اند سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *