معرفی سریال کره‌ای دهن لق (Big Mouth) + بازیگران و خلاصه داستان

با توجه به اعلام صدا و  سیما برای پخش سریال دهن لق ، در این نوشتار نگاهی به معرفی و داستان این مجموعه تلویزیونی کره‌ای جدید انداخت.

سریال Big Mouth یک مجموعه تلویزیونی محصول سال 2022، محصول کشور کره‌جنوبی با بازی «لی جونگ سوک»، «ایم یون آه» و «کیم جو هون» است که سال گذشته بازتاب خوبی را در سطح جهان کسب کرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


این سریال، از 29 ژوئیه 2022 (30 تیر 1401) تا 17 سپتامبر 2022 (26 شهریور 1401)، هر جمعه و شنبه ساعت 21:50 (KST) از تلویزیون MBC پخش شد و سرویس استریم دیزنی پلاس، آن را در مناطق انتخاب شده در سرتاسر جهان، پخش کرد.

معرفی سریال دهن لق (Big Mouth)

سریال دهن لق
سریال دهن لق

شب گذشته، پایگاه اطلاع‌رسانی صدا و سیما اعلام کرد که سریال دهن لق را در ایام نوروز، هر شب ساعت 23 به وقت ایران پخش می‌کند و روز بعد، ساعت 11 صبح و 19 از شبکه تهران، بازپخش خواهد شد.

خلاصه داستان سریال دهن لق

سریال دهن لق

«چانگ‌هو» به جرم اینکه یکی از مشهورترین تبهکاران گمنام کره‌جنوبی که «موش بزرگ» نام دارد است، دستگیر می‌شود. او بسیار شوکه شده و به زندان می‌رود. او احساس می‌کند که همه زندگی‌اش را از دست داده و دیگر راهی برای نجات ندارد.

در زندان، همه معتقدند که واقعاً او موش بزرگ است. در نهایت، «چانگ‌هو» تصمیم می‌گیرد خودش را به جای «موش بزرگ» بگذارد و با پیدا کردن تبهکار واقعی، بی‌گناهی خود را اثبات کند. «پارک چانگ‌هو»، وکیلی با سابقه‌ای ضعیف است که در پرونده‌هایش هیچ موفقیتی نداشته و کسی او را نمی‌شناسد.

وی در وضعیت مالی ناپایداری قرار دارد و همسرش می‌خواهد از او جدا شود. «هو می‌هو»، همسر «پارک چانگ‌هو»، عاشق اوست؛ اما مشکلات مالی و ناپایداری او باعث شده که به فکر جدایی بیفتد. «چوی دوها»، شهردار شهر گوچون است و «پارک چانگ‌هو» را به عنوان وکیلی استخدام می‌کند تا سه نفر از افراد مهم شهر را از اتهام قتل رهایی سازد.

بازیگران سریال دهن لق + بیوگرافی

سریال دهن لق

از بازیگران سریال دهن لق می‌توان به «لی جونگ سوک»، «ایم یون آه»، «کواک دونگ یون»، «اوکی جا یون»، «یانگ کیونگ وون»، «کیم جو هون»، «یانگ هیونگ ووک»، «کیم دووان»، «اوه اوی شیک»، «کیم دونگ وون»، «هونگ جی هی»، «پارک هون»، «جونگ جائه سونگ»، «کیم گیوسئون»، «لی یو جون»، «جئون گوک هوان» و «جانگ هیوک جین» اشاره کرد.

Lee Jong Suk (لی جونگ سوک)

 

«لی جونگ سوک»، بازیگر و مدل کره‌ای است. وی در سال 2005 به عنوان یک مدل حرفه‌ای شروع به فعالیت کرد و به عنوان جوان‌ترین مدل هفته مد سئول شناخته شد. بازی در فیلم مدرسه 2013 (2012) برای او یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شد.

همچنین، وی ریاست کمپانی A man project را بر عهده دارد. او در سریال Big Mouth، نقش «پارک چانگ هو»، یک وکیل درجه سه با نرخ موفقیت ده درصد در پرونده‌هایش ظاهر می‌شود. او بیشتر از آن که به عمل کردن علاقه‌مند باشد، تمایل به حرف زدن دارد و به همین دلیل در بین آشنایان حقوقی خود به عنوان دهن لق (Big Mouth) شناخته می‌شود.

Im Yoon-ah (ایم یون آه)

سریال دهن لق

«ایم یون آه» که با نام هنری «یونآ» (Yoona) نیز شناخته می‌شود، یک خواننده و بازیگر کره‌ای است. او پس از گذراندن 5 سال آموزش، به عنوان عضو گروه دخترانه گرلز جنریشن (و بعدها یکی از زیرگروه‌های آن، گرلز جنریشن-اوه! جی‌جی) وارد عرصه موسیقی شد. این گروه در حال حاضر یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان کره‌ای است.

«ایم یون آه» در این سریال، در نقش «گو می هو»، همسر حامی «چانگ هو» که یک پرستار است ظاهر می‌شود. او شخصیتی برجسته و زیبایی چشمگیری دارد.

Kwak Dong-yeon (کواک دونگ یون)

سریال دهن لق

«کواک دونگ یون» نیز یک بازیگر تلویزیونی و موسیقی اهل کره‌جنوبی است. او اولین بازیگری خود را در سریال تلویزیونی شوهرم خانواده تشکیل داد در سال 2012 انجام داد که برای آن جایزه بهترین بازیگر مرد جوان را در جوایز درام کره دریافت کرد.

او سپس در بلوغ مدلی (2013)، کشاورز مدرن (2014) بازی کرد و در سال 2016 با درام تاریخی عشق در مهتاب به شهرت رسید. او همچنین برای نقش‌هایش در Gangnam Beauty (2018)، قهرمان عجیب من (2018)، هرگز دو بار (2019)، وینچنزو (2021)، و دهان بزرگ (2022) شناخته شده است.

تریلر سریال Big Mouth

سوالات متداول

سریال دهن لق چند قسمت دارد؟

این سریال. در قالب یک فصل 16 قسمتی پخش شد.

آیا این سریال فصل دوم دارد؟

تاکنون هیچ خبر رسمی مبنی بر تمدید شدن فصل دوم این سریال منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *