بهترین فیلم های جنایی 2024 ؛ هیجان کشت و کشتار

اگر به دنبال هیجان و معما در دنیای سینما هستید، بهترین فیلم های جنایی 2024 با روایت داستان‌های جدید، لحظات فوق‌العاده‌ای برای شما ایجاد می‌کنند.

اگرچه در سال 2024 به خاطر انتشار فیلم‌هایی با بودجه بالا مانند تلماسه: بخش دوم، پاندای کنگ‌فوکار 4 و گودزیلا در برابر کونگ: امپراتوری جدید تبلیغات بزرگی صورت می‌گیرد، اما یکی از ژانرهایی که در سال جاری شانس بزرگی برای موفقیت دارد، ژانر هیجان انگیز جنایی است.

جدیدترین فیلم های جنایی از داستان‌های معمایی و پیچیده برخوردار هستند. تعقیب و گریزهای پلیس و جنایتکاران، رازهای پنهان و نقشه‌های تقلبی، مخاطبان را در محیطی از ابهام و رمز و راز فرو می‌برد و آنها را به دنیای پرمخاطره و مهیج این داستان‌ها می‌کشاند. با ما همراه باشید تا با چند فیلم جنایی جدید آشنا شوید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


بهترین فیلم های جنایی معمایی جدید از شخصیت‌های متنوع و پیچیده‌ای برخوردارند. از کارآگاهان خردمند و پرتجربه تا جنایتکاران با ذهنیت‌های بی‌رحم و هوشمند، هر شخصیت به داستان خود رنگ و زندگی می‌بخشد و تصویری نمایان از طیف گسترده‌ای از شخصیت‌های انسانی را به تماشاگران ارائه می‌دهد.

بهترین فیلم های جنایی 2024

در ادامه لیست بهترین فیلم های جنایی 2024 را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار نوشته شده است.

بهترین فیلم های جنایی 2024
بهترین فیلم های جنایی 2024

چندین فیلم سینمایی جنایی 2024 با تصویرسازی استثنایی خود، جذابیت بیشتری به داستان‌ها می‌بخشند. از صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیز تا تصاویر تاریک، این فیلم‌ها بصورت بصری شگفت‌انگیز هستند و تماشاگران را در فضای دراماتیک داستان فرو می‌برند. در ادامه این مقاله از فیگار، به معرفی چند فیلم جنایی 2024 می‌پردازیم.

عشق دروغ خونریزی (love lies bleeding)

بهترین فیلم های جنایی 2024

  • کارگردان: رز گلس
  • بازیگران: کریستن استوارت، کیتی اوبرایان، جنا مالون، آنا باریشنیکوف
  • تاریخ اکران: 8 مارس 2024 (18 اسفند 1402)

در فیلم Love Lies Bleeding، «کریستن استوارت» در نقش «لو» بازی می‌کند؛ یک مدیر باشگاه از نیومکزیکو که عاشق «جکی» (کتی اوبرایان) بدنساز است و راهی لاس وگاس می‌شود تا در یک رقابت پرمخاطب شرکت کند. بعد از اینکه این زوج مجبور می‌شوند با خانواده جنایتکار «لو» به رهبری پدرش (اد هریس) روبرو شوند، همه چیز در نهایت به خشونت و ضرب و شتم تبدیل می‌شود.

Love Lies Bleeding یکی از جذاب ترین فیلم های جنایی از کمپانی «A24» به کارگردانی «رز گلس» است که اولین کار خود را با فیلم ترسناک روانشناختی Saint Maud در سال 2019 انجام داد و در جشنواره فیلم ساندنس در 20 ژانویه اکران شد.

Love Lies Bleeding به عنوان یک فیلم جنایی جدید در ژانویه با نقدهای امیدوارکننده‌ای روبه‌رو شده بود، یک فیلم هیجان‌انگیز اکشن با فیلم‌نامه‌ای منحصربه‌فرد و بازی‌های جذاب از بازیگران اصلی که بینندگان را شگفت‌زده کرد.

سگ‌های خوابیده (Sleeping Dogs)

بهترین فیلم های جنایی 2024
فیلم سینمایی جنایی 2024
  • کارگردان: آدام کوپر
  • بازیگران: راسل کرو، کارن گیلان، مارتون چوکاس، توماس ام رایت
  • تاریخ اکران: 22 مارس 2024 (3 فروردین 1403)

سگ‌های خوابیده یکی از بهترین فیلم های جنایی پلیسی در سال جدید است.  این اثر بر اساس رمان جنایی The Book of Mirrors نوشته نویسنده رومانیایی «ائو کاراویچی»، ساخته شده است. «راسل کرو» در این فیلم نقش کارآگاه بازنشسته «روی فریمن» را بازی می‌کند و در حالی که تحت درمان آزمایشی آلزایمر قرار می‌گیرد، قتل حل نشده یک استاد کالج (مارتون چوکاس) را دوباره بررسی خواهد کرد.

این فیلم به نویسندگی و کارگردانی مشترک «آدام کوپر»، «کاران گیلان»، «توماس ام رایت» و «تامی فلاناگان» ساخته شد. Sleeping Dogs با توجه به سایر فیلم‌های مبتنی بر حافظه مانند Memento ، واقعاً این پتانسیل را دارد که یک شاهکار برای ژانر هیجان‌انگیز باشد و به یکی از فیلم های جنایی پلیسی برتر تبدیل شود.

مرد میمونی (Monkey Man)

بهترین فیلم های جنایی 2024

  • کارگردان: دو پاتل
  • بازیگران: دو پاتل، شارلتو کوپلی، پیتوباش، سوبیتا دولیپالا
  • تاریخ اکران: 5 آوریل 2024 (17 فروردین 1403)

مرد میمونی اولین کارگردانی «دو پاتل» خواهد بود، زیرا این بازیگر همچنین در فیلم موردانتظار یک مبارز زیرزمینی ایفای نقش کرده که به دنبال انتقام خشونت آمیز علیه رهبران فاسدی است که مادرش را کشتند و همچنان مردم فقیر جامعه خود را قربانی می‌کنند. فیلم مرد میمونی در ابتدا برای اکران در «نتفلیکس» آماده شد، اما بعداً توسط جردن پیل تحت عنوان «Monkeypaw Productions» برای اکران در سینما خریداری گردید.

این فیلم جنایی 2024 توسط یکی از منتقدان به عنوان جان ویک در بمبئی توصیف می‌شود. سکانس‌های اکشن قطعاً باید عالی باشند، زیرا فیلم دارای رقص مبارزاتی توسط «براهیم چاب» است که با همه از «جکی چان» گرفته تا «ژان کلود ون دام» و «دونی ین» کار کرده است. با توجه به موضوع و کارگردان با تجربه، انتظار می‌رود مرد میمونی جزو بهترین فیلم های جنایی 2024 قرار بگیرد.

بالرین (Ballerina)

بهترین فیلم های جنایی 2024
جدیدترین فیلم های جنایی
  • کارگردان: لن وایزمن
  • بازیگران: آنا د آرماس، آنجلیکا هیوستون، گابریل بیرن، لنس ردیک
  • تاریخ اکران: 6 ژوئن 2025 (17 خرداد 1403)

بالرین به کارگردانی «لن وایزمن»، اولین فیلم اسپین آف و پنجمین قسمت کلی از این فرانچایز تحسین شده است که انتشار می‌رود جزو بهترین فیلم های جنایی جهان قرار بگیرد.. «آنا د آرماس» در نقش «رونی» بازی می‌کند، بالرین قاتلی که به دنبال انتقام از قاتلان خانواده‌اش است. به غیر از «د آرماس»، از دیگر تازه واردان سری جان ویک می‌توان به «نورمن ریدوس» و «گابریل بایرن» اشاره کرد که نقش آنتاگونیست اصلی فیلم را بازی خواهند کرد.

«کیانو ریوز»، «ایان مک‌شین»، «آنجلیکا هیوستون» و «لنس ردیک» (که در مارس 2023 درگذشت) نقش‌های خود را از فیلم‌های قبلی تکرار خواهند کرد. جهان جان ویک برای اولین بار با انتشار سریال تلویزیونی The Continental در سپتامبر 2023 گسترش یافت و بالرین به دنبال توسعه بیشتر این جهان خواهد بود.

این عنوان ممکن است رقابت سختی با فیلم مرد میمونی و تعدادی دیگر از آثار اکشن بزرگ داشته باشد، اما با توجه به موفقیت تجاری و انتقادی فیلم‌های جان ویک، بدون شک یکی از بهترین فیلم های جنایی اکشن در سال جدید خواهد بود.

موتورسواران (The Bikeriders)

بهترین فیلم های جنایی 2024

  • کارگردان: جف نیکولز
  • بازیگران: جودی کومر، آستین باتلر، مایکل شنون، مایک فیست
  • تاریخ اکران: 21 ژوئن 2024 (1 تیر 1403)

دوچرخه سواران اقتباسی از کتاب «دنی لیون» در سال 1967 به همین نام است که داستان زندگی گروه موتور سیکلت قانون شکن واقع در شیکاگو را روایت می‌کند. این فیلم که توسط «جف نیکولز» نویسندگی و کارگردانی شده، بازیگرانی مانند «آستین باتلر»، «تام هاردی»، «جودی کامر»، «مایکل شانون» و «نورمن ریداس» در آن ایفای نقش می‌کنند.

تاریخ اکران The Bikeriders در اواخر سال 2023 به ​​دلیل اعتصاب نویسندگان و بازیگران به تعویق افتاد و اکنون قرار است در 21 ژوئن سال جاری در سینما اکران شود. این فیلم هم اکنون در Rotten Tomatoes امتیاز 86% از 35 نقد را به خود اختصاص داده است و نشان می‌دهد که یکی از بهترین فیلم های جنایی 2024 خواهد بود.

لنگ دراز (Longlegs)

بهترین فیلم های جنایی 2024
بهترین فیلم های جنایی پلیسی
  • کارگردان: آزگود پرکینز
  • بازیگران: مایکا مونرو، نیکلاس کیج
  • تاریخ اکران: 12 جولای 2024 (22 تیر 1403)

Longlegs به نویسندگی و کارگردانی «آزگود پرکینز»، داستان «لی هارکر» (مایکا مونرو)، یک مامور تازه کار FBI را روایت می‌کند و به پرونده حل نشده یک قاتل زنجیره‌ای (نیکلاس کیج) که یک خانواده چهار نفره را به قتل رسانده است، برخورد خواهد کرد. وقتی «هارکر» شواهدی مبنی بر ارتباط پنهانی با پرونده پیدا می‌کند، باید برای متوقف کردن قاتل قبل از اینکه دوباره به کسی آسیب بزند، تلاش کند.

Longlegs یکی از بهترین فیلم های پلیسی خارجی است که داستان ان در اواسط دهه 1970 جریان دارد و به وضوح دارای عناصر ترسناک خواهد بود. با توجه به تصاویر منتشر شده از این فیلم، به نظر می‌رسد که یکی از بهترین فیلم های جنایی معمایی با عناصر ترسناک را شاهد خواهیم بود.

دو بار پلک بزنید (Blink Twice)

بهترین فیلم های جنایی 2024

  • کارگردان: زوئه کراویتز
  • بازیگران: نائومی آکی، چانینگ تاتوم، سایمون رکس، آدریا آرجونا
  • تاریخ اکران: 23 آگوست 2024 (2 شهریور 1403)

«زوئه کراویتز» اولین کارگردانی خود را با فیلم Blink Twice تجربه خواهد کرد. این فیلم داستان یک میلیاردر فناوری را روایت می‌کند که یک پیشخدمت (نائومی آکی) را دعوت کرده تا با او و دوستانش در جزیره خصوصی‌اش حضور پیدا کند. چیزی که به عنوان یک تعطیلات رویایی شروع می‌شود، در نهایت به هرج و مرج فرو می‌رود. «کریستین اسلیتر»، «آلیا شوکت»، «جینا دیویس»، «هیلی جوئل اوسمنت» و «کایل مک لاکلان» نیز در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

به گفته «کراویتز»، این فیلم جنایی جدید بر اساس خشم و ناامیدی فراوان ناشی از عدم گفتگو در مورد رفتار با زنان، به ویژه در صنایعی که پول زیادی در آنها وجود دارد ساخته شد. با توجه به اطلاعات منتشر شده، این فیلم می‌تواند یکی از بهترین فیلم های جنایی 2024 باشد.

گرگ‌ها (Wolfs)

بهترین فیلم های جنایی 2024
بهترین فیلم های جنایی اکشن
  • کارگردان: جان واتس
  • بازیگران: برد پیت، جورج کلونی، امی رایان
  • تاریخ اکران: 20 سپتامبر 2024 (30 شهریور 1403)

گرگ‌ها یکی از بهترین فیلم های جنایی 2024 است که بسیاری از دوست‌داران سینما منتظر آن هستند. در این فیلم، «برد پیت» و «جورج کلونی» برای اولین بار پس از فیلم کمدی برادران «کوئن»، Burn After Reading در سال 2008، دوباره با هم همبازی خواهند شد.

این فیلم جنایی 2024 به نویسندگی و کارگردانی «جان واتس»، کارگردان سه گانه مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول ساخته شد و داستان دو فرد حرفه‌ای را روایت می‌کند که در نهایت برای یک شغل استخدام می‌شوند. با توجه به بازیگران و کارگردان شناخته شده، انتظار می‌رود که گرگ‌ها یکی از بهترین فیلم های جنایی معمایی جدید باشد.

جوکر: جنون دو نفر (Joker: Folie à Deux)

بهترین فیلم های جنایی 2024

  • کارگردان: تاد فیلیپس
  • بازیگران: خواکین فینیکس، لیدی گاگا، زازی بیتز، استیو کوگان
  • تاریخ انتشار: 4 اکتبر 2024 (13 مهر 1403)

پس از اکران فیلم جوکر در سال 2019 و موفقیت بزرگ آن در گیشه، کمپانی برادران وارنر تصمیم گرفت تا قسمت دوم آن را بسازد. در قسمت دوم «واکین فینیکس» در نقش «جوکر» بازمی‌گردد و «لیدی گاگا» به عنوان «هارلی کوئین» حضور خواهد داشت.

قسمت دوم جوکر به عنوان یک فیلم سینمایی جنایی 2024 چیزهای زیادی برای گفتن دارد، زیرا قسمت اول بیش از 1 میلیارد دلار در سراسر جهان فروخت و دو جایزه اسکار به دست آورد. در هر صورت، جوکر: جنون دو نفر، احتمالاً همچنان بر لحن تاریک و خشن خود تکیه می‌کند و به یکی از بهترین فیلم های جنایی 2024 تبدیل خواهد شد.

شوالیه‌های آلتو (Alto Knights)

بهترین فیلم های جنایی 2024
بهترین فیلم های جنایی معمایی
  • کارگردان: بری لوینسون
  • بازیگران: رابرت دنیرو، دبرا مسینگ
  • تاریخ اکران: 15 نوامبر 2024 (25 آبان 1403)

در فیلم شوالیه‌های آلتو به کارگردانی «بری لوینسون»، «رابرت دنیرو» در نقشی دوگانه به عنوان روسای اوباش دهه 1950، «ویتو جنووز» و «فرانک کاستلو» بازی خواهد کرد. این فیلم که توسط «نیکلاس پیلگی» نوشته شده است، همچنین «کاترین ناردوچی» در نقش «آنا»، همسر «جنووز» و «دبرا مسینگ» در نقش «بابی»، همسر «کاستلو» حضور دارند.

حتی در 80 سالگی، «دنیرو» با بازی در فیلم Killers of the Flower Moon که نامزد جایزه اسکار شده بود، نشان داد که هنوز هم می‌تواند با بهترین کیفیت خود بازی کند. با توجه به کارگردان با تجربه در این ژانر و حضور «رابرت دنیرو»، انتظار می‌رود که شوالیه‌های آلتو یکی از بهترین فیلم های جنایی معمایی جدید باشد که طرفداران را شگفت‌زده می‌کند.

سوالات متداول

آیا قسمت سوم فیلم جوکر ساخته خواهد شد؟

تا به حال خبری در مورد ساخت قسمت سوم جوکر منتشر نشده است.

بهترین فیلم های جنایی نتفلیکس در سال 2024 چه هستند؟

از جدیدترین فیلم های جنایی نتفلیکس می‌توان به Lift و Mea Culpa و Bitconned اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین فیلم های جنایی 2024 چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *