معرفی فیلم ناکس می‌رود (Knox Goes Away) ؛ داستان، بازیگران و نمرات

در نوشتار معرفی فیلم Knox Goes Away ، به بررسی داستان، بازیگران و نقد ونمرات فیلم که توسط منتقدان دریافت کرده را با همدیگر بررسی می‌کنیم.

ناکس می‌رود یا همان Knox Goes Away، یک فیلم مهیج و جنایی آمریکایی محصول سال 2023 به کارگردانی «مایکل کیتون» و نویسندگی «گریگوری پویریر» است که چند شب پیش، نسخه بلوری آن منتشر شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

 

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


این فیلم برای اولین‌بار در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو، در 10 سپتامبر 2023 (19 شهریور 1402) به نمایش درآمد و در 15 مارس 2024 (20 اسفند 1402) توسط Saban Films در ایالات متحده اکران شد.

معرفی فیلم Knox Goes Away

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

معرفی فیلم Knox Goes Away
معرفی فیلم Knox Goes Away

فیلم Knox Goes Away اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو در 10 سپتامبر 2023 انجام داد. در نوامبر 2023، Saban Films حق پخش فیلم را در ایالات متحده به دست آورد و پس از آن، فیلم را برای اکران در سینما در تاریخ (20 اسفند 1402) برنامه‌ریزی کرد.

داستان فیلم ناکس می‌رود

معرفی فیلم Knox Goes Away

داستان فیلم ناکس می‌رود به زندگی «جان ناکس»، یک قاتل قراردادی که توسط «خاویر کرین»، یک رئیس جنایتکار استخدام می‌شود را رئایت می‌کند. او مجبور است که یک کار روزانه انجام دهد. او از همسر و پسرش جدا شده و با یک مهاجر اروپای شرقی به نام «آنی» زندگی می‌کند. «ناکس»، پس از مبتلا به نوعی زوال عقلی، خیلی سریع بیماری کروتزفلد-جاکوب نیز گرفت.

او در این مأموریت به سرعت مقدمات پول نقد و بازنشستگی از تجارت را فراهم می‌کند. قبل از آن، او آخرین کار را با شریک خود، «توماس مونسی»، انجام می‌دهد.

تریلر فیلم Knox Goes Away

بازیگران فیلم ناکس می‌رود

معرفی فیلم Knox Goes Away
معرفی فیلم Knox Goes Away

از بازیگران فیلم ناکس می‌رود می‌توان به «مایکل کیتون»، «جیمز مارسدن»، «سوزی ناکامورا»، «جوآنا کولیگ»، «ری مک‌کینون»، «جان هوگناککر»، «للا لورن»، «مارسیا گی هاردن» و «آل پاچینو» نام برد.

مایکل کیتون در نقش جان ناکس

معرفی فیلم Knox Goes Away

«مایکل جان داگلاس» (زاده 5 سپتامبر 1951) که با نام حرفه‌ای «مایکل کیتون» شناخته می‌شود، یک هنرپیشه آمریکایی است. او برای هنرنمایی در نقش‌های اصلی‌اش در فیلم‌های متنوعی، شناخته می‌شود.

او جوایز متعددی از جمله یک جایزه Primetime Emmy و دو جایزه گلدن گلوب و همچنین نامزدی جایزه اسکار و جایزه بفتا دریافت کرده است. در سال 2016، او به عنوان افسر درجه هنر و ادبیات فرانسه انتخاب شد.

آل پاچینو در نقش خاویر کرین

معرفی فیلم Knox Goes Away
معرفی فیلم Knox Goes Away

«آلفردو جیمز پاچینو» که یکی از بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین بازیگران قرن بیستم محسوب می‌شود، جوایز متعددی از جمله یک جایزه اسکار، دو جایزه تونی و دو جایزه Primetime Emmy را دریافت کرده است.

او همچنین چهار جایزه گلدن گلوب، یک بفتا، دو جایزه انجمن بازیگران سینما را در کارنامه کاری خود دارد و با جایزه Cecil B. DeMille در سال 2001، جایزه AFI Life Achievement در سال 2007، مدال ملی هنر در سال 2011 و افتخارات مرکز کندی مفتخر شده است.

جوانا کولیگ در نقش آنی

معرفی فیلم Knox Goes Away

«جوآنا کولیگ»، بازیگر و خواننده لهستانی است. او که به خاطر اجرا به زبان‌های مختلف شناخته می‌شود، در فیلم، تلویزیون و رادیو و همچنین روی صحنه کار کرده است. او یک جایزه فیلم اروپا و دو جایزه فیلم لهستان دارد. در سال 2018، مجله لهستانی Wprost او را در میان 50 لهستانی تأثیرگذار به دلیل مشارکت در سینمای لهستان قرار داد.

جیمز مارسدن در نقش مایلز ناکس

معرفی فیلم Knox Goes Away
معرفی فیلم Knox Goes Away

«جیمز پل مارسدن» حرفه بازیگری خود را با بازی در برنامه‌های تلویزیونی Saved by the Bell: The New Class (1993)، Touched by an Angel (1995) و Party of Five (1995) آغاز کرد. او برای بازی در نقش Cyclops در سری فیلم های X-Men (2000-2014) و برای بازی در فیلم‌های The Notebook (2004)، سوپرمن بازمی‌گردد (2006)، اسپری مو (2007)، طلسم شده (2007)، و 27 لباس (2008) شناخته شده است.

او نقش «جان اف کندی» را در فیلم درام The Butler (2013) ایفا کرد و در فیلم‌های کمدی Anchorman 2: The Legend Continues (2013)، Sonic the Hedgehog (2020) و Sonic the Hedgehog 2 (2022) حضور داشت.

نقدها و نمرات فیلم Knox Goes Away

معرفی فیلم Knox Goes Away

در بخش نقدهای فیلم Knox Goes Away در وب‌سایت جمع‌آوری نقد Rotten Tomatoes این فیلم 60 درصد از 68 نقد منتقد را با میانگین امتیاز 5.8/10 دریافت کرد.

اجماع این وب‌سایت می‌گویند:

«مایکل کیتون» کارگردانی Knox Goes Away را بر عهده دارد و عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهد.

نمرات فیلم Knox Goes Away در متاکریتیک نیز با امتیاز 54 از 100، بر اساس 19 منتقد که نشان‌دهنده نقدهای مختلط یا متوسط است. پیش رفت.

Variety (ورایتی) / اوون گلیبرمن: 90

فیلم Knox Goes Away با موضوعات کمدی خود اغراق‌آمیز برخورد نمی‌کند. علاوه بر اینکه این اثر یک فیلم در سبک نوآر است، یکی از بهترین درام‌های مربوط به زوال عقل نیز محسوب می‌شود.

The New York Times (نیویورک تایمز) / ژانت کاتسولیس: 90

Knox Goes Away مانند یک اثر ضدابرقهرمانانه، هوشمند، غیر متعارف و تقریباً با وسواس محتاطانه است. گام‌های بدون عجله و حال و هوای آرام فیلم، آن را می‌تواند مهیج کند.

TheWrap (وارپ) / استیو پوند: 80

این فیلم، یک اثر جنایی جذاب است که از هیجانات واقعی دور می‌‎ماند. هرچقدر هم که به فیلم برچسب بزنید؛ اما آن راضی‌کننده است.

جمع‌بندی

معرفی فیلم Knox Goes Away
معرفی فیلم Knox Goes Away

در این مقاله، به معرفی فیلم Knox Goes Away پرداختیم. با توجه به نقدهای مختلف از سوی کاربران و منتقدان مختلف، این فیلم جنایی یک اثر سرگرم‌کننده است که می‌تواند طرفداران دنیای سینمای جنایت را راضی نگه دارد.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *