معرفی سریال حشاشین (The Assassins) ؛ خلاصه داستان و بیوگرافی بازیگران

کشور مصر، به تازگی یک سریال جنجالی منتشر کرده که روی تاریخ ایران تمرکز دارد. در این مطلب، به معرفی سریال حشاشین خواهیم پرداخت.

سریال حشاشین یا همان The Assassins که در سال 2024 توسط کشور مصر توسعه یافت و منتشر شد، داستانی تاریخی درباره دوران حیات و رویدادهای مرتبط با «حسن صباح»، بنیان‌گذار دولت اسماعیلیه در ایران، را روایت می‌کند. این سریال با استقبال جوانان عرب مواجه شده؛ اما برخی از اعضای جنبش اخوان المسلمین و طرفداران آن با نگرانی واکنش نشان دادند.

آن‌ها اعتقاد دارند که سازندگان این سریال با پیروی از مراحل مذهبی و سیاسی «حسن صباح»، به بررسی و نقد سیاست‌های اخوان المسلمین پرداخته‌اند و این سریال جنبه انتقادی برایشان دارد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


سریال الحشاشین که توسط «پیتر میمی» کارگردانی شده، با حضور بازیگرانی همچون «کریم عبدالعزیز»، «فتحی عبدالوهاب»، «میرنا نورالدین» و «احمد عید» پیش می‌رود و تاکنون 11 قسمت از آن به روی آنتن رفته است.

معرفی سریال حشاشین (The Assassins)

معرفی سریال حشاشین
معرفی سریال حشاشین

سریال The Assassins 2024 با بررسی موضوع تاریخی و سیاسی «حسن صباح»، توانسته به یکی از جذاب‌ترین و موردانتظارترین سریال‌های تاریخی در منطقه خاورمیانه تبدیل شود. بازیگری قوی، تنظیم فضای تاریخی زیبا و روایتی پیچیده از زندگی و اقدامات او، عواملی هستند که این سریال را به یک اثر متفاوت و جذاب تبدیل کرده‌اند.

داستان سریال حشاشین

معرفی سریال حشاشین

در قرن یازدهم شمسی، «حسن صباح» به عنوان رهبر گروه الحشاشین فعالیت می‌کرد و به انجام ترورهای خونین علیه شخصیت‌های برجسته و معروف مشغول بود. داستان سریال حشاشین درباره زندگی و اقدامات «حسن صباح»، یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های تاریخ ایران است.

این اثر نشان می‌دهد که چگونه او با ایجاد فرقه‌ای به نام حشاشین، در میان حاکمان آن دوران جایگاه خود را برقرار کرده و با انجام ترورها و فعالیت‌های زیرزمینی، سعی می‌کند تا از تسلط عرب‌ها و ترک‌ها خلاص شده و قدرت خود را به دست خود درآورد. سریال الحشاشین به جزئیات تازه‌ای از زندگی او پرداخته و نشان می‌دهد که او با رهبری مذهبی و سیاسی، جنگ پنهانی علیه قدرت‌های فعلی موجود در منطقه را آغاز کرده است.

تریلر سریال حشاشین

بازیگران سریال حشاشین

معرفی سریال حشاشین
معرفی سریال حشاشین

از بازیگران سریال حشاشین ، می‌توان به «کریم عبدالعزیز» در نقش «حسن صباح»، «فتحی عبدالوهاب» در نقش «نظام‌الملک»، «میرنا نورالدین» در نقش «دنیا زاد»، «احمد عید» در نقش «زید بن سیحون»، «اسلام جمال» در نقش «سلطان ملکشاه یکم»، «نیکلاس معاوض» در نقش «خیام»، «سامی الشیخ» در نقش «کیا بزرگ‌امید» و «سارا الشامی» در نقش «نورهان» اشاره کرد.

کریم عبدالعزیز

 

معرفی سریال حشاشین

«کریم عبدالعزیز»، یکی از بزرگ‌ترین بازیگران و کارگردانان مصری محسوب می‌شود که در این سریال نقش اصلی را دارد. او فرزند «محمد عبدالعزیز»، کارگردان و برادرزاده «عمر عبدالعزیز» است. او بازیگری را از دوران کودکی آغاز کرد و اولین بازیگری خود را در فیلم پدرش، یعنی آقایان مراقب باشید (Beware, Gentlemen) انجام داد.

سامی الشیخ

معرفی سریال حشاشین

«سامی شیک» یا همان «سامی الشیخ»، یک هنرپیشه مصری-آمریکایی است که بیشتر به خاطر بازی در نقش «مصطفی» در فیلم درام جنگی تک‌تیرانداز آمریکایی (American Sniper) ساخته «کلینت ایستوود» در سال 2014 شناخته می‌شود.

او برای ایفای نقش مدیر اجرایی الجزیره، «مختار المجیب» در فیلم سینمایی آقای بروکس، به عنوان سلطان کمدی در جهان اسلام انتخاب شد. بلافاصله پس از آن، او شروع به بازی در سریال های تلویزیونی کرد. «سامی الشیخ» نقش یک قاتل به نام «محمد الرازانی» را در سریال Over There بازی کرد که منجر به نقش «جمال بن محمد» در نمایش اسپین‌آف 24 The Rookie نیز شد.

سوالات متداول

سریال حشاشین چند قسمت دارد؟

به گفته خبرگزاری‌های مصری، این سریال در قالب 30 قسمت پخش خواهد شد.

سریال الحشاشین چه نمره‌ای در سایت IMDb دریافت کرده است؟

این سریال، با ثبت 776 رای، توانست نمره 7.8 را دریافت کند.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *