همنواز

نبرد رقص اژدهایان چگونه رخ می‌دهد و چه کسی پیروز خواهد شد؟

سریال خاندان اژدها پیش درآمدی بر سریال بازی تاج و تخت محصول شبکه اچ‌بی‌او، به دل یکی از ویرانگرترین جنگ‌های تاریخ وستروس نفوذ می‌کند و پاسخ به اینکه چه کسی در رقصی با اژدهایان پیروز می‌شود، پیچیدگی این نبرد است.

فصل ابتدایی سریال خاندان اژدها ، صدها سال پیش از تولد «دنریس تارگرین» روایت می‌شود و با معرفی انبوهی از شخصیت‌های جدید و هیجان‌انگیز، این حماسه را بازگو می‌کند.

کسانی که سریال را دیده‌اند متوجه شدند که در فصل ابتدایی، مقدمات رقص اژدهایان چیده شده و به طور دقیق وقایعی که منجر به این جنگ داخلی عظیم خاندان «تارگرین» می‌شود، شرح داده شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


با پایان یافتن فصل اول درست در ابتدای درگیری، هنوز خونریزی و آشوب زیادی باقی مانده تا طرفداران متوجه شوند چه کسی سرنوشت رقص اژدهایان زقم خواهد زد و برنده خواهد شد. در ادامه این مطلب، نگاهی به داستان کامل رقص اژدهایان خواهیم انداخت.

توجه: این مقاله حاوی اسپویل از داستان کلی سریال خاندان اژدها در فصل‌های آینده است.

نبرد رقص اژدهایان در سریال خاندان اژدها

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

سریال خاندان اژدها
سریال خاندان اژدها

داستان رقص اژدهایان پس از سال‌ها انتظار برای پایان سلطنت شاه «ویسریس تارگرین» رخ می‌دهد. همانطور که در تریلر فصل دوم خاندان اژدها دیده می‌شود، دو شاخه از خاندان «تارگرین» در زمان حیات پادشاه فقید نتوانستند اختلافات خود را حل کنند و هرکدام می‌خواهند فرزند خودشان را بر تخت آهنین بنشانند.

این دو گروه به «سیاهان» و «سبزان» تقسیم می‌شوند. «سیاهان» با رهبری «رینیرا»، وارث مشروع «ویسریس» پیش خواهد رفت، در حالی که «سبزان» از «اِیگان دوم»، وارث پسر پادشاه فقید حمایت می‌کنند.

جناح‌های جنگ داخلی تارگرین‌ها

سریال خاندان اژدها

اگرچه شاهدخت «رینیرا» و «آلیسنت های‌تاور» در جوانی دوستان خوبی بودند، اما سال‌ها پیش از شروع نبرد رقص اژدهایان ، رابطه آن‌ها با انتخاب «الیسنت» به عنوان ملکه بعدی توسط شاه «ویسریس تارگرین»، تیره و تار می‌شود.

رقابت سمی این زوج، تا جایی بالا می‌گیرد که به سبک واقعی وستروس، تصمیم می‌گیرند برای اینکه چه کسی پس از مرگ «ویسریس» بر تخت آهنین بنشیند، به جنگ بروند. جناح‌های آن‌ها با شرکت ملکه «الیسنت» در یک تورنمنت با لباس سبز «های‌تاور» و پوشیدن لباس سیاه و قرمز سنتی تارگرین توسط «رینیرا»، به سبزها و سیاه‌ها معروف می‌شوند.

از مهره‌های کلیدی جناح سبز ملکه «الیسنت»، می‌توان به پدرش و دست راست شاه (اتو های‌تاور)، فرزندانش «ایگان»، «ایموند»، «هلیا» و «دیرون»، فرمانده گارد سلطنتی، سِر «کریستون کول» و بسیاری از ثروتمندترین و قدرتمندترین خاندان‌های وستروس اشاره کرد.

آن‌ها نماینده وضع موجودی هستند که زنان را از تاج و تخت محروم می‌کند؛ اگرچه انگیزه اصلی «الیسنت» جاه‌طلبی برای فرزندانش و اعتقاد راسخ او به حرامزاده بودن فرزندان «رینیرا» و عدم لیاقت آن‌ها برای تاج، به جای هرگونه اشتیاق واقعی به سیاست‌های جنسیتی است.

جناح سیاه «رینیرا» در فصل دوم خاندان اژدها شامل شاهزاده «دیمون»، ارباب «کورلیس ولاریون» ملقب به مار دریایی، «رینیس تارگرین»، ملکه‌ای که هرگز ملکه نبود و همسر «کورلیس»، «جهسریس»، «لوسریس» و «جافری»، فرزندان رینیرا از ازدواج اول او و همچنین «ایگان» کوچک‌تر و «ویسریس»، فرزندان او از ازدواج با «دیمون» می‌شود.

جناح «رینیرا» به دلیل در اختیار داشتن «دراگون‌استون»، از ابتدا برتری دارد و در نتیجه از تعداد بیشتری اژدها و سوارکار اژدها نسبت به سبزها برخوردار است؛ اما سبزها خزانه سلطنتی و تمام نشانه‌های پایتخت، از جمله تخت آهنین را در اختیار دارند.

مرگ رینیرا و ایگون دوم در نبرد

سریال خاندان اژدها
سریال خاندان اژدها

فصل دوم خاندان اژدهایان و نبرد مهم در این فصل، احتمالاً منجر به مرگ تقریباً همه‌ی اژدهایان و همچنین شاهزاده «دیمون»، ملکه «رینیرا»، لیدی «رینیس»، ملکه «هلنا» و فرزندانش، «ایموند»، «دیرون» و هر سه فرزند «رینیرا» از ازدواج اولش می‌شود.

پادشاه «ایگان» دوم عملاً با سوزاندن و خورده شدن «رینیرا» توسط اژدهایش، برنده جنگ می‌شود، اما او در طول وقایع این نبرد، به شدت مجروح شده و مرگ «رینیرا» مانع از پیشروی نیروهای کمکی او از شمال به رهبری لرد «کریگان استارک» نیست.

آن‌ها به «ایگان» توصیه می‌کنند که تسلیم شود؛ اما پادشاه گوش نمی‌دهد. سپس مشاورانش با مسموم کردن پادشاه «ایگان» دوم ضعیف و تلخ در تخت روانش، خودشان تصمیم می‌گیرند و تنها پسر «رینیرا» و «دیمون»، «ایگان» کوچک‌تر (اکنون پادشاه ایگان سوم) را به عنوان رهبر بلامنازع وستروس باقی می‌گذارند.

ایگان سوم پادشاه وستروس می‌شود

سریال خاندان اژدها

در کتاب‌های «جرج آر. آر. مارتین»، «ایگان» سوم تنها ده سال داشت که بر تخت آهنین نشست. او به شدت از جنگ، از دست دادن خانواده‌اش و تماشای مادرش در آتش و بلعیده شدن توسط اژدها در مقابل چشمان خود، آسیب دیده بود. تنها خواهر و برادر باقی مانده «ایگان»، «ویسریس»، به نظر در جریان این نبرد گم شده بود که سرانجام بازگشت و حتی برای مدت کوتاهی بر تخت آهنین نشست.

به این صورت، می‌توان گفت که تیم «رینیرا» به طور واضح پیروز شد، زیرا همه فرزندان «آلیسنت» در جریان این نبرد، جان باختند. اگرچه «ایگان» سوم در ابتدا با «ژهیریس»، دختر شاه «ایگان» دوم و ملکه «هلنا»، ازدواج کرد تا به طور تئوری بقایای دو جناح را متحد کند؛ اما «ژهیریس» تنها دو سال بعد به طرز غم‌انگیزی درگذشت.

پادشاه «ایگان» سوم که 26 سال به طور منزوی حکومت کرد، با لقب‌هایی مانند «پادشاه شکسته» و «ایگان بدشانس» و همچنین «افسون‌گر اژدها» (به دلیل مرگ آخرین اژدهای تارگرین‌ها» در طول سلطنت خود شناخته شد.

او سرانجام در سن 36 سالگی بر اثر بیماری سل درگذشت؛ اما میراث خاندان خود را برای دو پسر، سه دختر و برادرش به جای گذاشت. «آلیسنت» آخرین سال‌های زندگی‌اش را در اتاق‌هایش محبوس و غم‌زده گذراند.

هم «رینیرا» و هم «آلیسنت» با پایان‌های فاجعه‌آمیزی روبرو شدند و این امر وضعیت را برای اعلام هرکسی به عنوان برنده جنگ، بسیار پیچیده می‌کند. تقریباً همه در جنگ رقص اژدهایان باختند و اگر فصل دوم سریال خاندان اژدها به همین نتیجه برسد، شاید تنها پیروز، خدای مرگ باشد.

سریال چه تغییراتی در نبرد داده است؟

سریال خاندان اژدها
سریال خاندان اژدها

برای به تصویر کشیدن نبرد رقص اژدهایان در فصل 2 خاندان اژدها ، تغییرات زیادی نسبت به کتاب خون و آتش اعمال شد. یک تغییر عمده، مرگ ساختگی «لنور ولاریون» بود. در کتاب‌ها، «لنور» واقعاً می‌میرد و بدتر از آن، او به دست معشوقش، سر «کارل کوری» کشته می‌شود.

«لنور» به جای اینکه با سر «کارل» به سمت سرزمین اسوس قایقرانی کند تا به آزادی برسد و در اسپایستون با شمشیر جان ببازد. این موضوع می‌تواند به این معنا باشد که سریال خاندان اژدها کارش با داستان «لنور» تمام نشده و او می‌تواند در فصل دوم سریال خاندان اژدها ، تأثیری رقص آینده اژدها بگذارد، در حالی که در کتاب‌ها او قبلاً مرده بود.

تغییر دیگری در انتخاب شخصیت برای فصل 1، حذف «دیرون تارگرین»، کوچک‌ترین پسر «آلیسنت» و «ویسریس» بود. به این شخصیت با نشان او اشاره می‌شود؛ اما یک شخصیت واقعی وجود نداشت.

«جرج آر. آر. مارتین» در این رابطه با این اتفاق گفت که در فصل 1 زمان کافی برای گنجاندن او وجود نداشت. به هر حال، «دیرون تارگرین» گمشده ممکن است در بخش رقص اژدهایان گنجانده شود.

سوالات متداول

آیا در فصل 2 خاندان اژدها شاهد نبرد رقص اژدهایان خواهیم بود؟

هنوز به طور قطعی مشخص نیست که در این فصل این نبرد را خواهیم دید یا خیر.

فصل دوم خاندان اژدها چند قسمت خواهد داشت؟

فصل دوم این سریال دارای 10 قسمت است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب نبرد رقص اژدهایان چگونه رخ می‌دهد و چه کسی پیروز خواهد شد چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *