10 خاندانی که در سریال خاندان اژدها حضور دارند ؛ از وسترلینگ، تا باراثیون

مهم‌ترین عنصر سریال خاندان اژدها، خاندان‌های آن هستند. با ما همراه باشید، تا به معرفی 10 خاندانی که در سریال خاندان اژدها حضور دارند بپردازیم.

سریال خاندان اژدها یا همان House of The Dragon، که بر اساس رمان‌های فانتزی آقای جورج آر. آر. مارتین ساخته شده و پریکوئل سریال محبوب بازی تاج و تخت است، توانسته در سه قسمت ابتدایی خود، غوغا به پا کند و سریال موفقی لقب بگیرد.

این سریال، به داستان یکی از بزرگ‌ترین خاندان‌های دنیای نغمه‌ی یخ و آتش می‌پردازد و 200 سال پیش از اتفاقات سریال اصلی را بیان می‌کند. تهیه‌کنندگی و نویسندگی این سریال، بر عهده‌ی آقای جورج آر. آر. مارتین است و او نظارت کامل بر ساخت پروژه خواهد داشت. با توجه به اینکه طرفداران دنیای مارتین، اکنون با بسیاری از بازیگران برجسته‌ی سریال House of the Dragon آشنا شده‌اند، می‌توانند رابطه‌ی بین هر شخصیت و روابط بین خاندان‌های بزرگ آن زمان را تشخیص دهند.

10 خاندانی که در سریال خاندان اژدها حضور دارند

  • از وسترلینگ، تا باراثیون

در ادامه شما میتوانید در یک نگاه فهرست 10 خاندانی که در سریال خاندان اژدها حضور دارند را در لیست زیر مشاهده کنید:

10 خاندانی که در سریال خاندان اژدها حضور دارند
10 خاندانی که در سریال خاندان اژدها حضور دارند

خاندان تارگرین شاید سر منشأ اصلی سریال باشند، و اکثر داستان را حول محور خود به پیش ببرند، اما خاندان‌های مهم دیگری نیز در سریال هستند که تأثیر مستیقمی بر روند مجموعه دارند. با ما همراه باشید تا به معرفی 10 خاندانی که در سریال خاندان اژدها حضور دارند بپردازیم.

وسترلینگ

10 خاندانی که در سریال خاندان اژدها حضور دارند
مهم ترین خاندانی که در سریال حاندان اژدها حضور دارند

خاندان وسترلینگ، یکی از خاندان‌های فرعی داستان‌های جورج آر. آر. مارتین هستند که بسیار وفادار هستند و نشانی شبیه به شش صدف دارند. این خاندان، در شمار شرقی سرزمین‌های وستروس سکونت دارند و خاندانی وفادار به لنیستر‌ها می‌باشند. آن‌ها سوگندی مبنی بر این یاد کردند که تا آخر عمرشان، به خاندان لنیستر‌ها وفادار باشند و جزو جنگجو‌های ممتاز این خاندان، به شمار می‌آیند.

آن‌ها خاندانی هستند که بسیار قدیمی می‌باشند و جزو اولین جنگجویان قدرتمند وستروس به شمار می‌آیند. اکثر ازدواج این خاندان، با لنیستر‌ها بوده، اما یکی از پادشاهان، و بزرگان آن عصر، یعنی آقای هارولد، که تنها عضو این خاندان در سریال است، به گارد پادشاهی ویسریس دعوت می‌شود و از این پس برای او خواهد جنگید. همچنین او نقش بزرگی را پس از رقص اژدهایان ایفا خواهد کرد و به یکی از خاندان های مهمی که در سریال خاندان اژدها حضور دارند که در این سریال تماشا خواهیم کرد.

دارکلین

10 خاندانی که در سریال خاندان اژدها حضور دارند
10 خاندانی که در سریال خاندان اژدها حضور دارند

در این سه اپیزود پخش شده از سریال، خاندان‌های مختلفی به نمایش درآمده‌اند، اما اهمیت آن‌ها مشخص نشده و ما نمی‌دانیم که آیا مانند کتاب هستند یا نه؟ یکی از خاندان‌هایی که صرفاً حضور آن‌ها مشخص شده است، خاندان دارکلین می‌باشند. دارکلین‌ها، یکی از خاندان‌هایی هستند که در سریال بازی تاج و تخت منقرض شده بودند و ما احتمالاً در این مجموعه، به چگونگی نابودی این خاندان مطلع خواهیم شد.

این خاندان، یک پرچم نیم قرمز سفید، و نیم زرد و مشکی داشتند و در بالای قلعه‌ی دان، و تپه‌ای نزدیک به پایتخت زندگی می‌کردند. این خاندان، یکی از معدود خاندان‌هایی بودند که پیش از فتح وستروس توسط ایگان اول، در آن‌جا زندگی می‌کردند و در این سریال، تنها کسی که تا به الان در سریال حضور داشته، استفون دارکلین می‌باشد که جزو اعضای گارد پادشاه ویسریس می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

باراثیون

10 خاندانی که در سریال خاندان اژدها حضور دارند
10 خاندانی که در سریال خاندان اژدها حضور دارند

خاندان باراثیون، یکی از خاندان‌ها پُر اهمیت سریال بازی تاج و تخت بودند که تأثیر زیادی بر روند سریال داشتند. این خاندان نیز، یکی از قدیمی‌ترین خاندان‌های موجود در دنیای فانتزی مارتین هستند که نشان رسمی آن‌ها، یک گوزن تاج‌دار وحشی می‌باشد. نام قلعه‌ی معروف آن‌ها، استورمز اند است که توسط پادشاهان خاندان دوراندون ساخته شده.

اعضای خاندان باراثیون، اکثراً قوی هیکل هستند و قد بلندی دارند. باراثیون‌ها جوان‌ترین خاندان در میان خاندان‌های بزرگ هستند و ریشه‌ی آن‌ها به اوریس باراثیون، یکی از قدرتمند‌ترین ژنرال‌های ایگان اول بر می‌گردد. در سریال خاندان اژدها ، به نظر نمی‌رسد که باراثیون‌ها نقش اساسی و زیادی را ایفا کنند و بیشتر وقت خود را در قلعه‌‌شان می‌پردازند و صرفاً در نبرد‌های بزرگ، به خاندان تارگرین کمک می‌کنند.

در سریال خاندان اژدها نیز، شاهد حضور کمی از آن‌ها بودیم و در قسمت اول مشاهده کردیم که در مسابقه‌، لرد بورموند و سر بوروس، با یکدیگر مبارزه کردند.

آرن

10 خاندانی که در سریال خاندان اژدها حضور دارند
10 خاندانی که در سریال خاندان اژدها حضور دارند

خاندان آرن یا همان آرین، یکی از ثروتمند‌ترین، و اشرافی‌ترین خاندان دنیای مارتین است که قلعه‌های زیادی، در نقاط مختلف وستروس دارند و مهم‌ترین آن‌ها، دروازه‌ی ماه می‌باشد. نشان اصلی این خاندان، یک یک شاهین آبی رنگ است که در ماه سفید رنگی قرار دارد. آن‌ها از نسل آندال‌ها، یا همان نخستین انسان‌ها هستند که حدود 5 هزار سال پیش، حکومت خود را پایه‌گزاری کردند و در آن زمان، تاجی همانند شاهین را بر سر می‌گذاشتند.

اولین و مهم‌ترین حضور این خاندان، در قسمت ابتدایی است که می‌بینیم پادشاه ویسریس، همسری از این خاندان دارد و همچنین او، مادر رینیرا نیز می‌باشد. پرنسس آئما، پس از اینکه سرنوشت غمگین و تراژدی داشت، امکان حضور این خاندان در فصل یک را پایین آورد، اما پادشاه وقت این دوران، یعنی جین آرن، در رقص اژدهایان، نقش بزرگ و مهمی را ایفا خواهد کرد که این خاندان نیز، به یکی از برترین خاندان هایی که در سریال خاندان اژدها حضور دارند تبدیل شود.

لنیستر

10 خاندانی که در سریال خاندان اژدها حضور دارند
خاندان های مهمی که در سریال خاندان اژدها حضور دارند

یکی دیگر از خاندان مهم رمان‌های نغمه‌ی یخ و آتش، لنیستر‌ها هستند یک خاندان مهم، و پایتخت‌نشین و طلب قدرت هستند. مقر اصلی آن‌ها، در کستلی راک است و همچنین نشان آن‌ها نیز، علامت یک شیر طلایی می‌باشد. خاندان لنیستر، تا پیش از زمان فتح وستروس توسط تارگرین‌ها، به عنوان پادشاهان صخره و حاکم سرزمین‌های غربی بودند و پس از شکست و تسلیم شدنشان از خاندان تارگرین‌ها، به آنان اجازه داده شد تا لرد بالا دست سرزمین‌های غربی باقی بمانند.

همچنین در قسمت دوم و سوم این سریال نیز شاهد بودیم که آنان در سریال حضور دارند و خصوصیت جاه‌طلبی خود را دارند. اگرچه لنیستر‌ها در این سریال، نسبت به بازی تاج و تخت قدرت و ثروت کمتری دارند، اما نقش اساسی در کستلی راک و جنگ‌های متعدد پیش رو را ایفا می‌کنند که نمی‌توان منکر آن‌ها شد.

استرانگ

10 خاندانی که در سریال خاندان اژدها حضور دارند
10 خاندانی که در سریال خاندان اژدها حضور دارند

خاندان استرانگ، یکی از خاندان‌های فرعی سریال است که در سرزمین ریورلند زندگی می‌کنند و محل زندگی آن‌ها هارتال می‌باشد. مانند سایر خاندان‌هایی که هارنهال را در اختیار داشتند، خاندان آن‌ها نیز از بین می‌رود و تعداد محدودی از آن‌ها زنده می‌مانند که قدرت زیادی ندارند. اما در سریال خاندان اژدها، همچنان جزو قدرت‌های اصلی به شمار می‌روند و جزو اعضای تصمیم‌گیری در کنار خاندان تارگرین هستند.

ماهیت اصلی این خاندان، قدرت جسمی ندارد و بیشتر به قدرت‌های سیاسی می‌پردازد. همچنین این خاندان، در رمان‌های دنیای مارتین تأثیر زیادی را بر شروع جنگ رقص اژدهایان دارند.

کول

10 خاندانی که در سریال خاندان اژدها حضور دارند
10 خاندانی که در سریال خاندان اژدها حضور دارند

خاندان کول، یکی از مهم ترین خاندانی که در سریال حاندان اژدها حضور دارند و در سریال بازی تاج و تخت نیز نقش اساسی را ایفا کردند. آن‌ها که در جنوب سرزمین وستروس زندگی می‌کنند، فرهنگی شبیه به مردم خاورمیانه دارند و نشان آن‌ها نیز یک پرچم قرمز، با دایره‌های مشکی است. نقش آن‌ها در سریال خاندان اژدها نیز پُر رنگ است و یکی از جنگجویان مهم تاریخ آن‌ها، به عنوان یکی از گارد‌های مهم پادشاهی تارگرین‌ها برگزیده می‌شوند.

کریستان کول، که جنگجویی برتر و خلاق در سریال خاندان اژدها است، محافظ رینیرا نیز می‌باشد و می‌توان در ادامه، عشق و علاقه‌ی این دو فرد را نسبت به یکدیگر تماشا کرد.

والرین

10 خاندانی که در سریال خاندان اژدها حضور دارند
10 خاندانی که در سریال خاندان اژدها حضور دارند

خاندان والرین، از مهم‌ترین خاندان‌هایی هستند که در اسوس زندگی می‌کردند و جزو اولین نفراتی بودند که جادوی هدایت اژدهایان (بهترین فیلم‌های اژدها محور) را بر عهده داشتند. آن‌ها پیش از فتح خاندان تارگرین، بزرگ‌ترین امپراطوری را داشتند و قوی‌ترین خاندان نغمه‌ی آتش و خون بودند که در مجاورت آتشفشان‌ها زندگی می‌کردند و در یک روز، تمامی آن‌ها، بر اثر فوران این آتشفشان‌ها از بین رفتند و فقط چند خانواده از آن‌ها جان سالم به در بردند که در سریال هم آن را مشاهده می‌کنیم.

این خاندان، بسیار قوی‌هیکل هستند و پوستی تیره رنگ دارند. همچنین نشان این خاندان نیز، یک اسب دریایی فیروزه‌ای رنگ می‌باشد. همچنین شغل اصلی این خاندان، کشتی‌رانی، و تجارت است و بر اساس یک نژاد و امپراطوری واقعی در روم باستان ساخته شده است.

هایتاور

10 خاندانی که در سریال خاندان اژدها حضور دارند
برترین خاندان هایی که در سریال خاندان اژدها حضور دارند

خاندان هایتاور نیز مانند خاندان والرین، از نقش مهمی در سریال برخوردار هستند و یکی از خانواده‌های اشرافی و سیاستمدار دنیای مارتین به شما می‌آیند. نشان این خاندان، یک برج بلند و سفید رنگ است که با آتشی فروزان، قدرتنمایی می‌کند. آن‌‌ها جزو خاندانی هستند که به ندرت در جنگ‌ها شرکت می‌کنند و حامیان اصلی مذهب هفت، که در سریال بازی تاج و تخت هم دیدیم، هستند.

در این سریال نیز، آتو هایتاور و دختر و برادرش را داریم که بدون شک، بزرگ‌ترین متأثرکنندگان خاندان تارگرین هستند. آتو مشاور اعظم پادشاه است و دخترش نیز، همسر دوم پادشاه که در آینده‌ای نه‌چندان دور، شاهزاده‌ی آینده‌ی سرزمین را به دنیا می‌آورد. آتو هایتاور در این سریال، بسیار شباهت به جورج بیلیش مجموعه‌ی بازی تاج و تخت دارد.

بیشتر بخوانید:

تارگرین

10 خاندانی که در سریال خاندان اژدها حضور دارند
10 خاندانی که در سریال خاندان اژدها حضور دارند

این سریال، درباره‌ی خاندان تارگرین است و بر اساس زندگینامه‌ی این خاندان می‌چرخد و این خاندان، از مهم‌ترین خاندان‌هایی هستند که در سریال هستند. این خاندان، از نژاد والریا هستند و نشان آن‌ها، سه آزدهای قرمز رنگ است که به سه اژدهای اصلی این دنیا می‌پردازد.

آن‌ها، سالیان زیادی را در جزیره دراگون استون زندگی کردند، تا اینکه ایگان اول، و خواهرهایش سوار بر اژدهایانشان، هفت پادشاهی را به زیر سلطه خود درآوردند. خاندان تارگرین به مدت سیصد سال به عنوان پادشاهان وستروس حکومت کردند و در نهایت سرنگون شدند. قدرت اصلی این خاندان، اژدها است و آن‌ها ظاهری سفید پوست، به همراه مو‌هایی طلایی رنگ و سفید رنگ دارند.

 

از همراهی شما تا انتهای نوشتار 10 خاندانی که در سریال خاندان اژدها حضور دارند سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


2 thoughts on “10 خاندانی که در سریال خاندان اژدها حضور دارند ؛ از وسترلینگ، تا باراثیون

  1. چقدر غلط داری ، اول یه کم مطالعه میکردی در مورد دنیای مارتین بعد میومدی مطلب میذاشتی از کی تا حالا آندالها و نخستین انسانها یکی بودن ؟!! و یا خاندان کول خاندان مهمی بود و در نغمه و آتش هم خاندان مهمی بود؟ !!! فقط دوتاشو گفتم بقیه شم برو مطالعه کن پیدا کن

    1. درود بر شما ای مطالعه‌گر در حوزه خاندان اژدها و دنیای پیرامونیش… بسیار خرسند می‌شویم که شما مقاله‌ای در این‌باره بنویسید و برای سایت فیگار ارسال کنید تا از خواندنش لذت دو عالم را ببریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *